Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Ik zag deze camera staan in de lidl krant voor 129 pleuro. En nou komt de vraag of hij redelijk scherpe fotoos maakt? Of als iemand zo'n camera heeft ff een foto wil maken en wil posten. Het is natuurlijk geen superding en er zijn veel betere maar voor dit geld leek het me wel wat maar het enigste is of die plaatjes scherp zijn op een redelijke grote:

http://www.aiptek.de/de/pr_pocketcam_3m_03.html

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SandsOfArrakis
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 22:23

SandsOfArrakis

The Spice Must Flow.

Afbeeldingslocatie: http://www.informat.nl/~bron/IMG_0006.JPG

Mijn vader heeft hem laatst gekocht, dit is een foto van mijn ouders hun camper.

Ik heb zelf een 4,1 megapixel Sony Cybershot DSC-S85 :9~ , maar deze camera maakt (zeker voor die prijs) hele leuke foto's :)

He who controls the Spice, controls the Universe.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Tnx ik ga hem donderdag duz halen

[ Voor 38% gewijzigd door Verwijderd op 05-05-2003 18:39 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SmartDoDo
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 13:28

SmartDoDo

Woeptiedoe

Ik zag dat het plaatje geschoten is op 1/18e van een seconde. Daarmee heeft de camera blijkbaar heel veel licht nodig om een foto te kunnen maken. Een belangrijk punt om mee te nemen bij de overweging van deze cam.

Verder vindt ik de scherpte persoonlijk ook niet zo heel geweldig.

Overigens hoort dit in GT :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ShittyOldMan
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 18:15
av -> gt :)

Mijn Home Cinema in aanbouw

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mr_petit
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 14:01

mr_petit

opperprutser

mja, nu is 129 euro geen geld, maar ik vind zowel de scherpte als de kleurstelling/contrast niet zo best.
Waarschijnlijk is de beeldsensor hiervan de oorzaak. cmos haalt het imo in de regel nog lang niet bij ccd.
Voor een beetje camera met ccd betaal je minimaal 50 euro meer, wat op dit bedrag wel bijna 40% is.

"man is not truly one, but truly two,"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Garyu
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 13:20

Garyu

WW

Hrm, staat ergens nog een topic hierover (aanbiedingen bij de ALDI/LIDL).. wat mij betreft in ieder geval niet zo'n mooie camera.. 2MP, CMOS-chip.

It's Difficult to Make Predictions - Especially About the Future

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dArtagnan
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 28-07 00:35

dArtagnan

Een voor allen, allen voor een

Als je camera zulke lange sluitertijden nodig heeft zijn je foto's bijna altijd bewogen. Tenzij je natuurlijk een statief gebruikt.

En je moet ook geen macrofoto's willen maken, want 40 cm voor macro is toch wel een beetje veel.
Dissolution of chip: 1600 x of 1200 pixels, picture resolution 2048 x of 1536 pixels
Hij blaast de foto's ook nog eens digitaal op tot 3 megapixel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Leest er nou niemand eerst de specificaties voordat er een vraag gesteld wordt?
Bij alle wokkietokkie merken wordt je genaait met het aantal MP.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op 06 May 2003 @ 09:04:
Bij alle wokkietokkie merken wordt je genaait met het aantal MP.
iets netter in 1 woord uitgedrukt : interpolatie :)
Een collega van mij heeft deze laatst gekocht bij mediamarkt, ik heb de resultaten gezien, ik vind het eigenlijk erg triest.

Overigens heeft Trust ook een broertje in hun lijn :

Afbeeldingslocatie: http://www.trust.com/apictures/large/13425.jpg

Dat zegt eigenlijk al genoeg. :X

[ Voor 42% gewijzigd door Verwijderd op 06-05-2003 09:39 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BuG2FiX
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 22-07 22:29
uhm, ik weet het niet met die aiptek, overigens is dat helemaal geen merk alleen een stelletje stickerplakkers net zoals Trust. Die dingen worden meestal in taiwan/japan in elkaar gefutselt en blanco naar europa verscheept waar trust/aiptek/lenco/medion er even overheengaan met hun stickerapparaat.

