netwerkconnectie knalt eruit in w2k

Pagina: 1
Acties:

• pimlie
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 18-08 13:15
Ik draai w2k op een PII350 met 64Meg Ram (jaja ik weet het, binnenkort...). Ik zit op een LAN en heb daar een D-Link DFE-530TX PCI Fast Ethernet Adapter (gaaf copypaste):)voor.

De laatste paar dagen verlies ik regelmatig mijn connectie met het LAN. Ik heb de netwerkbeheerder gevraagd maar die wist ook nie hoe het kwam. Gelukkig kan ik switchen tussen twee IP-adressen en als ik mijn PC opnieuw opstart met een ander IP adres dan doet ie het weer voor een tijdje.:?

Ik heb BlackIce aanstaan en die geeft niks aan, dus het is geen DnOS-ofzo. Heeft iemand dit vaker mee gemaakt?

• amsterdammertje
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 04-08 12:57
als ik jou was zou ik eens eerst in de evenlogs kijken ( mits je dat nog niet gedaan hebt natuurlijk :+ ) van win2k en kijken of ie in de system/application log mischien meldingen geeft

"waar je natuurlijk altijd voor moet zorgen is dat die twee verschillende elementen als een Chinees puzzeltje in elkaar steken; dus dat je d'r niet om heen gaat lopen fucken!''

• pimlie
als ik jou was zou ik eens eerst in de evenlogs kijken
Waar vind ik die en hoe heten ze :7

• amsterdammertje
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 04-08 12:57
uhm....wat dacht je van
start -> run -> eventvwr

enne...zoek eens op het internet naar een FAQ van win2k...of een boekje:)..werkt erg verhelderend

"waar je natuurlijk altijd voor moet zorgen is dat die twee verschillende elementen als een Chinees puzzeltje in elkaar steken; dus dat je d'r niet om heen gaat lopen fucken!''

• pimlie
thanx anyway ;)

• pimlie
Ik heb gekeken, maar ik kan niks raars vinden, iemand nog een ander idee?

Verwijderd

Uhm...Nieuwe newerkkabel kopen ? ;)

Verwijderd

Heb ook een soortgelijk probleem gehad. Netwerk dat steeds op de een of andere manieruitviel.

Kwam toen op het idee de netwerkkaarten in mijn 2 pc's naar PCI slot 1 te verplaatsen.

Sindsdien is de verbinding gewoon constant, reboot of geen reboot, DHCP aan of gewoon vast IP :Y).

• glrfndl
  • Registratie: Juni 1999
  • Niet online
Gebruik je misschien photoshop als die netwerkverbinding uitvalt?
kijk dan in deze thread:
http://gathering.tweakers.net/forum/list_messages/73900
Er zit namelijk een of andere bug in photoshop die er voor zorgt dat je netwerkverbinding uitvalt :(.

Prepare for unforeseen consequences

• Shift
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 04-08 13:44

Shift

[] Dual crazy []

Dat probleem komt bij aantal type machienes voor. De probleem wordt meestal veroorzaakt door de geluidskaart, omdat ze de IRQ's delen kan het zijn dat de netwerk verbinding verbroken wordt. Dat probleem hadden we hier zo. We hebben het opgelost door de mamabord BIOS te upgraden met een nieuwe, kijk of er een nieuwe BIOS upgrade beschikbaar is voor je moederbord.
Je kan ook effe kijken of je geluidskaart de zelfde IRQ gebruikt met je NIC.

• pimlie
De devicemanager geeft aan dat er geen conflicten zijn. Ik heb nu iets van een maand w2k erop staan. Hiervoor had ik w98 en daar heb ik nooit problemen mee gehad *D

En ik gebruik geen fotoschop ofzo. Ik heb mijn pc al binnenstebuiten gekeerd, maar ik kan nergens iets vinden. Heb alle patches voor w2k al gedowned. Misschien toch maar weer overstappen op WinME ?

• pimlie
Godvergete kankerzooi. Ik word echt helemaal gek.|:( Om het kwartier mijn compu opnieuw opstarten. Das niet leuk

Gelukkig heb ik nog een ander nic-je liggen, misschien is me nic wel kaduuk. Weet iemand of je iets van een progje hebt waarmee je kan kijken of je nic nog goed werrukt? }:o

Verwijderd

stagegenoot van me heeft hetzelfde alleen dan bij _alle_ versies van windhoos.

Zijn netwerkkaart (xircompje) wordt te heet en doet het dan niet meer, kan ie dat lieve ding uit zijn lappie halen, laten koelen en dan kan ie weer verder.

Ligt jou probleem misschien ook in deze hoek?

• pimlie
Denk dat het probleem inderdaad bij mijn nic ligt. Heb nu een 3c509 erin zitten en die doet het prima. Denk dat ik zo ff ga kijken of ik nog een bonnetje kan vinden van die D-Link :)

Verwijderd

Over dat Xircommetje, ik heb dat probleem vaker gezien. De juiste driver gebruiken bij Zircom kaarten is zeer belangrijk anders kan ie inderdaad heet worden.
Let op het juiste type, dus Cardbus of Realport en typenummer dat er bij hoort...

Verwijderd

ik heb dus het probleem als ik aan het internetten ben dat m'n verbinding ook in ene weg (aantal seconden) en daarna weer vrolijk verder gaat. Soms duurt het te lang en kapt ICQ ermee, downloads kappen etc etc...

kabel is het niet...

zou het er misschien aan kunnen liggen dat irq 11 redelijk vol is

SB Live
3Com nic
SCSI controller
usb dingen van via
en m'n videokaart :)

Verwijderd

Op zaterdag 25 november 2000 22:38 schreef SLUFKE het volgende:
Over dat Xircommetje, ik heb dat probleem vaker gezien. De juiste driver gebruiken bij Zircom kaarten is zeer belangrijk anders kan ie inderdaad heet worden.
Let op het juiste type, dus Cardbus of Realport en typenummer dat er bij hoort...
hij gebruikt de meegeleverde drivers, en heeft een nieuwe update gekregen vanuit de opleiding, still hot card.
Maar hij is nu zoeken naar drivers.. ligt xircom.com plat *gna gna*
Pagina: 1