P3 667 Mhz, 384MB ram, 20GB maxtor+60GB IBM (60GXP), Matrox G400 dh, asus mobo, Philips 109b10 + Philips 17B
1. Kpn is niet de enige, ik denk dat iedere gezonde nederlander niets ziet in 3g. Nederland is daar helemaal nog niet klaar voor en is gedoemd om te falen.sigma01 schreef op 02 February 2003 @ 21:09:
Op Wirelesswatch Japan vond ik een interessant video-interview met de CEO van kpn mobile Nederland over i-mode.
De belangrijkste conclusies van dit interview zijn:
- KPN ziet voorlopig nog niks in 3G icm i-mode.
- Er komen meer handsets aan, wat nieuw is dat ook koreaanse fabrikanten zijn genoemd (samsung, LG).
- Er wordt gewezen op het belang van gelijke standaarden (MMS?) voor alle providers.
- Het Vodafone live model is volgens deze CEO minder goed dan het i-mode model.
2. Kijk das wel leuk, want nu zijn er maar 3 toestellen en kan je maar kiezen voor de laatste 2 als ik met niet ver gist (t21i is toch uit de handel gehaald ?)
3. Daar ben ik het zeker mee eens, maar als ze dat nou bedacht hadden voordat ze mms voor het publiek beschikbaar hadden gemaakt.
4. Tuurlijk, je zal over je concurrent altijd minder denken dan over je eigen product, persoonlijk vind ik i-mode een grote mislukking, maar dat is mijn persoonlijke mening.
Verwijderd
Daar heeft hij weldegelijk gelijk in. Bij live! bepaald Vodafone de content en that's it. Bij i-mode kun je -naast de 'officiele' content, zelf sites maken (vriend van me heeft bijv. een agenda/kalender iets in elkaar gezet), en je kan PDA & WAP-sites bezoeken. Verder krijg je bij i-mode je mail direct door, waar je bij live steeds moet opvragen of je al mail hebt. Bovendien is het een stuk goedkoper dan live. Ik ga me toch geen 380 euro neertellen voor een telefoon!- Het Vodafone live model is volgens deze CEO minder goed dan het i-mode model.
Het voordeel van VF is dat MMS ondersteund wordt, dit had KPNM ook voor elkaar moeten hebben bij de lancering van imode.
Och, zo'n 120.000 in nog geen jaar tijd vind ik best redelijk hoor. Het duurde ook even voor de GSM en het massaal SMS'en voet aan de grond kregen.4. Tuurlijk, je zal over je concurrent altijd minder denken dan over je eigen product, persoonlijk vind ik i-mode een grote mislukking, maar dat is mijn persoonlijke mening.
Sommige mensen vinden WAP ook niet, maar dat is voor 95% pure onwetendheid, want je kan er echt ontzettend veel mee.
Ik ben het met je eens dat het opzich wel redelijk loopt.Verwijderd schreef op 03 February 2003 @ 07:48:
Och, zo'n 120.000 in nog geen jaar tijd vind ik best redelijk hoor. Het duurde ook even voor de GSM en het massaal SMS'en voet aan de grond kregen.
Sommige mensen vinden WAP ook niet, maar dat is voor 95% pure onwetendheid, want je kan er echt ontzettend veel mee.
Maar persoonlijk vind ik de dienst zoals deze nu beschikbaar is veel te duur.
Verwijderd
Vodafone Live model is beter dan het i-mode model. Het verkoopt namelijk beter.sigma01 schreef op 02 February 2003 @ 21:09:
- Het Vodafone live model is volgens deze CEO minder goed dan het i-mode model.
Het is totaal nutteloos voor een bedrijf om een technisch goed model op de markt te brengen, ze moeten een product op de markt brengen wat als brood wordt verkocht... Vodafone Live dus.
Verwijderd
Niet alles wat beter is, wordt meer verkocht.Verwijderd schreef op 03 februari 2003 @ 08:18:
[...]
Vodafone Live model is beter dan het i-mode model. Het verkoopt namelijk beter.
De 'doelgroep' zijn kinderen van een jaar of 16-18 die het stoer vinden om nutteloze foto's met dat ding te maken.
Bovendien vind ik persoonlijk de reclame's van vodafone beter dan die van KPN. Met die jongen in het zwembad wordt imode gekoppeld aan een loser...dat kon beter.
Ik heb met beide ervaring, en ik ben tot de conclusie gekomen dat voor mij i-mode een veel beter product is.
