Ik wil mijn internetverbinding delen met aan aantal pc's. Ik heb al een 4 poorts hub, kan ik dan volstaan met een 1 poorts router zoals de Repotec RP-IP502H Kabelrouter 10/100 Mbps 1p HUB? Deze is namelijk een stuk goedkoper dan de gemiddelde 4 poorts router, die kost al gauw € 70.
Het kan, maar dan zul je een PC als server moeten gebruiken (met twee netwerkkaarten).
Edit:
Het bovenstaande klopt dus niet, lees rest topic
Edit:
Het bovenstaande klopt dus niet, lees rest topic
[ Voor 28% gewijzigd door yohan op 07-05-2003 19:43 ]
"I'm not a cynic. I get up every morning hoping to find an honest man." - [Jack McCoy, Law & Order]
Yohan schreef op 07 mei 2003 @ 18:34:
Het kan, maar dan zul je een PC als server moeten gebruiken (met twee netwerkkaarten).
Nee, als je een 1-port router gebruikt kun je idd je hub benutten om breedband te delen. Enig punt is wel dat een 4-port hub inherent veel trager is dan een 4-port switch zoals die in veel routers ingebouwd zit (switch=geen collissions, wel ful duplex, hub=collissions, geen duplex).
Maar als je niet een stel bandbreedteslurpers hebt is het een prima oplossing
Oslik blyat! Oslik!
Waar slaat dat nu weer op? Daar heeft hij zijn router voor, alleen bevatten veel 4 poorts routers een ingebouwde switch ipv een hub en dat betekend dat je netwerk dan ietsje sneller zal zijn, maar het zal prima werken hoor..Yohan schreef op 07 May 2003 @ 18:34:
Edit: net te laat
[ Voor 3% gewijzigd door Cpt.Morgan op 07-05-2003 18:38 ]
Kan gewoon. En je hebt geen extra pc als server nodig.
Maar een aparte switch of ingebouwd in je router is wel aan te raden.
Is gewoon een stukkie sneller.
Maar een aparte switch of ingebouwd in je router is wel aan te raden.
Is gewoon een stukkie sneller.
Eigenlijk ook weer niet nee. Je kunt ook 1 van die pc's die je hebt een extra nic geven en internet delen aanzetten.Verwijderd schreef op 07 mei 2003 @ 18:39:
Maar dan heb ik dus helemaal geen router nodig?
Check ook dit: Topic: Hoe deel ik Internet ?
[ Voor 19% gewijzigd door megaleo op 07-05-2003 18:49 ]
OH -> NT
Just pick a dead end and chill out 'till you die.
Pagina: 1