[Pings Zonnet] Helemaal GEK word ik ervan

Pagina: 1 2 Laatste
Acties:
  • 556 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• Cassius
  • Registratie: Januari 2002
  • Niet online
Weet ik, was maar een opmerking, no offence off course --> probleem is, we hebben nu een belangrijke war, weet je hoe hoog mijn ping is :D ???

479 :X :X :X --> Zo hoog was hij nooit :| :/ ...

Afijn, ik lig er dus fijn uit :) --> "schiet, koffie halen, raak"

Zon, bedankt :) !

De meeste mensen deugen!

• jvhaarst
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 13-05 09:49

jvhaarst

Eendracht maakt macht

marzzman schreef op 08 May 2003 @ 23:17:
[...]
PingPlotter werkt wel leuk, grafiek zou iets mooier mogen, maar a la. Nog meer van dit soort progs ?
Als je een linuxbakje tot je beschikking hebt :
Smokeping
Hotsanic
Onder windows:
WinMTR
Werkt stukken beter dan dat gare traceroute van windows.

Verder zou ik proberen om een techneut bij Zonnet te pakken te krijgen. Eigenlijk moeten ze de prioritisering van game-packets verhogen tov ander verkeer, dan ben je van dit gezeik af. Lijkt me wel iets waarover ze willen nadenken, is namelijk een goedkopere manier om van de klachten af te komen dan meer bandbreedte kopen.
Is ook interessant voor mensen die ssh-en, VoIP en meer van dat soort zaken die geen hoge latency verdragen.

Meer info :
http://www.redhat.com/mir...nagement-HOWTO/intro.html en
(commercieel) http://www.isp-planet.com/equipment/2003/p-cube_engage.html
Een must read:
http://www.icir.org/vern/imw-2002/imw2002-papers/168.pdf

[ Voor 7% gewijzigd door jvhaarst op 13-05-2003 12:58 ]

If you don’t have enough time, stop watching TV.

Verwijderd

Ja hoor.. het is weer eens raak.. dit is echt de druppel. Nu ga ik de consumentenbond inschakelen :/

Antwoord van 213.239.154.35: bytes=32 tijd=307 ms TTL=249
Antwoord van 213.239.154.35: bytes=32 tijd=307 ms TTL=249
Antwoord van 213.239.154.35: bytes=32 tijd=312 ms TTL=249
Antwoord van 213.239.154.35: bytes=32 tijd=312 ms TTL=249

:r :r

[ Voor 56% gewijzigd door Verwijderd op 13-05-2003 19:34 ]

• JvS
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 18-05 17:26

JvS

Ik heb hem zelf ook

Ik denk dat elke avond vertellen dat het 'weer zo traag' is, geen zin heeft. En er is geen prestatiecontract ofzo, de consumentenbond zal hier vrij weinig aan kunnen doen... Je verbinding doet het, je kan gewoon internetten, alleen als het druk is, is hun routertje niet goed genoeg, dit zijn ze zelf waarschijnlijk allang aan het oplossen.

4x APsystems DS3; 4x495Wp OZO/WNW 10° ; 4x460Wp OZO/WNW 10°; Totaal 3820Wp

Verwijderd

JvS schreef op 13 May 2003 @ 19:36:
Ik denk dat elke avond vertellen dat het 'weer zo traag' is, geen zin heeft. En er is geen prestatiecontract ofzo, de consumentenbond zal hier vrij weinig aan kunnen doen... Je verbinding doet het, je kan gewoon internetten, alleen als het druk is, is hun routertje niet goed genoeg, dit zijn ze zelf waarschijnlijk allang aan het oplossen.
Ik hoop toch dat er ooit een front gevormd kan worden waarmee we deze firma voorgoed onderuit kunnen halen. Ze zijn gewoon amateuristisch bezig :(

Verwijderd

Bij mededelingen van zonnet staat het volgende:

12 tot 16 mei. Bij Zon Breedband Lite, Basis en Extra is 's avonds de verbinding minder snel dan normaal. Na 16 mei zou dit probleem opgelost moeten zijn.

Ik hoop dat het na 16 mei beter is

• Rival24
  • Laatst online: 00:12

Rival24

I'll Be Back

Ik begrijp hoe frustrerend het is, ik heb iets soortgelijks gehad met Kabelfoon. Na 5 maanden was het eindelijk opgelost, en ter compensatie kregen we een (tijdelijke) snelheidsverhoging. Dus houd hoop of neem iets anders, jij hebt namelijk wèl keus.

1 hint: ga niet flamen op je provider... ik heb er een OW voor gehad ;)

Verwijderd

Ik heb er weinig last van gehad, maar het is nu 3 x niks, ze hebben wel gemeld dat het trager zou zijn tussen de 12e en de 16e van mei geloof ik.

PING in Counter-Strike....

Afbeeldingslocatie: http://www.home.zonnet.nl/van_cappellen32/zonkutping.jpg:X

Aha!

Afbeeldingslocatie: http://www.home.zonnet.nl/van_cappellen32/zon.jpg
:X

nu maar hopen dat het na de 16e beter is... :'(

Verwijderd

is dit slecht dan, via de kabelfoon in Gouda

Tracing route to www.tweakers.net [213.239.154.35]
Hop 1 IP 62.45.78.1 Time : 24
Hop 2 IP 62.45.44.193 Time : 26
Hop 3 IP 62.45.63.178 Time : 30
Hop 4 IP 62.45.63.179 Time : 27
Hop 5 IP 193.148.15.163 Time : 29
Hop 6 IP 213.239.154.35 Time : 152
Done

• Cassius
  • Niet online
mjah, ik wacht tot de 17e, niet voorbij, dan gaan we eens wat stappen en telefoontjes plegen, moet wel iets te regelen zijn. Ik betaal voor deze dienst en hij is al twee weken niet op orde, zeer simpel.

Vanavond ook dik boven de 400, rond de 460 hing hij :) rond elven was het bijna weer normaal.

Oh en JvS --> je downloadsnelheid wordt er zwaar door beïnvloed btw, ik haalde nog maar 46KB/s (van de normale 82KB/s) ... dus uhm, jammer :) !

De meeste mensen deugen!

• Cassius
  • Niet online
Ik zeg niets :P (*kuch* ping 420 *kuch*)

Het zou op 17 mei gefixed en wel moeten zijn, dat geduld heb ik wel :) ... hebben nou niet meer mensen op het forum hier last van? Beetje apart dat ik dit als eerste ter sprake breng imho ..

De meeste mensen deugen!

• Cassius
  • Niet online
Uhm, het is dus nu gefixt, maar nu ik heb best zware packetloss (10-15 procent) in games en ik heb niets verandered. Leuk was dat iemand anders dit ook meteen op het forum postte (Zonnet) ...

Weet iemand hier meer over?

De meeste mensen deugen!

• Xandrios
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 19-05 21:47
marzzman, zou je aub de [EDIT] knop willen gebruiken: Afbeeldingslocatie: http://gathering.tweakers.net/global/templates/got/images/icons/edit.gif

Typo uit titel gefix0rred btw :)

• Cassius
  • Niet online
Sorry Cutebritney.

Afbeeldingslocatie: http://www.theforumisdown.com/uploadfiles/0103/Packets.JPG

Dat is er nu aan de hand, de pings zijn prima, maar er treedt packet-loss op :?

Afijn, we zullen zien wat er gebeurt :) !

De meeste mensen deugen!

Verwijderd

De nieuwe router heeft geen zin gehad want de ping is nu weer HOOG
200
:(

Verwijderd

Heeft dus schijnbaar idd geen nut gehad die nieuwe router want de problemen zijn nu ook al overdag die we normaal ( althans ik ) in de avonduren ondervond.

DIt is gewoon brak en echt brak.

• Cassius
  • Niet online
Idd, ik snap niet wat er nu aan de hand is eigenlijk. Gisteren lag ADSL er voor 2 uur uit, nu heb ik de hele dag alweer een hoge ping (150 en HOGER) en packet-loss ...

Ik snap er de BALLEn van :P --> wtf doen ze daar allemaal ?

De meeste mensen deugen!

Verwijderd

De problemen vandaag zijn overdag omdat het zondag is het is dan veel drukker
http://forum.zonnet.nl/vi...0&postorder=asc&start=975

• Cassius
  • Niet online
Ja hallo, als ik de hele dag met een hoge ping zit, das niet echt in orde of wel .... ik BETAAL hiervoor hoor :D ?

Afijn, we plegen wel een telefoontje, kijken wat dat oplevert :) !

De meeste mensen deugen!

