Toon posts:

[Router] Internet valt weg....

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
hey allemaal,

Sinds een 1,5 maand heb ik hier thuis een netwerk met router (Target 24116) met laatste Firmware.

Nu is het probleem dat het internet (Chello) na een paar dagen (steeds verschillend) gewoon wegvalt, het netwerk werkt dan nog wel, maar nergens heb ik dan nog internet.... ik dacht eerst dat dit aan chello lag maar dat bleek niet het geval als ik de router er tussenuit haal (zoals nu) dan heb ik dus op 1 pc wel internet...

Ik heb de search al gebruikt maar ik kom niet echt hetzelfde probleem tegen, ik heb al een aantal dingen geprobeerd, zoals de chello netwerkkaart te gebruiken bij het configureren (zodat het MAC-adres klopt) en de Firmware geupdate, dit heeft helaas niet geholpen.

Ook helpt het niet om alles weer opnieuw in te stellen (router resetten, NIC softwarematig verwijderen en alles weer opnieuw instellen....) ik word er zo langzamerhand eigenlijk een btje ziek van, en hoop dat jullie een oplossing hebben :)

ik draai op alle PC's WinXP.

Alvast bedankt allemaal!

Grtn Martin.

:)

Verwijderd

hoe vaak dondert tie weg? om de hoeveel tijd?

groeten is trouwens niet nodig ;)

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op 18 April 2003 @ 12:24:
hoe vaak dondert tie weg? om de hoeveel tijd?

groeten is trouwens niet nodig ;)
dat is heel verschillend...

Hij heeft et denk ik 3 weken gedaan, en voor ik hem weer aan de praat kreeg was ik 2 dagen verder (toen had ik hier op GoT gelezen dat je dat MAC adres van de chello netwerkkaart in moest vullen in je router) toen dacht ik dus van het probleem verlost te zijn en nu na een week ligt het er weer helemaal uit, en het ligt nu volgens mij niet aan dat MAC adres, echt vreemd allemaal :( en zeer irritant :(

Verwijderd

Ik heb precies hetzelfde probleem, maar dat met de Sitecom DC-200.

In welke regio woon je Martian Martin?

Ik woon in Dordrecht en had hiervoor een Slonera en daarvoor Quicknot verbinding. De boel is anderhalf jaar geleden overgenomen door Sjello. Ik heb een Com21 modem.

Internetverbinding werkt perfect, tot ik er een router tussenstop. Dan valt de verbinding op de meest onverwachte momenten plotseling weg (soms na een week, soms na een uurtje). Als ik de router er tussenuit haal, heb ik spontaan weer verbinding (kabelmodem dus rechtstreeks op de pc). Verbinding via de router krijg ik alleen terug door de power voor een paar minuten van mijn modem af te halen.

Ik heb ook al van alles geprobeerd (firmware upgrades, MAC adres klonen), maar krijg de boel niet aan de praat. Nog mensen met suggesties?

• El Martino
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 13-04 16:57

El Martino

Zo niet, dan toch.

Zelfde probleem hier, maar dan chello icm Draytek Vigor 2200. Ik heb al ontzettend veel geprobeerd, maar kom er niet uit. Firmware updates, NAT aanpassen etc etc, 't helpt allemaal niets bij mij.

"To make a bad day worse, spend it wishing for the impossible", Calvin (Calvin & Hobbes)

Verwijderd

Welke regio zit jij El Martino? Misschien komt het door bepaalde chello instellingen in bepaalde regio's. Welk kabelmodem merk heb je?

• Talon
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 23-01 13:25

Talon

Booooom !

Ik zit ook in Dordt , met chello en een linksys router.
Alles werkt , maar zo nu en dan loopt mijn router vol en kan hij geen poorten meer doorgeven.
Enige wat dan nog helpt is de router herstarten.
Wat me daarbij opviel is dat de router dan soms nog geen verbinding krijgt, maar met een kwartiertje wachten werkt het weer.
Ik geef de combinatie Com21 modem met Linksys router de schuld.

Maar het valt me nog mee.
Ik heb nooit een MAC hoeven kopieren of iets speciaals in moeten vullen

Verwijderd

Talon, het zit hem niet in de router vermoed ik. Ik heb een Sitecom router en precies dezelfde problemen.

Ik denk eerder dat het Com21 modem in combinatie met de 'Dordrecht (en wellicht de regio) instellingen' weleens de boosdoener zouden kunnen zijn.