Op de trust site vind je dan ook heel toevallig een camera die exact hetzelfde is link ja ander kleurtje maar ok, de specs zijn veel 'eerlijker' dan die op de aiptek site

dan nog even toelichting op de camera zelf en vergelijking met duurdere dig. camera's:

- CMOS beeldchip, is natuurlijk verouderd en veel brakker dan CCD chips die in duurdere modellen worden gebruikt. Verwacht veel ruis en kleurechtheid van een drol. Ook contrastverhouding en witbalans is ver te zoeken bij de (overgevoelige) CMOS chips.
- op de trust site staat duidelijk 2.0 mpixel sensor resolutie, dat is dus de WARE resolutie (dat zegt nog niet zoveel over de kwaliteit, maar ok). die 3 mpixel wordt dus geinterpoleerd en is dus gewoon nep. kun je met photoshop op je compjoeter ook, bespaard je nog geheugenruimte ook.
- vaste brandpuntafstand: tja dat kan bijna niet anders, het is een vaste kleine lens. dit betekend dus dat je grote kans hebt op onscherpe plaatjes veraf/dichtbij.
- digitale zoom 4x: combinatie 2 mpixel en 4x dig. zoom resulteerd in korrelige foto's waar je zeker geen poster van moet willen maken
- batterijen (2x penlite): mijn vermoeden is dat deze snel dan niet enorm snel leeg zullen zijn, helemaal als je je schermpje aan laat staan.

positief:

- webcam, zal wel aardige kwal. zijn voor een webcam
- camera wordt herkent als externe schijf, handig want dat kun je ook andere bestanden erop zetten (mp3 / data etc)
- prijs: voor mensen die af en toe een foto maken en geen posters afdrukken of niet echt interesseerd zijn of het gras ook echt grasgroen is. Tevens is de lichtgevoeligheid zeer laag dus alleen echt geschikt voor zonnige omstandigheden overdag. dan is de prijs wel ok.
- garantie: 3 jaar is veel (al zie ik geen voorwaarden mbt vocht etc.)
- ondersteuning voor grote CF kaarten (512 mb)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FlotterPower
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 15-07 22:09

FlotterPower

Boxy Brown

De zijkanten van die foto van die camper zijn behoorlijk onduidelijk.
Is dat bij al je foto's zo of ligt dat aan mijn (blijkbaar) brakke ogen
open de pic maar eens en klik ook op het vakje om foto's hun normale formaat terug te geven
Mijn vader is nu eentje aan het halen (hij had eentje vast laten houden).
Hopen dat hij er nog is.

edit
O ja vraag vergeten 8)7 |:(
Is dat onscherpe zo bij al je foto's of toevallig alleen bij deze?

[ Voor 15% gewijzigd door FlotterPower op 08-05-2003 19:27 ]

I don't want no cake, I want me some pie!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dArtagnan

dArtagnan

FlotterPower schreef op 08 May 2003 @ 19:26:
[...]

edit
O ja vraag vergeten 8)7 |:(
Is dat onscherpe zo bij al je foto's of toevallig alleen bij deze?
Die onscherpte komt door de lange sluitertijd van 1/18e seconde.
De wat betere camera's hebben een kortere sluitertijd nodig waardoor de foto scherper is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SmartDoDo

SmartDoDo

Woeptiedoe

Koraalduivel schreef op 08 May 2003 @ 20:31:
[...]