Verwijderd

Bellen heeft geen zin
Bij zonnet zitten alleen maar noobs
Als je zegt dat je een hoge ping hebt dan zeggen ze dat ze daar niks aan kunnen doen

• Cassius
  • Niet online
Ik heb dus met 2 helpdesk medewerkers gebeld --> volgende verhaal kwam eruit:

Zon is echt wel bekend met deze problemen maar geeft er geen hoge prioriteit aan. Zolang je maar normaal kan downloaden (ik haal trouwens nog maar 50-60 van de gebruikelijk 82) en kan surfen (kon ik met mijn modem ook) hechten ze er niet veel waarde aan. De problemen met packet-loss en ping zijn zeker bekend, maar hebben nog geen datum van verhelpen gehad.

:X Nou lekker dan --> daar zit ik dan, als gamer en ADSL speciaal daarvoor aangeschaft. :( Echt sterk zonnet, wat zijn jullie een goede service provider. Wat nou geen prioriteit? Lage pings en GEEN packet-loss horen er GEWOON BIJ :Z !!!!

Maar als jullie hier niet voor willen zorgen vinden wij wel een manier dat jullie dat wel doen. Of we gaan fijn naar een goede ISP :) .

Zoals jullie horen ben ik er niet blij mee (duh), maar dat zou niemand zijn die per maand 30 euro betaalt (18 jarige bij Albert Heijn :P ) voor deze zogenaamde service. Om er later achter te komen dat hij brak is en slecht wordt onderhouden.

Zon heeft gewoon geen backbone genoeg om ons allemaal te onderhouden. En daar moeten wij dan maar onder lijden?? Ik vraag me serieus af, hoeveel zou de transfer naar XS4ALL kosten en hoeveel tijd zonder ADSL gaat daar overheen?

Nu kan Zon wel zeggen: "wat een stel zeikerds allemaal, ga lekker downloaden (sommige download worden dus echt vernaggelt door packet-loss he) en surfen (surfen voelt trouwens ook anders aan) -> WRONG ... jullie moeten er gewoon voor zorgen dat de zaakjes een beetje op orde zijn, en dat ZIJN ze niet :'( :O

Ik heb het wel een beetje gehad met Zonnet.

De meeste mensen deugen!

• Faico
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 13-12-2025
Probleem is dat 1-jarige contract waar je aan vast zit :/

• Hahn
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 20-05 12:16
Faico schreef op 18 May 2003 @ 14:57:
Probleem is dat 1-jarige contract waar je aan vast zit :/
Ik heb deze Zonnetverbinding nou al meer dan een jaar, dus dat is geen probleem lijkt me.

Ik heb nu zelf ook een ping van 220. Terwijl het niet eens avond is. Ik snap niet dat Zonnet er niks aan doet, kijk nou eens naar XS4ALL, goede service, vrijwel nooit down, snel, stabiel, enzovoort. Als grote provider zoals Zonnet zou ik er toch zeker voor zorgen dat je te vergelijken bent met XS4ALL, maar dat is het bij langer na niet.
Als je bij XS4ALL klaagt dan heb je tenminste ook kans dat er echt wat aan gedaan wordt. Ik heb er nu dan ook heel erg spijt van dat ik 2 jaar geleden niet XS4ALL heb genomen, omdat ik die nogal onbekend vond en we met 56k6 altijd via Zonnet internetten.

Volgens mij is het overstappen van Zonnet naar XS4ALL trouwens niet zo heel erg, aangezien het allebei KPN is en het dus niet al te lang zal duren. En aansluitkosten is ook eenmalig, hopelijk kan je deze modem (Alcatal Speedtouch USB) ook gebruiken voor XS4ALL.

The devil is in the details.

• Cassius
  • Niet online
Wij zaten ook altijd op de dial-up van Zon, maar ik had echt XS4ALL moeten nemen, dit is neit leuk meer, dat meen ik echt. Zon ziet het SERIEUS niet als iets belangrijks en doet het puur voor de winst, ze geven geen rats ass om hun klanten :( ...

Ik ga eens beetje rondvragen wat de kosten en tijd is van overstap ...

De meeste mensen deugen!

• Hahn
Kosten vallen heel erg mee. Zonder modem kost het aansluiten 75 euro bij XS4ALL en het modem dat ik nu heb is te gebruiken :)

Verder vind ik trouwens de XS4ALL site een stuk beter en makkelijker dan die van Zonnet.

• Faico
Ik zit nu zo'n 6/7 maanden bij Zonnet en ik vindt het echt een trieste zaak daar :/. Hoge pingtijden, veel packetloss, heel veel downtime (kheb een keer een week niet kunnen internetten) en tot slot een ultra slechte klantenservice. Wat zou ik moeten doen om te kunnen overstappen naar XS4ALL ? Want ik zit nog vast aan dat contract... :(

• Cassius
  • Niet online
gaaf, dus 75 euro is alles? Probleem is, zit je echt vast aan een jaar contract? Dan kan ik het schudden :( ...

Zoniet, hoelang duurt die overstap naar XS4ALL ?

De meeste mensen deugen!

• Hahn
marzzman schreef op 18 May 2003 @ 15:48:
gaaf, dus 75 euro is alles? Probleem is, zit je echt vast aan een jaar contract? Dan kan ik het schudden :( ...
Als je een modem hebt die in deze lijst staat hoef je alleen maar aansluitkosten te betalen :)
Jaarcontract is 1 jaar, maar volgens mij geldt die niet, omdat de prijs omhoog is gegaan een tijdje geleden en je van KPN nu onder dat jaarcontract uit mag. Hopelijk zat je al bij Zonnet toen de prijs omhoog ging :)
Anders zul je toch tot het eind van het jaar moeten betalen aan Zonnet.
Zoniet, hoelang duurt die overstap naar XS4ALL ?
Tussen de 2 en de 4 weken is reeël :)

• Faico
Hmmm wanneer is die prijs omhoog gegaan dan ?

• gomaster
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 22:32
Nog ff ter vergelijking mijn tracert op adsl lite van hetnet:

C:\>tracert www.tweakers.net

over a maximum of 30 hops:

1 <10 ms <10 ms <10 ms SpeedTouch.lan [10.0.0.138]
2 30 ms 30 ms 40 ms 195.190.241.29
3 30 ms 30 ms 40 ms iawxsrt-pbw-bb13b.wxs.nl [195.121.255.201]
4 40 ms 40 ms 30 ms iawxsrt-m6-bb14b.wxs.nl [195.121.0.114]
5 30 ms 30 ms 40 ms ge0-0-0.ams-ix.ams1.trueserver.nl [193.148.15.16
3]
6 40 ms 41 ms 40 ms www.tweakers.net [213.239.154.35]

Trace complete.

Je ziet dat dit zelfs heel wat sneller is :).

• Hahn
Heel aardig dat je het even duidelijk maakt hoor, maar dit was al bekend ;)
Normaal gesproken haal ik 18 ms, maar soms (nu bijvoorbeeld) haal ik 220 ms...

Verwijderd

xs4all loont dan toch echt (heb hier ADSL Fast):

1 <1 ms <1 ms <1 ms SpeedTouch.lan [10.0.0.138]
2 10 ms 9 ms 10 ms 195.190.244.222
3 17 ms 17 ms 17 ms 32.ge-0-0-0.xr2.pbw.xs4all.net [194.109.5.201]
4 17 ms 18 ms 17 ms 0.ge-1-3-0.xr1.tc2.xs4all.net [194.109.5.6]
5 19 ms 16 ms 16 ms ge0-0-0.ams-ix.ams1.trueserver.nl [193.148.15.16
3]
6 18 ms 18 ms 17 ms www.tweakers.net [213.239.154.35]

Trace complete.

Verwijderd

Mijn inet (zonnet basic over kpn) lag over gisteravond 4 en een half uur uit. Je kan gewoon verbinding maken met de server.. hij accepteert je alleen niet :/

Ik had het inet echt dringend nodig.. en ze laten me in de steek ;( ik ga direct overstappen volgende maand als mijn abbo al een jaar loopt :(

Oja.. nu dit weer :/

Antwoord van 213.239.154.35: bytes=32 tijd=260 ms TTL=249
Antwoord van 213.239.154.35: bytes=32 tijd=261 ms TTL=249

grr weer niet gamen }:O

[ Voor 33% gewijzigd door Verwijderd op 18-05-2003 16:54 ]

• Hahn
Verwijderd schreef op 18 May 2003 @ 16:50:
Mijn inet (zonnet basic over kpn) lag over gisteravond 4 en een half uur uit. Je kan gewoon verbinding maken met de server.. hij accepteert je alleen niet :/
Was hier ook, het was ook bekend bij Zonnet:

17 mei, 's avonds Er is een landelijke storing voor de KPNADSL paketten: Breedband Lite, Basis en Extra. Bij het inloggen kunt u een foutmelding krijgen betreffende een foutieve gebruikersnaam of wachtwoord. We doen ons best om dit probleem zo snel mogelijk te verhelpen. OPGELOST 18/05

• Cassius
  • Niet online
Ik belde net dus weer --> nu zeggen ze dat het ping probleem aan KPN ligt. Zelfs de medewerkers daar geven niet de zelfde antwoorden op EXACT dezelfde vraag. Dat is in mijn ogen een teken van slechte communicatie/kennis ...

