[Flash MX] button status

Pagina: 1
Acties:

• Brammel
  • Registratie: Mei 2002
  • Nu online
Ik heb een flash button, en als je er op gaat staan dan veranderd hij van vorm en van kleur. Als je nu van de button af gaat met de muis, dan stopt ie meteen met vervormen. Ik wil het zo maken dat hij dan niet meteen stopt maar dat ie de movie van het vervormen afmaakt als hij daar aan is begonnen. Hoe doe ik dit? Ik heb deze topics al gevonden maar nog wil het niet lukken:
[rml][ FLASH] movie in een button bereiken[/rml]
animatie bij rollover die niet stopt
edit:
sorry, verkeerde titel

[ Voor 4% gewijzigd door Brammel op 07-05-2003 13:40 ]

• sdomburg
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 03-09-2024
http://gathering.tweakers.net/forum/faq

Zeker ivm. topictitel ;)

edit: verder kan je dit wel op het net vinden, zelfs in de help van Flash denk ik. Actionscript :)

[ Voor 44% gewijzigd door sdomburg op 07-05-2003 13:41 ]

Verwijderd

Ehm lol @ topictitel, :D

Lees eens de FaQ, daar staat in hoe je een topic moet "maken"

• Brammel
  • Nu online
Sorry, hoe kan ik de titel veranderen en in de help van flash mx kan ik het in ieder geval niet vinden

[ Voor 47% gewijzigd door Brammel op 07-05-2003 13:43 ]

Verwijderd

dat kunnen alleen de modjes, dat wordt dus (als het goed is) voor je gedaan... ;)

• Brammel
  • Nu online
ok, maar nu even over die flash button, hoe maak ik dat nou, ik dacht aan een movie in een button die gestart wordt bij on (rollover) maar ik kan die movie dan niet bereiken

• Willem
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 22-08 22:08
Topictitle maar ff gefixt ;)

Motor (of auto) onderhoud bijhouden

• Brammel
  • Nu online
thanks maar misschien kunnen we het nu even over mijn vraag hebben

[ Voor 84% gewijzigd door Brammel op 07-05-2003 13:54 ]

• GrimaceODespair
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 10:32

GrimaceODespair

eens een tettenman, altijd ...

bram1234 schreef op 07 May 2003 @ 13:39:
Ik heb deze topics al gevonden maar nog wil het niet lukken.
Leg ff uit wat je ervan overgenomen hebt, en wat daarvan misgaat.
bram1234 schreef op 07 May 2003 @ 13:47:
offtopic:
Ik zou maar ff op mijn tellen passen, want de modjes houden niet zo van brutale tweakers :X

Wij onderbreken deze thread voor reclame:
http://kalders.be

Verwijderd

bram1234 schreef op 07 May 2003 @ 13:47:
We hadden het al veel eerder over je vraag kunnen hebben als je een nette post had gemaakt.

• Brammel
  • Nu online
Sorry voor de titel...

Maar ik heb dus nu een button (met instance name button) met aleen een up frame. In dat frame staat ook een movie met instance name "over".
Verder heb ik bij de button deze code gebruikt:

on (rollOver) {
button.over.gotoAndPlay(2);
}

wat klopt hier niet

• HawVer
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 09-08 22:15
GrimaceODespair schreef op 07 May 2003 @ 14:03:
offtopic:
Ik zou maar ff op mijn tellen passen, want de modjes houden niet zo van brutale tweakers :X
Dat is een normale reactie. Modjes zijn niet heilig hoor.

@bram1234

Kijk eens of dit is waar je wat aan hebt.
http://www.web-con.nl/site/tutorials.php?tutorial=76
Probeer anders eens te combineren met een actionscript en een movie. Zorg ervoor dat je button geen button is maar een gewone movie. Dan voeg je er actionscript aan toe
Met behulp van de volgende acties zou dat moeten luken.
on rollout
on click / on press geloof ik.. :)
goto
stop
suc6!

http://hawvie.deviantart.com/

• Brammel
  • Nu online
HawVer schreef op 07 May 2003 @ 14:41:
[...]

Dat is een normale reactie. Modjes zijn niet heilig hoor.

