Toon posts:

internetverbinding valt na 20 min. weg

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
L.S.
ik heb een ADSL verbinding via Demon.nl, werkt prima.
Nu wil ik de verbinding delen d.m.v. een Sweex broadband router.
Dit gaat ongeveer 20 minuten prima en daarna wordt de verbinding verbroken. De idle stand van de router staat op 0 = geen idle.
Om de verbinding weer tot stand te brengen moet ik de modem weer direct op de pc aansluiten en voila na ongeveer 40 seconden werkt de boel weer, dan verbind ik weer de modem met de router en het gezin kan weer 20 minuten internetten. Ik heb bij Sweex nieuwe softare gedownload voor de router. Dit bracht geen verbetering.
De pc staat op een geaard stopcontact aangesloten.
Iemand enig idee wat er aan de hand kan zijn?

• jpiscaer
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 22:36
Dit lijkt er op dat de instellingen zoals PPTP aanmelding of DHCP server niet goed zijn ingesteld. Misschien moet je eens al je instellingen op je router en client-pc's nalopen?

• SileX
  • Registratie: November 2001
  • Niet online
je hebt een modem ? Welk apparaat 'belt' nu in ?

Verwijderd

Heb je misschien programma's lopen zoals eMule, dezen maken heel veel connecties aan, hier kunnen niet alle routers tegen, en hangen zich dan op.

Verwijderd

Hoi,

Demon gebruikt dhcp om ipadressen uit te delen en ze geven maar een lease weg van 20 minuten. Dit betekent dat de dhcp na 20 minuten een nieuwe lease naar je toestuurt want anders stopt je ip, en valt je internet weg.

Zo te zien accepteert je router dus geen dhcp leases nadat ie aanstaat. Ik had hetzelfde probleem met een ISA server, en daar hoefde ik alleen een protocol te maken dat ie dhcp poort openzette en requests accepteert. Dus jij moet hetzelfde doen in je router.

Het kan zijn dat er in je router een firewall zit, dan moet je poort 67 openzetten.
Kweet alleen niet meer of het udp of tcp was.

Success ermee

Err zet ook port 68 open outgoing, server replies op 67 :)

[ Voor 5% gewijzigd door Verwijderd op 06-05-2003 13:15 ]

• nhimf
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 12-07 19:24

nhimf

Lekker belangrijk allemaal

err 20 minuten lease, lekker als je aan het gamen bent. pfff

Ik stink niet, ik ruik gewoon anders

Verwijderd

je merkt er niks van. de leases worden paar minuten ervoor gevraagt/verstuurt denk ik. iig is die lease wel maar 20 minuten geldig

• machielk
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 15-02-2024

machielk

The server has been updated

Poort 67 is de poort waarop een bootp/dhcp server luisterd, port 68 is de poort waaroer het de data verstuurd.

Poort 67 is dus voor jou van belang.

• nhimf

nhimf

Verwijderd schreef op 06 mei 2003 @ 13:15:
je merkt er niks van. de leases worden paar minuten ervoor gevraagt/verstuurt denk ik. iig is die lease wel maar 20 minuten geldig
Nou meestal als jij ergens aan het gamen bent, dan gaat dat op ip. Juist en die veranderd. Dus raak jij je connectie kwijt en is het over met de pret. Voor gewoon surfen e.d. is het goed te doen, en hoef je er niets van te merken.
Maargoed daar gaat het topic niet over.

Verwijderd

nhimf schreef op 06 May 2003 @ 13:22:
[...]

Nou meestal als jij ergens aan het gamen bent, dan gaat dat op ip. Juist en die veranderd. Dus raak jij je connectie kwijt en is het over met de pret. Voor gewoon surfen e.d. is het goed te doen, en hoef je er niets van te merken.
Zijn ip verandert niet.

Verwijderd

leuke aan demon is dat je een vast ip krijgt. dus je krijgt elke keer dezelfde ip zowiezo.

en voor lease. je least een ip voor ... minuten. zodra de lease op is valt ie weg ja. maar dhcp stuurt een verlenging van de lease. Dit betekent dat je de lease nog eens 20 minuten geldig is met dezelfde waardes/ip.

Zie het als een contractverlenging die identiek is als de eerste contract :)

• nero355
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 10-07 17:18

nero355

ph34r my [WCG] Cows :P

Als het goed is kost een vast ip iets van 2.50 € extra per maand dus als je dat regelt is het probleem ook weg ;)

Kost wel weer geld :/

/EDIT : zie net dat het ip niet verandert :(

[ Voor 15% gewijzigd door nero355 op 06-05-2003 13:29 ]

|| Stem op mooiere Topic Search linkjes! :) " || Pi-Hole : Geen advertenties meer voor je hele netwerk! >:) ||

• SileX
  • Niet online
nhimf schreef op 06 May 2003 @ 13:22:
[...]

zwaar onzin...

