DIMM DDR 512MB 333 PC2700 VT

Pagina: 1
Acties:

• Remko
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 01-02 19:12
Hoe zijn de ervaringen met dit geheugen ?? (VT dus ..)

Het is namelijk een euro of 20 goedkoper dan bijvoorbeeld Viking of Kingston geheugen modules , heeft iemand ervaring met deze goedkope modules van VT of meer informatie ??

En ja ik weet dat Kingston beter is maar zit nogal krap bij kas , dus als die VT ook goed functioneren .. waarom niet ?

Het is trouwens voor een Asrock k7vt2 moederbord met een xp 2000 erop..

Hopleijk krijg ik wat fatsoendelijke reacties , met de search vind ik niet genoeg info ..

Groeten,

Remko

• Shunt
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 17-08 10:21

Shunt

Boe

heb je al gezocht op andere sites dan got en zo :D

maar als je niet gaat ocen is al het geheugen goed hoor
zolang je alles maar standaard houd ;)

Game PC
2 Post or Not 2 Post What's the question ?
"If it ain't broken, you didn't try hard enough"

• Remko
Shunt schreef op 06 May 2003 @ 01:09:
heb je al gezocht op andere sites dan got en zo :D

maar als je niet gaat ocen is al het geheugen goed hoor
zolang je alles maar standaard houd ;)
Heb dus gezocht op search en google maar vind er weinig over ..

Fsb komt rond de 145 tot 150 Mhz te liggen ..

Iemand ? zou de Cas 2,5 zijn ??

Verwijderd

Eh als ik mij goed herinner is dat een 266 bord??

• Shunt
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 17-08 10:21

Shunt

Boe

erm jonge denk nu eens simpel na ;)
je gaat geheugen gemaakt voor 166 mhz @ cas 2.5
draaien op 150 mhz max dat wil dan tog zeggen dat je ONDER de specs van het geheugen gaat zitten :X
dus maakt het geen donder uit of het nu duur geheugen is of goedkoop want je haalt er niet eens de max uit ;)

gewoon kopen dus (ik vind dit wel een beetje een hand vast houd topic hoor

Game PC
2 Post or Not 2 Post What's the question ?
"If it ain't broken, you didn't try hard enough"

• Remko
Verwijderd schreef op 06 May 2003 @ 01:15:
Eh als ik mij goed herinner is dat een 266 bord??
Ja ... overclocken heet zoiets :p ;)

• Remko
Shunt schreef op 06 May 2003 @ 01:22:
erm jonge denk nu eens simpel na ;)
je gaat geheugen gemaakt voor 166 mhz @ cas 2.5
draaien op 150 mhz max dat wil dan tog zeggen dat je ONDER de specs van het geheugen gaat zitten :X
dus maakt het geen donder uit of het nu duur geheugen is of goedkoop want je haalt er niet eens de max uit ;)
Is dat niet al te simpel gesteld ? dus A merk geugen is onzin volgens jou ? geen kwaliteitsverschil bij normaal gebruik ? Allemaal even stabiel ?

ik wil dadelijk wel een systeem dat niet om de minuut crasht .. daarom vraag ik net of er iemand is die Evaring met dit geheugen heeft ..

S.V.P alleen zinvolle reacties , dat pc2700 op 150 mhz niet op zijn max loopt kan ik ook wel bedenken ..

Verwijderd

VT valt gewoon onder de noemer OEM geheugen, vrij brak dus.
Wij hebben het ook verkocht en het uitvalspercentage ervan is vrij hoog.
Nu verkopen we Transcend, die modules vallen vrijwel nooit uit.

• dion_b
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 01:07

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

Remko schreef op 06 May 2003 @ 01:27:
[...]

Is dat niet al te simpel gesteld ? dus A merk geugen is onzin volgens jou ? geen kwaliteitsverschil bij normaal gebruik ? Allemaal even stabiel ?
Het is een beetje simpel gesteld, maar het klopt wel. Instabiel geheugen is gewoon geheugen dat sneller gedraaid wordt dan het eigenlijk aankan. Goed geheugen is tot op hoge snelheden stabiel, slecht geheugen is dat maar tot beperkte snelheden. Als je met echt lage snelheden gaat spelen maakt het veel minder uit.
ik wil dadelijk wel een systeem dat niet om de minuut crasht .. daarom vraag ik net of er iemand is die Evaring met dit geheugen heeft ..
Lees misschien de RAM FAQ eens door- vastklampen aan merken is veel minder verstandig dan gewoon de chips die op de modules zitten uit te lezen en daar je conclusies uit trekken. En dat is in het geval van VT ernstig aan te raden, zie dit topic...

