[zomer]oc'en in de zomer hoe doe jij het

Pagina: 1 2 Laatste
Acties:
  • 696 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vinnie
  • Registratie: November 2000
  • Niet online
Mijn systeem is dus toestraks behoorlijk over de nek gegaan, eerst een freeze... en een uur later een BSOD van Win2k:

MEMORY_MANAGMENT... blablabla..

heb toen ff me CPU iets teruggeclocked, nu staatie weer op volle toeren te draaien. Ben benieuwd of ie het volhoudt :)

(Stappegoor noem ik geen zwembad meer, meer een plasje water :P)

[ Voor 13% gewijzigd door Vinnie op 29-05-2003 19:32 ]

C:\>_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shunt
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 14-09 10:35
Vinnie schreef op 29 May 2003 @ 19:31:
Mijn systeem is dus toestraks behoorlijk over de nek gegaan, eerst een freeze... en een uur later een BSOD van Win2k:

MEMORY_MANAGMENT... blablabla..

heb toen ff me CPU iets teruggeclocked, nu staatie weer op volle toeren te draaien. Ben benieuwd of ie het volhoudt :)

(Stappegoor noem ik geen zwembad meer, meer een plasje water :P)
wat antie friees er in gooien ;)

nah mare mschien voor de zomer wat verder trug zetten ;)
of natuurlijk minder computeren :P

eik wel he marja je moet iets he :D

Game PC
2 Post or Not 2 Post What's the question ?
"If it ain't broken, you didn't try hard enough"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• floriske.nl
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 13-09 14:23

floriske.nl

Wie ik? Echt niet!

nieuwe systeem: watercooling is zo goed als onderweg :D

oude systeem (willamette 1400@1610): geen probleem, is max oc van die proc. en die heeft afgelopen zomer ook overleeft (zit dan ook wel in een xacer 2 met 4 casefans en een indigoorb met as3 ertussen)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The_Greater
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 08:27
Ik zit hier op me kamer te "zweten". Het is behoorlijk warm (en luidruchtig). Persoonlijk zou ik er nu al niet kunnen slapen. Wegens dat er 2 computers aan staan met een Delta HP fans op volle toeren. Maar verder met de koeling zit het goed. De processoren worden niet te warm. Al hoe wel dat de computers ook een steentje bij dragen voor de warmte gaan ze straks uit. Dan wordt het weer eens fris ;)

Working in the IT : "When you do things right, people won't be sure you've done anything at all"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DAMAGE
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 04-09 16:49

DAMAGE

a.k.a. Rice_NL

in de zomer clocken we net zo hard door hoor... maakt mij niks uit :)
Watercoolertje houd het netjes koel... alleen natuurlijk is het water wel wat warmer als dat dat in de winter zou zijn maar mijn temps komen bijna nooit boven de 40 uit, dodelijk is het niet dus :)

Lian Li O11 Dynamic EVO | Corsair HX1500i | Intel i9 13900K | ASUS Maximus HERO Z790 | 32GB GSkill Trident Z5 7200 DDR5 | Samsung 980 Pro 2TB | RTX 4080 | Simucube 2 Pro wheel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _ferry_
  • Registratie: Januari 2002
  • Niet online

_ferry_

Moderator Tweaking

Nipple Tweaker

mijn xp1700 draait nog steeds op 2075 mhz, maar wel met een stuk hogere temps. normaal draai ik 34/24 cpu/case, nu 38/28. op het heetst van de dag. de fans (enermax 2x80 op WC 1x12 in case) draaien allemaal op max speed ipv bijna het minimum. ik heb nu een groot diepvries element voor de fans van me WC gelegd, kijken of dat een paar graden helpt. je weet het maar nooit :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Terryb47
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 28-05 22:00
Ik heb een extra intake fan erin gedaan gister, (in de winter haal ik em eruit) ook toch maar m'n vidkaart op default speed terug, wil niet dat m'n trouwe 9700 smelt ;)