Ik hoef in principe ook geen gekke dingen te doen om mijn verbinding weer aan de praat te krijgen, maar elke keer de boel resetten gaat ook vervelen.

• El Martino

El Martino

Zo niet, dan toch.

Ik zit in de regio Arnhem. Het modem werk weet ik eerlijk gezegd niet uit m'n hoofd ... :/ Ik zal vanavond es kijken als ik thuis ben. Ik weet wel dat het een dikke metalen behuizing heeft.

"To make a bad day worse, spend it wishing for the impossible", Calvin (Calvin & Hobbes)

• irule
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 29-10-2023
Ligt niet aan de regio, hier (regio helmond) gebeurt hetzelfde.......

[ Voor 3% gewijzigd door irule op 07-05-2003 14:59 ]

Verwijderd

Snik, ik dacht iets gevonden te hebben. Nou ja, weten we in ieder geval zeker dat het daar niet aan ligt.

Als ik Martino's reactie lees, ligt het ook niet aan de Com21, want die is namelijk zwart in een plastic behuizing.

We pluizen door. Er moet toch een oplossing zijn voor dit irritante probleem.

- Hebben jullie weleens een ARP flush laten doen? (ja, ja net gelezen, maar zelf nog nooit geprobeerd).
- Hebben jullie weleens met de helpdesk van Sjello gebeld en wat was hun antwoord?
- Geeft je router bij de WAN-status 0.0.0.0 of geeft hij wel een IP, maar heb je toch geen internetverbinding? (ik heb zelf beide problemen wel eens)

• The Eagle
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 23:00

The Eagle

I wear my sunglasses at night

Weinig tot geen verstand van Chello hier, echter wel Casema. Vraag me af of Chello een vast of een dynamisch IP uitdeelt.
Als het laatste het geval is, zou het best wel eens kunnen dat bij Chello de DHCP-lease verstrijkt, terwijl je niet on line bent. Als je router niet automatisch een refresh van het IP doet, zou dat de boosdoener wel eens kunnen zijn.
Ik geef maar een voorzet, met een statisch IP zit ik er natuurlijk helemaal langs...

Al is het nieuws nog zo slecht, het wordt leuker als je het op zijn Brabants zegt :)

• El Martino

El Martino

Zo niet, dan toch.

Mijn router pingt elk half uur om de verbinding 'live' te houden. Chello heeft een DHCP server, maar ik heb al 9 maanden hetzelfde IP.

[edit]
- Geeft je router bij de WAN-status 0.0.0.0 of geeft hij wel een IP, maar heb je toch geen internetverbinding? (ik heb zelf beide problemen wel eens)
M'n router heeft nog wel een IP, maar ik geen internet.

[ Voor 49% gewijzigd door El Martino op 07-05-2003 15:20 ]

Verwijderd

Chello geeft idd een DHCP-lease. Die verstrijkt ook regelmatig, maar de ene keer pikt mijn router dit moeiteloos op en de andere keer gaat het mis.

Ik verlies ook wel eens mijn verbinding terwijl ik online ben, dus in dat geval kan het denk ik niet aan de lease liggen. Dwz, die verstrijkt toch zeker niet als ik lekker online ben?

Verwijderd

El Martino, kun jij niet gewoon fixed IP instellen op je router dan?

Mijn IP verandert regelmatig en is dus zo dynamisch als het maar zijn kan.

• El Martino

El Martino

Zo niet, dan toch.

Zou misschien kunnen, nooit geprobeerd. Ik vraag me af of ik er wat mee opschiet, aangezien het in principe een dynamisch IP zou moeten zijn. M'n PC was standaard ook geconfigureerd dat ie gebruik maakte van een DHCP server.

Verwijderd

Denk niet dat het helpt Martino, maar het is misschien een poging waard.

Onze problemen zijn werkelijk exact hetzelfde (ondanks dat we een andere router en ander modem hebben en uit een andere regio komen).

Heb jij die ARP flush wel eens laten doen?

[ Voor 11% gewijzigd door Verwijderd op 07-05-2003 15:52 ]

• El Martino

El Martino

Zo niet, dan toch.

Nee, nooit laten doen. Ik heb m'n router het MAC adres van mijn netwerkkaart gegeven, dus dat zou naar mijn idee niets uithalen.

Net even hier gekeken: http://www.draytek.nl/router/v2x00.php?show=oplossen
Mocht m'n verbinding vanavond weer wegvallen, dan ga ik maar eens even wat commando's uitproberen.