Maar ok, we wachten we weer af (ik was er idd NET bij toen de prijsverhoging kwam) :) !

De meeste mensen deugen!

• Faico
Die helpdesk bij Zonnet is echt super vaag. Eerst zeggen ze dat ze geen prioriteit geven aan de pingtijd, daarna proberen ze het op te lossen en dus nu geven ze kpn de schuld (wat me sterk lijkt, aangezien andere providers dit probleem niet hebben). 8)7

• Cassius
  • Niet online
Faico schreef op 18 mei 2003 @ 17:46:
Die helpdesk bij Zonnet is echt super vaag. Eerst zeggen ze dat ze geen prioriteit geven aan de pingtijd, daarna proberen ze het op te lossen en dus nu geven ze kpn de schuld (wat me sterk lijkt, aangezien andere providers dit probleem niet hebben). 8)7
Ik meen het --> ze zei: "dat is de reparatie van de storing van gistere"n, vanavond is alles weer in orde"

Geloof jij het ... :?

De meeste mensen deugen!

• Hahn
Nee, aangezien Zonnet na 7'en vrij vaak problemen heeft met de hoeveelheid mensen online en vooral in het weekend. Dus ik zie er nog geen verbetering in komen voor dat het maandag is.

Verwijderd

Jahoor! het is weer raak! Wat een klotepingtijden weer!! 400 ping (!^#!@.

Ik heb nu 1,5 week adsl en ik heb 2 dagen goed kunnen inetten de rest alleen overdag een goede ping en s'avonds HEEL hoge pingtijden, packetloss enz ...trage zooi!

Verwijderd

Ik verwacht ook dat het aan KPN licht. Ik heb Zonnet Family (via Versatel), en ik ben onderhand 24/7 online. Altijd lage pings, altijd maximale download als ik wat download. Nooit problemen. Nooit packetloss , gewoonweg stabiel en maximum snel.

[ Voor 11% gewijzigd door Verwijderd op 18-05-2003 18:55 ]

• Hahn
Verwijderd schreef op 18 May 2003 @ 18:54:
Ik verwacht ook dat het aan KPN licht. Ik heb Zonnet Family (via Versatel), en ik ben onderhand 24/7 online. Altijd lage pings, altijd maximale download als ik wat download. Nooit problemen. Nooit packetloss , gewoonweg stabiel en maximum snel.
Waarom hebben mensen met XS4ALL dan wel altijd alles normaal en mensen met Planet bijvoorbeeld ook?
Zonnet via Versatel en Zonnet via KPN is een wereld van verschil. Niet door KPN, maar echt door Zonnet. Zonnet via KPN en XS4ALL via KPN is bijvoorbeeld ook al een wereld van verschil. Blijkbaar is de KPN afdeling van Zonnet niet zo kwalitatief als de rest van Zonnet.

• GertjanO
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 22:13
Verwijderd schreef op 18 May 2003 @ 18:54:
En ik heb bij Zonnet een Breedband Plus ook van Versatel en hetzelfde verhaal:

Altijd maximale download, altijd uptime, altijd lage ping, altijd zeer stabiel en ook nog nooit packetloss.

Het ligt volgens mij ook gewoon aan KPN

• Syzzer
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 21:09

Syzzer

Prutser

Ik verwacht dus wel dat het aan Zonnet ligt en niet aan KPN, omdat ik bij Tiscali (via KPN) altijd een lage ping heb. Ik kan hier met zijn drieën on-line gamen met alledrie een ping van <50. Ook 's avonds.

• GertjanO
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 22:13
MaRc0 schreef op 18 May 2003 @ 18:57:
[...]

Waarom hebben mensen met XS4ALL dan wel altijd alles normaal en mensen met Planet bijvoorbeeld ook?
Zonnet via Versatel en Zonnet via KPN is een wereld van verschil. Niet door KPN, maar echt door Zonnet. Zonnet via KPN en XS4ALL via KPN is bijvoorbeeld ook al een wereld van verschil. Blijkbaar is de KPN afdeling van Zonnet niet zo kwalitatief als de rest van Zonnet.
Misschien ligt het aan de verstandhouding tussen Versatel (moeder van Zonnet) en KPN. Ik heb maanden op mijn lijn moeten wachten omdat KPN hem niet vrij wilden geven voor Versatel.

Ik heb het vermoeden dat het wel eens aan KPN kan liggen

• Hahn
Syzzer schreef op 18 mei 2003 @ 19:01:
Ik verwacht dus wel dat het aan Zonnet ligt en niet aan KPN, omdat ik bij Tiscali (via KPN) altijd een lage ping heb. Ik kan hier met zijn drieën on-line gamen met alledrie een ping van <50. Ook 's avonds.
Dit bedoel ik, er zijn meer dan genoeg bewijsstukken die je laten zien dat KPN het niet zo brak maakt/doet, maar Zonnet wel. Ik noem XS4ALL, Planet (die ietwat minder), Tiscali, Wanadoo, allemaal stuk voor stuk goede of iig betere verbindingen dan Zonnet heeft via KPN.
Dat het niet aan Zonnet ligt omdat je via Versatel wel een goede verbinding hebt is geen excus, want Zonnet heeft twee afdelingen, Versatel en KPN. Zonnet KPN heeft zelf ook aangegeven dat het hun niet boeit, zolang het internetten zelf maar goed gaat. Ze hebben gewoon te weinig backbone om alles aan te kunnen.

• Cassius
  • Niet online
Luister mensen, het gaat hier NIET om Versatel, die servers (backbone) trekt zon volgens mij een beetje voor. Het gaat hier om de KPN abbonomenten. Lite, Basic en Extra.

De pings zijn atm rond de 400 en de packet-loss blijft. Zon kan wel zeggen dat dit geen prioriteit is, maar the better as hell fix it !

De meeste mensen deugen!

• Cassius
  • Niet online
MaRc0 schreef op 18 mei 2003 @ 19:08:
[...]

Dit bedoel ik, er zijn meer dan genoeg bewijsstukken die je laten zien dat KPN het niet zo brak maakt/doet, maar Zonnet wel. Ik noem XS4ALL, Planet (die ietwat minder), Tiscali, Wanadoo, allemaal stuk voor stuk goede of iig betere verbindingen dan Zonnet heeft via KPN.
Dat het niet aan Zonnet ligt omdat je via Versatel wel een goede verbinding hebt is geen excus, want Zonnet heeft twee afdelingen, Versatel en KPN. Zonnet KPN heeft zelf ook aangegeven dat het hun niet boeit, zolang het internetten zelf maar goed gaat. Ze hebben gewoon te weinig backbone om alles aan te kunnen.
Dat kunnen ze toch simpelweg NIET maken ?? Dit hoort toch bij de service, bij de verbinding ?? Ik snap er niets van, zij leveren ons een bagger service waar wij flink voor betalen, en wij draaien op met de problemen en zon maar binnenhalen?

Spel eens *oplichterij* :? Ik weet niet hoor, maar mijn download snelheid is nog maar 50 van de 80. Ik vind dit een vrij serieuze zaak ...

De meeste mensen deugen!

Verwijderd

marzzman schreef op 18 mei 2003 @ 22:19:
[...]

Dat kunnen ze toch simpelweg NIET maken ?? Dit hoort toch bij de service, bij de verbinding ?? Ik snap er niets van, zij leveren ons een bagger service waar wij flink voor betalen, en wij draaien op met de problemen en zon maar binnenhalen?

Spel eens *oplichterij* :? Ik weet niet hoor, maar mijn download snelheid is nog maar 50 van de 80. Ik vind dit een vrij serieuze zaak ...
Je hebt helemaal gelijk. Dit probleem ligt NIET bij KPN maar puur bij zon! Ik kan smiddags gewoon met de normale snelheid downloaden en gamen, maar s'avonds schiet de ping naar de 400-500, De download snelheid wordt ook beperkt met zeker meer dan 20 kbps.

Echt ik hoop maar dat dit probleem te maken heeft met de upgrades of werkzaamheden die ze de laatste paar weken hebben uitgevoerd en dat het weer goed komt. Dit is echt niet om over naar huis te schrijven...en dat terwijl ik vertrouwen in zonnet had vanwege mn vroegere inbelverbinding die zeer goed/stabiel was :(

• Hahn
marzzman schreef op 18 May 2003 @ 22:19:
[...]