idd, in de zomer wil ik ook wel zo'n ijskast :+

heavy is good, heavy is reliable - boris the blade

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MaiorDomus
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 13-09 17:56
Ik heb een id zet er wat extra fans in die je dan laat werken op zonne-energie :Y)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kiddyl
  • Registratie: April 2000
  • Niet online
Ik heb een XP 1800+ @ 2260 MHz op 1.70V draaien op 42C idle en 48C stressed met prime. Dit met een gelapte Spire Falconrock II met een andere casefan erop die van toerental kan varieren. Kamertemperatuur is 25C en case is 31C. De fan draait nu op 2300 rpm. Al met al best wel netjes.

PV: 27kWp | WP: Adlar Aurora II 6kw

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Av3ng3rtje
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 18-08 10:15
Ik zet mijn cpu fan op medium :) (Volcano 7+)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Net nog nieuwe 12V koeler erin gehangen en me temps gingen met bijna 15 graden naar beneden. van 60 graden stressed naar 45
en idle 29

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 2Dutch
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

2Dutch

No worries eeh!

1) buiten zitten met laptop
2) binnen zitten met laptop :P
3) barebone zo laat mogelijk aanzetten (als de buitentemp zakt) en dan tot 3 uur puteren.
4) ooit mijn droom van een watergekoelde barebone in vervulling laten gaan O+ ...en laptop uitlaten :P
5) in de zomer geen SETI draaien :)

| The bitterness of poor quality remains long after the sweetness of low price is forgotten |

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sjorremans
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 09:02
ik heb gewoon windmolen van men oma gestolen...hd's gelijk 12 graden koeler :D

Gigabyte G1.Sniper B6 | Intel Core i5-4690 @ 3500 Mhz | Ballistix Sport 16GB @ 1600 Mhz | Samsung Evo 850 250GB | Be Queit! Power 430W | CoolerMaster N400 | Synology DS1511 6TB

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

sjorremans schreef op 30 mei 2003 @ 16:50:
ik heb gewoon windmolen van men oma gestolen...hd's gelijk 12 graden koeler :D
en je oma 12 graden warmer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sjorremans
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 09:02
Verwijderd schreef op 30 May 2003 @ 16:54:
[...]

en je oma 12 graden warmer
maar das niet belangerijk :P

Gigabyte G1.Sniper B6 | Intel Core i5-4690 @ 3500 Mhz | Ballistix Sport 16GB @ 1600 Mhz | Samsung Evo 850 250GB | Be Queit! Power 430W | CoolerMaster N400 | Synology DS1511 6TB

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

hmm, ik heb hier geen overgeklokte proc. Gewoon een 2600+ op 2.08Ghz. Heb een temp van max 49 graden full load. En een case temp van max 35 graden. En dat met twee gewone casefans en een boxed amd koeler.
Overgeklokt heb ik nog niet geprobeerd. Dat ding wil niet zo lekker overklokken nml. ik kreeg hem met de standaard koeling niet echt hoog. Alleen met de multipleier kwam ie wel wat hoger, maar de fsb gaat niet lekker omhoog. Maar dat zal wel aan de koeling liggen.
En dat ga ik nog allemaal ff uitzoeken. Heb hem pas een paar daagjes. Want ik dacht dat thouroughbreds juist wel goed overklokbaar waren :S

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ik zet gewoon mijn delta HP op 7 volt ipv 5 volt :)
cpu 37 graden bij een kamer temp van 30 graden :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vincentio
  • Registratie: Februari 2002
  • Niet online
Ik heb nu 51graden idle vandaag na de hele dag zon op me kamer te hebben gehad. Dit is nog met luchtkoeling. Spoedig waterkoeling. En tja me PC133 en KT133A willen nie echt meewerken met overklokken, dus zolang ik geen nieuw mobo en zo heb, is er geen enkel probleem.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NewbieNeo
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 10-09 22:12
ben zelf maar wat airducts in elkaar aant flansen van plexiglas om te kijken hoe ver ik de temp nog naar beneden kan halen...
heb al 1 airduct met 2 fans die over de HS van de CPU blazen; temp daalde met iets van 8C door direct koudere lucht van buiten de kast.

