[XP] TV-Kaart laat zich niet installeren -> BSOD

Pagina: 1
Acties:

• anandus
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online
Ik heb een TV-Kaart gekocht, de Leadtek Winfast TV2000 XP Deluxe, maar bij het installeren knalt-ie op een gegeven moment naar een BSOD.
Was een schone installatie van XP (dacht dat het misschien daaraan lag), en hij installeert de 'blabla audio device' en de 'blabla video device', maar dan komt hij bij de 'blabla crossbar' (en dan heb je ook zo'n scherm van WHQL, je kent het wel), en dan *floep* BSOD.

Heb al geprobeerd om een ander PCI-slot te nemen (IRQ), maar dat werkt ook niet.
En in de search kon ik dit probleem niet vinden :(
FAQ/Support van de site ook niet.
Iemand suggesties?
Mijn systeem:
Xp Pro

Intel P4 2,4@2,98
Sapphire Radeon 9500@9700 (325/300)
Gigabyte 8PE667 Pro
2x256Mb pc2700
2x120Gb HD (1xMaxtor, 1xIBM)
LiteOn Cd-Rewriter
LiteOn
DVD-Rom
En dus de bovengenoemde tv-kaart

"Always remember to quick save" - Sun Tzu

• blackd
  • Niet online
en wat voor *floep* bsod krijg je dan?

9000Wp o/w SolarEdge SE6K - Panasonic 5kW bi-bloc - gasloos sinds 17-7-2023

• anandus
  • Niet online
blackd schreef op 14 april 2003 @ 14:20:
en wat voor *floep* bsod krijg je dan?
Erm... Zo'n 'standaard' BSOD, waar je geen info uit kan halen. Er staan geen bestanden tussen of wat dan ook.
Helaas ben ik nu op m'n werk, maar ik geloof dat het een 'fatal exception occurred on line 0x00123' Ofzo.
Maar ik weet dat dus niet zeker. (Had misschien beter op moeten letten, maar die BSOD's die zijn zo 'gewoon' (althans in win98) dat ik er niet echt op let :P )

[ Voor 6% gewijzigd door anandus op 14-04-2003 14:36 ]

• Mr_Gee
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 04-07 09:01

Mr_Gee

Ik Heb Gesproken

ik had ook zoiets met een tv kaart en win xp, ik heb de memory CAS timings veranderd
toen ging t installen wel goed, daarna weer terug gezet... geen centje pijn.

Proffesioneel Platzak

• blackd
  • Niet online
Meestal staan er toch echt STOP codes in zo'n BSOD, dus ik zou die even noteren en vergelijken met deze: Windows XP en 2000 BSOD guide
mocht hij daar niet in voorkomen, haal die STOP code even door google en de Knowledge Base van MS.

Heb je trouwens al andere drivers geprobeerd? Want zo'n 'WHQL blabla' scherm betekent dat je een unsigned driver (en dus mogelijk een driver die niet helemaal in orde is) aan het installeren bent.

Overigens is het wel aan te raden wat exacte foutmeldingen op te schrijven, aan 'bla bla videodevice' of 'bla bla WHQL' hebben we weinig, kunnen we je niet zo goed helpen ;)

9000Wp o/w SolarEdge SE6K - Panasonic 5kW bi-bloc - gasloos sinds 17-7-2023

• anandus
  • Niet online
blackd schreef op 14 April 2003 @ 14:41:
Meestal staan er toch echt STOP codes in zo'n BSOD, dus ik zou die even noteren en vergelijken met deze: Windows XP en 2000 BSOD guide
mocht hij daar niet in voorkomen, haal die STOP code even door google en de Knowledge Base van MS.

Heb je trouwens al andere drivers geprobeerd? Want zo'n 'WHQL blabla' scherm betekent dat je een unsigned driver (en dus mogelijk een driver die niet helemaal in orde is) aan het installeren bent.

