Leadtek WinFast TV 2000XP Deluxe doet't niet:(

Pagina: 1
Acties:

• ComBax
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 25-12-2021
Mijn pc:
- Abit nf7-s mobo (nForce2 chipset)
- AMD Athlon XP2000+ proc
- 512Mb DDR Ram
- 80gieg hd (maxtor, 7200rpm, ata133)
- Hercules 3d prophet 9700pro
- Creative Audigy player soundcard

Het probleem:
Ik krijg mijn tv-kaart (Leadtek WinFast tv 2000XP Deluxe) niet aan het werk, telkens hij de Leadtek Winfast 2000XP WDM crossbar wil installeren crasht windows (bsd en reset)

Wat ik al heb geprobeerd:
- tv-kaart in ander pci-slot
- on-board sound en s-ATA disabelen
- nieuwste drivers van chipset
- nieuwste drivers van tv-kaart
- audige verwijderen

Allemaal geprobeerd, allemaal evenveel succes: geen :( Ik dacht dat ik met die leadtek een goeie koop gedaan had, aangezien de reviews hierover lovend zijn (gemakkelijke installatie zelfs :(), nu wil ik dit ding aan de praat krijgen maar lukt het langs geen kanten. Ik begin bijna hopeloos te worden. Ik hoop dat er nog iemand een oplossing weet...

Verwijderd

Had hetzelfde probleem, bij mij werkte het uiteindelijk wel met de orginele drivers.

Hoe:

-install via Leadtek standaard prog. ==> bsod bij wdm crossbar
-in safe mode opgestart; alle 3 de leadtek drivers verwijderd in de device manager
-opnieuw opgestart, new devices detected bla bla..., windows installeerde automatisch de drivers van de cd.

en.... géén bsod en geen verdere problemen gehad.

• Vaporized
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 14-02-2025
ik heb probleem ook gehad, 2 dagen geleden. geleze wat DAMNNATION had gedaaan en het was opgelost.. ik heb geen problemen meer..

THANX :)

Lian Li PC70 - i7 860 @ 3.8Ghz- P7P55D-E - Xonar D2X 7.1 - 1600Mhz C7D Dominators - Mugen2 - Sapphire HD6950 2Gb - Intel Postville 80Gb & Samsungs 500Gb Raid 0 - Samsung 24'' 2443BW - Logitech Z5500 5.1

• ComBax
Werkte bij mij jammer genoeg niet :(
Heb dan maar Windows opnieuw geïnstalleerd (was zo langzamerhand toch weer eens nodig), na windows-setup tv-kaart-cd'tje erin en geïnstalleerd, ging vlekkeloos. Je moet dus de handleiding volgen (die zegt van voor de setup nog niets te installeren, maar wie leest die dingen nu ook? :) ). Hij werkt nu iig, alleen de zenders nog eens goed instellen... Kwaliteit is ook in orde (als je van niet te dicht kijkt :) )
iig bedankt voor het meedenken

[ Voor 5% gewijzigd door ComBax op 09-05-2003 19:04 ]

• anandus
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online
Search :P

Had eerder een soortgelijk probleem:
[XP] TV-Kaart laat zich niet installeren -> BSOD

Ik had alternatieve drivers gebruikt, en toen werd voor de helft de normale, en voor de helft die alternatieve geïnstallt, en hij deed het. Maar hoe? Weet ik niet meer. Windows was een goed zooitje geworden :P

edit:
Lamaar, dat topic is niet echt handy, behalve een url naar die andere drivers

[ Voor 12% gewijzigd door anandus op 09-05-2003 19:07 ]

"Always remember to quick save" - Sun Tzu

• DannyVersluis
  • Registratie: Juli 2001
  • Niet online
Ik krijg deze kaart ook op geen enkele mogenlijkheid aan de gang in win2000 en in winXP reboot mijn computer op de raarste momenten, en slaan alle programma's zonder een geldige reden af.
Ik hoop dat er snel nieuwe drivers uitkomen, want volgens mij ligt het hier aan.

[IMG]http://www.danasoft.com/sig/dannyversluis.jpg[/IMG]

Verwijderd

heb je directx 9?? want toen ik die had kreeg ik ook dezelfde blauwe schermen bij het installeren van de crossbar, je moet bij directx 8 blijven

• anandus
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online
Verwijderd schreef op 09 mei 2003 @ 19:46:
heb je directx 9?? want toen ik die had kreeg ik ook dezelfde blauwe schermen bij het installeren van de crossbar, je moet bij directx 8 blijven
Hmmm... ik heb inderdaad DirectX 9, inderdaad. Interessant... Heb je een bron oid?

"Always remember to quick save" - Sun Tzu

Verwijderd

anandus schreef op 09 mei 2003 @ 19:47:
[...]
Hmmm... ik heb inderdaad DirectX 9, inderdaad. Interessant... Heb je een bron oid?
nee maar ik had alles geprobeerd onder directx 9, ik denk dat gewoon die leadtek zelfs met de nieuwste drivers, directx 9 niet (goed) ondersteund, mijn advies, verwijder directx9 of tja opnieuw windows eropzetten als dat niet lukt
dit lost ZEKER je probleem op :)

• ComBax
Geluk dat'k eerst de tv-kaart heb geïnstalleerd, en dan pas directX 9 (maar hij doet het nog altijd, gelukkig)
Pagina: 1