[zomer]oc'en in de zomer hoe doe jij het

Pagina: 1 2 Laatste
Acties:
  • 698 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shunt
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 10:18
ik dacht van de hell van iedere DOC'er kom er weer aan
de zomer |:(
temps van 30 graden in de schaduw
zolderkamertjes vol in de zon

en dan gaan gamen met je zwaar oced pc,
en voor je het weet ja hoor PIEP PIEP PIEP
en tik daar valt je pc uit je proc 80 graden
wie kent het tog niet ieder jaar weer het zelfde

nu zijn er mensen die een dike airco op hun kamer hebben staan _/-\o_

of mensen die op de begane grond zitten met hun compu

maar voor de arme student die geen arico kan veroorloven of die geen coole kamer heeft om zijn pc te stallen hoe pakken die het aan ?

de bedoeling van dit topic is dus om elkaar tips te geven en om te kwijlen op elkaars coole op lossingen :D

aftrap
ik heb
Epox 8RDA+
AMD xp 1800+ week 43
512 mb DDR twinmos - winbound chips
Geforce 4 Ti 4400
80 gb Maxtor LB

dit alles cooled by home made wc set
@ winter meestal tot de 30 graden
@ lente op zijn warmst graden 40
@ zomer ongeveer geschat @ 50 graden
normaal loopt dit alles dus op
core 2.08 ghz
mem 180 Mhz
cas 2.2.2.3
Vcore 1.9v
Vmem 2.9v
Vagp 1.7v

mijn op lossing :
ik mag mischien verhuizen naar de schuur
dit is dus geen 123 standaart schuurtje
dit was voor heen een zonnebank hok met 5 zonebanken
hier is het altijd cool zelfs in de zomer op zijn warmst

ik heb mijn mp trug gezet naar 8.5 en mijn fsb mooi op 180 mhz laten staan om toch de snelhijd van de oc te behouden
ik heb mij Vcore op 1.65 gezet (gaat denk ik nog lager)
hij draait nu dus op 1540 mhz

en is nu mooi 30 graden (kamer is 20)
dit is dus tijdens cs + winamp + koe
dit was dus 44 graden

Game PC
2 Post or Not 2 Post What's the question ?
"If it ain't broken, you didn't try hard enough"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Gewoon een extra cooler erop laten blazen :) Zo'n mooie ventilator van de blokker.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JaY-
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 18-02 22:14

JaY-

Het is mij.

hhhmm, dit is erg intressant!
Ik zit dus ook op zo'n stikheet zomerkamertje en zat er aan te denken om de koelere lucht vanuit die opslagruimte onder het schuine dak vandaan te halen en die in mijn pc te laten stromen. Ik weet alleen nog niet ofdat deze lucht echt veel kouder zal zijn en heb ook zo even nog geen mooie uitvoering daarvoor uitgedokterd ;) I'll keep you informed :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shunt
Verwijderd schreef op 05 May 2003 @ 00:18:
Gewoon een extra cooler erop laten blazen :) Zo'n mooie ventilator van de blokker.
ja laat je daar dus geen eene bal aan hebben :D
het voelt cool voor de huid en
het is ook cooler gewoon nu
maar las het 30 graden is helpt dat echt niet meer hoor :X
mschien voor 1 graadje :D maar meer ook niet :P

Game PC

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Henk
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 14-09 10:18
ik laat mijn fans harder draaien, ook die van me radiator, zet me case lager in me kamer neer... dat soort dinge,en laat het altijd stevig tochten in me kamer, ook een witte doek over mijn zwarte case wil wel helpen denk :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ReseTTim
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 29-08 17:40

ReseTTim

Chocolate addicted

nergens last van dat de pc uitvalt :P me pa heeft hier 2 jaar geleden ofzow een grote 40cm fan gegeven die ik voor me raam kan zetten die de lucht versprijt maar sinds ik een muur heb weggebroken zit ik met een kamer van 4x 9m en met 2 raampjes :)

Mijn profiel - Te koop: Overzicht van spullen..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shunt
zo juist mijn vcore tot 1.5 trug weten te dringen en mijn mem staat nu ook weer op het originele voltage :X
so far so good ffe 3dmark draaien om te testen

Game PC

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

gewoon me r404a vapo op me cpu houden, blijft lekker koel :D en me videokaart standaard laten... en een fannetje op me kop om me zelf koel te houden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MadMarky
  • Niet online

MadMarky

Begint eer ge bezint

Ik kon afgelopen winter m'n proc op 2300Mhz@1.9v@50-55 graden draaien op luchtkoeling :) De kamertemperatuur was toen meestal rond de 15-20 graden.

Nu heb ik een waterkoelsetje gehaald(scheelt 5 graden), en draai ik 2200Mhz@1.8v@50-55 graden. Dit bij een kamertemperatuur van 20-25 graden.
Ik heb hier nog een andere processor liggen voor als het >30 graden wordt. Die haalt maar 2175Mhz@1.9v, maar blijft wel een heel stuk koeler. Scheelt zelfs zo'n 10 graden...

🖥️ | 🚗

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shunt
Verwijderd schreef op 05 May 2003 @ 01:43:
gewoon me r404a vapo op me cpu houden, blijft lekker koel :D en me videokaart standaard laten... en een fannetje op me kop om me zelf koel te houden.
jammer dat niet iedere tweaker een vapo heeft }) dat zou het tog zo makkelijk maken he :D
MadMarky schreef op 05 May 2003 @ 01:45:
Ik kon afgelopen winter m'n proc op 2300Mhz@1.9v@50-55 graden draaien op luchtkoeling :) De kamertemperatuur was toen meestal rond de 15-20 graden.