@bram1234

Kijk eens of dit is waar je wat aan hebt.
http://www.web-con.nl/site/tutorials.php?tutorial=76
Probeer anders eens te combineren met een actionscript en een movie. Zorg ervoor dat je button geen button is maar een gewone movie. Dan voeg je er actionscript aan toe
Met behulp van de volgende acties zou dat moeten luken.
on rollout
on click / on press geloof ik.. :)
goto
stop
suc6!
Nee, sorry, maar aan die link heb ik niet zo veel, en de rest heb ik toch eigenlijk al?

• HawVer
Wat is je probleem dan?

• Brammel
  • Nu online
HawVer schreef op 07 May 2003 @ 14:51:
Wat is je probleem dan?
Ik had eerst een movie in het frame Over van de button gezet. maar die movie stopt meteen als je van de button af gaat met de muis. Hij moet dat juist nog even doorgaan met die movie

• Scipionyx
  • Registratie: Maart 2001
  • Niet online
Ik zou het zo aanpakken als ik jou was:
1 layer voor een button (Zet hier een script in (bijv. on (rollOver) play(); )
1 layer voor je filmpje (Maak hier je motion in. Zorg ervoor dat je wel een stop(); in het eerste keyframe hebt staan)

Als je nu over je button gaat gaat het filmpje spelen.

Wat je hier hebt is wel goed..
on (rollOver) {
button.over.gotoAndPlay(2);
}
Maar hij "springt" hier naar frame 2, dus ook als je snel van je button afgaat (voordat je mov klaar is) en dan meteen er weer overheen.

Top 4 Anti-Stress regels:
1) Doe zo weinig mogelijk of laat het anderen doen.
2) Als je plots zin hebt om te werken, ga dan zitten en wacht tot het over gaat.
3) Als je iemand ziet rusten...help hem!!
4) Doe vandaag niet wat morgen kan.

• GrimaceODespair

GrimaceODespair

bram1234 schreef op 07 mei 2003 @ 14:54:
maar die movie stopt meteen als je van de button af gaat met de muis. Hij moet dat juist nog even doorgaan met die movie
Als je MC en je Button aparte objecten zijn, en de button stuurt de MC aan, dan voer je toch gewoon geen stop-commando uit? Dan speelt die MC toch gewoon door?

• HawVer
screw de button. Maak een movie je voegt in een bepaald frame een stukje code in:
code:
1
1-------2-------3--------4-------5

on (rollout) {
button.over.gotoAndPlay(4);
}

Laat hem bijvoorbeeld tussen 2 en 3 loopen
en bij 5 zet je met actionscript een stop neer.

• Brammel
  • Nu online
Oke, ik heb het nu voor elkaar om 1 de movie 1 keer te laten lopen als je er met de muis overheen gaat. Maar als je dus met de muis op de knop blijft staan stopt ie ook na 1 keer, hoe los ik dat op
swf file
fla file

Verwijderd

bram1234 schreef op 07 mei 2003 @ 16:53:
Oke, ik heb het nu voor elkaar om 1 de movie 1 keer te laten lopen als je er met de muis overheen gaat. Maar als je dus met de muis op de knop blijft staan stopt ie ook na 1 keer, hoe los ik dat op
swf file
fla file
Het spijt me dat ik je dit moet zeggen, maar je vraag voegt niets toe, en is makkelijk te vinden op flashkit.
Daarnaast zijn deze dingen sim-pel te leren, met de nodige hulp van [F1].

Om je toch nog te hinten :
Wat nou als je je filmpje laat loopen?

• Brammel
  • Nu online
Als ik mijn filmpje laat loopen stopt ie toch niet meer als je met de muis van de knop af gaat?

Verwijderd

bram1234 schreef op 07 May 2003 @ 17:26:
Als ik mijn filmpje laat loopen stopt ie toch niet meer als je met de muis van de knop af gaat?
Laten we je vraag hier even analyseren, het antwoord zit erin :

Voordeel van laten loopen : je filmpje herhaalt vrij simplistisch tot in der eeuwigheid.

Dus de te nemen actie is het stoppen van de movieclip.

Hej ! Het event van stoppen is dus als de muis de button verlaat? Wat staat er ook al weer in de actionscript dictonary?

Komop zeg.

• Brammel
  • Nu online
Nou sorry hoor dat ik niet zo'n flash expert ben zoals jij, er zijn ook nog mensen die er wat minder vanaf weten... En bovendien, als je hem laat loopen en je laat hem stoppen als je met de muis van het ding af gaat, dan stopt ie toch nog steeds meteen en maakt ie niet zijn movie af

[ Voor 44% gewijzigd door Brammel op 07-05-2003 18:13 ]

Verwijderd

Tsjaa, bram.