-binnenkort nog een airduct met 1 fan maken die hete lucht van CPU HS afzuigt en naar buiten de kast blaast met een 80mm fan..
-ook van plan om, nadat ik een 120mm top outtake heb gemaakt, daaronder een airduct te maken die ook weer hete lucht van de CPU HS afzuigt en naar buiten blaast..
khoop dat deze 2 mods effect zullen hebben, want zit geloof ik wel op 't punt van maximale bereik met AC icm. een zo stil mogelijke pc..

misschien tog maar es stiekum gaan kijken naar WC... :D
en wanneer dat aan de orde is, ga ik ook maar es rondkijken voor oude koelkasten, want dat andere OC-topic waar je oud spul kan recyclen in je pc intrigeert me toch wel enorm.. :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Nog steeds naks.
Hoeft ook niet, de PC staat gewoon dicht en 24/7 aan, maar dit is het 'open' plaatje, kijk maar... :P
(xp2100+@2Ghz KT7A-RAID Swift MC462 Delta80MP op 9 Volt
170mm Papst in en 120mm Panaflo uit))
Afbeeldingslocatie: http://www.xs4all.nl/~hooi/hooipc.jpg

[ Voor 22% gewijzigd door Verwijderd op 31-05-2003 02:26 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mentalist
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 30-08 02:04

Mentalist

[avdD]

Mijn Pentium 3 733Mhz draait op standaard snelheid gewoon fijn door, passief gekoeld... :). Zoals altijd. Vandaag overdag op deze lekker warme kamer gaan DivX encoden, temp : 81 graden 8)

Sja, wat dacht je dan met een koelblokje van 5*5*3,5cm zonder fan 8)7

Én zonder airflow verder.. (enige fan is een 80mm@7V in de voeding, maar die airflow komt dus niet in de buurt van de cpu)

M'n Radeon 9500 flipte trouwens wel vandaag... Die vertrouw ik niet echt meer, morgen overdag eens een paar uur 3Dmarken op dat ding. Als ie dan weer nokt vinden we straks waarschijnlijk een mooie Radeon 9500 terug in V&A.

[ Voor 12% gewijzigd door Mentalist op 31-05-2003 02:48 ]

Verstuurd vanaf mijn Computer®

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• iets
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 08:37
W3ird_N3rd schreef op 31 May 2003 @ 02:47:
Mijn Pentium 3 733Mhz draait op standaard snelheid gewoon fijn door, passief gekoeld... :). Zoals altijd. Vandaag overdag op deze lekker warme kamer gaan DivX encoden, temp : 81 graden 8)
Lol, die dingen zijn tegenwoordig zo'n 70 euro waard :P. Zal wel lekker ruiken trouwens, mijn 733 begon vroegah te stinken bij >60C.

Ik had vandaag trouwens mijn 1700+ terug moeten klokken van 2350 naar 2300Mhz ;(. Kamertemp was >30C :(.

tvw

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ixl85
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 29-06 18:44
ik dacht: "ik meld het even"

mijn maxtor :r dx740 of wat het ook is, check mn specs maar (kan niet wachten tot ik die verkocht heb... :r :r :r :r (kopen iemand? 40gig?? :+ )
werd laatst gewoon 52graden, en hij zit nog wel in een cdbay :? mijn seagate 7200.7 daarintegen word maar 34 graden (stressed)
vind dat niet zo heel leuk...
(koop binnenkort een andere kast met een goede airflow, een H700a maar wat kan ik tot die tijd doen? want 52graden vind ik niet zo safe