De wat betere camera's hebben een kortere sluitertijd nodig waardoor de foto scherper is.
Dit klinkt niet erg logisch. Een sluitertijd van 1/30 seconden geeft op mijn camera geen slechter resultaat dan op 1/500e van een seconde :)

Misschien bedoel je wat anders dan ik begrijp?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dArtagnan

dArtagnan

Als je op een statief fotografeert natuurlijk niet. Maar als je de foto maak uit het handje zal je natuurlijk snel je hand bewegen. Hoe korter de sluitertijd hoe minder last je hiervan hebt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Die onscherpe bomen komen gewoon door de autofocus... er wordt een foto gemaakt van de camper, niet van de bomen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dbzfan
  • Nu online

dbzfan

Nee.

Koraalduivel schreef op 08 mei 2003 @ 20:31:
[...]

Je kan beter zeggen:

De onscherpte komt door het bewegen tijdens de tamelijk lange sluitertijd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SmartDoDo

SmartDoDo

Woeptiedoe

Koraalduivel schreef op 08 mei 2003 @ 20:35:
Als je op een statief fotografeert natuurlijk niet. Maar als je de foto maak uit het handje zal je natuurlijk snel je hand bewegen. Hoe korter de sluitertijd hoe minder last je hiervan hebt.
Ik kan vanuit de hand gerust met 1/20e fotograferen :) Moet ik me wel stil houden natuurlijk. Ik snap je punt wel maar dat is bewegingsonscherpte. Heel terecht iets om op te letten.

Ik bedoelde zelf meer de onscherpte van de foto in het algemeen, zelfs de camper vind ik niet scherp en dat ligt naar mijn idee gewoon aan de lens/CMOS sensor etc. Afijn, het ligt aan de cam :)

overigens kan het soms ook voorkomen dat een cam moeite heeft scherp te stellen op erg lichte opjecten

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Hier waren ze binnen een half uur uitverkocht :( dan maar sparen voor een goeie!!! Wie weet er nog een? niet al te duur? of is hier al een topic voor voor welke dig. camera?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dbzfan
  • Nu online

dbzfan

Nee.

Verwijderd schreef op 08 mei 2003 @ 20:54:
Hier waren ze binnen een half uur uitverkocht :( dan maar sparen voor een goeie!!! Wie weet er nog een? niet al te duur? of is hier al een topic voor voor welke dig. camera?
10tallen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

SmartDoDo schreef op 08 mei 2003 @ 20:47:
Ik bedoelde zelf meer de onscherpte van de foto in het algemeen, zelfs de camper vind ik niet scherp en dat ligt naar mijn idee gewoon aan de lens/CMOS sensor etc. Afijn, het ligt aan de cam :)
Dat ligt dus aan de interpolatie, zoals je al had kunnen lezen.... ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SmartDoDo

SmartDoDo

Woeptiedoe

Verwijderd schreef op 08 May 2003 @ 21:05:
[...]

Dat ligt dus aan de interpolatie, zoals je al had kunnen lezen.... ;)
Eens een mod... :P ;)
Je hebt gelijk, was ik ook even vergeten 8)7 Die dingen interpoleren en dat komt de kwaliteit over het algemeen niet ten goede.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Johnny
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 09:22

Johnny

ondergewaardeerde internetguru

De (on)scherpte van de camperfoto is volgens mij veroorzaakt door de lens. Het is duidelijk te zien dat de deur in het midden scherper is dan de zijkanten, wat er dus op neer komt dat er een goedkope lens van slechte kwaliteit in zit die alleen in het midden van het beeld een "scherp" beeld geeft.

Aan de inhoud van de bovenstaande tekst kunnen geen rechten worden ontleend, tenzij dit expliciet in dit bericht is verwoord.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FlotterPower

FlotterPower

Boxy Brown

woei, ik heb er eentje :)
Hij bevalt me wel, het is een goedkoop dingetje dus verwacht er niet te veel van.
De camera is behoorlijk klein en voelt licht en wat goedkoop aan.
Maar wie is het al gelukt om hem als webcam te gebruiken?
Als ik op Live druk in het programmatje zegt 'ie '' Kan uw camera niet verbinden!''
(en ja de usb kabel zit vast erin ;) )
Iemand suggesties?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Heb je de Twain-drivers geinstalleerd?

