Toon posts:

outlook express sharen onder xp

Pagina: 1
Acties:
  • 43 views sinds 30-01-2008

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb een probleempje met het Sharen van mijn outlook express in mijn netwerk.
Op de pc die tevens als server fungeert heb ik outlook met mijn hele mailbase staan en nu wil ik deze geshared hebben op een andere pc in mijn netwerk. Wanneer ik die dan gebruik wil ik tevens dat de berichten die ik van pc 2 verstuur ook gelijk in pc 1 op de mailbox terecht komen.
Dus eigenlijk moet pc 1 als mailserver gaan fungeren, maar ik weet niet hoe.
Kan iemand mij hiermee helpen? 8)7

Verwijderd

Stuur gewoon mailtje naar die andere computer door.
Je kan ook een mailserver installeren natuurlijk, mdaemon is dan een aanrader

Verwijderd

Topicstarter
is beiden geen optie, er moet daadwerkelijk met outlook gewerkt worden en niet via een ander stukje software.

Verwijderd

Verwijderd schreef op 07 May 2003 @ 19:40:
Stuur gewoon mailtje naar die andere computer door.
Je kan ook een mailserver installeren natuurlijk, mdaemon is dan een aanrader
ik vind t best maar een mailserver onder windows is geen goed plan al;s er op die computer nog gewerkt moet worden dan word het 1 grote chaos.
ik ben het niet eens met je over dit advies.
het is de bedoeling dat je echt een synchronisatie hebt tussen de 2 niet dat het allemaal maar lekker doormailen is dan heb je strax nog 3x dezelfde mail erin staan. :*)

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op 07 mei 2003 @ 20:09:
[...]

ik vind t best maar een mailserver onder windows is geen goed plan al;s er op die computer nog gewerkt moet worden dan word het 1 grote chaos.
ik ben het niet eens met je over dit advies.
het is de bedoeling dat je echt een synchronisatie hebt tussen de 2 niet dat het allemaal maar lekker doormailen is dan heb je strax nog 3x dezelfde mail erin staan. :*)
ben ik het helemaal mee eens

• aardbeix15
  • Registratie: Maart 2001
  • Niet online

aardbeix15

100%fruit pers je er niet uit!

Ja kan in outlook express gewoon een netwerkmap opgeven als storagefolder voor je mail bestanden, dan sync je wel degelijk, echter tegelijk werken op die zelfde maildatabase zal ik niet leuk vinden, OE kennende.

Kijk anders naar een IMAP (i.p.v. POP) account bij een provider, dan zal het een stuk gemakkelijker zijn, omdat dan de sync gewoon gebeurt op de mailserver van je ISP.

snel zeggen: 'De koetsier poetst de postkoets met postkoetspoets'
levensmotto: 'vroeg gedaan is lang gerelaxed!'.

• Koffie
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 18:21

Koffie

Koffiebierbrouwer

Braaimeneer

Ge hier maar verder : outlook sheren onder xp, hoe?

Crossposten stellen we niet zo op prijs.

Braaikamer - Smoke&BBQ

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.