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Me gordijnen dicht en lekker buiten zitten :7
maar af en toe moet ik er ff achter B)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fetcher
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 24-01-2024
Ik heb eigenlijk eerder last van een oververhitte autoradio dan van een oververhitte pc (p3-650, wat kan daar nou aan verhit raken 8)7 )
Gelukkig wel airco in de auto :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb een zalman op silent staan.. die stond op 77 graden.. in de bios.. volgens mij was ie daardoor ook gecrasht.. maar kheb nu voluit staan.. wel meer lawaai.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ixl85 schreef op 31 May 2003 @ 08:49:
ik dacht: "ik meld het even"

mijn maxtor :r dx740 of wat het ook is, check mn specs maar (kan niet wachten tot ik die verkocht heb... :r :r :r :r (kopen iemand? 40gig?? :+ )
werd laatst gewoon 52graden, en hij zit nog wel in een cdbay :? mijn seagate 7200.7 daarintegen word maar 34 graden (stressed)
vind dat niet zo heel leuk...
(koop binnenkort een andere kast met een goede airflow, een H700a maar wat kan ik tot die tijd doen? want 52graden vind ik niet zo safe
tja die dx740 is echt crap. Eerst zei iedereen dat is de beste hd op de markt in die tijd. Ik te kopen. Goed niks speciaals. Tot na een goeie zomer. Begon te ratelen. Werd dubbel zo langzaam. Goed dat ik hem maar verkocht heb. Hierbij raat ik een maxtor ook aan iedereen af. (hij kon trouwens temperatuuren halen tot 60 graden :S. En ik heb een lekkkere air flow. Nu is mijn hd 32 - 35. Ook trouwens een maxtor alleen ander type.)

Evengoed. Heb water cooling. Houd mijn computertje wel lekker cool. Oc is 1700+ @ 2600+. Ik zal binnenkort mijn hd water cooling ff monteren voor de zekerheid.
Mijn processor temperatuur komt trouwens niet boven de 40 graden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik woon in een oud huis met dikke muren, krijg tegen de avond pas zon op het raam...ik moet in de zomer overdag zelfs het raam open zetten om een beetje warmte binnen te krijgen :9 (of een trui aantrekken)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maximus
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 06:25

Maximus

There is no substitute

khep net mijn koeling voor de zomer binnen:

3x Papst 8cm Fans
1x HDD koeler @ 7 volt
Zalman 7000-Cu

en mijn cpu is 20 graadjes
mobo is 22 graadjes
interne kast is 23 graden

PhD i.o.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• t3q
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 13-09 01:21

t3q

Say yes to teq

(jarig!)
De kamer waar me pc staat licht op het zuiden. Nu is het nog accpetabel maar over anderhalf is uur is het hier dikke sauna. En dan gaat tie gewoon UIT. ja uit jah.

Kga toch nie binne zitten met dit weer 8)7

Life goes as it goes.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Guru Evi
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 24-08 19:45
Ik begin pas te overclocken in de zomer. Ik heb nu 5 extra blazers (120mm, 80, 60, 60, 40) een kleine PII blazer op mijn videokaart gezet en enkel voor het gamen ga ik een paar dingen overclocken.
In mijn kamer is het rond de 23 graden, 26 graden in systeemkast, 40 - 45 graden proc.
Dan pas overclocken, dan kun je de winter ook gewoon verder doen.

Pandora FMS - Open Source Monitoring - pandorafms.org

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MUSTIS
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 27-11-2024

MUSTIS

ads by Google

gisteren begonnen me hd's te ratelen en te tikken, systeem sloeg vast en wou pas nadat ie een kwartier uit stond weer opstarten.

ik heb me zalman proc fan op full gezet, een extra fan ingebouwd en vanwege de herrie de pc op een andere kamer gezet.
heb nu de kabels door de muur (zijn lang genoeg)

bijkomend voordeel is dat ik nu 0% ruis hoor, nadelen zijn natuurlijk cd's wisselen, resetten, etc.

