Toon posts:

[XP] Dualboot werkt niet met SuSE 8.2 *

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb het volgende probleempje. Op een RAID-1 config had ik een keurig werkend XP installatie op c: (actieve primaire partitie) en wat data op extended partities d: en e:. Vervolgens Suse Linux 8.2 gekocht en dit met YasT geinstalleerd op een derde schijf die over had. Tijdens de installatie vraagt Yast om een locatie voor de bootloader, dat wordt dus schijf 1 van de raid-config. Vervolgens installatie afgerond en gereboot.

Foutmelding: GRUB Hard disk error, waarna vervolgens ik op geen enkele wijze kan booten.

Daarna een win98 cdrom gepakt, opgestart en fdisk/mbr gedaan, en gereboot.

Dan doet XP het opeens weer, en ik kijk met disk management naar mijn partities. C: is opeens (system) partitie geworden en kan niet actief gemaakt worden. De linux partities zie ik wel maar daar kan ik niet bij (ik kan nog steeds niet linux booten). Een paar vraagjes:

(1) wat is hier aan de hand?
(2) hoe krijg ik mijn xp partities weer iin het gareel?
(3) hoe kan ik mijn dualboot het beste opzetten?

ik heb hier heel wat afgezocht maar kom er niet uit

• Compubiter
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 21-08-2023

Compubiter

Think again

Dual boot werkt niet meer na W98 herinstallatie
Hierin staan een aantal linkjes, kun je even aangeven wat je zelf al hebt geprobeerd hiervan? Bovendien snap ik niet helemaal wat je met een win98 CD-rom moet, als dat een typo is, kun je deze alinea negeren, anders zou ik even een XP-CD proberen :P.

Boot je XP momenteel wel of niet? Want dat begrijp ik nu niet helemaal.

offtopic:
Titelfix, OS toegevoegd, zie ook de WOS-Policy en een beetje duidelijker gemaakt.