Nu heb ik een waterkoelsetje gehaald(scheelt 5 graden), en draai ik 2200Mhz@1.8v@50-55 graden. Dit bij een kamertemperatuur van 20-25 graden.
Ik heb hier nog een andere processor liggen voor als het >30 graden wordt. Die haalt maar 2175Mhz@1.9v, maar blijft wel een heel stuk koeler. Scheelt zelfs zo'n 10 graden...
das een oplossing hey het is warm buiten laat ik van daag mijn andere P4 er eens in steken :D

:P

[ Voor 50% gewijzigd door Shunt op 05-05-2003 01:54 ]

Game PC

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb er nooit echt last van eigenlijk. Ik draai nooit altijd max en dus is er ruimte. Ik merk het dus alleen met mn max haalbare OC. Dies gewoon wat lager in de zomer :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stinger666
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 09-01 11:04
Ik vermoed dat ik ook weer moet terug klokken. Kamertemps vandaag van 26 graden. Buitentemp van 24 graden. Fans harder is niet altijd een optie. Ik heb af en toe temps van boven de 50 graden. Niet dat het erg is maar het komt de stabieliteit niet ten goede

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Weezer-DC
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 17-07 21:02
Airco roelz :+

Maarja, heb toch al geen meesterlijke oc,
mijn proc wordt meestal rond de 50 graden

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vinnie
  • Registratie: November 2000
  • Niet online
Bij mij blijft het altijd wel hetzelfde in principe.
In de winter heb ik nooit mijn raam ed open (ik ga geen kauw lijde :P) dus krijg ik alle warmte van me dondervogel 1400, en in de zomer heb ik overdag de rolluiken naar beneden maar het raam open (beetje doorluchten) en 's nachts alles open...

Werkt tot op heden uitstekend :)

C:\>_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DeverauX
  • Registratie: Februari 2002
  • Niet online

DeverauX

Focus is everything

Specs
2400+ @ default
A7V8X-X
Twinmos 512Mb PC2700
WD 120GB 7200 8Mb
Ti4200 128Mb
Zalman 6000Cu
2x intake 2x outtake 1x side
Temps
Koele dagen; Idle 35 C Stressed 41 C
Warme dagen; Idle 39 C Stressed 44 C
Qua temps mag ik op dit moment niet klagen alleen dit zal straks wel gaan veranderen denk. :/
Systeem staat namelijk in de kamer waar zomers de zon volop schijnt (vanaf 12.00 uur).

Aangezien de kamer door de zon aardig opwarmt leek mij een aardige oplossing aluminium-luxaflexen te halen om in ieder geval de warmte door de zon uit de kamer te houden. Simpele maar doeltreffende oplossing. ;)

Lukas-Klamer/Makro heeft soms trouwens leuke aanbiedingen voor airco's!

/me Deveraux speelt nog met de gedachte >:)

...whatever was distasteful or unpleasant or uncomfortable or painful - music could always soothe that.
All you have to do is reach out to beauty.
Quincy Jones

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb een goede airflow. En ik overklok niet tegenwoordig. Nahja .. eigenlijk wel, namelijk: ik heb 'm op stock snelheid draaien, met een lager voltage. En daar zit 'm ook gelijk de truc in: het loopt veel koeler.

Daarbij een baybus die een paar 100 cfm kan bedienen .. komt wel goed :)

Een groter probleem in mijn beeldscherm. 22", 160 watt. Die zorgt er dus wél voor dat ik de PC moet uitzetten in de hoogzomer dagen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DeverauX
  • Niet online

DeverauX

Focus is everything

Een groter probleem in mijn beeldscherm. 22", 160 watt. Die zorgt er dus wél voor dat ik de PC moet uitzetten in de hoogzomer dagen.
Moet toch wel op te lossen zijn met een desktop fan ofzo of niet ?

...whatever was distasteful or unpleasant or uncomfortable or painful - music could always soothe that.
Quincy Jones

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

devraux schreef op 05 mei 2003 @ 06:05:
[...]

Moet toch wel op te lossen zijn met een desktop fan ofzo of niet ?
Nee. Want waar blijft de hitte? Dát is het probleem. Ik kan m'n raam openzetten maar dan komt er nog hetere lucht m'n kamer in.

Ik heb in de zomer trouwens een 45 cm kamerfan blazen in m'n kamer. Maar zelfs dan moet je niet in de middaguren op m'n kamer komen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vinnie
  • Niet online
Eigelijk moet er dan een flinke aircosysteem in je kamer hangen. Maarjah, dan heb je weer last van 'herrie'...

Hoe heet wordt ut ei'k dan daar? (in de zomer dus)

C:\>_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DeverauX
  • Niet online

DeverauX

Focus is everything

Ik heb in de zomer trouwens een 45 cm kamerfan blazen in m'n kamer. Maar zelfs dan moet je niet in de middaguren op m'n kamer komen.
Met sauna-temperaturen zal het idd weinig uitmaken helaas.

Extreme Cooling: >:)
Afbeeldingslocatie: http://members.home.nl/deveraux/temp_fan.jpg

Is ook een oplossing... 8)7

Quincy Jones

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Dat plaatje is dom. De mobotray blockt bijna alle lucht voor dat systeem. Hij kan 'm beter omdraaien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DeverauX
  • Niet online

DeverauX

Focus is everything

Klopt het is inderdaad een beetje een dom plaatje, maar wel illustratief voor wat sommige mensen wel niet allemaal proberen ;)

Quincy Jones

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Je PC waait ook om denk ik. :+

[ Voor 6% gewijzigd door Verwijderd op 05-05-2003 06:34 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maximus
  • Registratie: Mei 2002
  • Nu online

Maximus

There is no substitute

devraux schreef op 05 mei 2003 @ 06:21:
[...]

[afbeelding]

ey die kast heb ik ook :)
dies voor me server ... :)

maar ikke? Ik heb 1 outtake fan boven de proc. En 1 die de warme lucht weg haalt bij de videokaart. Dat moet wel voldoende zijn. En 1 intake bij de HDD.