edit: mobo 31 gr, proc 33 gr met kast open en met tocht

kabels erin:
Afbeeldingslocatie: http://www.theforumisdown.com/uploadfiles/0103/kabelsin.jpg

kabels eruit naar de pc
Afbeeldingslocatie: http://www.theforumisdown.com/uploadfiles/0103/kabelsuit.jpg

[ Voor 28% gewijzigd door MUSTIS op 31-05-2003 18:25 ]

Specs | Skeptic's Annotated Bible | Zeitgeist

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NewbieNeo
M@ximuS schreef op 31 mei 2003 @ 09:45:

3x Papst 8cm Fans
1x HDD koeler @ 7 volt
Zalman 7000-Cu

mobo is 22 graadjes
kan dit???
lijkt me erg sterk als 't buiten 28C is en binnen al zo'n 23C...
en dat je CPU dan onder je kamertemperatuur zit..
of zit je in de kelder te computeren ofzo.. :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BlizzarD
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

BlizzarD

Hooooooh

M@ximuS schreef op 31 May 2003 @ 09:45:

3x Papst 8cm Fans
1x HDD koeler @ 7 volt
Zalman 7000-Cu

mobo is 22 graadjes
Ik zou toch maar is een graadje of 20-25 bij je cpu temp erbij tellen...

iStockphoto

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NewbieNeo
vind 't al knap van mezelf dat me CPU idle zo'n 39C (na correctie) wordt. en dat met een MCX4000+airducts+8 fans...
2.4B@3.0GHz Vcore@1.700V (in asus probe)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• M@rijn
  • Laatst online: 00:13
En ik kan nu niet kijken omdat mijn lm_sensors niet flex willen werken, ik heb hem wel ff teruggeklokt, kreeg ook een beetje last van dataloss merkte ik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JER00N
  • Registratie: Maart 2002
  • Niet online
Mijn P4 1.6 ghz is nu 60 graden full stressed met RC5 (veel te warm volgens mij). Gister zat hij tegen de 69, dus ik heb het maar zo gedaan:

Afbeeldingslocatie: http://www.merza.nl/~l337/jeroen/pics/ventilator.jpg

Het komt de airflow niet ten goede maar het scheelt wel bijna 10 graden :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Blord
  • Laatst online: 08:03

Blord

Hello Kitty !

De nieuwste Intel P4 FSB800 worden gewoon niet warm. Mijne is nog watercooled. De computer staat 24h/dag aan en continue getallen te crunchen met Prime95.

Afbeeldingslocatie: http://users.pandora.be/nihao/temperatuur.JPG

[ Voor 22% gewijzigd door Blord op 31-05-2003 16:21 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mentalist

Mentalist

[avdD]

ShotGun schreef op 31 May 2003 @ 05:15:
[...]

Lol, die dingen zijn tegenwoordig zo'n 70 euro waard :P. Zal wel lekker ruiken trouwens, mijn 733 begon vroegah te stinken bij >60C.
Ik ruik niks.

Ja, ik weet dat ze veel waard zijn... En als ik een klein beetje bijleg zou ik 'm best kunnen verkopen en een XP1700+ t-bred in de plaats kunnen kopen..

Maar om een of andere reden heb ik dat nog steeds niet gedaan... Passief koelen op een f*cking hete zomerdag heeft toch ook wel wat.

Misschien over een tijdje nog eens kijken naar een lekker grote heatsink, want een XP1700+ met een 80mm fan @ 5V, daar moet ook wel naast te slapen zijn :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Je watercooling aansluiten op de waterleiding? _/-\o_
Ik las het hierboven al maar ik denk dat het nog steeds het beste is om gewoon te oc'en in de zomer.
Ik zit nu buiten met de laptop en ik voel de fannetjes hard gaan :*)
Mijn server draait normaal op 48° en die blijft mooi constant (een p3 600).

