Toon posts:

WINXP hangt tijdens booten

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
ik weet dat er al meerdere topics over dit probleem zijn maar heb toch eff een vraag er over.

Bij het booten krijg je bij xp zn laad balkje vervolgens wordt het beeld geheel zwart en je kan niks meer doen, wanneer je reboot blijft het zelfde gebeuren. ik heb al een her instalatie geprobeerd en alle overbodige hardware er uit gehaald maar niks mocht baten tot dat ik de hercules PCI kaar omwisselde voor een simpel s3 kaartje. Nu boot hij wel gewoon zo als het hoord.

nu las ik ergens dat het zou kunnen liggen aan de bios, nu is mijn vraag wat heeft de bios in vredes naam te maken met het booten van XP??

alvast bedankt

• KillerAce_NL
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

KillerAce_NL

If it ain't broke...

Alles, het bios regelt alles totdat XP volledig is opgestart.
Het is imo een interactie tussen je bios/videokaart/driver-videokaart.

Verwijderd

Voor voor een PC heb je en welke biosversie. Misschien kan het een probleem zijn met PCI 1.1 t.o.v. 1.0? Heb je meer details?

Verwijderd

Topicstarter
Eerst had ik windows 98 er op draaide wel goed.
toshiba Equium 3200 M
PIII 600
320mb RAM
Hercules prophft 4000TX 64 mb PCI

Naar mijn idee had hij dan ook al bij windows 98 moeilijk moeten doen. maar goed ik weet het ook niet dus vraag het jullie plz help.

ik heb ook de bios geupdate dit mocht ook niet baten ;( wat mij wel opvalt is dat de de fan op de kaart niet aan gaat en dat de kaart nogal warm wordt ik schat zeker zn 50 graden(kan je finger er een beetje mee verbranden) maar jah als die kaart stuk zou zijn dan zou hij ook geen beeld van de bios geven etc.

weet iemand de oorzaak voor dit probleem of in iedergeval een oplossing ofzo???
als vast mega bedankt

[ Voor 66% gewijzigd door Verwijderd op 06-05-2003 23:33 ]

Verwijderd

Topicstarter
Ik ben er inmiddels achter gekomen waaraan het vermoedelijk ligt. er zit een onboard video aansluiting op, xp kan volgens mij geen twee video kaarten te gelijk booten dus wil ik die onboard video uitzetten. maaar nu komt het volgende probleem:s

in de bios staat helemaal niks van onbord video disable ofzo ook in het boekje staat er niks over. op het moederbord zitten geen jumpers waar mee ik de videokaart kan disable. zijn er nog andere mogelijk heden om die onboard vieo uit te schakelen??

• STING
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 14-08 12:46
Verwijderd schreef op 07 May 2003 @ 12:04:
Ik ben er inmiddels achter gekomen waaraan het vermoedelijk ligt. er zit een onboard video aansluiting op, xp kan volgens mij geen twee video kaarten te gelijk booten dus wil ik die onboard video uitzetten. maaar nu komt het volgende probleem:s

in de bios staat helemaal niks van onbord video disable ofzo ook in het boekje staat er niks over. op het moederbord zitten geen jumpers waar mee ik de videokaart kan disable. zijn er nog andere mogelijk heden om die onboard vieo uit te schakelen??
Daarvoor moet je ff je handleiding raadplegen, daar staat het vast wel in.
En anders moet je even op de site van de leverancier kijken.

• gavro
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 23:07
Als je nou je monitor aan die onboard video hangt... krijg je dan wel beeld? Zoja: dan kan je gewoon inloggen en vervolgens je andere videokaart als primary display aangeven (winxp zou toch ECHT geen moeite moeten hebben met 2 vieocontrollers)

Whoo-ah.