PhD i.o.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shunt
even een leuke vraag wie heeft zijn sysje al een jaar (dus in de zomer ?) ik heb mijn huidige pc ook pas een half jaar dus ik weet niet 100% zeker wat hij gaat doen in de zomer
maar met mijn Thunder Bird 1.4 @ 1.66 @ 1.9 V kreeg ik in de lente al reboots :D

Game PC

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Piggen
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 11:01

Piggen

Lekker bakkie

Ik heb mijn PC ook maar een paar maanden, dus ik weet ook niet wat er komen gaat. Maar ik zal iig mijn Coolermaster X-dream op 'full' moeten laten draaien (mijn arme oortjes >:)) en misschien terug moeten klokken (mijn 1800+@2400+ wordt nu al 54-55 graden)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

jongens....
kweetnie hoe het met jullie zit maar als het echt zo warm is dat mn proc er krom van trekt staat mn pc uit en dobber ik in het water hoor :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• polo1987
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 29-08 15:07
gewoon lekker niets aan doen,
mijn 1800+@1913 MHz@1.65 gewoon lekker laten draaien.
hij's nu 48 graden, en het is al lekker warm op mijn kamer.
dus als het nog 10 graden warmer word op mijn kamer dan is mijn CPU pas 58 graden. en aangezien ze toch ongeveer tot de 70-75 graden altijd stabiel blijven lopen maak ik me geen zorgen.

hij gaat dan misschien alleen geen 10 jaar meer mee :+

Systems Specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aikon
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online
Zit erover te denken om een airco te kopen. Zit namelijk op zolder, alleen die dingen hebben een afvoer nodig denk ik en das een probleem...
Iemand ervaring hiermee?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

hmmm ik heb geen last hier in onze huis krijg ik de meeste zon in me kamer. maar me waterkoeling houd de zon hitte wel tegen amd athlon (thunderbird) 1400@1700 vcore 2.05
idle 33 graden stressed 38 graden :) radiator fan op 7 volt dus lekker rustig :7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BlizzarD
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

BlizzarD

Hooooooh

Mwa ik overclock niet echt meer, merk toch het verschil niet.
Maar als het straks warmer wordt, kan ik 3 intake en 3 outtake fans op 12v zetten ipv op 7v wat ze normaal draaien. Dan heb ik airflow zat.

iStockphoto

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• martijn12345
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 05-11-2024

martijn12345

Geen inspiratie

Overdag ben ik buiten, aan het eind van de middag zet ik me raam open, en 's avonds rustig computeren. Mocht het echt nodig zijn. Ik kan mijn 80mm Delta HP op 12 volt zetten ipv 7 >:) Dan blijft mijn PC stabiel, maar draai ik zelf door 8)7

[ Voor 12% gewijzigd door martijn12345 op 05-05-2003 11:08 ]

Geen inspiratie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

devraux schreef op 05 May 2003 @ 06:21:
[...]

[afbeelding]

met deze fan zal je niet snel last van stof in je case hebben ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wdekreij
  • Laatst online: 06-08-2024

wdekreij

Dubbelzinnig

ik heb over ong. anderhalve a 2 maanden alles binnen, en dan oc-en.. precies in de zomer dus :S na.. dan blijft de spanning erin, en kan ik steeds als het "beter" weer dus kouder word verder oc-en>:

en een bak voor de ijsbakjes onder mn rad zetten, zou dat helpen?:+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

weet je wat ik doe !!!!. ik computer gewoon minder . ( oke , alleen nie meer overdags)
het is mooi weer . dat jullie als een bleeke , ,weet ik veel wat , na de zomer rondlopen . moet je zelf weten.

naja. ik clock mijn pc van 170*10 gewoon terug naar 100*5.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shunt
ik zit van de zomer 2 weekjes in spanje maar de rest van de tijd zal ik ook het meeste in het zwembad hangen hoor :D
en voor de rest is het jah van 11.5 x 180 naar 8.5 x 180 @ 1.5 V

Game PC

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wdekreij

wdekreij

Dubbelzinnig

nou alst goed is werk ik 6 dagen in de week van 9 tot [verschillend, ene keer uurtje of 5, andere keer tot 1 uur 's nachts :)]

warscheinlijk ff op vakantie maar niet lang (woon namelijk op boederij kan nie altijd zo maar weg :))

en als je de hele zomervak. werkt heb je weer een boel geld om te spenden >:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DeverauX
  • Niet online

DeverauX

Focus is everything

Aikon schreef op 05 mei 2003 @ 10:50:
Zit erover te denken om een airco te kopen. Zit namelijk op zolder, alleen die dingen hebben een afvoer nodig denk ik en das een probleem...
Iemand ervaring hiermee?
De afvoer lijkt me niet echt het probleem aangezien je in principe dezelfde soort constructie als bij een wasdroger kan hanteren.
Ik maak me echter meer zorgen over het energie-verbruik. Een exemplaar met een koelvermogen van 2500 Watt verbruikt namelijk al 900 Watt. En 2500 Watt is ongeveer genoeg om een ruimte van 60 m3 te koelen.
Laten we aannemen dat de gemiddelde hoogte 2,5 meter is dan mag je vloeroppervlak max 24 m2 bedragen...
Een exemplaar van 4500 Watt verbruikt +- 1700 Watt (voor een ruimte van 113 m3).

Voor een zolder lijkt me dit een dure aangelegenheid :/

Edit:
/me Deveraux is onder de indruk van de goede bedoelingen van enkelen om minder achter de PC te gaan zitten...yeah right ;)

[ Voor 8% gewijzigd door DeverauX op 05-05-2003 12:05 ]

Quincy Jones

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• XoReP
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 14-09 22:56
Is het misschien niet 8) om een airco echt in je pc te bouwen >:) Volgens mij kun je hem dan ook behoorlijk verder OC-en in de winter :Y)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tweak_dude
  • Laatst online: 09:17
Master Tweaker schreef op 05 May 2003 @ 12:13:
Is het misschien niet 8) om een airco echt in je pc te bouwen >:) Volgens mij kun je hem dan ook behoorlijk verder OC-en in de winter :Y)
Krijg je dan geen problemen met condens :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DeverauX
  • Niet online

DeverauX

Focus is everything

Ik moet zeggen dat dit ook als eerste in me opkwam >:)
Wellicht dat het mogelijk is een airduct te maken rechtstreeks naar de CPU, voor de rest van het systeem lijkt het me eerlijk gezegd niet zo verstandig omdat je toch met condens te maken krijgt.