[ Voor 33% gewijzigd door Verwijderd op 31-05-2003 16:29 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Heel simpel, in de zomer draait mijn PC op 100%, dus niet overclocked, na de zomer gaat de snelheid weer omhoog :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ik heb hem van 12.5*192 terug naar 12.5*166 gezet. en voltage van 1.85 -> 1.6 Volt
meer niet en nu draait hij max 43 C

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maximus
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 06:25

Maximus

There is no substitute

BlizzarD schreef op 31 mei 2003 @ 14:03:
[...]

Ik zou toch maar is een graadje of 20-25 bij je cpu temp erbij tellen...
ik draai Intel en mijn kamer is op het noorden :)

PhD i.o.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

M@ximuS schreef op 31 May 2003 @ 16:43:
[...]

dan kan je cpu nog steeds niet op 20 C draaien
hij is gewoon minimaal buitentemp
en die is hier tussen de 28 - 30 C overdag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• raymonvdm
  • Laatst online: 30-06 16:35
En jullie maar klagen over je werkstations.

Mijn oplossing voor m`n 3 bij 3 kamer is als volgt.

Verplaats de 2 servers naar beneden op een koelere locatie. Beneden is wel gelukt koelere locatie niet echt. Vandaag is de 19" Rack temperatuur +- 38 Graden veel te warm dat wel. Maar gelukkig zit er een goeie kast om de servers.

http://www.microtechnl.com/nl/cases/cf-439_4u.shtml alleen heb ik de zwarte.

Hier ga ik dus geen airco voor kopen want is veel te duur. Alhouwel wehkamp er een heeft voor 350 Euro. Maar die kan dan beter in m`n 3 bij 3 kamer.

Op dit moment is de cpu van m`n p41.8 op 1.8 49 Graden

Die van m`n servers is : +- 39 Graden. Kan maar van 1 van de 2 de cpu temp zien. Dus vandaar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mentalist

Mentalist

[avdD]

raymonvdm schreef op 31 May 2003 @ 16:58:
Vandaag is de 19" Rack temperatuur +- 38 Graden veel te warm dat wel.
Wat hou die 19" rack dan in, gewoon een server toch? Of een switch?

Anyway, wat is dat voor spul dat al kookt bij 38 graden? Mijn P3 draait op ruim het dubbele en heeft dan nog wel een beetje hoofdruimte. Ik kan me eigenlijk niet eens voor stellen dat wat voor computer/server apparatuur dan ook al kookt bij 38 graden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Randy
  • Laatst online: 13-09 14:38
Mijn processor (1700+ @ 2400+) laat ik gewoon op deze snelheid lopen, heb gewoon de volcano 9 op full speed gezet = herrie :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kiddyl
  • Registratie: April 2000
  • Niet online
Ik heb in 1,5 uur mijn Spire Falconrock II gelapt en hij liep daarna 3 graden koeler dan daarvoor. Gedaan om niet meer herrie te moeten verdragen van mijn computer als het warmer zou worden. De originele fan heb ik namelijk vervangen door 1 met een handmatig te verstellen toerental.

PV: 27kWp | WP: Adlar Aurora II 6kw

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Epsilon
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 22:38

Epsilon

M@ximuS schreef op 31 May 2003 @ 16:43:
[...]

Dan nog krijg je never nooit niet je proc onder kamertemp met luchtkoeling, dus je zit onzin te lullen :). Draai je sensors om, of flash je bios, je kan nooit onder kamertemp komen, al zou je het nog zo graag willen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chieliot
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 08-09 13:41
Mijn WS staat nu gewoon uit, maar er zit genoeg koeling in om hem in leven te houden. Een standaard boxed cooler met een 60 -> 80 mm met een 80 mm fan daarop. Een 80 mm fan aan de voorkant en eentje aan de achterkant.

Ik zit nu met mijn luie reet op een stoel in de achtertuin onder de parasol met mijn laptop, heerlijk dat wlan, geen kabels meer door de tuin :-)

Mijn fannetje van mijn laptop hoor je sporadisch loeien dus echt warm wordt ie niet, maarja, tis een PIII 700 mhz. Dusja....

