Toon posts:

i-mode toestel icm ander netwerk

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Is het mogelijk om een simkaart van bijv. T-mobil in een I-mode tstl te doen zodat je er gewoon mee kunt bellen??

het lijkt me logisch dat je dan geen gebruik van I-mode kunt maken }:O

• aardbeix15
  • Registratie: Maart 2001
  • Niet online

aardbeix15

100%fruit pers je er niet uit!

check ff of er een sim lock op zit, staat in de doucmentatie gekregen van je orginele provider, zo niet dan voorzie ik geen enkel probleem.

Je belt immes via het GSM netwerk, I-mode zal idd unavailable zijn, maar da's logisch :P

snel zeggen: 'De koetsier poetst de postkoets met postkoetspoets'
levensmotto: 'vroeg gedaan is lang gerelaxed!'.

• d-motion
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 05-04 00:37

d-motion

zow... en dan nu...

Als het toestel unlocked is wel... Maar ik geloof dat die toestellen bijna allemaal met simlock KPN verkocht zijn. Je kan hem wel unlocken... en dan zal het denk ik wel werken...

WWW.RC5.NL

• Kippenijzer
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 17-05 17:29

Kippenijzer

McFallafel, nu met paardevlees

heel kort, jah :)
I-mode toestellen zijn (op een hele enkel uit het prille begin na) allemaal sim-lock vrij en werken dus ook prima met een (moderne, de oude 5V kaarten werkene doorgaans niet) simkaart van een andere aanbieder, hij is iig blij met mij vodafone prepaid :)

• aardbeix15
  • Niet online

aardbeix15

beetje offtopic vraagje wat me te binnen schoot:

gaat de batt. dan niet stukken korter mee omdat i steeds I-mode probeert te connecten, of is dit zoals GPRS of Cell Info gewoon uit te zetten :? Als i alleen probeert te connecten bij het oproepen van I-mode data dan zal het iff geen probleem zijn.

• Kippenijzer

Kippenijzer

Mijn toshiba TS21i (waarin ik nu een niet GPRS KPN abo heb zitten) weet nu eindelijk de opgegeven batterij tijd waar te maken... Zolang je geen vorm van GPRS toegang tot je huidige SIM-netwerk kunt krijgen gaat de batt. extreem fijn mee, als je wel GPRS toegang krijgt (o.a. op VodaFone prepaid theoretisch mogelijk) zou hij idd contact kunnen blijven zoeken, echter zal hij doorgaans na een hoeveelheid pogingen hiermee stoppen (en zaken als Koppel GPRS uitzetten)

• Arunia
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 12:07
Zou een beetje duur zijn als dat toestel de hele tijd probeert het I-mode netwerk te vinden. Denk dat deze gewoon verbinding maakt als je er zelf om vraagt.

Verwijderd

is het ook mogelijk om foto's met een t-mobile abbenoment te verzenden?>

• aardbeix15
  • Niet online

aardbeix15

Verwijderd schreef op 07 May 2003 @ 11:37:
is het ook mogelijk om foto's met een t-mobile abbenoment te verzenden?>
offtopic:
beetje offtopic vraag maar goed:

je bedoelt MMS :?
ja dat kan, echter je dient wel over een geschikt toetsel te beschikken, 1 die MMS kan opstellen. Verder is de compatibiliteit tussen de netwerken, wat betreft MMS uitwisselen, nog niet optimaal echter wordt het wel steeds beter.

• Kippenijzer

Kippenijzer

NielsOveres schreef op 07 mei 2003 @ 11:37:
Zou een beetje duur zijn als dat toestel de hele tijd probeert het I-mode netwerk te vinden. Denk dat deze gewoon verbinding maakt als je er zelf om vraagt.
Niet lullig bedoelt hoor, maar probeer je hiermee nou gewoon een post te scoren, of weet je niet echt waar je over praat? GPRS loopt net als ADSL bij een vaste lijn NAAST je spraak-gesprekken. Het kost je dan ook niets om puur GPRS link te leggen, enkel data die daar daarna overheen gaat kost je geld (en zonder GPRS abo kost het je dus niets, want die link ontstaat nooit) Net ADSL met een 0byte datalimiet waar je dus (absurd veel) per KB eroverheen moet betalen :P

Verwijderd

Topicstarter
Klopt het nou dat je de NEC22i voor 129 euro helemaal van jou is? of zitten
er addertjes onder gras? Kun je nog steeds een I-mode abo na 3maanden opzeggen?

http://www3.gratis-gsm.nl/gratis-gsm/aanbieding.asp?cmbid={9B0E572B-87FB-6D81-CD0C-D42750C59D13}

[ Voor 212% gewijzigd door Verwijderd op 08-05-2003 12:35 ]

Verwijderd

aardbeix15 schreef op 07 mei 2003 @ 11:44:
[...]

offtopic:
beetje offtopic vraag maar goed:

je bedoelt MMS :?
ja dat kan, echter je dient wel over een geschikt toetsel te beschikken, 1 die MMS kan opstellen. Verder is de compatibiliteit tussen de netwerken, wat betreft MMS uitwisselen, nog niet optimaal echter wordt het wel steeds beter.
ja wilde even niet in vaktaal spreken maar even in NN :P, maar iig het gaat dus om een I-mode Nec 21i.

• aardbeix15
  • Niet online

aardbeix15

Verwijderd schreef op 07 mei 2003 @ 12:32:
[...]

ja wilde even niet in vaktaal spreken maar even in NN :P, maar iig het gaat dus om een I-mode Nec 21i.
de tot nu toe verkochte toestellen ondersteunen geen MMS functionaliteit, je abo. wat je er in stopt zal dus wel geschikt kunnen zijn echter de hardware niet.

KPN zal later wel I-mode hardware aan gaan bieden die MMS kan verzenden. Echter ik denk/weet niet of er ook software updates komen voor de oude toestellen om MMS te kunnen verzenden.

antwoord is voorlopig dus 'neen'. (zie ook Video interview met CEO Kpn mobile over i-mode)

[ Voor 7% gewijzigd door aardbeix15 op 08-05-2003 11:42 ]

• Kippenijzer

Kippenijzer

Verwijderd schreef op 07 May 2003 @ 12:27:
Klopt het nou dat je de NEC22i voor 129 euro helemaal van jou is? of zitten
er addertjes onder gras? Kun je nog steeds een I-mode abo na 3maanden opzeggen?

http://www3.gratis-gsm.nl/gratis-gsm/aanbieding.asp?cmbid={9B0E572B-87FB-6D81-CD0C-D42750C59D13}
Ja, voor dat geld is hij helemaal van jou, en nee, die 3mnd gratis actie is alweer een maandje over, dus je zit minimaal een jaar aan i-mode vast (5/mnd) waarvan nog maar enkel de 1e 2mnd gratis zijn...
Pagina: 1