En btw: in je PC? Hoe wilde je dat voor elkaar krijgen :P

Quincy Jones

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shunt
dan kan je gewoon bvb de rad (als je die heb zitten zoals ik boven voeding)
een uitmonding maken naar buiten en heb je nog een cooler kamer :D aangezien zon airco tot in de -0 graden kan })

Game PC

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bossie
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 14-09 23:01
Heb nog nooit last gehad van deze grapjes, de temperaturen stijgen wel wat, maar dat is het enige

We're just enthusiastic about what we do. -- Steve Jobs, 1985; Battle.net: Bossie#2919

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ixl85
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 29-06 18:44
Verwijderd schreef op 05 mei 2003 @ 11:27:
weet je wat ik doe !!!!. ik computer gewoon minder . ( oke , alleen nie meer overdags)
het is mooi weer . dat jullie als een bleeke , ,weet ik veel wat , na de zomer rondlopen . moet je zelf weten.

naja. ik clock mijn pc van 170*10 gewoon terug naar 100*5.
hehehe je kan na de zomer meteen zien wie er een diehard tweaker is...
die is nog helemaal wit :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mark9534
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 04-09 00:29

mark9534

Ondertitel ?

Je moet gewoon tot de zon weg is en het koeler is. Als het mooi weer is blkijf je toch niet binnen ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tweak_dude
Tuurlijk wel ;) Dan is juist leuk om te computeren :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• psy
  • Registratie: Oktober 1999
  • Laatst online: 13-08 13:05

psy

Aikon schreef op 05 mei 2003 @ 10:50:
Iemand ervaring hiermee?
Ik heb een Bosch airconditioning, deze heeft dus wel een afvoer waar erg hete lucht uitkomt, deze moet je dus wel goed weten weg te krijgen (raamdoorvoer, maar vaste doorvoer is beter want sluit beter af). Temperatuur daalt toch wel 5 tot 7 graden; belangrijker is dat het ontvochtigen van de lucht het klamme gevoel weghaalt wat je al snel krijgt op een erg warme kamer, zeker bij een zolder.

ideaal :) en zeker zijn geld waard als je niet zo goed tegen warmte kan.

8.960 Wp - 16 kW Daikin L/W - 2 x MHI L/L - gasloos sinds 2017 - Loxone - SAP/IS-U/ABAP - rijdt nog LPG ;-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wdekreij

wdekreij

Dubbelzinnig

hoe duur dan ongeveer?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Creesch
  • Laatst online: 05:43

Creesch

bla bla!

als het echt warm word maak ik gewoon m'n kast open en zet er een dikke ventilator op(ja dat werkt dus wel) of ik zet de pc uit en ga buiten in de zon liggen :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nero355
  • Laatst online: 28-02 22:21

nero355

ph34r my [WCG] Cows :P

Verwijderd schreef op 05 May 2003 @ 06:34:
Je PC waait ook om denk ik. :+
Nee hij vliegt weg : FLIGHTCASE :+

|| Stem op mooiere Topic Search linkjes! :) " || Pi-Hole : Geen advertenties meer voor je hele netwerk! >:) ||

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ga gewoon in de kelder zitten :P , of een kamer op het oosten :P
Tja ik heb er eigenlijk nooit last vana gehad , mischien deze zomer !!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

mijn rad komt in de kruipruimte te hangen....en je raad het al...daar is het ook 's zomers lekker koel... :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sapphire
  • Registratie: November 2002
  • Nu online

sapphire

Die-hard pruts0r

vorig jaar kon ik bijna een eitje bakken op me kast op de plaats waar de proc hing :(
OK was een AMD boxed koeler in een kast zonder case fans, deze zomervakantie hoop ik WC te hebben :)

Gabriël AM5

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• maddog_rvo
  • Laatst online: 20-07 15:10
Zit op zolder, en ik ga er niks aan doen, mn proc 2400@3100@1.6V wordt 30C stressed (met 22C kamertemp) dus zal in de zomer max 40C worden denk ik, anders kan ik alle fans (7 stuks + WC) ipv 7V op 12V zetten

/edit
een paar posts terug vroeg ook iemand iets over een airco op zolder, ik heb een mobiele airco en daar zit een slang aan van 20cm doorsnee ofzo en die hang ik gewoon uit t raam.

[ Voor 32% gewijzigd door maddog_rvo op 05-05-2003 21:11 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• YoupY
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 08-06-2024
Binnenkort wil ik mijn waterkoeling setup gaan verbouwen. Ik zit er aan te denken er een extra blokje tussen te zetten, en met behulp van een pelt nog meer warmte aan het water te gaan onttrekken.

Mocht het nodig zijn dan creeer ik een tweede circuit dat die pelt weer gaat koelen. Volgens mij moet het mogelijk zijn om op deze manier een nog hogere snelheid te halen dan dat ik nu haal. Zelfs in de zomer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• psy
  • Registratie: Oktober 1999
  • Laatst online: 13-08 13:05

psy

http://www.bosch-huishoud...page/product.php?id=37341

Adviesprijs 939€, maar ik heb minder betaald iets van 1400 gulden.