Verwijderd

Ik ben benieuwd en houd me uiteraard aanbevolen, mochten hier interessante dingen uitkomen.

• El Martino

El Martino

Zo niet, dan toch.

Na nog flink wat opties geprobeerd te hebben heb ik het opgegeven. De verbinding blijft wegvallen terwijl zonder router er geen enkel probleem is. Vandaar dat ik de Draytek er nu maar helemaal uit heb gehaald.

Ik heb nu Freesco geinstalleerd op een PC en deze draait nu al een aantal dagen perfect als router en DHCP server. 2 PC's en 2 laptops geheel zonder problemen. :)

• Velthuis
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 18-10-2005
Zelfde probleem heb ik met @Home (Twente) en Edimax BR6104 router. Ook op onregelmatige tijdstippen het wegvallen van de internetverbinding. Na een paar minuutjes komt hij wel terug. En plug ik hem rechtstreeks, dan doet hij het direct en geeft nooit wegvallen van verbinding.

Zou het in XP kunnen liggen? Met zelfde router en Chello in R'dam heb ik dit probleem niet, maar daar Win98.

Oh ja, beide met COM21.

[ Voor 5% gewijzigd door Velthuis op 19-05-2003 15:02 ]

• oRc
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 29-03-2022

oRc

\o/ Garfield \o/

Hier hetzelfde met een com21 modem en een draytek vigor 2200E en @home (Hengelo). Het schijnt dat de combo com21 en draytek (en misschien ook wel andere routers) niet echt optimaal werkt, op het draytek forum (www.draytek.nl) staat er ook wel een paar threads over. Er worden wel verschillende oplossing aangedragen niet altijd specefiek voor de draytek router dus misschien heb je er wat aan.

Verwijderd

Ik zal dat draytek forum eens checken. Heb veel contact met Sitecom gehad, van alles geprobeerd, maar nog steeds niet voor elkaar.

Ik ga volgende week de router van een collega proberen. Als die wel werkt, ga ik gewoon een andere router halen.

Velthuis: Ik denk niet dat het aan XP ligt. Ik ken zat mensen met XP die zonder probleem over de router hun internetverbinding draaien.

Verwijderd

ik heb ook hetzelfde probleem in flevoland.

en heb sjello gebeld want modem deed helemaal niks ook niet met direct aan pc.

maar hun zeiden dat er afgelopen weken wat kleine storingen in het land waren geweest. vanmiddag lag "block 2" eruit. geen idee wat het is maar ja.

dus er is iets aan hun kant!!

Verwijderd

Dat is niet hetzelfde probleem Wickedw. Als het aan Chello ligt, zie je dat onmiddellijk aan het modem (knipperende lampjes). Het er hier om dat de directe chelloverbinding wel goed werkt, maar niet via de router.

Verwijderd

Tilburg: @home breedband (COM21) + Edimax BR6004+ (cliënts: 2k-pro, 98, XP Home en Xbox)

Ik heb dit vroeger ook een paar keer gehad, binnen de tijdsduur van laten we zeggen een kleine maand. Maar het is nu al bijna een jaar niet meer gebeurd. Bij mij was het trouwens altijd voldoende om de router even te resetten.

Wat is er aan deze verbetering voorafgegaan:

- Firmware update
- Mijn PC's gebruiken voortaan een vast IP, dus de DHCP-server van de router staat uit.

Ik weet niet, wat ze bij @home allemaal veranderd hebben.

Verwijderd

Die DHCP-server uitschakelen zal ik ook eens proberen, maar volgens mij krijg ik zonder DHCP helemaal geen verbinding. Ga zo naar huis, ff proberen kan nooit kwaad!

Firmware zit ik al op de allerlaatste versie. Router resetten is bij mij helaas niet voldoende.

• bennovb
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 28-02 15:46

bennovb

Max OC = 3725Mhz..!!!

Valt de verbinding weg ? of kun je niet internetten?
hetzelfde gebeurt me ook regelmatig maar......
het gekke is dat Emule vrolijk doortuft ... en mail en inet geven timeouts of kunnen server niet vinden!
lijkt er dus meer op dat DNS dan niet werkt, want pingen lukt ook niet meer
en dus moet de boel effe herstarten/resetten

Surface Pro 4 (Core m3, 4GB, 128GB) + Lumia 640XL Dual Sim (Verkocht ; PCH-DL, 2x Xeon 2.4 D1 SL6VL (@18x133), CM Heatpipes, 4x 512MB Adata Vitesta DDR500, Windowed Stacker, TSP 500W EPS, BroadCom 8prt SATA RAID, 36GB Raptor + 4x 200GB Seagate RAID5)

Verwijderd

E-mule kapt er net zo hard mee als outlook en internet explorer. In het routermenu ben ik ook plots mijn IP kwijt. Die geeft dan vrolijk 0.0.0.0 aan.