Ik zeg ook niet dat ze het kunnen maken, natuurlijk vind ik dat ook niet, want ik heb ook Zonnet via KPN, maar ik maakte alleen wat vergelijkingen om te laten zien dat het niet aan KPN ligt en het eigenlijk alleen maar aan Zonnet zelf ligt.

• Cassius
  • Niet online
You're right :) --> ben ook niet boos op jou. Gewoon zo jammer dit, hoeft niet zo te zijn als Zon alles op orde heeft, maar dat hebben ze gewoon niet :) !

De meeste mensen deugen!

• Nelis13
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 24-04 19:53
Het ligt zeker niet aan Zonnet KPN.

Want ik heb breedband family via versatel en ik heb eigenlijk nooit pings lager dan 100ms tijdens het gamen. En op de piekuren is het inderdaad 300+. Laatst wel een keer redelijk gegamed met Vietcong pings van rond de 60ms. Dit was echter rond 1:30 uur op een doordeweekse dag.

Dus ligt gewoon aan Zonnet.

• Cassius
  • Niet online
Ik bellen net weer --> "helpdesk --> ik weet het ook niet hoor, misschien is het wel gewoon alleen bij u centrale ( :D ) ... "

Zon hecht er iig geen prioriteit aan ... the gits :P

De meeste mensen deugen!

Verwijderd

Zonnet schrijft nu:

Dinsdag 20 mei 09:00-10:00 Als gevolg van onderhoud kan de verbinding van Zon Breedband Lite, Basis en Extra tussen 0:900 en 10:00 kortstondig onderbroken worden .

Zou het dan eindelijk verholpen/opgelost worden :?

[ Voor 1% gewijzigd door Verwijderd op 19-05-2003 18:40 . Reden: typfout :/ ]

Verwijderd

Ja hoor het is weer raak.. 300+ pings. Ik heb nu iedere avond last van lag.. ik kan geen clanwars meer spelen. Dit kan zonnet toch niet maken tegenover hun klanten ? :/

• SpeedBart
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 16-05 21:01

SpeedBart

Futurama 0wnage

Het is inderdaad erg, normaal heb ik nooit zoveel problemen met zonnet basic en download ik wat ik wil. De snelheid heb ik dan niets over te klagen. Ik haal gewoon 80kB's maar de pings zijn om te janken..

Pinging www.tweakers.net [213.239.154.35] with 32 bytes of data:

Reply from 213.239.154.35: bytes=32 time=311ms TTL=249
Reply from 213.239.154.35: bytes=32 time=302ms TTL=249
Reply from 213.239.154.35: bytes=32 time=302ms TTL=249
Reply from 213.239.154.35: bytes=32 time=301ms TTL=249

Ping statistics for 213.239.154.35:
Packets: Sent = 4, Received = 4, Lost = 0 (0% loss),
Approximate round trip times in milli-seconds:
Minimum = 301ms, Maximum = 311ms, Average = 304ms

Bite my shiny metal ass!! 6000wp platdak z, zo brabant 14x longi Solar 365 icm 5000XE growatt

Verwijderd

hoelang heeft zonnet dit probleem al :?

• Hahn
Verwijderd schreef op 19 May 2003 @ 18:38:
Zonnet schrijft nu:

Dinsdag 20 mei 09:00-10:00 Als gevolg van onderhoud kan de verbinding van Zon Breedband Lite, Basis en Extra tussen 0:900 en 10:00 kortstondig onderbroken worden .

Zou het dan eindelijk verholpen/opgelost worden :?
Dat is te mooi om waar te zijn. Ik denk eerder dat ze gewoon een paar servertjes rebooten ofzo, binnen één uur kan je geen serverpark uitbreiden en daar ligt het probleem. Er is te weinig backbone, Zonnet kan de hoeveelheid mensen niet aan...
Verwijderd schreef op 19 mei 2003 @ 18:58:
hoelang heeft zonnet dit probleem al :?
Volgens mij al meer dan een half jaar :/

[ Voor 14% gewijzigd door Hahn op 19-05-2003 19:11 ]

• Cassius
  • Niet online
Ja zoiets, we worden er ALLEMAAL helemaal gestoord van :P ...

Er is wel wat veranderd though --> eerder steeg mijn ping heel rustig. Nu is hij overdag erg onstabiel (met bijkomende packet-loss) en in de avond ROCKET hij ineens omhoog :/ ...

Afijn, dit was mijn (ja sorry, lichtelijk geïrriteerde) post op het Zonnet forum -->

----------
"Oh mijn god wat schraal Zon, weer een dag naar de klote met hoge ping, bedankt he. Jullie horen wel van de hogere instanties lees consumentenbond. Want daar is serieus (zo formeel en duidelijk mogelijk) een brief heen met diverse bijsluiters die genoeg bewijs leveren. (Echt geen grapje, ping plot grafieken, een telefoongesprek (dat gesprek "dat zon er geen prioriteit aan hecht" (lees: het boeit zon niet of zijn service goed is, als er maar geld binnenkomt)) ...

Lekker bezig daar, goh, jullie weten veel van backbone, routers, packet-loss en ping af. Luister nou eens (ik KAN het nergens anders kwijt dan hier godver, de helpdesk weet niets en doet niets, een brief hoor je NOOIT meer iets van en mailen duurt 8 weken daar) DOE WAT AAN DEZE PROBLEMEN !!! Jullie internet service is op het moment diep beneden pijl en wordt steeds slechter opgevangen door de internet community.

Kunnen jullie wel denken, BOEIE, wij hebben al geld. Maar dat blijft het niet bij. Zojuist is ook mijn verzoek (ik weet van vrienden dat ik niet de enige ben) met bweijsmateriaal, handtekeningen, etc. Naar zon gegaan met beroep op reclamatie van de laatste maand-betaling. Of het helpt, mjah, dat weet ik niet, zoniet, blijven we fijn andere dingen proberen om Zonnet duidelijk te maken dat wij zij nu doen LEGAAL onjuist en onrechtvaardig is.

Op het moment is er een packet-loss van 6 tot 8 procent en een ping van 380 tot 420 ... Denk nou eens goed na bij jezelf Zon, als NIEMAND dit probleem heeft, behalve de Zon gebruikers, zit er dan niet ergens iets HEEL erg verkeerd. Tuurlijk, er kan wel eens iets mis gaan, maar FOR GOD SAKE - FIX het dan ook, dit kan simpelweg niet.

Jullie blijven ons aan het verdomde lijntje houden en lichten jullie helpdesk medewerkers slecht in. "Oh oh internetter, wat loop je weer enorm te zeuren" NEE, het hoort gewoon in orde te zijn en dat is het verdorie niet. Ik wordt hier misselijk van dit soort zaakjes, doe er wat aan of je raakt klanten en geld kwijt !!!!!!"
-------------

Zoiets :X ... tja, can't blame a guy for trying ...

De meeste mensen deugen!

Verwijderd

jullie hebben tenminste nog een normale verbinding 8)7 mijn kabeldraad is pas om gek van te worden :/

• Cassius
  • Niet online
Verwijderd schreef op 19 May 2003 @ 19:35:
jullie hebben tenminste nog een normale verbinding 8)7 mijn kabeldraad is pas om gek van te worden :/
Normaal is hier een relatief begrip ;) ... zo normaal vind ik dit niet :P

De meeste mensen deugen!

• SpeedBart

SpeedBart

Futurama 0wnage

Marzzman, daar kunnen ze op het forum van zonnet ook niets aan doen. Dat forum staat niet onder beheer van zonnet en staat volledig los van de isp zonnet behalve dan dat het de naam zonnet heeft. Er lezen wel regelmatig medewerkers mee op het forum maar die kunnen ook niet meer doen dan dat ze nu doen. Maar goed op een forum mag geflamed worden (vroeger waren die dingen ervoor tenminste) Maar het word niet meer overal toegelaten, kijk maar op GoT ;)

Bite my shiny metal ass!! 6000wp platdak z, zo brabant 14x longi Solar 365 icm 5000XE growatt

Verwijderd

marzzman schreef op 19 mei 2003 @ 19:37:
[...]

Normaal is hier een relatief begrip ;) ... zo normaal vind ik dit niet :P
Ik heb denet ook nog even gepost op het zon forum.. ik vindt het wel erg toevallig dat er bijna op stipte tijden packetloss optreedt.. en dan nog de pings. Je zou haast denken dat er opzet in het spel is om kosten te besparen :X

• Cassius
  • Niet online
SpeedBart schreef op 19 May 2003 @ 19:39:
Marzzman, daar kunnen ze op het forum van zonnet ook niets aan doen. Dat forum staat niet onder beheer van zonnet en staat volledig los van de isp zonnet behalve dan dat het de naam zonnet heeft. Er lezen wel regelmatig medewerkers mee op het forum maar die kunnen ook niet meer doen dan dat ze nu doen. Maar goed op een forum mag geflamed worden (vroeger waren die dingen ervoor tenminste) Maar het word niet meer overal toegelaten, kijk maar op GoT ;)
Ik bedoel dit niet flaming ( :) ) , maar ik ben gewoon een klein beetje boos. Ik weet ook wel dat Zon dat forum niet eens echt leest, maar wat kan ik doen. Hopen dat die brief aankomt, maar ik betwijfel dat de consumentenbond iets doet :( ...