8.960 Wp - 16 kW Daikin L/W - 2 x MHI L/L - gasloos sinds 2017 - Loxone - SAP/IS-U/ABAP - rijdt nog LPG ;-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MissingDog
  • Registratie: Augustus 2002
  • Niet online
Wij hebben hier in huis het zomer-probleem alleen met onze servers in de kelderkast, elke zomer is het weer spannend welke schijven eruit gaan klappen, tot op heden 1 cpu (amd k6-2/400 @450) zien verdwijnen, da's nu opgelost met een grotere koeler, maar de schijven knallen zelfs met extra koeling van 25cm tafelfan er nog uit...de aircounit staat in de woonkamer...en blijft daar ook, zitten over te denken om een airduct te leggen door een muur naar de kruipruimte voor de koeling...want daar is het wel koel...alle warmte in de kelder komt van de servers (7 stuks voor een huis met 5 man...het is ziek, maar wel leuk)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Gisteren werd me pc ook te warm, maar jah das niet zo vreemd, hiero was het 25 graden en me pc stond gewoon aan :+ maja, ik heb dus zo een leuke kast om me pc. Omdat mijn ouders zo een geval niet willen zien in de woonkamer.( dus zo een wegwerkdingeskast)
daarin die kast werd me temp idle 40 graden en stessed 53 graden ( PIV 2,4Ghz)
Dus met een goeie smoes mocht de pc kast buiten dat wegwerkgeval staan en voila dat helpt. Hij staat tegen een verwarmingsradiator ( in de zomer staat die uit dus is die ijskoud) en dat hielp. de warme lucht kon nu ook gewoon weg en bleef niet in de kast hangen. Me temps daalde van 40 graden idle en 53 graden stressed naar 30 graden idle en 39-42 graden stressed. Met een espire en een papst koeler erin.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eX0duS
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 13-09 22:32
Op Campzone 2 werd mijn toenmalige AthlonXP 1700+ Palomino @ 2000+ zo'n 60 graden, en hield dat gewoon vol, superstabiel.
In de tent was de lucht misschien wel 40 graden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cougar
  • Laatst online: 23-03 18:56
gewoon lekker buiten zitten of terrasje pakken met je vrienden! Daarnaast nog een leuke vakantie meepakken , pc zie ik dan niet zo vaak .. :|

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Speedy-J
  • Laatst online: 31-07 11:44

Speedy-J

AMD Enthusiast

Ik ben voor me proc en zooitje niet echt bang dat het oververhit raakt hier..
Alleen ik heb vorig jaar 4 hdd's versleten in die zomermaanden :/
Ik heb ook het goede voorgenomen om niet de comp aan te zetten O-) als het zo afschuwlijk warm buiten is..
Me computerboer ziet me al weer aankomen met me IBM schijfjes ,ja daaag Speedy-J >:)

Ryzen 7 5800@4.7GHz|Asus prime X570 pro|16GB G-Skill trident z rgb|Gigabyte rtx 2070 super|Custom WC van EK|chietech dragon|Corsair 750w rm x

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Whieee
  • Laatst online: 14-09 15:04

Whieee

Moderator Apple Talk

⌘ + ⌥ + ⎋

mijn AthlonXP 2400+@2800+@1,85V wordt nu met WC 44 graden na 4 uur BurnK7. Zal in de zomer iets meer zijn, maar als ik mn fans voluit zet, dan zal het hooguit 5 a 6 graden meer zijn, dus zeg 50 graden stressed.... Ik voorzie geen problemen :)

Maar als het buiten 30 graden is (en binnen dus 35) dan lig ik toch echt in het water ipv achter mn pc... en ik moet overdag toch werken :P

Launching containers into space

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _ferry_
  • Registratie: Januari 2002
  • Niet online

_ferry_

Moderator Tweaking

Nipple Tweaker

vorig jaar had ik nog geen goede WC, maar ik zet denk gewoon een bak met ijs voor mijn fan's mocht het nodig zijn, en anders gewoon de fsb iets omlaag, me processor is nu(zit er pas sinds vanmiddag in) 8-10 graden hoger dan me kamertemperatuur.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik doe helemaal niets voor de zomer hitte, behalve dan de CV uitlaten.

Die CPU kan beter tegen de hitte dan ik.
:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Orion84
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 10:28

Orion84

Admin General Chat / Wonen & Mobiliteit

Fotogenie(k)?

tsja, vorige zomer had ik voor de gein een 120mm 220V fan op m'n opengemaakte pc gericht. alleen stond die fan enigzins schuin (tegen monitor geleund) en die gaf op een gegeven moment de geest. ik hoorde wat, en rook een schroeilucht, dus ik schrik me de pleuris en gelijk pc en alles checken, was het dus gelukkig die fan. heb nie ge-oc'ed dus was eigenlijk nie zo nodig, maar jah, je bent een tweaker hè :+. verhaal hoort dus eigenlijk ook niet hier thuis, maar vondt et wel typerend 8)7 .

[ Voor 11% gewijzigd door Orion84 op 06-05-2003 18:58 ]

The problem with common sense is that it's not all that common. | LinkedIn | Flickr

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Barreljan
  • Laatst online: 10-09 10:42

Barreljan

...Zoom-Zoom...

Shunt schreef op 05 May 2003 @ 00:08:
ik dacht van de hell van iedere DOC'er kom er weer aan
de zomer |:(
temps van 30 graden in de schaduw
zolderkamertjes vol in de zon

en dan gaan gamen met je zwaar oced pc,
en voor je het weet ja hoor PIEP PIEP PIEP
en tik daar valt je pc uit je proc 80 graden
wie kent het tog niet ieder jaar weer het zelfde

nu zijn er mensen die een dike airco op hun kamer hebben staan _/-\o_

of mensen die op de begane grond zitten met hun compu

maar voor de arme student die geen arico kan veroorloven of die geen coole kamer heeft om zijn pc te stallen hoe pakken die het aan ?

de bedoeling van dit topic is dus om elkaar tips te geven en om te kwijlen op elkaars coole op lossingen :D
...knip...
Ik kom niet eens boven de 30°C uit stressed! en dan nog een p3 850@1173 en dat is dus 323Mhz verschil. En dan niet te vergeten dat ik een Voodoo2 SLI setupje draai, en 2 HDD's heb.