[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 09-05-2003 14:14 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Halfkakkende
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 19:00

Halfkakkende

Vandring

FlotterPower schreef op 09 mei 2003 @ 14:08:
woei, ik heb er eentje :)
Hij bevalt me wel, het is een goedkoop dingetje dus verwacht er niet te veel van.
De camera is behoorlijk klein en voelt licht en wat goedkoop aan.
Maar wie is het al gelukt om hem als webcam te gebruiken?
Als ik op Live druk in het programmatje zegt 'ie '' Kan uw camera niet verbinden!''
(en ja de usb kabel zit vast erin ;) )
Iemand suggesties?
Zou je misschien wat foto's van lichte en donkere omgevingen kunnen maken? Ben wel benieuwd naar de kwaliteit

MUZIEK!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FlotterPower

FlotterPower

Boxy Brown

Halfkakkende schreef op 09 May 2003 @ 14:37:
[...]

Zou je misschien wat foto's van lichte en donkere omgevingen kunnen maken? Ben wel benieuwd naar de kwaliteit
komt in orde

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FlotterPower

FlotterPower

Boxy Brown

Foto tuin buurman overdag:

Afbeeldingslocatie: http://groups.msn.com/_Secure/0TADcAs0VeyQucVB5ZvJ!ij1ZUzZ6vQqtIsAtXPfdy0kWRZVFYogyU08QQ8QHjBiEMNbmIiEL8F9Zyi2CUClWPsgHaDWy1xNOZIj8SYlOicZTIVqrYa5Ngg/IMAGE0074.JPG

Uitzicht raampje
Afbeeldingslocatie: http://groups.msn.com/_Secure/0TADdAs4VvSQucVB5ZvJ!iup1oF75U6QY0gISaADA7csa78OpebFOH0i*IdPMbqnBPYfkNqpTwA01gdairY*ihmkY0iydZRCsgPht8XrPEFNb!O*zY1GCwA/IMAGE0075.JPG

Scooter buurjongen overdag op 4X zoom

Afbeeldingslocatie: http://groups.msn.com/_Secure/0TABuAMwVOSQucVB5ZvJ!inWThrKrf!62*ef1ywjTjGojHS6*DcjqSbmol1T*cKz99RQH2zw8n8jEJQAMBg28EOXZrNDFtczJRHd2I5DNULGZLYtih9ctCQ/IMAGE0073.JPG

De 4X zoom is overigens een absolute No-Go
Nogmaals de 4X zoom

Afbeeldingslocatie: http://groups.msn.com/_Secure/0TADcAs4VviQucVB5ZvJ!imgtln8KvMH94RHyUH6bz!fm4WXsmHE4BKvN4rmM0hD38bd8qnql4wF6rQTCZfh7ymHXtESgWbjEKhM5LC0mxQp*uXjKxMZsVA/IMAGE0084.JPG
En ja, dat is inderdaad de powerbank die je bijgeleverd krijgt.

De Babykamer met weinig licht
Afbeeldingslocatie: http://groups.msn.com/_Secure/0TADiAsoVtiMucVB5ZvJ!inCQ!jsbHNAIDguEbVvB4hBKIbNOMWOW0O!kz78ZJdf9aplOa0QsLnR5J52qBJ6IxaSQUdJXByKGQBA73GnNckQDQ8I2x2xKgQ/IMAGE0080.JPG

Afbeeldingslocatie: http://groups.msn.com/_Secure/0TADdAssV!CMucVB5ZvJ!inP8vwVCFvvplymHqFganWJuaaR4KFuH9XNTyyx3qCPGcx*rI6u3j4PR1xR*TApfAEVR4L9rMF62VbUp81KiyJFa8p1TK7abUA/IMAGE0081.JPG