Networking essentials misschien eens goed

• TeeDee
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 22:51

TeeDee

CQB 241

maakt geen fluit uit bij een kabel/adsl provider.

Ik heb kabel, en al 1.5 jaar hetzelfde ip, kost niks extra.
Een vriendje van mij heeft adsl, al 6 maanden hetzelfde ip, wederom kost ook dit niks extra.

Heart..pumps blood.Has nothing to do with emotion! Bored

• nhimf

nhimf

SileX schreef op 06 May 2003 @ 13:29:
[...]

zwaar onzin...

Networking essentials misschien eens goed
Err normaal heb je geen vast ip met dchp (das het idee van dhcp) en als je lease verloopt krijg je een nieuw ip.
Ik had het dus zo begrepen dat demon een nieuw ip geeft en niet dat je dan weer hetzelfde ip krijgt.
Betrekkelijk nutteloos imho maargoed.

[ Voor 4% gewijzigd door nhimf op 06-05-2003 13:33 ]

• TeeDee
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 22:51

TeeDee

CQB 241

nhimf schreef op 06 May 2003 @ 13:31:
[...]
Err normaal heb je geen vast ip met dchp (das het idee van dhcp) en als je lease verloopt krijg je een nieuw ip. Ik had het dus zo begrepen en niet dat je dan weer hetzelfde ip krijgt.
Alleen de provider kijkt welk ip jij de vorige keer had, en geeft die gewoon weer terug aan jou!

Heart..pumps blood.Has nothing to do with emotion! Bored

• SileX
  • Niet online
nhimf schreef op 06 May 2003 @ 13:31:
[...]

Err normaal heb je geen vast ip met dchp (das het idee van dhcp) en als je lease verloopt krijg je een nieuw ip. Ik had het dus zo begrepen en niet dat je dan weer hetzelfde ip krijgt.
de dhcp server zal nakijken wat je MAC adres is... als deze al opgeslagen is in de ip-tabel, zal hij dezelfde ip geven... Je krijgt echt niet elke 20 mins een nieuw ip

• nhimf

nhimf

SileX schreef op 06 May 2003 @ 13:33:
[...]

de dhcp server zal nakijken wat je MAC adres is... als deze al opgeslagen is in de ip-tabel, zal hij dezelfde ip geven... Je krijgt echt niet elke 20 mins een nieuw ip
Daarom vond ik het al zo vreemd. ;)
maargoed is zijn probleem al opgelost, want ik verkl**t het onderwerp een beetje, dat was niet de bedoeling ;)

Verwijderd

nhimf schreef op 06 May 2003 @ 13:12:
err 20 minuten lease, lekker als je aan het gamen bent. pfff
Hier merk je dus niks van. De router heeft een eigen vast ip voor de verbinding naar buiten. De dhcp lease die je computer krijgt is een C class ip en die kan/word dan vervangen/refresht. Mijn FTP server draait al een jaar of 2 zonder problemen 24/7 op hetzelfde (interne) ip.

• SileX
  • Niet online
nhimf schreef op 06 mei 2003 @ 13:35:
[...]

Daarom vond ik het al zo vreemd. ;)
maargoed is zijn probleem al opgelost, want ik verkl**t het onderwerp een beetje, dat was niet de bedoeling ;)
da's waar.... laten we een nieuw topic openen ;)

TS: heeft alles al geholpen ?

Verwijderd

SileX, zo te zien moet je nog veel leren over netwerk gebeuren :)

• SileX
  • Niet online
Verwijderd schreef op 06 May 2003 @ 13:40:
SileX, zo te zien moet je nog veel leren over netwerk gebeuren :)
edit - laat maar...

ben je sarcastisch bezig ? :)

[ Voor 13% gewijzigd door SileX op 06-05-2003 13:44 ]

Verwijderd

nee nog niet :D

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op 06 May 2003 @ 13:10:
Het kan zijn dat er in je router een firewall zit, dan moet je poort 67 openzetten.
Kweet alleen niet meer of het udp of tcp was.
Er zit een firewall in de router. Ik weet alleen niet hoe ik poort 67 moet openzetten. 8)7 De bijgeleverde literatuur was niet echt duidelijk op dit gebied.

Verwijderd

Dr zijn hier een paar sweex router topics. Vraag anders daar hoe je poorten moet openzetten. Kheb zelf nog nooit met een sweex router gespeeld dus ik kan je daar niet mee helpen.
Pagina: 1