Asus P4XP-X ervaringen en problemen topic

Pagina: 1
Acties:

• MarkyB
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

MarkyB

The original

Topicstarter
ik heb sinds vandaag een nieuw mobo met processor, de p4 2.4 ghz, en ik wilde nu op mijn werk ervaringen lezen over dat moederbord. in de search stond dit mobo niet, en op de pricewatch staat deze ook niet bij.

ik heb mijn plank gekocht bij Mycom in den bosch, voor de extreme prijs van 73 euro.
het gaat hier om de Intel 845 D chipset.

als alles is geinstalleerd zal ik benchmarks draaien, en de resultaten hier neerzetten. SDram heb ik helaas niet, dus de sdram resultaten kan ik hier niet neerzetten.
dit is de url naar de website van asus:
http://www.asus.com/produ...et478/p4xp-x/overview.htm

het mobo:

Afbeeldingslocatie: http://www.asus.com/products/mb/socket478/p4xp-x/p4xp-x_l.jpg

de specs:
Value-conscious users are in luck
P4XP-X (Intel 845) Series
The P4XP-X socket 478 P4 motherboard is just right for value and cost-conscious users. The P4XP-X supports both SDRAM and DDR SDRAM, USB 2.0, 6-channel audio, S/PDIF-out port, 10/100Mbps LAN, CrashFree BIOS2 and various features seen only on ASUS motherboards.

Socket 478 Pentium 4 Support
Supporting the latest Socket 478 Intel Pentium 4 Processors, which utilize the most advanced 0.13um process technology to provide frequencies up to 2.6GHz+.

Supports both SDRAM and DDR SDRAM
The P4XP-X supports 2 x 184-pin PC2100/1600 DDR DIMM and 2 x 168-pin PC133/100 SDRAM, both up to 2GB. With this flexible combo solution, users can easily upgrade system memory with either DDR SDRAM or SDRAM.
(Note: DDR and SDR memory can not be used on P4XP-X simultaneously)

S/PDIF-out Port on back I/O (on audio model only)
The P4XP-X's S/PDIF out function turns your computer into a high-end entertainment system with digital connectivity to powerful speaker systems.

6 Channel Audio
The P4XP-X uses an onboard Audio CODEC that lets you enjoy high-quality 6-channel audio without having to buy advanced sound cards.

10/100 Mbps LAN Support
Easy connectivity to your network or broadband connection with onboard LAN port, lets you take gaming online without having to buy an additional LAN card.

USB 2.0 Ready
USB 2.0 is the latest connectivity standard for next generation components and peripherals. Backward compatible with current USB 1.1 peripherals, USB 2.0 delivers transfer speeds up to 40 times faster at 480Mb/s, for easy connectivity and ultra-fast data

ASUS CrashFree BIOS2
The CrashFree BIOS 2 feature now includes the BIOS auto-recovery function in a support CD.
Users can reboot their system through the support CD when a bootable disk is not available,
and go through the simple BIOS auto-recovery process. ASUS motherboards now enable users to enjoy this protection feature without the need to pay for an optional ROM.

C.P.R.(CPU Parameter Recall)
When the system hangs due to overclocking failure, there is no need to open the case to clear CMOS data. Simply restart the system and the BIOS will automatically restore the CPU default setting for each parameter.

ASUS EZ Flash
With ASUS EZ Flash, you can update BIOS before entering operating system. No more DOS-based flash utility and bootable diskette required.

Extreme Overclocking
ASUS P4XP-X offers robust overclocking options to maximize your system performance.
- Flexible CPU Core Voltage Adjustments in 0.025V increments over defaults
- SFS (Stepless Frequency Selection) from 100Mhz up to 133MHz at 1MHz increanerts
- AGP/PCI Asynchronous Mode with FSB (fixed AGP/PCI frequencies)
- ASUS propritary C.P.R.(CPU Parameter Recall)

Trend Micro™ PC-cillin 2002 anti-virus software
Bonus! Free bundleTrend Micro™ PC-cillin 2002 anti-virus software (OEM version)

3 Years Warranty

The Best Motherboard Brand
ASUS Voted Best Motherboard Brand by Readers of Tom's Hardware Guide
vanavond ga ik deze installeren en zet ik hier neer wat mijn ervaringen zijn met dit moederbord.

[ Voor 5% gewijzigd door MarkyB op 08-05-2003 17:02 ]

• Mentalist
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 16:03

Mentalist

[avdD]

Lijkt afgezien van de chipset niet veel op de P4PE, wat dat betreft kan ie wel open blijven volgens mij, maar er zijn toch al wel (p)reviews, zou je daar nog wat links naar kunnen geven :?

En vergeet niet een paar benches te doen als je je mobo installeert..
Ik zie trouwens dat er zowel SDR als DDR geheugen op die plank kan, mocht je nog een SDR geheugenreepje hebben liggen, dan zou het wel mooi zijn als je daar ook een paar benches mee kunt draaien zodat de performance met SDR en DDR geheugen te vergelijken is :)

Als het mobo nog niet in de pricewatch staat zullen er trouwens ook wel mensen zijn die willen weten waar jij je plank gehaald hebt... ;)

Nog even voor de duidelijkheid : deze plank heeft dus de Intel 845 D chipset. Zet dat ook nog ergens in je topicstart, is wel belangrijke info ;) (het staat nu ook al in de eerste reply, maar voor de volledigheid toch graag alles in de eerste post :P)

[ Voor 20% gewijzigd door Mentalist op 08-05-2003 16:47 ]

Verstuurd vanaf mijn Computer®

• MarkyB
  • Niet online

MarkyB

The original

Topicstarter
met welk programma is het gebruikelijk benchmarks te draaien?

