Toon posts:

[2K] volgorde netwerkkaarten wijzigen *

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hoe draai je de volgorde waarin windows de netwerk kaarten ziet om?

In mijn PC zitten twee netwerk kaarten. Een oude 3com 509 en een nieuwe Intel
De intel kaart is een vervanging van een oude realtec kaart.

Ik heb een stukje software dat het MAC adres van de eerste netwerk kaart als key gebruikt in een license manager.

De 3com was altijd de eerste kaart die getoond werd met IPCONFIG. Na het vervangen van de realtec door de Intel, is ineens de intel kaart de eerste die met IPconfig getoond wordt.

Probleem is natuurlijk dat mijn (legale) license file door de license manager niet meer herkent wordt omdat nu ineens het mac adres van de intel kaart als eerste herkent wordt, ergo, hij denkt dat mijn computer een andere is. Software fabrikant is inmiddels failliet, maar de software moet nog wel gebruikt worden (heb er tenslotte voor betaald) (mac adressen spoofen helpt niet helaas)

Ik hoop dat iemand weet hoe je win2000 nu kan overtuigen dat toch de 3com als eerste gezien moet worden?

• Compubiter
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 21-08-2023

Compubiter

Think again

OS toegevoegd aan de topictitel conform de WOS-Policy :).

Verwijderd

bij netwerkverbindingen naar het menu GEAVANCEERD en dan GEAVANCEERDE OPTIES hier kun je de volgerde veranderen

Verwijderd

offtopic:
[Mierenneuker in actie]
[quote]Compubiter schreef op 07 mei 2003 @ 17:01:
OS toegevoegd aan de topictitel.[/quote]
Ben ik nou dom of is dit een foutje?
[quote]Verwijderd schreef op 07 mei 2003 @ 16:55:
...hoe je win2000 nu kan ...[/quote]
Moet er niet Win2k staan? :?
't Is maar een idee.
[/Mierenneuker in actie]

Verwijderd

Topicstarter
't werkt!

bedankt jonges

P.S. eigenlijk boeit het mij niet of het nu Win2K, Windows 2000, XP of ME is. 't mot gewoon werken.....Stond XP niet voor eXperience Problems?