Dat bedoelt hij ook niet, ik ben het met je eens dat niet als wat beter is meer bekocht wordt, echter het verleden wijst wel uit dat een product wat beter marketing heeft, meer compatibiliteit dat dit de "beste" gaat worden. (* Attilla wijst naar het betamax/vhs gevecht)Verwijderd schreef op 03 februari 2003 @ 08:24:
[...]
Niet alles wat beter is, wordt meer verkocht.
De 'doelgroep' zijn kinderen van een jaar of 16-18 die het stoer vinden om nutteloze foto's met dat ding te maken.
Wbt die reclames van kpn, ik vind die juist super goed. Ook al is die ene reclame (jongen, kuntgebit...) tot slechtste reclame van het jaar is uitgeroepen. Kpn is hier gigantisch mee in de publiciteit gekomen, iedereen die i-mode hoorde dacht aan die reclameBovendien vind ik persoonlijk de reclame's van vodafone beter dan die van KPN. Met die jongen in het zwembad wordt imode gekoppeld aan een loser...dat kon beter.
Ik heb met beide ervaring, en ik ben tot de conclusie gekomen dat voor mij i-mode een veel beter product is.
Tuurlijk, dat snap ik. Maar je moet er dus ook aan denken zoals ik hierboven ook al zei dat compatibiliiteit ook een heel groot aandeel heeft. i-mode toestellen zijn niet uitwisselbaar, terwijl vodavone live toestellen dit wel gewoon zijn en dit heeft meerdere voordelen.
Verwijderd
Maar als iets beter verkoopt dan maakt dat meer omzet. Dus is het een beter product.Verwijderd schreef op 03 februari 2003 @ 08:24:
[...]
Niet alles wat beter is, wordt meer verkocht.
Bovendien vind ik persoonlijk de reclame's van vodafone beter dan die van KPN. Met die jongen in het zwembad wordt imode gekoppeld aan een loser...dat kon beter.
Wat heeft de gemiddelde user nou aan een GPRS Terminal met Bluetooth Digitale fotocamera? (ik heb daar heel veel aan overigens
Nee, de user wil een toestel zonder "handige" snufjes maar met veel speelse snufjes. Vandaar dat Live gewoon beter is (en beter verkoopt).
En die doelgroep 16-18 jaar is dè groep die alles koopt.
Overigens heb ik alleen ervaring met GPRS. Ik kan geen ervaring opdoen met i-mode omdat er geen Bluetooth i-mode toestellen bestaan.
Misschien dat KPN het daarom nog niet aanbiedt.[Airwolf] schreef op 03 februari 2003 @ 07:40:
3. Daar ben ik het zeker mee eens, maar als ze dat nou bedacht hadden voordat ze mms voor het publiek beschikbaar hadden gemaakt.
|| Marktplaats-meuk. Afdingen mag! ;-) || slotje.com for sale || Dank pven! ||
Verwijderd
Kwalitet wordt niet bepaald door een hoog gadget gehalte.Verwijderd schreef op 03 februari 2003 @ 09:11:
[...]
Maar als iets beter verkoopt dan maakt dat meer omzet. Dus is het een beter product.
Wat heeft de gemiddelde user nou aan een GPRS Terminal met Bluetooth Digitale fotocamera? (ik heb daar heel veel aan overigens)
Nee, de user wil een toestel zonder "handige" snufjes maar met veel speelse snufjes. Vandaar dat Live gewoon beter is (en beter verkoopt).
En die doelgroep 16-18 jaar is dè groep die alles koopt.
Overigens heb ik alleen ervaring met GPRS. Ik kan geen ervaring opdoen met i-mode omdat er geen Bluetooth i-mode toestellen bestaan.
Ik denk dat voor zakelijk gebruik het I-mode model geschikter is.
Verwijderd
Nee.Verwijderd schreef op 03 February 2003 @ 09:52:
[...]
Kwalitet wordt niet bepaald door een hoog gadget gehalte.
Ik denk dat voor zakelijk gebruik het I-mode model geschikter is.
Voor zakelijk gebruik is Vodafone Live beter. De 7650 ondersteunt immers Bluetooth (data only) voor communicatie met bijvoorbeeld de laptop. Ook kun je de standaard zakelijke toestellen (6310i bijvoorbeeld) gebruiken icm Vodafone Live.
Er is geen enkel i-mode toestel met Bluetooth. Misschien dat er wel i-mode toestellen met infrarood zijn, maar dan zijn de mogelijkheden alweer beperkt.
Pagina: 1