• Mentalist

Mentalist

[avdD]

MarkyB schreef op 08 May 2003 @ 17:03:
met welk programma is het gebruikelijk benchmarks te draaien?
Zoals remsie al zei, Sandra, verder als gamebench 3Dmark 2001/03, evt. Quake 3.

• MarkyB
  • Niet online

MarkyB

The original

Topicstarter
heb tot toenstraks 'normaal' kunnen computeren, en toen steeds meer restarts, spontaan.

wat ik heb geprobeerd: zo min mogelijk voeding belasting (zo min mogelijk apparaten)
bios gecheckt (33 graden)
veilige modus
geheugen vervangen
4kante 12v stekkertje van mobo los gehad (hielt het wat langer uit)
bios gecheckt

allemaal spontane reboots op verschillende tijdstippen (ene keer kom ik in windows, andere keer niet eens voorbij de POST.

is dit de voeding? (zo ja, morgen een nieuwe halen, zo nee, wat het zijn moge)

• Mentalist

Mentalist

[avdD]

MarkyB schreef op 10 mei 2003 @ 21:55:
heb tot toenstraks 'normaal' kunnen computeren, en toen steeds meer restarts, spontaan.

wat ik heb geprobeerd: zo min mogelijk voeding belasting (zo min mogelijk apparaten)
bios gecheckt (33 graden)
veilige modus
geheugen vervangen
4kante 12v stekkertje van mobo los gehad (hielt het wat langer uit)
bios gecheckt

allemaal spontane reboots op verschillende tijdstippen (ene keer kom ik in windows, andere keer niet eens voorbij de POST.

is dit de voeding? (zo ja, morgen een nieuwe halen, zo nee, wat het zijn moge)
Lijkt verdacht veel op de voeding.

Voltages?

Verwijderd

De Intel i845D heeft geen support voor een 533 MHz CPU, dus als je een 2.4 GHz 533FSB hebt weet je vrijwel zeker dat het em daarin ligt

• MarkyB
  • Niet online

MarkyB

The original

Topicstarter
Verwijderd schreef op 11 mei 2003 @ 00:31:
De Intel i845D heeft geen support voor een 533 MHz CPU, dus als je een 2.4 GHz 533FSB hebt weet je vrijwel zeker dat het em daarin ligt
van de asus site:
FSB 400 MHz /533MHz (varified by ASUS)
:z

• MarkyB
  • Niet online

MarkyB

The original

Topicstarter
een paar benchmarks:

Afbeeldingslocatie: http://members.home.nl/markyb/chipset.JPG

Afbeeldingslocatie: http://members.home.nl/markyb/cpu.JPG

Afbeeldingslocatie: http://members.home.nl/markyb/geheugen.JPG

Afbeeldingslocatie: http://members.home.nl/markyb/harddisk.JPG

Afbeeldingslocatie: http://members.home.nl/markyb/multimedia.JPG

ik heb geprobeert wat vergelijkbaars erbij te zetten, maar het is me denk ik niet goed gelukt.

de processor is een beetje overclocked.
P4 2.4 ghz @ 2.7ghz.

[ Voor 9% gewijzigd door MarkyB op 12-05-2003 16:49 . Reden: verder overclocked 8-) ]

• MarkyB
  • Niet online

MarkyB

The original

Topicstarter
ik heb net de bios ge-update, naar versie 1004, maar ik merk nog geen verschillen.

edit:

2.4 ghz @ 2.7 ghz en dan 27 graden, moet ik aan mn temperatuur geval gaan twijfelen, of is het bekent dat deze zo koel zijn?

[ Voor 47% gewijzigd door Mentalist op 12-05-2003 21:56 ]

• Mentalist

Mentalist

[avdD]

MarkyB, ik wil je graag verzoeken wat meer gebruik te maken van de edit Afbeeldingslocatie: http://gathering.tweakers.net/global/templates/got/images/icons/edit.gif knop :)

Ik heb je laatste 2 posts vast samengevoegd ;). Allemaal posts van dezelfde persoon achter elkaar leest namelijk niet zo prettig ;)

• MarkyB
  • Niet online

MarkyB

The original

Topicstarter
nu net voor het eerst 3d mark 2001 se gedraaid:
http://service.futuremark.com/compare?2k1=6469851

Verwijderd

Is wel een erg lage score voor een 2800 MHz P4 en MX440, je zou zeker rond de 5400 moeten halen

• MarkyB
  • Niet online

MarkyB

The original

Topicstarter
Verwijderd schreef op 13 May 2003 @ 01:31:
[...]

Is wel een erg lage score voor een 2800 MHz P4 en MX440, je zou zeker rond de 5400 moeten halen
waar zou dat aan kunnen liggen denk je?

• Mentalist

Mentalist

[avdD]

MarkyB schreef op 13 May 2003 @ 07:57:
[...]

waar zou dat aan kunnen liggen denk je?
Ik zou in de eerste instantie denken aan de zwakke vidkaart..

Toch grappig hoe mijn XP1800+ met Radeon 9500 non-pro gewoon ruim het dubbele haalt terwijl de cpu zoveel langzamer is 8)7

3Dmark leunt erg zwaar op je vidkaart.. :)

Die 9500 haalde in m'n P3 733 ook al iets van 5000 of 6000 punten.. Hoe de P3 733 gehakt maakte van de P4 2800 :+

Toch is je score nog laag volgens mij.. Loop je bios eens na...http://gathering.tweakers...st_messages/610591#3dmark

[ Voor 29% gewijzigd door Mentalist op 13-05-2003 19:08 ]

Pagina: 1