waterkoeling op je geheugen, kan dat?

Pagina: 1
Acties:

• ExiZTeNcE
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 14-02 23:56
Hallo,
kwil mijn p4 2 ghz iets hoger gaan overclocken als 2,2 ghz :P en water koeling aanschaffen alleen nou is de vraag kan ik mijn geheugen ook water koelen?? omdat ik rdram pc800 heb en wordt best wel warm.
alvast bedankt

• AxzZzeL
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 00:32

AxzZzeL

maakt oogsnoep

Heatsink zal wel voldoende zijn. Anders zet je er een ventilator op. Thermaltake heeft zo'n setje met heatsink en ventilator. Bijvoorbeeld deze. :)

Imo, vind ik waterkoeling een beetje te veel van het goede.

[ Voor 15% gewijzigd door AxzZzeL op 07-05-2003 13:32 ]

Waarom makkelijk doen als het ook moeilijk kan?

• Arunia
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 00:21
Is dat niet te doen met een passief koelsysteem waarop je dan een actief koelsysteem plaatst waarvan je de ventilator vervangt door zo'n wc blokje?

• justanotheruser
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 15-12-2025

justanotheruser

#hashtag

durf ik niet met zekerheid te zeggen, er zijn wel passieve heatsinks voor geheugen........ als je dan genoeg airflow hebt kunnen die extra koelen. in geval van H20 cooling heb je weinig/geen airflow........ en om nou voor alle geheugens (minstens 2 bij RIMM) koelblokjes te kopen/maken lijkt me niet ideaal.

To Tweak Or Not To Tweak

• Losha
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 27-10-2025

Losha

clear my path motherfucker

alles kan, is ook weleens gedaan

Verwijderd

ja dat is er wel zoek maar eens op cheap ass waterblokjes die zo'n gast aan het maken is op GoT. Hij hheft van die platgeslagen koperen pijpen en die zou je eventueel ook kunnen gebruiken voor je geheugen. Of er ook professionele kitjes hiervoor zijn dat weet ik niet.

• Shunt
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 15-02 12:48

Shunt

Boe

welkom op got
het is handig als je eerst even de faq's door leest daar staat vaak (90% van de gevallen) alle info die je nodig hebt
als je dan nog iets wil weten kan je ook de http://search.gathering.tweakers.net/forum.php/find gebruiken
dan zou je bvb diet hebben gevonden
http://search.gathering.tweakers.net/forum.php/find

waterkoeling over je mem is overkill niet nodig dus
het beste wat je kan doen is geheugen koelers kopen dit zijn gewoon een soort van lucht koelers voor je geheugen

Game PC
2 Post or Not 2 Post What's the question ?
"If it ain't broken, you didn't try hard enough"

• Arunia
Als je onderstaande nou eens neemt en dan ipv ventilator een waterkoelblokje erop maakt?

http://www.thermaltake.com/products/memory/activekits.htm

• nhimf
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 29-01 16:26

nhimf

Lekker belangrijk allemaal

NielsOveres schreef op 07 mei 2003 @ 13:35:
Als je onderstaande nou eens neemt en dan ipv ventilator een waterkoelblokje erop maakt?

http://www.thermaltake.com/products/memory/activekits.htm
Als je goed kijkt, kan je zien dat hij dus recht op het geheugen zelf blaast. Dus zal een waterblokje geen nut hebben. Je ziet dus de fan door het ding heen.

Ik stink niet, ik ruik gewoon anders

• Arunia
Ik snap wat je bedoeld. Het heeft dan geen zin omdat alleen het uiteinde wordt gekoeld! 8)
Dan zou het dus uit 1 stuk moeten bestaan dan kan het waarschijnlijk wel.
Modders succes! hehe.

Verwijderd

Het bestaat wel degelijk en ik weet ook nog perfect hoe het eruitziet maar kan em niet vinden :'( Een soort heatspreader die blijkbaar hol was ofzo don't remember en op beide uiteinden zat er een aansluiting voor een darmpje, kan me enkel niet meer herinneren waar ik het gezien heb... Hij was ook helemaal zwart btw :P

• MewBie
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 19:20
http://gathering.tweakers.net/forum/list_messages/580884 en dan ff naar beneden naar atomicshockwave was het geloof ik. hij had een idee uitgewerkt in 3dsmax

Please leave a message after the beep.
*beeeeep*

• ExiZTeNcE
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 14-02 23:56
thnx voor de tips dudes :)

• Krewcial
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 31-05-2011

Krewcial

Pukke Bo!

Sowieso heb je denk ik geen gruwelijke koeling nodig voor een 200 mhz overclock, wederom een beetje overkill, en dat geheugen van je zal het ook best wel aan kunnen, denk niet dat je die thermaltake dingen kan gebruiken, dat PC800 rdam heeft toch een ander formaat, volgens tt is het alleen geschikt voor sdram en ddr

Drugs lead nowhere, but it's the Scenic Route...

• Tundreq
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 23-09-2025
Ik denk wel dat het wil maar door dat er waterslangen aan moeten kom er lijkt mij wel veel kracht op het geheugen, en ik weet niet als dit te koop is en zo niet dan moet je zelf vrezen en dergelijke.
denk er dus goed over na.

• Losha
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 27-10-2025

Losha

clear my path motherfucker

Frezen....
vrezen doet ie zelf als ie't gaat testen :)

edit:
weer ontopic..
volgens mij moeten de banken het wel houden

[ Voor 44% gewijzigd door Losha op 08-05-2003 19:14 ]

Pagina: 1