Toon posts:

marktplaats & emailen ??

Pagina: 1
Acties:
  • 116 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb al een een tydje een probleem op marktplaats.nl als ik de verkoper wil bereiken via email, en op de link van marktplaats druk, dan krijg ik een enorm vreemd [ & foutief!!!] emailadress waar ik naar moet sturen. Wil ik een mailtje naar info@marktplaats.nl sturen, krijg ik ook een returned email... heeft iemand anders ook dit probleem?

Beetje moeilijk zo om in contact te komen met de verkoper

• Postman
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 01-05 13:23
Ik weet het. Een heel raar adres, met wel de gebruikersnaam en dan een hoop rotzooi en @zend.nu.
Ik had er last van als ik een koper wou bereiken. Gelukkig kun je wel het adres terug halen via de wijzig functie, maar als jij de verkoper wilt bereiken wordt het lastig (alhoewel ik toch ook gemaild wordt).

En Marktplaats.nl zelf mailen heeft geen zin. Ze willen of kunnen niet reageren schijnbaar.

Verwijderd

hm, dat vreemde mailadres dat ken ik wel, dat is het nieuwe systeem van marktplaats, maar is bij mij nooit foutief.Instelling van je beveiligingsinstellingen in explorer??
Info@marktplaats.nl werkt bij mij ook goed, heb weleens een klacht gestuurd, en netjes antwoord gekregen. :*)

Verwijderd

Topicstarter
ja erg vreemd, welke instellingen zouden het kunnen zijn?

• Postman
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 01-05 13:23
Verwijderd schreef op 05 May 2003 @ 12:09:
hm, dat vreemde mailadres dat ken ik wel, dat is het nieuwe systeem van marktplaats, maar is bij mij nooit foutief.Instelling van je beveiligingsinstellingen in explorer??
Info@marktplaats.nl werkt bij mij ook goed, heb weleens een klacht gestuurd, en netjes antwoord gekregen. :*)
Leuk systeem. Dat ze dat dan ook ff vermelden. Nu denk je steeds dat je naar een of ander vaag adres mailt.

• yohan
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 18-05 22:25
Kun je ook achterhalen wat het werkelijke adres is?

"I'm not a cynic. I get up every morning hoping to find an honest man." - [Jack McCoy, Law & Order]

• Tutti-frutti
  • Registratie: Oktober 2001
  • Niet online

Tutti-frutti

Graag gedaan!

uhm .. das geen foutief emailadres hoor. Het is gewoon veiligheid op privacy denk ik, het gaat gewoon via marktplaats (zend.nu server) naar de verkoper toe. Als de verkoper antwoord, dan weten beiden (bieder en aanbieder) elkaars emailadres.

4015Wp west (Dordrecht)

• DEvRV
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 22-04 18:56
Ja als ze terugsturen hé!

• yohan
DEvRV schreef op 05 May 2003 @ 12:12:
Ja als ze terugsturen hé!
Duh... ;)

Wil vantevoren het precieze adres weten. Waarschijnlijk zijn ze gecodeerd op de één of andere manier, of registreert een server op zend.nu wat het werkelijke adres is.

Het komt de privacy van verkopers natuurlijk wel ten goede (je kunt niet meer via bijv. hun msn-profiel achterhalen wie het zijn) en het voorkomt dat spam-sniffers duizenden bulk-adressen verzamelen op marktplaats.

"I'm not a cynic. I get up every morning hoping to find an honest man." - [Jack McCoy, Law & Order]

Verwijderd

Je kunt gewoon naar dat @zend e-mail adres mailen, dat is een perfecte oplossing om spam te voorkomen. Die @zend.nu e-mail adressen zijn tijdelijke adressen die naar verloop van tijd verlopen waardoor je dus geen spam ontvangt door spiders die marktplaats aflopen.

Verwijderd

juist! d:)b
heb er zelf ook geen problemen mee, gaat allemaal prima via dat @zend.nu :)

• yohan
offtopic:
Hoe kom je aan die smiley?

Staat er standaard helemaal niet bij...

