Toon posts:

[XP] Geplande Taken zonder paswoorden *

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Beste kenners.

Voor het automatisch uitvoeren van programma`s onder Winows (XP) gebruikt men Task Schedule (ook genoemd als Geplande Taken)
Het vlekkeloos verlopen van deze task eist volgende: men moet als beheerder ingelogd zijn, bovendien, na het instellen van de task hoort de beheerder nog eens het wachtwoord in te voeren. Dit wachtwoord moet overeenstemmen met het wachtwoord dat de beheerder bij het inloggen vd PC invoert.

Dit is mijn vraag aan de deskundige Windows XP gebruikers:
kunnen we dit gedoe met paswoorden omzeilen? Want dit is wel erg omslachtig op ff een programma automatisch te laten uitvoeren, vooral als je nooit thuis paswoorden gebruikt (één gebruiker dus)

Elk advies is welkom,
grts,
testm@n

• yohan
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 18-05 22:25
Je hoeft het wachtwoord toch alleen in te vullen bij het aanmaken van de taak? Lijkt me dat je die taken eenmalig aanmaakt, en dat het dan dus niet zo'n probleem is :)

"I'm not a cynic. I get up every morning hoping to find an honest man." - [Jack McCoy, Law & Order]

Verwijderd

Inderdaad, één keer invullen van het wachtwoord bij het aanmaken van de Task is voldoende.

Maar als je alleen altijd een programma wilt starten kun je het misschien beter via een Service doen? Of het in "Run" zetten van je Registry?

• yohan
  • Laatst online: 18-05 22:25
Of je gebruikt een eenvoudig gratis programaatje, waarvan er vele op Download.com te vinden zijn, als je zoekt op Task Manager.

Deze bijvoorbeeld. :)

"I'm not a cynic. I get up every morning hoping to find an honest man." - [Jack McCoy, Law & Order]

• Compubiter
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 21-08-2023

Compubiter

Think again

OS toegevoegd aan de topictitel, zie ook de WOS-Policy :).

• SithWarrior
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 15-05 16:08

SithWarrior

Ik ben uniek, net als iedereen

dit klopt niet, dit weet ik uit ervaring van NAV2003 wekelijks scannen, deze maakt ook een task aan. als ik vervolgens account password delete, dan doet ie hiet mooi niet meer, zelfs niet meer als ik em delete.

You can take a picture of something you see. In the future, where will I be?

Verwijderd

Topicstarter
Hartstikke bedankt voor jullie response.

Ik zal het probleem nog beter beschrijven.
Ik gebruik een DVB sat programma om sat TV te kijken. Om bepaalde uitzendingen op te kunnen nemen gaat het alleen via de Geplaande Taken, dus een andere gratis utility pikt dat satTV prog niet :(

Dus bij opstaarten van de PC moet ik het paswoord opgeven, plus bij elke nieuwe task (elke film of zo) en dat doe ik wel een paar keer per dag :( :(
Geen lege venstertjes, zonder paswoorden want dit werkt ook niet (geloof me aub, maar ik heb heel wat uurtjes zitten proberen) en dat maakt me echt gek. })

Zijn er nog nog meer ideeen?
grts,
testm@n

• Rubman
  • Laatst online: 14:55

Rubman

Retarded or just overjoyed!

Ik reageer wat laat op dit topic, omdat ik net pas windows xp heb geinstalleerd.
maar nu wil ik dus weten of het odnertussen al mogelijk is om de geplande taken door xp uit te laten voeren zonder wachtwoord en met maar een account?
dus zonder gezeik met opstarten dat je moet kiezen welk account je will en zonder inloggen met wachtwoorden.

Als het ergens pijn doet, wil ik erop drukken

• Occy74
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 09:14
Verwijderd schreef op 08 May 2003 @ 14:39:
Hartstikke bedankt voor jullie response.

Ik zal het probleem nog beter beschrijven.
Ik gebruik een DVB sat programma om sat TV te kijken. Om bepaalde uitzendingen op te kunnen nemen gaat het alleen via de Geplaande Taken, dus een andere gratis utility pikt dat satTV prog niet :(

Dus bij opstaarten van de PC moet ik het paswoord opgeven, plus bij elke nieuwe task (elke film of zo) en dat doe ik wel een paar keer per dag :( :(
Geen lege venstertjes, zonder paswoorden want dit werkt ook niet (geloof me aub, maar ik heb heel wat uurtjes zitten proberen) en dat maakt me echt gek. })

Zijn er nog nog meer ideeen?
grts,
testm@n
Mag ik vragen om welk sat-programma het gaat?
Ik gebruik zelf MyTheatre icm een skystar2 satkaart en bij MyTheatre zelf zit een scheduler ingebouwd die perfect werkt.
Misschien een optie voor jou?

Systeem Specs

• Smurff
  • Registratie: Maart 2001
  • Niet online
kan je het niet doen vanaf andere pc met rmcd en at ?

• ErikRo
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 18-05 12:03
We kunnen elkaar een hand geven geloof ik want ik zit met een soortgelijk probleem.
Ik wil echter radio opnemen als ik niet thuis ben.
Jouw info heeft me wel iets duidelijker gemaakt over scheduler. Ik moet dus eigenlijk mijn xp password zien te achterhalen en dan zou het wel moeten werken.

edit: het werkt nu.

[ Voor 10% gewijzigd door ErikRo op 09-09-2003 19:03 ]

"I don't have any solution but I certainly admire the problem." -- Ashleigh Brilliant

Verwijderd

Je kunt natuurlijk een apart service account maken welke de geplande taken runt.
Al na gelang welke privileges je nodig hebt.
Dit account geef je wel een password mee en gebruik je alleen maar voor geplande taken.
Als je voor deze geplande taak administrator rechten nodig hebt is het natuurlijk altijd verstandig om er een password op te zetten.

• Ook
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 14-12-2025

Ook

Yes I can!

offtopic:
Het originele probleem is al vrij oud, denk daaraan bij uw reply!

[ Voor 23% gewijzigd door Ook op 10-09-2003 06:23 ]

Wees consequent, maar niet altijd

Pagina: 1