Asus A7N8X - PC2700 wil niet op 166MHz draaien
Helaas zijn de foto's niet meer gehost, maar het is duidelijk, een VT reep met aan de ene kant 6ns chips (die dus voldoen aan de PC2700 spec), maar op de achterkant 7.5ns chips (die hooguit aan PC2100 CAS 2.5 voldoen :X ). Of dit een een eenmalig incident was weet ik niet, maar ik zou iig ERG goed opletten bij het kopen van geheugen van dit merk...
S.V.P alleen zinvolle reacties , dat pc2700 op 150 mhz niet op zijn max loopt kan ik ook wel bedenken ..
Dan kun je ook bedenken dat dat wel degelijk scheelt. Als je op 200MHz plus wilde draaien, zou men zeker zeggen neem zo goed mogelijke geheugen (4.5ns). In dit geval maakt het veel minder uit. Ik zou zelf m'n keuze laten afhangen van de kans op upgraden later- als je denkt dat het geheugen uit deze bak ooit ergens anders in terecht gaat komen, neem dan goed geheugen (ben zelf voorstander van Brand on Brand, dus eerder Samsung of Infineon dan Kingston of Viking) van hoogstens 5.5ns (goed voor CAS 2 bij 166MHz), maar als dit voor iemand is die nooit gaat upgraden, neem dan rustig 6ns VT...

Oslik blyat! Oslik!

• Mentalist
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 17-08 16:03

Mentalist

[avdD]

VT? Ik heb hier ergens nog een sdr-dimmetje van v-tech dacht ik, stond volgens mij ook VT op...
*kijkt*
Hmm nee, er staat V+ op. Maar het idee gaat nog wel op : toen ik een goed 64MB dimmetje had vervangen door die reep V+ oem geheugen, ging het systeem toch opeens per maand een paar keer extra onderuit...
dion_b
Instabiel geheugen is gewoon geheugen dat sneller gedraaid wordt dan het eigenlijk aankan. Goed geheugen is tot op hoge snelheden stabiel, slecht geheugen is dat maar tot beperkte snelheden.
Dat was dus een PC133 128MB dimmetje, en die moest werken op 66Mhz (cas 3 dan ook, timings waren spd denk ik). Dat kun je toch rustig ver onder de specs noemen, maar toch ging dat systeem per maand wat vaker onderuit. Rara.

Verstuurd vanaf mijn Computer®

• Rick2001
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 09-08 01:10

Rick2001

9950X delidded en direct die

VT geheugen verkopen wij ook en is inderdaad gewoon OEM geheugen.
Uitval hebben we niet hiermee, wel dat sommige boarden niet overweg kunnen met deze modules.

Het is gewoon goedkoop geheugen wat het doet op de specs die aangegeven worden.
Wij hebben hiervan PC2700 en PC3200 modules. (6ns en 5ns VT chips)
Het is overigens altijd cas 2.5 geheugen. (VT)

MESHIFY 2XL - MSI X670E CARBON - 9950X - 32GB DDR5 LEXAR 6400 - RX 9070 - GIGABYTE M32UC 4K 160HZ - ALPHACOOL UT60 420 & 360 & 1080 - LAING DDC1+ - TECHN CPU - CORSAIR AX850 - 3x9100PRO 4TB - 2x850PRO 2TB - U.2 7.68TB + OPTANE P5800X + KINGSTON G5 8TB

• dion_b
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 01:07

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

Rick2001 schreef op 07 May 2003 @ 00:54:
Wij hebben hiervan PC2700 en PC3200 modules. (6ns en 5ns VT chips)
Het is overigens altijd cas 2.5 geheugen. (VT)
Ook niet raar- PC2700 CAS 2.5 vereist 6ns en PC3200 CAS 2.5 vereist 5ns. Voor de CAS2 varianten zou je 5.5ns en 4.5ns moeten hebben :z

Oslik blyat! Oslik!

Pagina: 1