Verwijderd

Gisteren de DHCP functie van de router voor mijn LAN-verbinding uitgeschakeld (bedankt voor de tip BazzH) en het ziet er tot nu toe positief uit. Ik heb mijn pc's allbei een vast IP-adres en DNS gegeven. De gateway is het IP-adres van de router.

Voorlopig werkt het dus prima, maar ik heb de boel pas sinds gisterenavond op deze manier aangesloten dus laat ik mezelf maar niet te gelukkig prijzen en de huid verkopen voor de beer geschoten is!

• Velthuis
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 18-10-2005
The_Dijk> Ik wilde je eerder post ook al bijna corrigeren. Veel mensen lijken niet te begrijpen dat DHCP op twee niveau's plaatsvindt, dus ik post alsnog:

* Het router kan via DHCP een IP, enz. krijgen van de DHCP-server van je provider
* Het router kan zelf als DHCP-server fungeren voor je eigen LAN

Deze laatste werd dus geadviseerd uit te schakelen en deze heeft niets met je internet-verbinding te maken.

• OverSoft
  • Laatst online: 13:47
Dat Target routers wel eens uitvallen na een paar dagen kan kloppen, ik heb een paar klanten gehad die dat ook hadden... Firmware update doet wonderen! (Dit is een bekend probleem bij target routers!)

http://www.target-int.nl <- Daar even een firmware updateje downloaden

Verwijderd

Ok ik heb een soorgelijk probleem met Chello en welke router dan ook.

De verbinding tussen de router en het modem lijkt weg te vallen.
De verbinding tussen modem en "internet" is er echt nog wel!
Het interne netwerk werkt ook nog.

Wanneer komt het voor? Uit mijn tests lijkt het te komen als ik voor langere tijd (enkele minuten (ongeveer 5 minuten)) op snelheden hoger dan 220kb/s ga downloaden.

Ik heb nu in Almere Chello Plus maar ik had dit probleem al toen ik nog in Amsterdam woonde en toen had ik Chello Classic. Ik had toen ook een andere router en die heeft ooit goed gewerkt, ineens was het over en kreeg ik deze problemen, ik dacht dat het wel over zou zijn wanneer ik verhuist was maar dit was niet het geval. Ik heb toen mijn edimax BR-6004+ "ingeruild" voor een Netgear RP614V2. Daarmee heb ik exact hetzelfde probleem.

Hoe verhelp ik snel het probleem? Door de voedingsstekker van de router er uit en er weer in te doen. Dan werkt het allemaal gewoon weer. Ik heb vanalles geprobeerd van nieuwe netwerkkabels tussen alle pc's en tussen het modem en de router tot het plaatsen van de router aan een apart stopcontact zodat andere apparaten niet zouden kunnen interfereren.

Het houd voor mij een beetje op, ik heb geen idee meer waar dit aan zou kunnen liggen. Het meest idiote van dit verhaal is nog dat als ik de kabel rechtstreeks in mijn pc steek de boel wel werkt. Maar met welke router dan ook .... het werkt niet... ja met gewoon surfen en zo.... dat is geen enkel probleem maar daar heb ik mijn internet verbinding niet voor.

Mocht iemand nog een idee hebben dan hoor ik het graag.

Alle aangesloten machines draaien Windows XP en de aangesloten Server draait Windows 2003 server. De router heeft DHCP aan staan, en daar ga ik nog even mee testen.

Als ik meer info moet plaatsen hoor ik het ook graag...

Verwijderd

Getest met de DHCP server uit in de router en ook de dhcp server voor intern netwerk op het modem uit gezet. Alle clients vaste ip adressen gegeven. Maar het mag helaas niet baten.

Het moet een probleem zijn met de DHCP Lease want als ik via het router het ip release en dan renew op het moment dat mijn verbinding is weggevallen dan doet hij dit niet! Ik moet de router dan echt van het stroom halen en weer opnieuw aansluiten. Dit gebeurd dus alleen als ik een x aantal bandbreedte voor een bepaalde tijd gebruik. Gewoon internetten en dergelijke gaat perfect.
Pagina: 1