Zolderkamer dan wel, en nee geen dikke airco :P

mijn tip:
bouw wat (extra) fan's in, werkt altijd wel :Y)

conclusie: ik maak me niet druk, anders zet ik m'n CPU fan weer op 12V ipv 7V :)

[ Voor 5% gewijzigd door Barreljan op 06-05-2003 19:56 . Reden: conclusie added ]

Time Attacker met de Mazda 323F 2.5 V6 J-spec | PV output

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chello200
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 27-11-2022
ik klok gewoon terug naar standaard speed. Duron 1200@1333 ( 10x133 ). En ik ben meeste tijd v.d zomer toch niet thuis dus ik zal niet van last van hebben.

dikzak

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik doe er nix aan.... ik draai toch meestal 50 a 100Mhz onder zijn absolute max (luchtgekoelde max 2450 en h2o 2500Mhz).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Gewoon aan laten staan!
Kijken wat ie kan hebben!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

naja net overgeclocked van 2,42GHZ naar 2,72 GHZ en de temps schelen maar 2 graden, dus ik verwacht in de zomer geen problemen. dan zit ik namelijk lekker met me laptoppie buiten en staat me pc misschien s'nachts aan.

Of ik lig te zwemmen in het zwembad :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

H2O koeling... maar de AirCo komt er zeker... word een beetje warm op de zolder.. en met 4 pc's die 24/7 lopen word het er niet koeler op...

Overigens geen zware overclocks.. 1200@1440 en 900@1200.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Specs:
Amd Athlon XP 2000+ @ 1667Mhz
512Mb Apacer pc2700 (Samsung chips)
Homemade WC (Alles koper) 80mm @ rad (rad=20x18x5cm)

Temps idle met fans low : 30Graden
Temps idle met fans high : 26Graden
Temps stressed met fans low : 36graden
Temps stressed met fans high : 31graden

Gaat lekker zo. Ik denk niet dat me temps uit te pan vliegen met de zomer. Ik hoop alleen dat me resevoir het trekt. Hij begint een beetje te lekken als hij te warm word (meer als 38 graden oid) Res
Rad

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _XipHiaS_
  • Niet online
Ook hier, op m'n zolderkamertje waar de PC staat, is zomer's de temperatuur 'n "probleem", de meter is al meerdere malen over de 35c heen gegaan afgelopen zomer's. Zeker als je, zoals ik, een tik hebt om én een zo cool én een zo snel én een zo stil mogelijk systeem te hebben, eigenschappen die nou niet bepaald hand-in-hand gaan. (OK, de meesten hier hebben die "tik" hier :) maar er zijn er die geem problemen hebben met een turbine-cooler :), ik wel). Dus heb ik dit jaar het plan om over te stappen op liquid-cooling. En hoop ik er minstens 'n graadje of 5 af te krijgen en ook wat dB(A)'s. En heel misschien gaan we wel extreem met 'n TEC-je, maar dat vreet weer zoveel stroom. Nu alleen nog kijken hoe ik zelf cool blijf deze zomer :). Maar daar is deels ook al iets aan gedaan, namelijk het dak isoleren :).

[ Voor 30% gewijzigd door _XipHiaS_ op 08-05-2003 18:31 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• iets
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 08:37
Mwa mijn cpu is nu 50C ( }:O ) en mijn case 34C.. open :P. Hoger dan 50C krijg ik hem niet, als ik ga gamen daalt de temp zelfs.

Alleen mijn noname 300W trekt het allemaal niet meer. Alleen 100% cpu trekt hij nog wel, maar als ik ga gamen (dus 100% GPU) reboot ie na twee uur ofzo.

Ik heb geen zin om het terug te zetten, ik koop toch binnen nog een nieuwe voeding :).

tvw

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Tijdens de zomer heb ik wel eens last van hang-ups. Dus ik denk dat ik mijn P4 1,8A Ghz @ 2,0 Ghz een nieuwe koeler ga geven. Ik ga een Zalman 7000cu, of te wel een koperen koeler die ongelofelijk stil en effectief is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roberto
  • Laatst online: 08-09 11:05
Nouw ik heb een vraagje :)

Ik heb gelezen en gehoord in het xp 1700 > 2100 oc topic.

Dat de epox 8k3a+ de temp tehoog uit leest.. weet iemand hoeveel dat precies is ?? want ik zit nu al @ 60 graden load... teminste na oc naar 2 ghz van me xp 1700.

Ik wil wel eens weten hoe ver ik precies kan komen er mee.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• iets
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 08:37
RS_003 schreef op 08 mei 2003 @ 20:23:
Nouw ik heb een vraagje :)

Ik heb gelezen en gehoord in het xp 1700 > 2100 oc topic.

Dat de epox 8k3a+ de temp tehoog uit leest.. weet iemand hoeveel dat precies is ?? want ik zit nu al @ 60 graden load... teminste na oc naar 2 ghz van me xp 1700.

Ik wil wel eens weten hoe ver ik precies kan komen er mee.
Zulke dingen kun je waarschijnlijk verhelpen met een biosupdate :).

En als je een nieuwe tbred hebt is 2Ghz natuurlijk niks he ;).

tvw

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roberto
ShotGun schreef op 08 May 2003 @ 20:27:
[...]

Zulke dingen kun je waarschijnlijk verhelpen met een biosupdate :).

En als je een nieuwe tbred hebt is 2Ghz natuurlijk niks he ;).
Mja toch moet ik min 1.675 draaien voor stabiel in xp tekomen @ 2 ghz, en dan is me temp stresed al gouw volgens sisoft 63 graden ( nja tijdens burn in wordt ie dat )

dus daarom ask ik kan ik igg verder gaan, want het is een 301 JIUHB, die clokken wel redelijk goed... Maar alles heeft ze max.

En ik heb een speciaal bios icm problemen met raind controler, dit is een zeer nieuwe version met een speciale adding voor me onboard raid.

De normale bios stond er 2 minuten op ;)

me cooler is een zalman CU 5100 met al weer hard geworden coolpasta ( eerst wassie volgens me bios stressed max 52 maar ja ... )

En wat ik helemaal niet snap is dat dus iemand in het treB oc topic zijn dat ik er dus wel zon 15 graden van af kon doen, maar dan was me oude palamino idle dus 25 graden ??? met zalman met harde coolpasta @ silent ???

