Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Ik was zo actief bezig met een paar asp scripts dat ik was vergeten mijn boot.ini te backuppen voordat ik W98 formateerde en opnieuw installeerde.
Ik draaide een dual boot van XP en W98.

Nu zie ik het dual boot scherm niet meer en ga direct naar W98 toe.
Ik heb geprobeerd de repair functie te draaien van XP, maar dan vraagt hij welke windows ik wil repairen. Dan kies ik de 1 en druk enter. Dan vraagt hij om een administrator password en klik ik direct enter. Want ik kan me niet herinneren dat ik ooit ergens een administrator password heb ingesteld. Vervolgens laat hij de windows XP map zien, waar ik verder niks mee kan. Houdt dit repair in?

Nu kan ik nog steeds niet bij mijn XP bestanden die ik hard nodig heb om mijn schoolwerk voor morgen af te maken.

Van een studiegenoot kreeg ik het programma "ntbootmenueditor"
Maar nu ben ik van kwaad naar erger dat ik zit met een dualboot menu van windows 98 en windows default.

Dit is hoe mijn boot.ini van windows 98 er nu uit ziet:

[boot loader]
timeout=5
default=

[operating systems]
C:\="Microsoft Windows"

Iemand enig idee hoe die er wel uit moet zien, zodat XP er weer netjes tussen zit.
Of mocht de situatie helemaal hopeloos zijn, iemand enig idee hoe ik alsnog mijn XP bestanden kan benaderen die op mijn d: schijf staan die ik in Windows 98 nu niet kan zien?

Bij voorbaat dank.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• aReaRe
  • Registratie: Juli 2001
  • Niet online

aReaRe

Welkom Patrick (11-02-2022) <3

Verwijderd schreef op 05 mei 2003 @ 18:23:
XP bestanden kan benaderen die op mijn d: schijf staan die ik in Windows 98 nu niet kan zien?
NTFS voor dos al geprobeerd :? Google daar eens op en levert deze link www.sysinternals.com op :)

Renault Mégane Estate 1.3 TCe EDC (IV) 140pk Bose (oktober 2019) met aan de trekhaak een Caravelair Antares Titanium 390 (mei 2021)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Compubiter
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 21-08-2023

Compubiter

Think again

Dualboot: Hoe zet ik verschillende Windows-versies op één systeem?
Uitleg over het tegelijkertijd op een systeem hebben van Windows XP en 98, en het probleem dat jij hebt staat hier ook bij.

Hoe pas ik mijn boot.ini aan?
Voor uitleg waar de dingen in je Boot.ini voor staan enzo.

Mijn computer start niet meer op, hoe kan ik dit oplossen?
Voor uitleg over de repair-functie.

Even een paar FAQ-linkjes die je waarschijnlijk verder kunnen helpen :). Als je geen Admin-wachtwoord hebt ingevuld, is die dan ook gewoon leeg.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Dit is heel erg shit. XP moet eigenlijk via de Recovery Console (dus de repair functie waar jij het over hebt) voldoende hestellen om in ieder geval XP weer ik te kunenn en je data weg te kopieren... Je data staan in D:\ zeg je? Dan zou ik in dit geval, als je er tenminste tijd voor hebt, zeer ernstig een reinstall van XP oevrwegen: gewoon je CDROM in je speler donderen, NIET KIEZEN VOOR EEN REPAIR! en gewoon vers installeren in DEZELFDE MAP as waar die al in stond. Heb ik ook al s gedaan, verandert verder niet al te veel en je kunt tenminste voor even bij je data. Daarna kun je in de loop van de week wel weer een echte overnieuw installatie doen dunkt me....

Veel succes!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• aReaRe
  • Niet online

aReaRe

Welkom Patrick (11-02-2022) <3

Voorbeeld van boot loader, met Windows XP als only OS :)

[boot loader]
timeout=30
default=multi(0)disk(0)rdisk(0)partition(1)\WINDOWS
[operating systems]
multi(0)disk(0)rdisk(0)partition(1)\WINDOWS="Microsoft Windows XP Professional" /fastdetect

Die default moet je naar kijken: Windows XP is hier standaard op C installed :) Kijk eens naar de waarden multi en rdisk. Als je XP / 2000 / NT4 op andere driveletter hebt staan moet je hier mee spelen :)

[ Voor 35% gewijzigd door aReaRe op 05-05-2003 18:51 . Reden: aanvulling ]

Renault Mégane Estate 1.3 TCe EDC (IV) 140pk Bose (oktober 2019) met aan de trekhaak een Caravelair Antares Titanium 390 (mei 2021)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SandsOfArrakis
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 16-09 21:56

SandsOfArrakis

The Spice Must Flow.

werkt het commando fixmbr in de recovery console niet??

He who controls the Spice, controls the Universe.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

win 98 op C en XP op D. (C is primaire, D is logisch)

[boot loader]
timeout=30
default=multi(0)disk(0)rdisk(0)partition(3)\WINDOWS
[operating systems]
multi(0)disk(0)rdisk(0)partition(3)\WINDOWS="Microsoft Windows XP Professional" /fastdetect
C:\="Microsoft Windows 98SE"

Zet de volgende keer de data op een aparte, gedeelde FAT32 partitie, kun je er in 98 ook bij... Ik heb op dit systeem zelfs Linux staan en kan dan ook de FAT32 mounten en bij de data komen. Of je hebt nog een backp op flop of CD...

[ Voor 15% gewijzigd door Verwijderd op 05-05-2003 20:53 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ajouin
  • Laatst online: 15-09 23:41
alleen boot.ini editten is onvoldoende
je bootsector is overschreven door win98
je moet booten van cdrom en repairen (Recovery Console :commando fixboot...)

[ Voor 10% gewijzigd door ajouin op 06-05-2003 00:23 ]

Pagina: 1