AMD XP1800+, 512MB Intern, Maxtor 160Gig, Matrox G550 32 DDR Dual Head in een Chieftec DX-01-SLD

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Astennu
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 30-08 19:58
heb ff temp zitten meten en de lucht die uit mijn prometeia kwam was 42c !!!! de prom gaf -28 aan een week geleden -31. bij -29c gaf i 40C aan dus lekker warm. mischien maar iets maken dat ik die fans handmatig @ 12v kan zetten :P

LET OP!!! dyslectisch Dus spelling kan verkeerd zijn!!! -- RIP CJ, The ATi Topic wont be the same without you.....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shunt
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 14-09 10:35
Astennu schreef op 31 May 2003 @ 23:40:
heb ff temp zitten meten en de lucht die uit mijn prometeia kwam was 42c !!!! de prom gaf -28 aan een week geleden -31. bij -29c gaf i 40C aan dus lekker warm. mischien maar iets maken dat ik die fans handmatig @ 12v kan zetten :P
jij moet niet seuren :D
jij heb een prom dat is cheaten :P dan blijf je altijd wel rond de -20 ookal zit je midden in een hitte golf :P

Game PC
2 Post or Not 2 Post What's the question ?
"If it ain't broken, you didn't try hard enough"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik merk weinig van het warme weer.. CPU is nog gewoon 33 graden..kast is wel van 22 naar 30 graden gegaan :o CPU is watergekoeld btw ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Wellicht een stomme vraag van iemand die zelf alleen nog maar luchtkoeling gebruikt (d.w.z. voor m'n CPU's), maar dat koelwater voor je CPU wordt toch op lange termijn steeds warmer met dit weer, of wordt deze met 'ijsblokjes' o.i.d. verkoeld?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NewbieNeo
check dit gedeelte van de DOC FAQ

als je dat nog niet genoeg is, kan je met google veeeeeeeeeeeel meer info vinden.. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik zet gewoon mijn casefans op 12 volt ipv 7. Dat is voor mij genoeg.

Athlon XP 2100+ @ 2800+ (@ 1,7 volt) onder een Spire FalconRock II
Radeon 9700 275/550 @ 325/620 met een slotplaatkoeler

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Heb ff een vraagje ik heb een P4 2,4Ghz 400FSB @ 2,66Ghz.
Ik heb in mijn bios ingesteld dat ie bij 66 graden gaat piepen en dat bij 70 graden met computer uitgezet word.
Als ik nu dus een spel ga spelen en ik ga daarna in speedfan kijken wat de max temp van me cpu is geweest zegt ie meestal tussen de 70 en 82 graden.
Nu vraag ik me af, werkt dat systeem niet goed op me mobo met waarschuwing en uitzetten of is speedfan nou gewoon vaag af en toe?

Over het algemeen geeft speedfan wel de goede temps, me cpu is idle 44 graden in speedfan en als ik dan restart en in de bios kijk zie ik ook 44 graden, alleen die uitschieters vind ik zo raar, normaal komt me cpu stessed met een koetje nooit boven de 56 graden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hellie112
  • Registratie: Oktober 2002
  • Niet online
Vlieg je dan nie weg of vliegt geen powercabel los :p

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

NewbieNeo schreef op 01 juni 2003 @ 14:14:
check dit gedeelte van de DOC FAQ

als je dat nog niet genoeg is, kan je met google veeeeeeeeeeeel meer info vinden.. :)
Wel een juiste link geven, gij ondeugd!

Volgens 'mijn info' (lees: wat ik o.a. uit de FAQ weet), dient het water alleen ter transport van de warmte en wordt de radiator (normaal gesproken) met lucht gekoeld. Welnu, als de luchttemperatuur van 19 naar 29 graden stijgt, zal het koelwater dus ook langzaamaan stijgen. Tenzij je die radiator zelf weer in b.v. een bak koud water heb gelegd en daar elk uur ijsblokjes o.i.d. in knikkerd om zo het een stijging van de temperatuur van het koelwater te voorkomen.

