uhm, ik weet het niet met die aiptek, overigens is dat helemaal geen merk alleen een stelletje stickerplakkers net zoals Trust. Die dingen worden meestal in taiwan/japan in elkaar gefutselt en blanco naar europa verscheept waar trust/aiptek/lenco/medion er even overheengaan met hun stickerapparaat.
Op de trust site vind je dan ook heel toevallig een camera die exact hetzelfde is
link ja ander kleurtje maar ok, de specs zijn veel 'eerlijker' dan die op de aiptek site
dan nog even toelichting op de camera zelf en vergelijking met duurdere dig. camera's:
- CMOS beeldchip, is natuurlijk verouderd en veel brakker dan CCD chips die in duurdere modellen worden gebruikt. Verwacht veel ruis en kleurechtheid van een drol. Ook contrastverhouding en witbalans is ver te zoeken bij de (overgevoelige) CMOS chips.
- op de trust site staat duidelijk 2.0 mpixel sensor resolutie, dat is dus de WARE resolutie (dat zegt nog niet zoveel over de kwaliteit, maar ok). die 3 mpixel wordt dus geinterpoleerd en is dus gewoon nep. kun je met photoshop op je compjoeter ook, bespaard je nog geheugenruimte ook.
- vaste brandpuntafstand: tja dat kan bijna niet anders, het is een vaste kleine lens. dit betekend dus dat je grote kans hebt op onscherpe plaatjes veraf/dichtbij.
- digitale zoom 4x: combinatie 2 mpixel en 4x dig. zoom resulteerd in korrelige foto's waar je zeker geen poster van moet willen maken
- batterijen (2x penlite): mijn vermoeden is dat deze snel dan niet enorm snel leeg zullen zijn, helemaal als je je schermpje aan laat staan.
positief:
- webcam, zal wel aardige kwal. zijn voor een webcam
- camera wordt herkent als externe schijf, handig want dat kun je ook andere bestanden erop zetten (mp3 / data etc)
- prijs: voor mensen die af en toe een foto maken en geen posters afdrukken of niet echt interesseerd zijn of het gras ook echt grasgroen is. Tevens is de lichtgevoeligheid zeer laag dus alleen echt geschikt voor zonnige omstandigheden overdag. dan is de prijs wel ok.
- garantie: 3 jaar is veel (al zie ik geen voorwaarden mbt vocht etc.)
- ondersteuning voor grote CF kaarten (512 mb)