Overigens is het wel aan te raden wat exacte foutmeldingen op te schrijven, aan 'bla bla videodevice' of 'bla bla WHQL' hebben we weinig, kunnen we je niet zo goed helpen ;)
Nee, klopt, het is ook een beetje vaag.
Ik heb nooit zo'n attentie gegeven aan die STOP-codes, ik zal wel even kijken. En dan door die stop-codes rommelen :)
Ik heb alleen de drivers kunnen proberen die erbij kwamen, kan helaas geen drivers downloaden (geen removable media hier :( ).
Maar in ieder geval bedankt voor de tip :)
(nooit gedacht dat het echt iets betekende, wat in zo'n BSOD stond, dacht dat het puur vermaack was) ;) :+

• Glashelder
  • Registratie: September 2002
  • Niet online

Glashelder

Anti Android

Welk PCI sloten heb je geprobeerd? Ik heb een keer gelezen dat een TV-Kaart vaak niet wil werken in het 1ste slot, en het laaste slot ook niet

offtopic: Na 3 wijzigen pas dit "Edit" balkje hieronder :D

[ Voor 25% gewijzigd door Glashelder op 14-04-2003 14:49 ]

PV 4915wp op oost, 2680 wp op west, 1900 wp op zuid. pvoutput - AUX 8 kW bi bloc

Verwijderd

[qoute]anandus schreef op een dag deze "onzin :P "

hij installeert de 'blabla audio device' en de 'blabla video device', maar dan komt hij bij de 'blabla crossbar' (en dan heb je ook zo'n scherm van WHQL, je kent het wel),

[/quote]

als ik het zo zie heb jij gewoon drivers die niet xp geschikt zijn (niet dat ik het niet had bij nvidia drivers :P )

ik zoek ff wel drivers (heb ook een tv in kaart (eentje van philips met 878 tv maar werkt niet op xp :( )

edit--->http://www.leadtek.com.tw/support/download.asp?pronameid=82<----

alleen tis een tv 2000 xp ipv tv 2000 xp deluxe (kweet niet of het uitmaakt ;) )

[ Voor 27% gewijzigd door Verwijderd op 14-04-2003 15:54 ]

• ChojinZ
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 05-08 13:12
HEb ik ook meerdere malen met mijn Cinergy 400 gehad. Wat bleek: stond ACPI disabled in mijn bios (wat natuurlijk nooit goed is ;) )

HEb em toen ge-enabled en het probleem was opgelost.

Hoeft bij jouw natuurlijk niet te werken maar probeer het eens!!!

En oja, een vriend van mij had ook hetzelfde probleem. Bij hem was de oorzaak te hoge PCI latency timing's.....

Roland SP404 sampler te koop: https://gathering.tweakers.net/forum/list_messages/2089640

• anandus
  • Niet online
Hmmz... Andere drivers proberen is op dit moment geen optie (heb geen inet thuis, en hier geen flop/cd-rom/anders).
Het rare is dus dat op dezelfde cd de drivers van dat audio-device en video-device wel gewoon laat installeren.

Verder is die crossbar-driver een WDM, die zijn toch alleen met XP? (en en beetje win98).

Een ander iets is, dat ik mijn computer nooit afsluit, maar altijd laat hibernaten.
Na de BSOD, opnieuw opstarten, en bij nieuwe hardware, geen drivers geïnstalleerd (dus geel uitroeptekentje bij dat 'unknown device' (die crossbar, dus).
Daarna kon ik dus niet meer hibernaten ('a device is preventing you from...etc'), maar na een uninstall/disable, kon-ie wel hibernaten.

Wat dat betreft zou je het misschien terug kunnen brengen op het energie-management gedoe. Helaas kan ik nu dus niet proberen, zit op werk..

(zou iemand kunnen uitleggen wáárom PCI-atency/ACPI ofzo er precies mee te maken kan hebben? En wat zo'n crossbar eigenlijk is?)

Okee, ik heb de volgende 'tweaked' drivers gevonden (ga zo een USB-pen kopen, om ze toch mee te kunnen nemen):
Link

En wat me opvalt:

ACPI compliance:
Universal bt848/bt878 Tweaked WDM drivers: Excellent
WHQL AverMedia WDM drivers 5.1.3.0: Poor* (*Bad system behavior after hibernate)

Dus even kijken of het hiermee lukt..

/Edit
Ik ben niet de enige, na zoeken in Google workgroups, blijkt iemand Hetzelfde probleem, wat ook niet verholpen werd door nieuwe drivers. Maar hopen dat die tweaked drivers het doen :)

[ Voor 31% gewijzigd door anandus op 14-04-2003 16:45 ]

• anandus
  • Niet online
Update: Die Tweaked drivers hebben het gefixt :)

Waarschijnlijk zat het probleem in het ACPI-gedoe :)

Pagina: 1