Toon posts:

Webserver via IP via NT4.0

Pagina: 1
Acties:
  • 36 views sinds 30-01-2008

Verwijderd

Topicstarter
Okay met het poortmapping verhaal ben ik echt duidelijk in de stront gezakt... en gelijk me topic gesloten.. maar uhmmm.. ik kom daar met dat verhaal er echt niet uit people... dus probeer het nog 1 keer... en jah anders heb ik pech.. hier even mijn verhaal IETSIEPIETSIE verduidelijkd..

Hier even een (IETSIE) duidelijkere uitleg.

Hier bij ons loopt een ADSL verbinding van Planet Internet (IP: 213.10.134.186)
dit IP moet gekoppeld worden aan onze localhost site http://emdweb1/ die op (natuurlijk) de server zelf staat.

Onze adsl/router/firewall is een ADSL Ethernet Router (Dus geen pc zelf).
Deze adsl/router/firewall is verbonden met de NT1 in de meterkast.

Dus NT1 ---> Adsl/Router/firewall ---> netwerk ingang in de muur (Dus niet rechtstreeks naar PC)

ben ondertussen ook ff langs http://scan.sygate.com gehuppelt bij alle scans staat port 80 open BEHALVE bij de UDP scan. weet niet of dat veel uitmaakt maar okay dat ff voor xtra info.

En nu? PaLeAsE hElP mOi!

• P.B.
  • Registratie: Juli 2001
  • Niet online
Hij kan wel open staan, maar je moet m wel naar de goede poort mappen....

Bovendien kan je vanuit je interne netwerk je externe ip niet bereiken..

[ Voor 35% gewijzigd door P.B. op 06-05-2003 14:10 ]

Verwijderd

Topicstarter
help!!

[ Voor 92% gewijzigd door Verwijderd op 06-05-2003 14:17 ]

Verwijderd

Topicstarter
Okay ander verhaal.. nu als ik dat ip intik (213.10.134.186) krijg ik een login scherm zeggende

IP: 213.10.134.186
REALM: Home Gateway

En dan moet ik een login en password ingeven...

maar dit wil ik niet ik wil dat hij me website opent en niet 1 of andere onzinnig login scherm..

ps portmapping heeft niet gewerkt.

• Attilla
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 23-06-2021
Hey SebasC,

Bij je profiel zie ik dat je niet echt vaak op GoT post, ik zou eigenlijk verwachten dat je wel een beetje op de hoogte bent van de regels. Dit blijkt helaas niet zo te zijn, dus ik raad je aan om de Faq te lezen en dan met name over het stukje over het starten van een topic.

Je geeft namelijk niet genoeg essentiele informatie om jou met je probleem te helpen (bijvoorbeeld het merk van je modem), daarbij komt je topic nogal heel erg schreeuwerig over, plaats je ook nog een enkele reply met "Help !!!" en open je een topic nadat je oude is gesloten (hiervoor hoor je contact met de moderator over op te nemen). Dit zijn dus allemaal dingen die niet echt de bedoeling zijn.

Maargoed, om je probleem te verhelpen.

Ik ga er voor de handigheid maar van uit dat jij het Alcatel Speedtouth 510(i) modem heb, welke je standaard bij Adsl van Kpn telecom krijgt. Dit is namelijk een standaard router, waar je dus poorten moet forwarden om een webserver aan het werk te krijgen.

Ten eerste heb jij niet poort 80 geforward naar je webserver, simpel weg om dat ik hem dus al niet kan bereiken. De reden dat jij een inlog krijg is omdat jij van een intern ip je externe ip probeert te openen. Jou modem "weet" dat jij van een intern ip komt en geeft daarom zijn configuratie webpage weer, waar jij dus je poort forwardings kan ingeven.

Hoe je deze technisch met jou modem moet aanmaken staat op pagina 31 van de manual van de modem vergeten (en ik heb het modem niet eens zelf en ik weet welke pagina het staat 8)7).

Maar je moet dit gewoon door de systeem/netwerk beheerder laten doen, want aan je technische kennis te zien ben jij dit niet en ten tweede heb je login gegevens voor de modem nodig die jij niet in je bezit heb.

• intoxicated
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online

intoxicated

Haaaai :w | ALT-S

Mja, [Airwolf] said it all. :+

"Anyone who does not agree with me is mentally sick, and should be shot I'm afraid to say."
- Pastor Richards @ VCPR

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.