De meeste mensen deugen!

• Hahn
Dit is toch wel héél erg treurig. Zonnet doet er niks aan zolang je maar normaal kan surfen. Nou dan vind ik dat ze er per direct maar eens wat aan moeten gaan doen!
Waar ik het over heb? Nou over dit: ik ging even naar Speedtest.nl om te kijken of m'n ping (490 ms op dit moment trouwens) invloed heeft op m'n downloadsnelheid. En wat denk je dat ik haal? Nou dit:

Afbeeldingslocatie: http://stfu.nu/mindless/images/Zon.jpg

Er valt mee te surfen, maar het is amper een kwart van wat je normaal gesproken hebt/hoort te hebben...

Op Mordax.nl was het allemaal trouwens nog treuriger. Daar haalde ik een schamele 6 kb/s down. Als dit niet genoeg reden is om eens te beginnen aan uitbreiding qua backbone bij Zonnet weet ik het ook niet meer hoor...

• SpeedBart

SpeedBart

Futurama 0wnage

Ik dacht dat de download meeviel maar nu haal ik ook op www.speedtest.nl :
Resultaten van http://www.speedtest.nl
(Overgenomen op Mon May 19 2003 om 19:57:49 UTC+0200)

Download : 25.8 KByte/sec
Upload : 10.0 KByte/sec
Connection : 58.0 Conn/min

Nog minder dan de helft van wat ik hoor te halen qua download en de connection is ook niets.

Pinging www.tweakers.net [213.239.154.35] with 32 bytes of data:

Reply from 213.239.154.35: bytes=32 time=464ms TTL=249
Reply from 213.239.154.35: bytes=32 time=484ms TTL=249
Reply from 213.239.154.35: bytes=32 time=485ms TTL=249
Reply from 213.239.154.35: bytes=32 time=483ms TTL=249

Ping statistics for 213.239.154.35:
Packets: Sent = 4, Received = 4, Lost = 0 (0% loss),
Approximate round trip times in milli-seconds:
Minimum = 464ms, Maximum = 485ms, Average = 479ms

Ik ga mijn beklag ook maar eens doen op het zonnet forum ;)

Ik heb al een paar keer gebeld met zonnet en dan krijg je een linkje naar een 10mB bestand op een zonnet server, ja duhh natuurlijk haal ik dan een goede snelheid. Het gaat juist om de connectie van zonnet naar buiten, de wereld (en het internet) is groter dan alleen zonnet. En dan nog haal ik niet de volledige snelheid.
Maar wel binnen de 10% limiet standaard afwijking die zonnet nog gedoogd blijkbaar..

/me SpeedBart heeft ook zonnet basic

[ Voor 21% gewijzigd door SpeedBart op 19-05-2003 20:07 ]

• Cassius
  • Niet online
Lol, ik haal 21KB/s down :D :D --> wat een enorme slechte grappen dit. Ben eigenlijk heel boos, maar ja, dat helpt niets. Upload haal ik de 10 niet eens, 8.7 :P ...

omg ... "als je maar lekker kan surfen" :D !!

En dit is dus Basic he :P (768/128)

Afbeeldingslocatie: http://www.theforumisdown.com/uploadfiles/0103/pokke.JPG

[ Voor 38% gewijzigd door Cassius op 19-05-2003 20:15 ]

De meeste mensen deugen!

• KaMiKaZe
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 05-05 21:19
tsja leg dan gewoon wat meer geld neer voor een normaal abonnement. Dan ben je tenminste van al dat gezeik af. Ik was een van de eerste op @home 4 jaar geleden en toen had ik exact dezelfde probs met ping ('s avond 300+ en overdag gewoon ok). Zonnet moet gewoon meer bandbreedte inkopen maar weigert dit te doen omdat ze gewoon minder inkomsten hebben uit de abonnenmenten dan andere providers (de goedkoopste he ;))

Humanity is acquiring all the right technology for all the wrong reasons.

• SpeedBart

SpeedBart

Futurama 0wnage

KaMiKaZe schreef op 19 May 2003 @ 20:19:
tsja leg dan gewoon wat meer geld neer voor een normaal abonnement. Dan ben je tenminste van al dat gezeik af. Ik was een van de eerste op @home 4 jaar geleden en toen had ik exact dezelfde probs met ping ('s avond 300+ en overdag gewoon ok). Zonnet moet gewoon meer bandbreedte inkopen maar weigert dit te doen omdat ze gewoon minder inkomsten hebben uit de abonnenmenten dan andere providers (de goedkoopste he ;))
Om precies te zijn is zonnet niet eens es de goedkoopste, tegenwoordig is hccnet 8 euro goedkoper dan zonnet dus die vlieger gaat ook niet op. Ze moeten een bepaalde kwaliteit afleveren als aanbieder en anders ben ik bang dat ik mijn abonnements geld ook niet goed meer aanbied als er niets aan gebeurt aan de kant van zonnet. Ik ben geen braaf lammetje dat graag iedere maand 54 eurie aan zonnet overmaakt. Laat ze er maar eens iets voor doen!

[ Voor 1% gewijzigd door SpeedBart op 19-05-2003 20:30 . Reden: typo ]

• Hahn
Ik heb ook maar weer eens een mailtje gestuurd naar Zonnet, met een aantal argumenten die vrijwel al hun tegenargumenten onderuit halen:

Geachte Zonnet,

reeds meer dan een jaar maak ik gebruik van uw diensten. Namelijk Zonnet Basic ADSL verbinding via KPN. Een hele tijd was ik zeer tevreden over Zonnet, aangezien er vrijwel geen downtime was, alles mooi snel ging en ik (in spellen) vrijwel altijd een goede ping had. Sinds een aantal maanden ben ik helaas niet meer zo te spreken over dit alles. Ik ben er vrijwel zeker van dat u dit al meerdere malen eerder hebt gehoord/gelezen, maar toch wil ik ook even mijn ei kwijt kunnen.
Ten eerste mijn ping. Een ADSL verbinding neem je om snel en lang online te blijven zonder extra kosten, maar tegenwoordig is het nemen van een ADSL verbinding om er spellen ermee op het internet te spelen erg gewoon. ADSL is daar perfect voor aangezien alles heel snel gaat en het vrijwel altijd stabiel is, in tegenstelling tot kabel en een inbelverbinding.
Tot een aantal maanden geleden was er dan ook niks aan de hand met Zonnet ADSL, maar dit heeft toch wel een hele ommezwaai gemaakt de laatste maanden. Online gamen is vrijwel onmogelijk geworden, vanwege pings, die 's avonds, soms zelfs overdag, ver boven de 100 ms uitkomen. Onder de 100 ms is een spel online perfect te spelen, kom je daar echter boven dan heb je al snel last van 'lag' (vertraging, waardoor je een nadeel hebt tegenover andere mensen die die vertraging niet hebben).

Ik zal even een bewijs geven:
Afbeeldingslocatie: http://stfu.nu/mindless/images/Ping.jpg

Het IP adres die u hierboven ziet is van de site www.tweakers.net. U kent denk ik zelf wel testen dat dit alles behalve een slome server is, dus dat het probleem ook zeker niet daar ligt.
Bovenstaande test is rond 20:00 vanavond gedaan, even hiervoor was het nog erger en was de ping gemiddeld 520 ms. Dit is héél erg extreem, maar een ping van boven de 200/300 kom ik meerdere keren per week tegen. En ik ben zeker niet de enige.

Ik begrijp heel goed dat het 's avonds een stuk drukker is op internet, vooral tussen zeven en negen uur 's avonds en dat daardoor de verbinding wel eens iets slomer kan worden, maar daarvoor is ADSL nou juist. Om geen last te hebben van de drukte op internet die bij kabel en een inbelverbinding dus wel hebt. Hoe komt het dan dat 's avonds online gamen bijna altijd onmogelijk is?
Eerlijk gezegd weet ik het antwoord al, Zonnet heeft gewoonweg te weinig backbone en kan alle verbindingen eigenlijk niet aan. Is het dan niet eens tijd om er iets aan te doen?
Het ligt ook niet aan mijn wijk of wat dan ook, mensen in hele andere delen van het land hebben precies hetzelfde probleem als ik hier ondervind.

