PC start automatisch

Pagina: 1
Acties:

• donderdraak
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 09-07-2017
Het spookt!

Je ligt 's nachts in bed en ineens floept zomaar de systeemkast aan. ''Potver'', denk je dan... Je strompelt uit bed. Loopt naar het buro en bukt voorover naar het powerknopje en keert 180graden en gaat weer terug naar droomland. })

Is hier een mechanische verklaring voor? Dat mijn pc vanzelf aangaat.

Senario:
Een verdeeldoos met daarop 2 precies dezelfde pc's aangesloten, normale slaapkamer. Alleen 1 pc gaat aan....

Ik weet dat het mogelijk is tijd bij aparaten in te stellen. Maar ik heb daar nooit belangstelling voor gehad.

Verwijderd

ik heb het ook gehad :D

wat je even moet doen - is in je bios checken op 'wake on lan' functie
die uitzetten

tada

Verwijderd

Of de timer uit zetten in de bios kan zijn dat ie iedere nacht aanspringt op een bepaalde tijd

• donderdraak
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 09-07-2017
Ik heb laatst mijn moederbord verwisselt en heb nogsteeds hetzelfde probleem. Dat maakt het vaag!

De Wake up on Lan functie in bios staat ook altijd disabled.
Wat kan het zijn?

• QSYS
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 23-04 01:13
Ik kan me iets vaags herrinneren over dit soort prolbemen en dan was de modem ofzo de oorzaak, heb je een modem?

• The Wrecker
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 05-08 02:22

The Wrecker

Networking Rulez

RTC resume. Dat ie altijd op een bepaald moment aan gaat(lees vaste tijd). Probeer anders eens een nieuwe bios flash.

Je kan uiteraard ook de stekker uit het stopkontakt halen.

• impact
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online
droom je niet?

Verwijderd

Stekkers eruit als je gaat slapen ;)

Verwijderd

power-swish op je voeding ff uitzetten savonds

• TERW_DAN
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

resume on ACpowerloss staat ook vaak in de bios.
als dat ding ekkes geen stroom krijgt kan het zijn dat hij dus weer gaat starten.

Verwijderd

Kan het zijn dat je aan een netwerk met een router zit?
en heb je een netwerkkaart met WOL?

• Glashelder
  • Registratie: September 2002
  • Niet online

Glashelder

Anti Android

Verwijderd schreef op 08 May 2003 @ 15:20:
Kan het zijn dat je aan een netwerk met een router zit?
en heb je een netwerkkaart met WOL?
Opmerking hierbij: WOL kan ook via de PCI bus, dus er hoeft geen extra kabeltje naar je moederbord :)

en zelfs de goedkoopste realtekjes hebben tegenwoordig WOL

[ Voor 10% gewijzigd door Glashelder op 08-05-2003 15:23 ]

PV 4915wp op oost, 2680 wp op west, 1900 wp op zuid. pvoutput - AUX 8 kW bi bloc

• Denker
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 07-04 10:37
Ik heb hier precies hetzelfde (WinME en @home). Dacht eerst dat het aan 't BIOS lag, daar gekeken (Wake on LAN), maar dit was het ook niet.
En de stekkers eruit voor 't slapen gaan is ook niet echt een optie ;)
Het zou dus aan het modem kunnen liggen?

• DeadMetal
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 08-08 07:39
Het kan met WOL te maken hebben ja, maar dan lijkt mij dat een andere pc dat commando zou moeten zenden.

Wat ik wel had toen ik nog een modem had, was dat de pc aanging op het moment dat de telefoon over ging.

• Glashelder
  • Registratie: September 2002
  • Niet online

Glashelder

Anti Android

Het kan aan het modem liggen, Wake On Ring heet dat, maar dat zou alleen in werking moeten treden als de telefoon gaat
DeadMetal schreef op 08 May 2003 @ 15:23:
Wat ik wel had toen ik nog een modem had, was dat de pc aanging op het moment dat de telefoon over ging.
dit noemen ze dus Wake On Ring :)

[ Voor 51% gewijzigd door Glashelder op 08-05-2003 15:24 ]

PV 4915wp op oost, 2680 wp op west, 1900 wp op zuid. pvoutput - AUX 8 kW bi bloc

• nero355
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 10-07 17:18

nero355

ph34r my [WCG] Cows :P

The_Wrecker schreef op 08 May 2003 @ 15:04:
RTC resume. Dat ie altijd op een bepaald moment aan gaat(lees vaste tijd). Probeer anders eens een nieuwe bios flash.

Je kan uiteraard ook de stekker uit het stopkontakt halen.
Terw_Dan schreef op 08 May 2003 @ 15:16:
resume on ACpowerloss staat ook vaak in de bios.
als dat ding ekkes geen stroom krijgt kan het zijn dat hij dus weer gaat starten.
Deze 3 en dan is alles OK dus :?

* nero355 heeft zelfde problemen bij kennis :/

|| Stem op mooiere Topic Search linkjes! :) " || Pi-Hole : Geen advertenties meer voor je hele netwerk! >:) ||

• Denker
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 07-04 10:37
D'r is trouwens al een topic over geweest, misschien dat hier nog wat interessants op staat: http://gathering.tweakers...omputer,automatisch,start

Verwijderd

Stekker eruithalen als je de pc niet gebruikt.
Heb dit probleem ook gehad met een pentium 2 systeem.
Oorzaak nooit gevonden.

Verwijderd

In het stroomnet zit ook een *signaal* waardoor de straatlantaarns automatisch aangaan.
Op kantoor hadden wij er ook last van dat 's nachts computers aangingen.
Dit hebben wij destijds gewoon opgelost door er zo'n verdeeldoos met switch schakelaar er tussen te plaatsen. Een echte definitieve oplossing hebben wij nooit gevonden.
Maybe heb je er wat aan...

• Saeverix
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 14:47
Zit er een knop op je voeding??? Dan is t een kleine moeite die ff uit de schakelen voordat je slapen gaat... Denk dat het met pieken van het stroomnet te maken heeft ofzuh...

Wat voor voeding heb je?

People who live in glass houses shouldn't throw stones.

Verwijderd

Verwijderd schreef op 08 May 2003 @ 16:07:
In het stroomnet zit ook een *signaal* waardoor de straatlantaarns automatisch aangaan.
Dit hebben wij destijds gewoon opgelost door er zo'n verdeeldoos met switch schakelaar er tussen te plaatsen. Een echte definitieve oplossing hebben wij nooit gevonden.
verrek 8)7 8)7 nooit een keer aan gedacht.......
Ik laat gewoon de stekkels eruit:)

• Laurent
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online
Verwijderd schreef op 08 May 2003 @ 16:07:
Maar hoezo zouden de PC's dan midden in de nacht aanspringen? Als dat nou zou gebeuren rond 8 uur o.i.d., als ook de lantaarns buiten aan gaan, zou het wat logischer zijn. :o

En over dat booten bij AC-loss: ik zou dan niet weten waarom de 2e PC er geen last van heeft... of de 1e PC heeft een brakke voeding o.i.d. :o (Je kan het wel proberen uit te zetten natuurlijk)

Verwijderd

Aikeleer schreef op 08 May 2003 @ 17:16:
[...]

Maar hoezo zouden de PC's dan midden in de nacht aanspringen? Als dat nou zou gebeuren rond 8 uur o.i.d., als ook de lantaarns buiten aan gaan, zou het wat logischer zijn. :o
Vraag me niet hoe dit in elkaar zit, hiermee kwam een monteur van eneco destijds mee aanzetten geloof ik...
Pagina: 1