Vandaar de vraag: Als ondanks een forse stijging van de kamertemparatuur je CPU temp vrijwel constant blijft, dan moet logischerwijs de temperatuur van het koelwater ook constant blijven, dus moet er sprake van extra koeling van dat koelwater zijn. Mijn vraag: welke?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op 01 June 2003 @ 15:34:
[...]

Wel een juiste link geven, gij ondeugd!

Volgens 'mijn info' (lees: wat ik o.a. uit de FAQ weet), dient het water alleen ter transport van de warmte en wordt de radiator (normaal gesproken) met lucht gekoeld. Welnu, als de luchttemperatuur van 19 naar 29 graden stijgt, zal het koelwater dus ook langzaamaan stijgen. Tenzij je die radiator zelf weer in b.v. een bak koud water heb gelegd en daar elk uur ijsblokjes o.i.d. in knikkerd om zo het een stijging van de temperatuur van het koelwater te voorkomen.

Vandaar de vraag: Als ondanks een forse stijging van de kamertemparatuur je CPU temp vrijwel constant blijft, dan moet logischerwijs de temperatuur van het koelwater ook constant blijven, dus moet er sprake van extra koeling van dat koelwater zijn. Mijn vraag: welke?
Het water kan veel warmte opnemen..er is dus een buffer. Dat verklaart dus ook de lage stijging in temps.. Mijn stressed temp ligt wel wat hoger met dit weer..hoeveel weet ik niet. Maar uit ervaring weet ik gewoon dat de stressed temp aardig wat omhoog gaat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Juist, dus als het weer langdurig warm blijft en op een gegeven moment het buffereffect uitgewerkt is, dan stijgen jouw CPU-temps wel degelijk net zo fors als de stijging in luchttemperatuur. En is het de dagen daarna weer koeler, dan zorgt dit buffereffect er dus voor dat je temps tijdelijk nog hoog zullen blijven.

offtopic:
Zelf heb ik in de wintermaanden een ander 'probleem'. Mijn werkkamer (lees computerspeelplaats) is kleiner dan 6 vierkante meter, als de kamertemperatuur daar pakweg 17 a 18 graden is en ik laat mijn PC aan een zware klus laat rekenen (b.v. Fritz diverse posities doorlaten rekenen, CPU-last vaak meer dan 24 uur lang op 100%), dan gaat ook met de verwarming uit de kamertemperatuur omhoog naar zo'n 22 a 23 graden! Behalve mijn PC zelf is daar mijn 19" CRT stroomvretertje natuurlijk medeschuldig aan...

[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 01-06-2003 15:58 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Okey net ff gchecked en me temps zijn ook gedaald, overdag was het idle 43 graden en nu is hij idle 33 graden, 9 PIV 2,4 GHZ) ( terug geclocked normaal 2,6GHZ)
Netjes toch

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NewbieNeo
maar met een WC kan je veel dichter bij de omgevingstemp komen, dan met AC lijkt me...
dus als 't bv. in je kamer 25C is, dan zal je met WC misschien temps van 28C krijgen, terwijl je met AC dan rond de 40C zit ofzo...

wat de buffer betreft heb je volgens mij wel gelijk, dus ook dat de temps evenveel stijgen, zowel met AC als met WC wanneer de omgevingstemp een tijdje gestabiliseerd is, maar dan nog heb je een duidelijk verschil tussen WC en AC...

als ik 't dus goed begrijp kan je met een normale WC set dus ook niet ONDER de omgevingstemp komen toch? :P
tenzij je ijsblokjes op de bladen van de radiatorfans gaat plakken ofzo... :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• unfor
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 22-08 14:52
heb mijn zalman fan op max gezet (nog vrij stil). hierdoor houd ik zo'n beetje de zelfde temperatuur op mijn P4 2.4b @ 2700.

mijn shuttle pc (XP2000)word daarintegen wel loeiheet 55C+ :)
Pagina: 1 2 Laatste