En is artic silver beter ??? aangezien zalmans heel glad zijn van onder,

( ik typ dit ff snel let niet op de fouten ;) )

edit:
ik heb dus een AMD XP 1700+ JIUHB week 309

[ Voor 3% gewijzigd door Roberto op 08-05-2003 21:18 . Reden: blaatz0rz ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roberto
Klein kickje.

ik heb namelijk zelf geen idee, zowel over dat artic silver, als over de temps, want als vroeger met de extrernal temp sensor werdt gemeten op kt 266 oa, en de temp @ 65 stresed kwam, wat dus rieel was met de oude athlons dan was hij dus intern 80 graden ???

aangezien dus iemand zij iets over 15 graden.

En ik vind het niet nodig om hier voor een nieuw topic te-openen want dat gaat toch dicht :( ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roberto
Laatste keer dat ik kick sorry :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _XipHiaS_
  • Niet online
RS_003 schreef op 10 May 2003 @ 14:11:
Laatste keer dat ik kick sorry :+
Let er ook ff op dat je er maar 'n héééél dun laagje opsmeert he, gewoon echt bijna nix. De pasta gebruik je om de oneffenheden van je CPU oppervlak en dat vd cooler op te vangen, en gezien die tegenwoordig bijna niet meer zo erg slecht afgewerkt zijn bij de betere coolers is het echt oppassen dat je een dunne gelijkmatige laag aanbrengt.

Zelf heb ik hiervoor een kaarsrecht afgesneden soepel stukje plastig voor gebruikt, ik keek dwars door de laag Arctic Silver heen, en het bleek ruim voldoende te zijn. M'n P4 op 2961MHz is op dit moment exact 35c, en hier op zolder is't 23.1c, m'n kast zit op 30. Heb zo'n 8 IE's open, Trillian, Office Outlook en natuurlijk WinAmp en MBM :). Daarbij staat mijn P4PE er bekend om 'n te hoge temp aan te geven, dus ik ben redelijk tevreden totdat ik op watercooling over ga :). Owja, m'n cooler is 'n Alpha Pal8942 met 'n Thermaltake 80mm fan op 2743RPM. Met Arctic Silver. Maar ik ga ook 's kijken wat Arctic Silver's Céramique doet :).

[ Voor 29% gewijzigd door _XipHiaS_ op 10-05-2003 14:36 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Vorige zomer heb ik op de heetste dagen een kamerkoeler naast mijn open kast gehad. Maar dit is met toch wat teveel lawaai. Ik heb nu flink wat meer fans en ik denk dat mijn pc het wel stabiel red door de zomer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _XipHiaS_
  • Niet online
Verwijderd schreef op 10 mei 2003 @ 14:35:
Vorige zomer heb ik op de heetste dagen een kamerkoeler naast mijn open kast gehad. Maar dit is met toch wat teveel lawaai. Ik heb nu flink wat meer fans en ik denk dat mijn pc het wel stabiel red door de zomer.
Als ie niet omwaait :D. Op 'n gegeven moment ben je eigenlijk niet veel meer aan het doen dan warmte verplaatsen, en is de grens met "passieve" koeling bereikt. Ik denk daarom dat, zelfs met watercooling, het ook eens te warm wordt. Maar ik moet nog ff wachten alvorens ik dat kan testen. Echter denk ik dat ik het tegen die tijd zelf niet meer uithoud op zolder :D. Dus probleem "opgelost". Heb zelf een enorme hekel aan 'n tornado naast m'n bureau.

[ Voor 18% gewijzigd door _XipHiaS_ op 10-05-2003 14:48 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

_XipHiaS_ schreef op 10 May 2003 @ 14:46:
[...]

Als ie niet omwaait :D. Op 'n gegeven moment ben je eigenlijk niet veel meer aan het doen dan warmte verplaatsen, en is de grens met "passieve" koeling bereikt. Ik denk daarom dat, zelfs met watercooling, het ook eens te warm wordt. Maar ik moet nog ff wachten alvorens ik dat kan testen. Echter denk ik dat ik het tegen die tijd zelf niet meer uithoud op zolder :D. Dus probleem "opgelost". Heb zelf een enorme hekel aan 'n tornado naast m'n bureau.
Het is misschien wel warmte verplaatsen, maar het scheelde wèl een paar graden :)

Maar inderdaad, die tornado was nou ook niet echt aangenaam ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

zolder kamer op de zon kant.. kortom in de zomer geen oc voor mij :)
ben al blij dat me pc heel de zomer blijft draaien... :)

Zit er over te denken om me pc in de muur te plaatsen (heb een ruimte waar alle leidingen en zo in zitten waar ook veel ruimte onbenut aanwezig is.. genoeg om een paar pc's in te plaatsen.. lucht afvoer is zo gemaakt doordat de afzuigkap (badkamer & wc) daar ook door heen loopt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _XipHiaS_
  • Niet online
Verwijderd schreef op 10 mei 2003 @ 15:24:
zolder kamer op de zon kant.. kortom in de zomer geen oc voor mij :)
ben al blij dat me pc heel de zomer blijft draaien... :)

Zit er over te denken om me pc in de muur te plaatsen (heb een ruimte waar alle leidingen en zo in zitten waar ook veel ruimte onbenut aanwezig is.. genoeg om een paar pc's in te plaatsen.. lucht afvoer is zo gemaakt doordat de afzuigkap (badkamer & wc) daar ook door heen loopt.
Je moet inderdaad wel ff je opgewarmde lucht vd PC weer afvoeren. Maar afzuigkap, badkamer & WC? Let je er dan wel ff op dat je PC-ruimte niet vochtig gaat worden, lijkt me niet zo fijn. Om over luchtjes maar te zwijgen :D.

