Toon posts:

outlook sheren onder xp, hoe?

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb een probleempje met het Sharen van mijn outlook express in mijn netwerk.
Op de pc(1) die tevens als server fungeert heb ik outlook met mijn hele mailbase staan en nu wil ik deze geshared hebben op een andere pc(2) in mijn netwerk. Wanneer ik die dan gebruik wil ik tevens dat de berichten die ik van pc (2) verstuur ook gelijk in pc (1) op de mailbox terecht komen.
Dus eigenlijk moet pc (1) als mailserver gaan fungeren, maar ik weet niet hoe.
iK weet wel dat dit niet met een mailserver applicatie moet, pc (1) werd trager en chaotisch, dus dat is in ieder geval al geen optie
Kan iemand mij hiermee helpen? 8)7

Verwijderd

Simpel, richt een mail server in met het IMAP protocol, zodoende blijft de mail op je server en kan je vanaf elke "node" je mail bekijken. Dus in plaats van dat je je mail download naar je client blijft de hele zooi op de server staan (simpel gezegd ). Weet je btw zeker dat je a) de juiste mailserver had gebruikt en b) je OS + server services goed had geconfigged? Ik heb hier een server draaien met alles en nog wat erop (o.a mailserver) en dat draait en draait (lekker snel utieraard).

[ Voor 34% gewijzigd door Verwijderd op 07-05-2003 21:10 ]

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op 07 May 2003 @ 21:01:
Simpel, richt een mail server in met het IMAP protocol, zodoende blijft de mail op je server en kan je vanaf elke "node" je mail bekijken. Dus in plaats van dat je je mail download naar je client blijft de hele zooi op de server staan (simpel gezegd ). Weet je btw zeker dat je a) de juiste mailserver had gebruikt en b) je OS + server services goed had geconfigged? Ik heb hier een server draaien met alles en nog wat erop (o.a mailserver) en dat draait en draait (lekker snel utieraard).
dank je, maar ik weet ook dat er een mogelijkheid is om dit direct met outlook ex. te doen en daar gaat het mij nu om.de pc waar het op komt is van een digibeeten om ddie de boel te laten runnen wordt een heel groot probleem

Verwijderd

Topicstarter
weet iemand nog iets?

• Guardian Angel
  • Registratie: Juni 2000
  • Niet online

Guardian Angel

Bejaard en langharig tuig

ARME AOW’er