Toon posts:

[XP] Tips om uiterlijk XP aan te passen *

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb de search al gebruikt maar kan niks vinden over mijn vraag. Mijn vraag is hetvolgende, als je een oemlogo + oeminfo in je system map zet zie je een leuk plaatje in de systeem eigenschappen. Zijn er meerdere van deze trucs?

• Michael Knight
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 04-09 09:57

Michael Knight

Moderator Consumentenelektronica

KITT, I need you buddy!

kun je wat meer vertellen erover...zoals hoe ik die zelf erbij kan zetten..... tnx

ik weet verdre geen trucs, sorry

(Zeldzame) retrogames en meer --> Aangeboden op V&A

• Compubiter
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 21-08-2023

Compubiter

Think again

Waar vind ik meer informatie over het aanpassen van het uiterlijk van Windows XP?
Ook wel een paar leuke trucs. Waar heb je zelf al geprobeerd op te zoeken?

En misschien dat er hier een paar leuke dingen tussen staan: Tweaken van je OS
Wat voor trucs zit je aan te denken?

En voor de mensen die graag willen weten hoe het OEM-logo aan te passen: Tabblad Systeem --> Algemeen tweaken

-> Windows Operated Systems + titelfix.

Verwijderd

Topicstarter
Nou als je een bestand in kladblok aanmaakt onder de naam oeminfo.txt met het volgende:

[General]
Manufacturer=Iets in te vullen
Model=Iets in te vullen

En een klein bitmap bestand aanmaakt onder de naam oemlogo.bmp, en deze in de system (win98) of system32 (winxp) zet zie je bij systeem eigenschappen van deze computer dit logo en tekst.

• Brothar
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 04-02 09:14

Brothar

meester

Mike,

Oemlogo en oeminfo worden door fabrikanten/klonenbouwers gebruiktom hun bedrijfslogo en -info in te zetten. Dus de PC wordt daarmee 'bedrijf'-gespecificeerd.
Als je zoekt naar oem*.* zie je waar deze bestanden horen te staan.
ComputerIdee heeft hier in het verleden over gepubliceerd.

Deze oem - informatie krijg je te zien in het scherm 'systeem' onder configuratiescherm.
De fun is nu dat je deze naar je smaak kunt aanpassen, maar je leverancier zal daar niet blij mee zijn. Deze info kan voor hem van belang zijn bij onderhoud en garantie.
Dus alleen mee spelen als het een zelfbouw PC is.

eagle

• JJr
  • Registratie: September 2001
  • Niet online

JJr

The Future Awaits

Verwijderd

themeXP

En natuurlijk heb je ook een zeer handige programmaatjes waarmee je executable's, com's e.d. terug kunt zetten in een soort code en waarmee je de plaatjes kunt vervangen, maar ik weet niet of ik dat hier mag posten, omdat je in feite beschermde broncode kunt aantasten en dat mag niet.

En icons kun je natuurlijk heel makkelijk vervangen :)

[ Voor 81% gewijzigd door Verwijderd op 06-05-2003 23:43 ]

Pagina: 1