Als je wil leren, moet je daar moeite voor doen.
De beste methodiek van leren is "vallen&opstaan".
Een scriptrequest is niet onderdeel van die methode. Als iemand anders een dergelijk sim-pel probleem voor je oplost leer je er weinig van.

Toch wil ik je best laten zien hoe erg je wel niet 'flash-expert' je moet zijn om zo'n simpel probleem met de logica in je hersenen op te lossen.

http://members.chello.nl/r.hauwert/faqbutton.html
http://members.chello.nl/r.hauwert/faqbutton.fla

Ik hoop dat je de volgende keer eerst zelf probeert...

• Brammel
  • Nu online
Je wil toch niet zeggen dat ik het niet geprobeert heb?

• Willem
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 22-08 22:08
Hohohoho mensen mensen. Houd het even gezellig :)

bram1234: Neem de tips van B-Top maar ter harte want hij heeft gloeiend gelijk.
En houd het verder ontopic.

Motor (of auto) onderhoud bijhouden

Verwijderd

bram1234 schreef op 07 May 2003 @ 19:11:
Je wil toch niet zeggen dat ik het niet geprobeert heb?
Graag gedaan.

• GrimaceODespair

GrimaceODespair

Bram, een tip: als je in dit stadium van je Flash-kennis iets probeert dat absoluut niet lukt, laat het dan even varen. Probeer in de plaats dan wat tutorials uit die er in de verte misschien iets mee te maken hebben.

In Flash bestaan er geen kant-en-klaar-recepten voor het oplossen van problemen. Je leert complexere problemen in Flash pas oplossen als je flink wat hands-on ervaring ermee hebt. Die ervaring kan je jump-starten door wat tutorials te doen.

Je zal merken dat je na een tijdje van het hierboven beschreven probleem zult zeggen: tsja, da's eigenlijk inderdaad wel simpel. Maar neem gewoon even je tijd ;)

• Brammel
  • Nu online
GrimaceODespair schreef op 07 mei 2003 @ 21:38:
Bram, een tip: als je in dit stadium van je Flash-kennis iets probeert dat absoluut niet lukt, laat het dan even varen. Probeer in de plaats dan wat tutorials uit die er in de verte misschien iets mee te maken hebben.

In Flash bestaan er geen kant-en-klaar-recepten voor het oplossen van problemen. Je leert complexere problemen in Flash pas oplossen als je flink wat hands-on ervaring ermee hebt. Die ervaring kan je jump-starten door wat tutorials te doen.

Je zal merken dat je na een tijdje van het hierboven beschreven probleem zult zeggen: tsja, da's eigenlijk inderdaad wel simpel. Maar neem gewoon even je tijd ;)
Ja, oke, dat zal ik voortaan doen, maar ik vind dat er niet zomaar vanuit mag worden gegaan dat ik niks heb gepreerd en dat ik niet op internet zou hebben gezocht.

• Scipionyx
  • Niet online
download anders mijn "handleiding" ff, hier staan veel basics van flash(5) uitgelegd. Het is gemaakt in word en misschien worden er dingen wat omslachtig uitgelegd enzo, maar neem maar 's een kijkje zou ik zeggen. Verder kan ik je adviseren -zoals al eerder gezegd door bovenstaande tweakers- veel te oefenen en geduld te hebben.
Suxes! :)

2) Als je plots zin hebt om te werken, ga dan zitten en wacht tot het over gaat.

Verwijderd

bram1234 schreef op 07 May 2003 @ 22:06:
[...]

Ja, oke, dat zal ik voortaan doen, maar ik vind dat er niet zomaar vanuit mag worden gegaan dat ik niks heb gepreerd en dat ik niet op internet zou hebben gezocht.
Ik begin nogal chagarijnig van je te worden. Je hebt nu alles wat je wilt, en het enige wat jij als n00b doet is doorzeiken. Zo maak je vrienden.

• GrimaceODespair

GrimaceODespair

Leuke handleiding voor beginners, Scipionyx. Ik neem aan dat je weet dat de links erin naar je E-schijf verwijzen? :)

• Scipionyx
  • Niet online
Hmm.. is dat zo..? :D :X rofl
moest het in 2 dagen maken van m'n stagebedrijf.. Zal er vanavond ff naar kijken..

shame on * Scipionyx

Pagina: 1