Verwijderd

Topicstarter
ik ga dat eff proberen, ik vind het ook maar een raar probleem want dat s3 kaartje werkt wel gewoon met die onboard controller. kan het niet gewoon zijn dat die hercules kaart gewoon deffect is?? want als ik heb samen met dat s3 kaartje aanzet krijg ik wel beeld op die s3 kaart maar niet op die hercules, veder kan windows xp geen drivers vinden voor die hercules kaart wat ik ook al een raar iets vind want mag toch wel hopen dat xp die hercules kaartjes onder steunt. maar goed ik ga het nog eff uitproberen jullie horen het wel!!

• Glashelder
  • Registratie: September 2002
  • Niet online

Glashelder

Anti Android

Hou je er rekening mee dat veel moederborden de onboard videocontroller direct uitschakelen als zij een AGP/PCI videokaart vinden. Daarom kan je hem waarschijnlijk niet in het BIOS vinden. Als dit het geval is (ook niet in BIOS) kan je deze ook niet gebruiken als 2e videokaart (was ook niet de bedoeling maar gewoon als aanvulling ;) )

Sommige videokaarten wensen daarnaast niet om als secondary te worden geladen, en werken derhalve niet. Dit is overigens vreemd wat je zegt, omdat het vooral S3's zijn die niet als secondary willen worden geintalliseerd. Dit doet me vermoeden dat de onboard controller al uitgeschakeld is (zie hierboven)

PV 4915wp op oost, 2680 wp op west, 1900 wp op zuid. pvoutput - AUX 8 kW bi bloc

Verwijderd

Topicstarter
gavro_g schreef op 07 mei 2003 @ 12:13:
Als je nou je monitor aan die onboard video hangt... krijg je dan wel beeld? Zoja: dan kan je gewoon inloggen en vervolgens je andere videokaart als primary display aangeven (winxp zou toch ECHT geen moeite moeten hebben met 2 vieocontrollers)
dit heb ik geprobeerd maar dit werkt ook niet. als ik het beeldscherm op de onboard doe dan gaat het beeld scherm niet eens aan. dit is waarschijnlijk omdat de bios een andere kaart herkend en de onboard dan uitschakeld.
als ik de beeldscherm kabel dan weer in die hercules kaart prik krijg ik na het laad scherm weer zwart beeld.
ik heb nog eens bij een andere videokaart gepakt en deze doet het zelfde ;( dus denk niet dat de kaart defect is.
Ben nu SP1 aan het installeren misschien wil dat helpen, denk het niet maar jah zekere voor het onzekere.

jullie horen het wel!!

[ Voor 18% gewijzigd door Verwijderd op 07-05-2003 20:16 ]

Verwijderd

Topicstarter
na instalatie van SP1 blijft hij nog steeds hetzelfde doen alleen reboot hij nu na een zeg 20 seconden zwart beeld gegeven te hebben. :?
het gekste vind ik nog dat hij als ik in save mode opstart wel gewoon beeld geeft.

[ Voor 24% gewijzigd door Verwijderd op 07-05-2003 21:53 ]

• gavro
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 23:07
Nog steeds standard drivers?
Probeer in safe mode anders een van de nieuwere detonators (www.nvidia.com) te installen (als dat kan :/).

Verder zou ik het ook niet weten

Whoo-ah.

Verwijderd

Topicstarter
het is me gelukt om de kaart aan de gang te krijgen. xp had blijbaar een conflict met twee kaarten door een kaart uit te schakelen bij systeem werkt hij nu wel. maar nu heb ik weer een ander probleem als ik xp afsluit gaat de computer maar staat er zoiets van instellingen opslaan en vervolgens weer een zwart scherm:S

wat in de faq staat werkt niet want windows XP restart niet. het probleem is puur dat de computer zich niet wil uischakelen

[ Voor 34% gewijzigd door Verwijderd op 08-05-2003 15:21 ]

• Glashelder
  • Registratie: September 2002
  • Niet online

Glashelder

Anti Android

Dat is een FAQ-vraag, zie derhalve hier:

WOS FAQ: Waarom sluit XP niet af, maar reboot hij?

PV 4915wp op oost, 2680 wp op west, 1900 wp op zuid. pvoutput - AUX 8 kW bi bloc

Pagina: 1