Het antwoord die u (Zonnet) voorheen heeft gegeven op de vraag waarom u niks aan de pingproblemen doet wil ik ook nog even aanvallen. U gaf als antwoord dat zolang gebruikers normaal kunnen surfen en downloaden er niks aan de hand is en er ook niks aan gedaan zal worden. Met een hoge ping is inderdaad gewoon te surfen, maar een (hele) hoge ping kan ook leiden tot een lagere snelheid, wat weer leidt tot het niet goed kunnen surfen.

Ook hiervoor weer even een bewijsstuk:
Afbeeldingslocatie: http://stfu.nu/mindless/images/Zon.jpg

Zoals u ziet haal ik niet bepaald hoog. Ook deze test is rond 20:00 vanavond gedaan op de site www.speedtest.nl. Ik haal hier amper een kwart van de normale snelheid. Ik kan u trouwens verzekeren dat er naast deze test niks anders draait dat ook maar enigzins gebruik kan maken van het internet, het is dus niet zo dat een ander programma alle snelheid heeft waardoor deze test er slechter uitkomt.
Vrijwel alle sites op internet gaan hierdoor een stuk slomer en zeker als je een site met meerdere plaatjes bekijkt is het soms niet vooruit te branden.

Wat ik hier mee wil zeggen is dat ik (en velen anderen) het toch wel eens hoognodig tijd vind om eens wat aan deze (eigenlijk belachelijke) situatie te doen. Al reeds maanden hebben honderden, zoniet duizenden mensen last van een verbinding die vele malen slomer werkt dan bij andere providers het geval is. Als dit nog lang doorgaat kan ik u verzekeren dat dit veel gebruikers kan gaan kosten. Ik begrijp wel dat een uitbreiding van de backbone zeer zeker niet goedkoop zal zijn, maar slechte publiciteit daarentegen is misschien nog wel erger.

Met vriendelijke groeten, Marco Hordijk

Verwijderd

Even een snelle overstap van ADSL naar kabel kan ik je zeker aanraden. Ik woon in Amsterdam, 3 min buiten centrum met nog 10 andere kabel gebruikers in mijn wijk. Ik heb net ook ff een tracert gedaan (21.00 s'avonds). Er is altijd veel gezeik over chello, maar ik moet toegeven dat ik de afgelopen 3 jaar niet echte problemen heb ondervonden (anders dan een crappy helpdesk dan) Ik zou zeggen ga voor kabel (als het kan bij jou)

1 * * * Request timed out.
2 6 ms 10 ms 5 ms p21001.net.upc.nl [212.142.21.1]
3 7 ms 7 ms 7 ms srp8-0.am00rt02.brain.upc.nl [212.142.32.34]
4 7 ms 7 ms 8 ms srp0-0.am00rt05.brain.upc.nl [212.142.32.43]
5 6 ms 16 ms 6 ms nl-ams01a-rd1-pos-0-3.aorta.net [213.46.161.45]

6 6 ms 6 ms 7 ms nl-ams04a-ri1-ge-3-0.aorta.net [213.46.161.189]

7 7 ms 7 ms 7 ms nl-ams08a-ri1-gige-1-0-0.aorta.net [213.46.161.1
46]
8 20 ms 8 ms 7 ms ge0-0-0.ams-ix.ams1.trueserver.nl [193.148.15.16
3]
9 7 ms 10 ms 7 ms www.tweakers.net [213.239.154.35]

Trace complete.

• Cassius
  • Niet online
gooooooo Marco, kick some ass. Ik hoop dat je binnen 4 weken wat hoort van ze :/

De meeste mensen deugen!

• KaMiKaZe
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 05-05 21:19
met zulke pings en snelheden zou ik me geld terugvragen :(

Humanity is acquiring all the right technology for all the wrong reasons.

• Cassius
  • Niet online
Ik heb eerlijk gezegd het gevoel dat Zon zich goed heeft ingegraven. Punt is zo -->

Ik bestelde Zonnet in november. Toen gingen in Januari die prijzen omhoog, maar ik HAD ADSL nog niet. Mijn modem, gegevens, etc kwamem Februari binnen. Kan ik dan nog opzeggen :?

De meeste mensen deugen!

Verwijderd

Verwijderd schreef op 19 mei 2003 @ 21:04:
Even een snelle overstap van ADSL naar kabel kan ik je zeker aanraden. Ik woon in Amsterdam, 3 min buiten centrum met nog 10 andere kabel gebruikers in mijn wijk. Ik heb net ook ff een tracert gedaan (21.00 s'avonds). Er is altijd veel gezeik over chello, maar ik moet toegeven dat ik de afgelopen 3 jaar niet echte problemen heb ondervonden (anders dan een crappy helpdesk dan) Ik zou zeggen ga voor kabel (als het kan bij jou)

1 * * * Request timed out.
2 6 ms 10 ms 5 ms p21001.net.upc.nl [212.142.21.1]
3 7 ms 7 ms 7 ms srp8-0.am00rt02.brain.upc.nl [212.142.32.34]
4 7 ms 7 ms 8 ms srp0-0.am00rt05.brain.upc.nl [212.142.32.43]
5 6 ms 16 ms 6 ms nl-ams01a-rd1-pos-0-3.aorta.net [213.46.161.45]

6 6 ms 6 ms 7 ms nl-ams04a-ri1-ge-3-0.aorta.net [213.46.161.189]

7 7 ms 7 ms 7 ms nl-ams08a-ri1-gige-1-0-0.aorta.net [213.46.161.1
46]
8 20 ms 8 ms 7 ms ge0-0-0.ams-ix.ams1.trueserver.nl [193.148.15.16
3]
9 7 ms 10 ms 7 ms www.tweakers.net [213.239.154.35]

Trace complete.
Maar kabel in amsterdam is gewoon top.. amsterdam kent grote serverparken, dat komt je ping dus ook ten goede _/-\o_

Het kabel hier (casema) is veel trager.. de pings zijn ook een stuk hoger

• Hahn
Er lijkt een wonder te zijn geschied :P
Het is al zo'n driekwartier internetspitsuur en nog heb ik een ping van <20, al de hele dag :)
Het lijkt erop dat Zonnet er met de onderhoud van vanmorgen toch iets aan heeft gedaan. Ook al is dat nogal snel geconcludeerd door mij na één middagje, maar toch, m'n ping is nu eindelijk weer eens normaal sinds tijden en dat is toch ook wat waard :P

[ Voor 3% gewijzigd door Hahn op 20-05-2003 19:45 ]

Verwijderd

ja ik heb ook geen last meer!!! :D:D:D omg laat het eeuwig zijn!

Verwijderd

Whoei het gaat goed ping is 20 :D:D

• ZuBat
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 11-03-2022

ZuBat

Huh?

Fijn voor jullie dat het is opgelost, maar hier gaat het als dikke stroop zo traag! :(
Ik heb een gemiddelde ping van 30ms, en een wacht tijd voor het laden van een pagina die wel oploopt tot 15 a 20 sec. Normaal gaat dit toch echt wel sneller!

help :?

• ikke_
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 13-05 10:18
Dan heb je mijn chello nog niet gezien dat is nog vele malen slechter:
---------------------------

1 <1 ms <1 ms <1 ms nummer [192.x]
2 25 ms 30 ms 29 ms a47193.upc-a.chello.nl [62.163.47.193]
3 30 ms 30 ms 28 ms Vlan51.ah00rs01.net.upc.nl [212.142.25.129]
4 27 ms 29 ms 29 ms Gig6-0.ah00rt04.brain.upc.nl [212.142.28.122]
5 38 ms 29 ms 29 ms srp0-0.am00rt01.brain.upc.nl [212.142.32.1]
6 31 ms 29 ms 31 ms srp0-0.am00rt05.brain.upc.nl [212.142.32.43]
7 58 ms 41 ms 29 ms nl-ams01a-rd1-pos-0-3.aorta.net [213.46.161.45]
8 32 ms 30 ms 29 ms nl-ams04a-ri1-ge-3-0.aorta.net [213.46.161.189]
9 767 ms 790 ms 761 ms nl-ams08a-ri1-gige-1-0-0.aorta.net [213.46.161.146]
10 765 ms 763 ms 780 ms ge0-0-0.ams-ix.ams1.trueserver.nl [193.148.15.163]
11 770 ms 761 ms 764 ms www.tweakers.net [213.239.154.35]

Trace complete.

-----------------
Kabel is niet overal alles!

[ Voor 3% gewijzigd door ikke_ op 20-05-2003 22:29 ]

• JvS

JvS

Ik heb hem zelf ook

Dat is ook alleen even vandaag met die ene server, als ik die aorta ping kom ik ook op 800 uit.
ZuBat schreef op 20 May 2003 @ 20:49:
Fijn voor jullie dat het is opgelost, maar hier gaat het als dikke stroop zo traag! :(
Ik heb een gemiddelde ping van 30ms, en een wacht tijd voor het laden van een pagina die wel oploopt tot 15 a 20 sec. Normaal gaat dit toch echt wel sneller!
30 is vrij normaal hoor...