Zou het gaan regenen in Leeuwarden?
Afbeeldingslocatie: http://groups.msn.com/_Secure/0TAByAM8V*yQucVB5ZvJ!iqYyRgasDnUriOtSfoaml92z7BUKjSzqlgAcBHZu2QEqhOqtxtl9lreGjEeAw7Ohawh4Gw0LFYq*Hmm6FQHfaWGqFfcGsWzUeQ/IMAGE0076.JPG

De foto's in het donker komen later als je het niet erg vindt.

edit
de sluitertijd van de camera is wel een obstakel hoor, je moet voor deze camera wel een vaste hand hebben. Verder is het een grappig cameratje voor een klein prijsje

[ Voor 6% gewijzigd door FlotterPower op 09-05-2003 17:30 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BadMotha
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 10-03-2024

BadMotha

be creative!

heb het apparaat gister ook in handen gehad..
man, wat een iel geval, als je niet uitkijkt breken de batterij- en kaartafdek klepjes bij de eerste keer openen al af!
en dan de foto's..... voor de minder kieskeurige consument een prima dingetje, maar als je al even meeloopt in de digicambusiness,
dan schieten de tranen in je ogen.
een veredelde webcam is het, niets meer, niets minder.
punt.

oude specs alu kassie We zijn op de wereld -om mekaar (4x)- te helpen nietwaar??-=-

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Grrrrrene
  • Registratie: Mei 2000
  • Niet online
OMG, die pics zijn stuk voor stuk onscherp (met 3 en 4 als toppunt). 't Ligt er natuurlijk aan wat je ermee wil, maar ik zou echt even doorsparen voor een cam van een merk. Fuji/Canon/Nikon/Minolta, wat mij betreft zelfs een Kodak of Casio ofzo, maar neem dit niet als je echt op vakantie foto's wil maken en ze later nog 's terug wil zien :X

Als dat lensje zo goedkoop en lichtzwak is, krijg je problemen met sluitertijden onder de 30s, dus zul je bijna altijd een statiefje mee moeten slepen om hem stil te houden, kijk alsjeblieft verder naar een leuke Canon 2MP cam ofzo :)

Edit:

FF gekeken...

HP PhotoSmart 320 161 euro in de PriceWatch
38mm fixed lens, 2.0MP, 3,5 sterren op dpreview.

Canon Powershot A200 189 euro in de PriceWatch
39mm fixed lens, 1.92MP, ruim 4 sterren op dpreview.

Fuji FinePix A202 172 euro in de PriceWatch
36mm fixed lens, 1.92MP, 3,5 sterren op dpreview.

Nikon Coolpix 2000 232 euro in de PriceWatch
38-114 Zoom, 1.99MP, 3,5 sterren op dpreview.

Waarbij ik je de laatste aan kan bevelen aangezien die wel zoom heeft en dat best lekker is natuurlijk ;)

Ik weet dat de laatste zelfs bijna 2x zo duur is, maar je ziet dat als je even doorspaart en een merk koopt (HP is leuk bezig op digicam gebied), je een veeeeeel betere camera hebt :)

[ Voor 62% gewijzigd door Grrrrrene op 09-05-2003 19:25 ]

Imitation is the sincerest form of flattery
Stressed is desserts spelled backwards

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Zeker nuttige informatie! Absoluut verplicht leesvoer voor een ieder die een goeie
koop wil doen met weinig geld.

Ik zou voor de Canon powershot A200 gaan als ik echt geen geld zou hebben. Een vaste lens is een stuk gemakkelijk scherp te maken dan een zoom. Verder is als beginnend fotograaf een vaste lens een aanrader omdat je meer op compositie.
Naast prijs en beeldkwaliteit is de gebruikstijd met 1 batterij erg belangrijk, onderschat dat niet. A200 it is, veel cam voor best weinig geld! Oh! kijk nou, hij heeft een F2.8 Lens. Best lichtgevoelig. kan je nog vrij lang in het donker zonder statief foto's mee maken. netjes!