• JJapie
  • Registratie: Juli 2001
  • Nu online
offtopic:
Als je op Afbeeldingslocatie: http://gathering.tweakers.net/global/templates/got/images/icons/view.gif klikt, kan je zien welke code hij heeft ingevoerd :)

• yohan
GFM schreef op 05 May 2003 @ 13:55:
offtopic:
Als je op [afbeelding] klikt, kan je zien welke code hij heeft ingevoerd :)
offtopic:
Ja die zag ik bij het quoten ook al... Maar hoe is hij er aan gekomen?

Verwijderd

Topicstarter
maar waarom krijg ik dan een mailtje bij hotmail dat hij niet kon verzenden naar dit zend.nu adress .,..

Verwijderd

Verwijderd schreef op 05 mei 2003 @ 16:16:
maar waarom krijg ik dan een mailtje bij hotmail dat hij niet kon verzenden naar dit zend.nu adress .,..
Omdat hotmail sux :? Geen idee, misschien dat hotmail over de kop gaat door al die tekens? Je kunt in ieder geval gewoon mailen naar dat adres met een normale e-mail client.

• yohan
Kan ook gewoon met hotmail hoor. Waarschijnlijk heeft de gebruiker (of de administratie) de advertentie om 1 of andere reden verwijderd; dan vervalt meteen het e-mail adres.

• Beatman
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 12:43
Wat is e-mail bescherming?
Op Marktplaats worden de e-mail adressen van adverteerders beschermd tegen misbruik. E-mail adressen worden nu bijvoorbeeld als volgt weergegeven: naam.pq7ft5v3uptfbm1ib5osoqa04ic1@zend.nu

De e-mail berichten aan de adverteerders worden automatisch doorgestuurd naar het e-mail adres waarmee de advertentie is geplaatst.

Waarom beschermt Marktplaats de e-mail adressen?
Door middel van deze e-mail beveiliging worden adverteerders beschermd tegen het volgende:

ongewenste reclame van commerciële partijen (spam).
virussen die per e-mail worden doorgestuurd.
personen die uw e-mail adres willen misbruiken voor andere doeleinden.
Let op: Uw e-mail adres blijft onbekend bij de bezoekers van Marktplaats totdat u reageert op een e-mail die u van een bezoeker heeft ontvangen. Alleen de berichten die vanaf Marktplaats worden verstuurd zijn beschermd. De e-mail conversatie die daarop volgt wordt niet meer door Marktplaats beschermd.

Bron: http://www.marktplaats.nl/help/help.htm

www.energiepionier.nl Energiebesparing, duurzaamheid en domotica

• nero355
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 22-02 18:06

nero355

ph34r my [WCG] Cows :P

Yohan schreef op 05 May 2003 @ 13:57:
[...]

offtopic:
offtopic:
Er zijn meer smileys als deze : 7(8)7 Got moet eens geupdate worden vind ik wat betreft smileys :)

/me iz smiley lover :P

|| Stem op mooiere Topic Search linkjes! :) " || Pi-Hole : Geen advertenties meer voor je hele netwerk! >:) ||

• Maestro.mosjuh
  • Registratie: Augustus 2001
  • Niet online
YoHaN: tip, lees eens de FaQ

At the beginning there was nothing. So God said 'apt-get install light'.

• -Marshal-
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 03-11-2024
offtopic:
offtopic:
Zie o.a Gathering of Smiles

Distributed.net, the only reason my computer is on right now !

• yohan
nero355 schreef op 05 May 2003 @ 22:50:
[...]

offtopic:
Er zijn meer smileys als deze : 7(8)7 Got moet eens geupdate worden vind ik wat betreft smileys :)

/me iz smiley lover :P
offtopic:
Yep me 2 :) Thanx voor reacties hierop, back ontopic w.m.b. ;)
Maestro.mosjuh schreef op 05 mei 2003 @ 22:55:
YoHaN: tip, lees eens de FaQ
:?

[ Voor 18% gewijzigd door yohan op 06-05-2003 00:30 ]

Pagina: 1