[ Voor 4% gewijzigd door _XipHiaS_ op 10-05-2003 15:35 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sarlo
Mijn pc wordt nu al 54 graden ( 2100@176 fsb ) met 4 casefans. Dus ik denk dat ik hem in de zomer maarwere op 133 mhz gooi.
Tegen die tijd heb ik wel een barton btw maarja dan nog :p

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oxi
  • Laatst online: 14-11-2022

Oxi

32C stressed un. dat moet ik toch wel door de zomer heen kunnen trekken?
NB en GPU waterblokken komen er ook nog bij want nu heb ik al een extra fan nodig op me NB tegen crashes :/

I wouldn't give his troubles to a monkey on a rock

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roberto
_XipHiaS_ schreef op 10 mei 2003 @ 14:32:
[...]

Let er ook ff op dat je er maar 'n héééél dun laagje opsmeert he, gewoon echt bijna nix. De pasta gebruik je om de oneffenheden van je CPU oppervlak en dat vd cooler op te vangen, en gezien die tegenwoordig bijna niet meer zo erg slecht afgewerkt zijn bij de betere coolers is het echt oppassen dat je een dunne gelijkmatige laag aanbrengt.

Zelf heb ik hiervoor een kaarsrecht afgesneden soepel stukje plastig voor gebruikt, ik keek dwars door de laag Arctic Silver heen, en het bleek ruim voldoende te zijn. M'n P4 op 2961MHz is op dit moment exact 35c, en hier op zolder is't 23.1c, m'n kast zit op 30. Heb zo'n 8 IE's open, Trillian, Office Outlook en natuurlijk WinAmp en MBM :). Daarbij staat mijn P4PE er bekend om 'n te hoge temp aan te geven, dus ik ben redelijk tevreden totdat ik op watercooling over ga :). Owja, m'n cooler is 'n Alpha Pal8942 met 'n Thermaltake 80mm fan op 2743RPM. Met Arctic Silver. Maar ik ga ook 's kijken wat Arctic Silver's Céramique doet :).
Ja maar dat wist ik wel, En die zalman cool pasta wordt ook hard na een tijdje.

Maar of de temp read-out goed is ?? dat ik er 15 vanaf trek, als ik 3 min lang bv 100% cpu load maak + burnin is me radeon 9700pro nog warmer dan me zalman coolblok ( van me CU 5100 dus )

Maar waar moet ik op letten, intern of extern ?? kan zon xp dus wel 110 intern hebben / 90 extern ?

En dat mijnes dus intern meet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• B_FORCE
  • Niet online
ach, mijn pc wordt al niet zp warm, heb verder niet echt problemen, maarja, in de zomer ga ik liever naar buiten, heb wel iets beters/leukers/gezelligers te doen dan alleen achter mijn pctje te blijven hangen.....i luv the summer..

One World Concepts

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Update:
ik heb toch maar een Airco gekocht... alles lekker 22 graden constant.. voor de pc's beter en voor DRG ook ;)
ik kreeg de warmte niet uit de kamer ( zolderkamer waar alle warmte in de nok bleef hangen :( )
tevens heb ik het ventilatie systeem dat in het huis aanwezig is "gemod" zodat er een extra afzuiging boven in de nok plaats vind..

Resultaat:

zonder airco en afzuiging 30 graden en 31 graden in de nok.
Met airco 22 graden en 26 graden in de nok.
Met airco en afzuiging 22 graden en 23 graden in de nok.

al met al ben ik klaar voor de zomer ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sarlo
Verwijderd schreef op 11 mei 2003 @ 00:40:
Update:
ik heb toch maar een Airco gekocht... alles lekker 22 graden constant.. voor de pc's beter en voor DRG ook ;)
ik kreeg de warmte niet uit de kamer ( zolderkamer waar alle warmte in de nok bleef hangen :( )
tevens heb ik het ventilatie systeem dat in het huis aanwezig is "gemod" zodat er een extra afzuiging boven in de nok plaats vind..

Resultaat:

zonder airco en afzuiging 30 graden en 31 graden in de nok.
Met airco 22 graden en 26 graden in de nok.
Met airco en afzuiging 22 graden en 23 graden in de nok.

al met al ben ik klaar voor de zomer ;)
Sow das lekker :D
* sarlo gaat ook een beetje rondkijken naar airco >:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

gewoon ff afwachten heb mijn systeempje pas, maar is niet zo heel warm. idle 32 stressed 44 en volgens mij kan ie tot 50 C zo niet heb ik nog een extra papst fannetje. eventueel mutiplier een 0.5 terug + voltage -0.25 scheelt 3 graden. Niet zoveel te knoeien dus.

AMD Athlon xp 2100+ @ 12x200

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik maak me nergens zorgen om, heb er een Boeing op liggen ;) (Vulcano 7+)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oxi
  • Laatst online: 14-11-2022

Oxi

DRG. hoe duur kost zo'n airco ;)

I wouldn't give his troubles to a monkey on a rock

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ff verwijderd :) :) :) was maar a joke

[ Voor 80% gewijzigd door Verwijderd op 30-10-2003 20:26 . Reden: :-) ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shunt
Verwijderd schreef op 11 mei 2003 @ 13:51:
heb in m'n gigabyte de temp meter onder de cpu ingekort en wat koelpaste op het overgebleven stuk gedaan werkt ook nog :) :) :)
en wat heb je hier aan ?

Game PC

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

veel want i geeft anders ogv 15C te veel aan :-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik ga m'n pc maar eens dicht maken, want die heeft de hele winter al open gestaan en das niet best voor de flow. :)
Mocht het echt warm worden dan kan ik alsnog m'n fans harder zetten, maar eigenlijk nooit problemen in de zomer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shunt
ok nu de hitte er echt is (vandaag 27 graadjes hier shuntje lag lekker te dobberen in stappengoor (zwembadje) ) nu is mijn pctje tog wel mooi 42 graden :X als ik daar zon 10 graden bij tellen (draai nu @ min voltage @ max oc) dusse dat zou zon 52 graden zijn met een waterkoeling :+

Game PC

Pagina: 1 2 Laatste