[ Voor 125% gewijzigd door Verwijderd op 09-05-2003 19:42 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb deze camera ook gekocht, en heb even wat kiekjes online gezet voor jullie :)

http://www.hasn-web.net/cam/

Over het algemeen ben ik wel tevreden over deze camera, maar dat komt waarschijnlijk ook omdat ik normaliter foto's maak met wegwerp toestellen (om die na het ontwikkelen in te scannen en dan vervolgens de afgedrukte exemplaren nooit meer te bekijken).

Ik gebruik hem ook als webcam, maar niet via de software die meegeleverd is (lukt mij namelijk ook niet). WebcamXP ziet de camera echter meteen al als DirectX device, dus dat is makkelijk. Bijkomend voordeel is dat de camera, wanneer deze is aangesloten via USB, ook werkt zonder batterijen!

Voor de prijs die ik er voor betaald heb bij de Lidl, en met de meegeleverde accesiores in acht nemend, vind ik het heel geen verkeerde aankoop van mezelf :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FlotterPower

FlotterPower

Boxy Brown

hmmz,.. krijg hem maar niet als webcam,
Ik heb nu de nieuwste drivers van de Aiptek website afgehaald en geinstalleerd.
Maar WebcamXP herkent hem niet.
tips?

edit
Als ik naar de Device manager ga, en de camera er in plugt komen er (zoals het hoort) drie items bij.
Een daarvan is een USB Composite Device
De andere twee zijn beiden 3Megacam met een vraagteken
Ik heb de drives al wel geinstalleerd, eerst die bijgeleverde.
Maar ook die van de Aiptek site
wat nu?

[ Voor 50% gewijzigd door FlotterPower op 10-05-2003 13:42 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TD-er
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 04-07 19:44
even aangenomen dat die Aiptek inderdaad dezelfde is als de Trust 730s.
Die staat bij Norrod op de website voor 129 euro (waarschijnlijk wel zonder laad-apparaat, staat er namelijk niet bij vermeld)

Maar goed, ik sluit me aan bij bovenstaande reacties dat het nogal een vrij verneukeratieve verkoopmanier is om je camera het predicaat "zoom" mee te geven, terwijl dat digitaal is en alleen de foto-resolutie op te geven, niet de optische resolutie.
Ze hebben @norrod ook een digicam voor 39 euro, leuk voor in de auto ofzo
Nog ff de plaatjes van de Aiptek en de Trust naast elkaar, voor de vergelijking:
Afbeeldingslocatie: http://www.aiptek.de/de/images/produkte/digicameras/pocketcam3m.jpg Afbeeldingslocatie: http://www.trust.nl/apictures/normal/13425-3.gif
Stickertjes zijn goed zichtbaar, dus uitleg hoeft niet ;)

[ Voor 26% gewijzigd door TD-er op 10-05-2003 13:54 . Reden: plaatjes toegevoegd ]

Een goedkope voeding is als een lot in de loterij, je maakt kans op een paar tientjes korting, maar meestal betaal je de hoofdprijs. mijn posts (nodig wegens nieuwe layout)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Halfkakkende
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 19:00

Halfkakkende

Vandring

FlotterPower & mrlee, bedankt voor de foto's. Nu weet ik zeker dat ik toch nog maar even wat doorspaar.

MUZIEK!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FlotterPower

FlotterPower

Boxy Brown

ja, goed idee (komt * FlotterPower te laat achter)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• E - man
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 16-07 12:54
Na eerst een half uur in de rij gestaan te hebben bij de lidl waarbij je bijna overhoop gelopen wordt als de deuren openen, heb ik uiteindelijk de camera weten te bemachtigen. Het lukte helaas niet om er een foto uit te krijgen die kwalitatief goed is, dus ik ga m vandaag maar terug brengen naar de lidl, aangezien ie volgens mij defekt is. Een vriend van me heeft dezelfde camera gekocht en zijn foto's zijn duidelijk scherper (maar ook niet geweldig).

:( Had ik m maar niet gekocht
Pagina: 1