[ Voor 67% gewijzigd door JvS op 20-05-2003 21:09 ]

Verwijderd

Mijn zonnet is nog steeds goed. (Bovendien nog goedkoper ook: family)
Haal vrijwel altijd zo'n 60-64KBYte down, en zon 13-14KBYte down (maximum is 512Kbits/128Kbits)

Pings zijn ook wel zeeeeer okee

• Cassius
  • Niet online
Hij lijkt aardig ok nu, ping steeg wel wat, maar niet veel. Is er dan toch hoop :?

De meeste mensen deugen!

• Hahn
Sorry voor de kick, maar ik wil toch even weten of alles nog goed is bij iedereen :)
Het is nu 20:00, internetspitsuur dus, maar m'n ping is nu zelfs gedaald ipv gestegen :D Ik haal nu zelfs een ping van 16 ms. En terwijl een groot deel van Nederland plat lag door een probleem van KPN bleef Zonnet het hier gewoon de hele dag doen, alsof de rollen zijn omgekeerd :P

• Cassius
  • Niet online
Hier ook prima --> ik trek nog geen conclusies, dat doe ik pas na 10 dagen ofzo, maar ziet er prima uit --> trok ook een ping van 18 naar tweakers. Ik heb ook bijna helemaal geen (lees: HEEL sporadisch) packet-loss. Ik ben atm prima tevreden.

De meeste mensen deugen!

• xychix
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 03-12-2025

xychix

FreeBSD Rules !

Ik heb zonnet-lite en ik woon in de buurt van Zwolle...
ik zal mijn BSD server even een cronjob geven dat om de 30 minuten 10 pakketjes pingt naar www.tweakers.net... (dat is dus 48 Log regels per dag als ik alleen gemiddeldes eruit filter)

ik kom over een aantal dagen wel met een output...

code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
32
33
/*
#ping -c 10 www.tweakers.net | grep round-trip 
  | /home/mk/programming/dateln/dateln > 
  /home/mk/programming/dateln/pinglog.txt
#ping -c 10 www.tweakers.net | grep round-trip
*/

#include <stdio.h>
#include <time.h>
#include <stdlib.h>

main()
{
   int year;
   char fileline[256];
   char timeline[256];
   struct tm tijd;
   fgets(fileline);

mktime(&tijd);
   strftime(timeline, 255, "%H:%M [%A, %d %b %Y]", &tijd);

year = tijd.tm_year+1900;

printf("%s",timeline);
   printf("%s\n",fileline);
   /*
     printf("%d,%d %d/%d/%d - %s\n",
            tijd.tm_hour,tijd.tm_hour,
            tijd.tm_mday,tijd.tm_mon,year, 
            fileline);
   */
}

aangezien bovenstaande source nog niet werkt heb ik dit:
code:
1
2
57 * * * * /bin/date >> /home/mark/programming/dateln/pinglog.txt
58 * * * * /sbin/ping -c 10 www.tweakers.net | /usr/bin/grep round-trip >> /home/mark/programming/dateln/pinglog.txt

maar gedaan :P

[ Voor 21% gewijzigd door xychix op 22-05-2003 15:19 ]

Every failure offers you a new opportunity! | Lokatie database|GoT - Notepad

• xychix

xychix

FreeBSD Rules !

Thu May 22 15:17:16 CEST 2003
round-trip min/avg/max/stddev = 24.627/112.971/237.119/88.959 ms
Thu May 22 15:20:00 CEST 2003
round-trip min/avg/max/stddev = 25.304/94.061/235.916/80.051 ms

gaat ook s'middags niet zo best... gemiddeld rond de 100.... ben benieuwd wat vanavond brengen gaat :)

Verwijderd

ik heb al een 2 dagen geen hoge ping meer met Zonnet basic

Verwijderd

.

[ Voor 99% gewijzigd door Verwijderd op 31-10-2023 21:44 ]

Verwijderd

Verwijderd schreef op 22 May 2003 @ 15:46:
ik heb al een 2 dagen geen hoge ping meer met Zonnet basic
Ik ook.. hoop dat het gelazer eindelijk is opgehouden.. want ik stond op springen :o

• xychix

xychix

FreeBSD Rules !

code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
32
33
34
35
36
37
38
39
40
41
42
43
44
45
46
47
48
49
50
Thu May 22 18:00:00 CEST 2003
round-trip min/avg/max/stddev = 24.381/27.412/29.796/1.846 ms
Thu May 22 18:10:01 CEST 2003
round-trip min/avg/max/stddev = 24.847/62.620/376.760/104.730 ms
Thu May 22 18:20:01 CEST 2003
round-trip min/avg/max/stddev = 25.020/63.283/233.307/72.051 ms
Thu May 22 18:30:01 CEST 2003
round-trip min/avg/max/stddev = 24.643/132.894/400.405/142.016 ms
Thu May 22 18:40:01 CEST 2003
round-trip min/avg/max/stddev = 24.173/36.881/114.029/25.824 ms
Thu May 22 18:50:00 CEST 2003
round-trip min/avg/max/stddev = 26.741/116.842/191.458/72.844 ms
Thu May 22 19:00:00 CEST 2003
round-trip min/avg/max/stddev = 24.281/64.643/317.341/87.618 ms
Thu May 22 19:10:00 CEST 2003
round-trip min/avg/max/stddev = 24.727/141.266/506.358/158.326 ms
Thu May 22 19:20:00 CEST 2003
round-trip min/avg/max/stddev = 416.514/755.375/928.862/171.931 ms
Thu May 22 19:30:01 CEST 2003
round-trip min/avg/max/stddev = 24.412/131.872/166.834/52.946 ms
Thu May 22 19:40:01 CEST 2003
round-trip min/avg/max/stddev = 24.272/27.124/29.804/1.838 ms
Thu May 22 19:50:00 CEST 2003
round-trip min/avg/max/stddev = 25.113/28.518/30.665/1.620 ms
Thu May 22 20:00:00 CEST 2003
round-trip min/avg/max/stddev = 24.328/27.500/30.207/1.705 ms
Thu May 22 20:10:00 CEST 2003
round-trip min/avg/max/stddev = 24.347/27.542/30.418/1.900 ms
Thu May 22 20:20:00 CEST 2003
round-trip min/avg/max/stddev = 24.159/27.455/29.953/1.922 ms
Thu May 22 20:30:00 CEST 2003
round-trip min/avg/max/stddev = 24.181/27.564/30.069/1.995 ms
Thu May 22 20:40:01 CEST 2003
round-trip min/avg/max/stddev = 24.552/27.811/31.012/1.999 ms
Thu May 22 20:50:00 CEST 2003
round-trip min/avg/max/stddev = 24.948/27.748/30.499/1.695 ms
Thu May 22 21:00:00 CEST 2003
round-trip min/avg/max/stddev = 24.787/27.592/30.604/1.994 ms
Thu May 22 21:10:00 CEST 2003
round-trip min/avg/max/stddev = 24.823/27.844/30.717/1.973 ms
Thu May 22 21:20:01 CEST 2003
round-trip min/avg/max/stddev = 24.085/27.135/29.967/1.842 ms
Thu May 22 21:30:00 CEST 2003
round-trip min/avg/max/stddev = 25.121/309.901/700.905/197.377 ms
Thu May 22 21:40:00 CEST 2003
round-trip min/avg/max/stddev = 24.965/27.900/30.319/1.947 ms
Thu May 22 21:50:00 CEST 2003
round-trip min/avg/max/stddev = 24.513/27.415/30.348/1.823 ms
Thu May 22 22:00:00 CEST 2003
round-trip min/avg/max/stddev = 24.709/79.715/541.963/154.094 ms

Mijn avond ziet er wel redelijk uit dacht ik zo

Uiteraard zijn dit zonnet pings :P naar www.tweakers.net
Zonnet-lite Adsl..

• vorlox
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 02-02-2022

vorlox

I cna ytpe 300 wrods pre miute

zonder reclame te maken wil ik jullie toch even atent maken op ADSL fast van xs4all.
Na 2 jaar planet 2 jaar chello weet ik denk ik wel een beetje wat providers zijn en wat ze moeten kunnen... Bij planet hoef je niet meer aan te kloppen voor goede service ze hebben alle schaarse helpnerds eruit gegooid en zijn overgegaan naar SNT(callcenter)..uhh HUH sorry uhh nee staat niet in mijn script meneer..GRMBL....

Bij chello moet je er gewoon doorheen proberen te komen....dan heb je geluk...ligt niet aan de mensen daar maar aan het managment.

Bij xs4all ....bel je de helpdesk...dan wordt je (helaas) via een irritant menu doorverwezen naar een persoon...die pakt op ..je zegt wat je probleem is...hij/zij hoeft NIET na te denken.
en FIXT het probleem ALTIJD... _/-\o_ ALTIJD...tjesus wat zeg ik altijd......mijn god wat een service. _/-\o_

sorry voor dit stukje reclame maar ik ben nog nooit zo tevree..geweest met mijn stabiele verbinding ;)

klik
doelhost niet bereikebaar

hehehe :)

[ Voor 3% gewijzigd door vorlox op 22-05-2003 23:40 ]

Verwijderd

Mijn Zonnet is ook stabiel en snel, Heb geen helpdesk nodig :D

Verwijderd

Verwijderd schreef op 22 May 2003 @ 16:31:
Ik HAD Chello...... zou blij geweest zijn met een ping van 170. Nu heb ik Xs4All adsl basic, blijft altijd 10-20 ms. De overstap was dus heel verstandig! Voor het gevoel surf ik nu aanzienlijk sneller! Verder zou ik zeggen: niet te veel moeite in zonnet steken, gewoon overstappen naar een betere provider.
En overstappen naar een betere is niet zo moeilijk want slechtere dan Maannet is er (bijna) niet...
>:)

• JvS

JvS

Ik heb hem zelf ook

vorlox, volgens mij gebruikt xs4all ook een snt helpdesk, ik werk zelf ook voor snt en het valt best aardig mee hoor (al zit er hier en daar wel wat tussen waarvan je denkt van :? wat doe jij hier in hemelsnaam). Ik vind iig de kpn installatie helpdesk best een goeie helpdesk (daar werk ik dus op de 2e lijn). Het is zowiezo lastig om genoeg studenten te krijgen die er wat van weten en die dit doen, bij ons wordt er redelijk op kwaliteiten gelet (een beetje hetzelfde systeem als op GoT, "geef op tickets duidelijk aan wat je al geprobeerd hebt en wat het probleem is" :P.)

[ Voor 31% gewijzigd door JvS op 23-05-2003 23:31 ]

• xychix

xychix

FreeBSD Rules !

Sun May 25 19:00:01 CEST 2003
round-trip min/avg/max/stddev = 24.408/28.439/39.907/4.158 ms
Sun May 25 19:10:01 CEST 2003
round-trip min/avg/max/stddev = 25.022/28.181/31.080/1.911 ms
Sun May 25 19:20:00 CEST 2003
round-trip min/avg/max/stddev = 24.972/27.956/30.683/1.753 ms
Sun May 25 19:30:01 CEST 2003
round-trip min/avg/max/stddev = 24.718/27.465/30.628/1.820 ms
Sun May 25 19:40:00 CEST 2003
round-trip min/avg/max/stddev = 24.721/27.454/30.588/1.835 ms
Sun May 25 19:50:01 CEST 2003
round-trip min/avg/max/stddev = 24.089/27.123/29.986/1.814 ms
Sun May 25 20:00:00 CEST 2003
round-trip min/avg/max/stddev = 24.166/27.918/30.257/1.925 ms
Sun May 25 20:10:00 CEST 2003
round-trip min/avg/max/stddev = 24.320/27.623/30.433/1.916 ms
Sun May 25 20:20:00 CEST 2003
round-trip min/avg/max/stddev = 24.249/27.092/29.746/1.970 ms
Sun May 25 20:30:00 CEST 2003
round-trip min/avg/max/stddev = 24.435/27.375/30.281/1.711 ms
Sun May 25 20:40:00 CEST 2003
round-trip min/avg/max/stddev = 25.111/36.342/111.662/25.176 ms
Sun May 25 20:50:01 CEST 2003
round-trip min/avg/max/stddev = 24.870/27.917/30.984/1.957 ms
Sun May 25 21:00:01 CEST 2003
round-trip min/avg/max/stddev = 25.356/27.855/30.358/1.760 ms
Sun May 25 21:10:01 CEST 2003
round-trip min/avg/max/stddev = 24.488/27.660/30.989/1.967 ms

Ook mijn zondagavond is niet slecht... zijn de klachten over ???

dit zijn de samenvatting-lines, uit 10 pings.... om de 10 minuten !

• Hahn
Sinds afgelopen dinsdag heb ik geen (gemiddelde) pings meer gehad van boven de 20 dus ik ben zeer tevreden :)
Ook is m'n downloadsnelheid weer gewoon 80 kb/s en zakt m'n verbinding niet in tijdens primetime, soms heb ik rond 20:00 zelfs een lagere ping dan normaal.
Ik weet niet wat Zonnet heeft gedaan, maar het heeft in ieder geval geholpen en dat vind ik toch wel netjes, ook al heeft het een tijdje geduurt.

• procyon
  • Laatst online: 20-05 06:44
vorlox schreef op 22 May 2003 @ 23:39:

Na 2 jaar planet 2 jaar chello weet ik denk ik wel een beetje wat providers zijn en wat ze moeten kunnen... Bij planet hoef je niet meer aan te kloppen voor goede service ze hebben alle schaarse helpnerds eruit gegooid en zijn overgegaan naar SNT(callcenter)..uhh HUH sorry uhh nee staat niet in mijn script meneer..GRMBL....
De schaarse helpnerds hebben we nog steeds hoor ;), de 2e lijn zit in Amersfoort, als ze er bij SNT niet uitkomen worden de calls naar ons doorgeschakeld.

• jazz
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 15-05 21:31
Okay okay ik zal je helpen :P

Ik heb ook zonnet adsl basic (=768/128), en de afgelopen anderhalve week heb ik voor zo'n 45 euro met hun helpdesk geluld :(, tracerts gedaan, instellingen nagelopen en nog heel veel andere shit. Mijn probleem was dat het internet het helemaal niet deed. Dat was een storing bij de KPN ivm adsl uitbreidingen. Later deed internet het wel, maar teeeering langzaam, net zoals bij jou dus. Mijn tweakers.net pings lagen rond de 500ms :'( Dit duurde een dag of 4, en toen was het ineens ook over. Ik heb geen recht op vergoeding van mijn telefoonkosten met de zonnet helpdesk (1,15 per gesprek) en ook niet op de kosten van het lullen met de e-tech (ivm instellingen router) helpdesk; 0,45 per minuut, en dan 2 keer een half uur, waarvan 20 minuten wachten :( :( Anywayz, er was niets aan te doen en ik werd met een kluitje het riet in gestuurd met dat soort dingen waar je flink pissed van kan worden als 'Controleert u de kabels eens..' Ik heb hier voor een godverdomd kapitaal aan een optisch netwerk liggen dus daar ligt het waarschijnlijk niet aan (8>

Het moraal van mijn verhaal: de trage pings kwamen door netwerkwerkzaamheden door de KPN. Nu over. Als bewijs:

Microsoft Windows XP [Version 5.1.2600]
(C) Copyright 1985-2001 Microsoft Corp.

C:\Documents and Settings\admin>tracert www.tweakers.net

1 <1 ms <1 ms <1 ms 192.168.1.254
2 16 ms 16 ms 17 ms 195.190.241.156
3 19 ms 19 ms 19 ms 62.58.150.13
4 20 ms 20 ms 19 ms 62.58.151.138
5 20 ms 20 ms 19 ms ge0-0-0.ams-ix.ams1.trueserver.nl [193.148.15.16
3]
6 22 ms 23 ms 20 ms www.tweakers.net [213.239.154.35]

Trace complete.

Verwijderd

Bezig met het traceren van de route naar www.tweakers.net [213.239.154.35]
via maximaal 30 hops:

1 1 ms 1 ms 1 ms 192.168.123.254
2 36 ms 26 ms 19 ms 195.190.242.5
3 24 ms 25 ms 29 ms adsl-200.gw1.hccnet.nl [62.251.0.218]
4 25 ms 25 ms 25 ms ge0-3.pr2.nik-asd.hccnet.nl [62.251.0.221]
5 29 ms 28 ms 34 ms ge0-0-0.ams-ix.ams1.trueserver.nl [193.148.15.16
3]
6 38 ms 34 ms 28 ms www.tweakers.net [213.239.154.35]

De trace is voltooid.
HCCnet Ruleerd heb eigelijk nooit probs en altijd goede pings

• jazz
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 15-05 21:31
nog een test van speedtest erbij:
Resultaten van http://www.speedtest.nl
(Overgenomen op Mon May 26 2003 om 00:16:35 PDT)

Download : 80.6 KByte/sec
Upload : 13.0 KByte/sec
Connection : 588.0 Conn/min
Ping test Nederland : 18.0 ms
Pagina: 1 2 Laatste