Ervaringen CAT MBC 2001?

Pagina: 1
Acties:

• Tedman111
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 02-07-2023

Tedman111

-=ProzaC=-

Topicstarter
Heeft iemand ervaringen met de Surround Set CAT MBC 2001?

Afbeeldingslocatie: http://members.home.nl/tedman/images/CAT_MBC2001.jpg
CAT Dolby Surround Digital Receiver Set MBC 2001
6-Kanal Dolby-Surround-Receiver, 4 Surroundlaut-sprecherboxen auf teilbaren Ständern
4 Surround Betriebsarten: 3-Stereo, Dolby-Prologic, Dolby-Digital, DTS, 8 versch. DSP-Programme zur Simulation von Raumklängen, 30 Speicherplätze (tuner), optischer und koaxialer Digitaleingang zum Anschluss von z.B. DVD-Player oder Digital-Satellitenempfänger, inkl. Fernbedienung
99,50€
Technische Daten:
Musikspitzenleistung 1000 Watt PMPO
Front 30 Watt + 30 Watt
Center + Subwoofer 30 Watt + 40 Watt
Surround 30 Watt + 30 Watt
AM/FM-Tuner 30 Speicherplätze
(verder kon ik helaas geen info vinden omdat de site van het bedrijf down lijkt te zijn www.cat-world.de geloof ik)

Deze is namelijk deze week hier in de buurt in de aanbieding en ik zat te twijfelen om deze boxen te gaan halen.
Ik heb momenteel de Typhoon Power System 5.1,
Afbeeldingslocatie: http://members.home.nl/tedman/images/51%20typhoon.gif

Ik wilde maximaal 130€ uitgeven aan nieuwe boxen, omdat de Typhoons niet echt hard gaan zonder veel gekraak en slechte bass hebben, dus leken me deze boxen wel een leuk alternatief als 5.1 setje voor wat te gamen enzo.

Houd er alstublieft bij replyen met eventuele alternatieven rekening mee dat ik in electronica een n00b ben, en op een krap budget zit(ben net 16 en verdien niet echt veel)

(nu maar hopen dat mijn 2e post niet net zoals mijn eerste een domme vraag is |:()

Early to rise misses the prize, because sleeping-in late just feels great!

Verwijderd

Ik zal alvast zeggen dat het geen domme vraag is, kende deze set niet en het is echt wel interessant om eens ff te gaan analyseren. De prijs is namelijk zo verschrikkelijk laag, dat kan bijna niet. ;)

Het gaat hier dus om een DTS receiver + een surround speaker set. Dat voor €100 is zo goedkoop dat ik geneigd ben te zeggen dat het echt alleen maar prut kan zijn. Dat zeg ik alleen gebaseerd op de prijs, maar dat zegt natuurlijk weinig. De enigste manier hoe je erachter kan komen of het echt wat is, is door de set te gaan beluisteren. Dan hoor je vanzelf of het wat is.

Aan de hand van de technische specificaties kan ik er niet veel meer van maken dat dit supergoedkoop is, ja Cat is een budget merk met weinig hoogstaande producten, maar voor 100 euro kan je zo weinig verwachten...

Als (veilig) alternatief raad ik je aan om te kijken naar een goede PC speakerset, in je budget valt bijvoorbeeld de Logitech 640, dit in combinatie met een goede 5.1 kaart geeft je genoeg surround mogelijkheden voor gamen en films.

Blind deze set kopen is een flinke gok, tenminste als je er niet meer van weet dan dat je nu doet, hopen voor jou dat er een tweaker opstaat die ervaring heeft met deze set. Maar als je de gok waagt en het blijkt nog lekker te klinken ook, dan lach je iedereen met een Logitech uit :)

Bijna de linkjes vergeten te geven naar de topics waar je deze vraag eigenlijk had moeten neergooien ;) :
Centraal HomeTheatre topic
Het grote: Kiezen van een pc-speakersysteem-topic

buiten dat zijn het ook nog eens super leerzame topics, ja veel leeswerk, maar je zal een wijs man worden op pcspeaker en ht gebied :Y)

[ Voor 13% gewijzigd door Verwijderd op 04-05-2003 22:43 ]

• Wekkel
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 13-06 12:06

Wekkel

De downloadkoning

Hmm, alleen voor de versterker zou het op zich al interessant zijn. EUR 100 voor een stukje versterking bij de pc in 5.1 geluid, woei :7 Kan je een voor een de speakers er omheen rustig vervangen voor wat beters, beginnende met de sub :P

Dit topic houdt ik scherp in de gaten derhalve. Een goedkope all-in versterker bij mijn pc lust ik wel :)

Verwijderd

Wat dacht je dan van de Yamaha setjes? 5.1 reciever voor een lullige 129 euro.

[rml][ Yamaha]Welke is goed RP-U200 of de AP-U70?[/rml]

Geen speakers, maar wel een geluidskaart ingebouwd :)

[ Voor 16% gewijzigd door Verwijderd op 04-05-2003 22:55 ]

• Triple-D
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 09-08-2023
100 euro voor een versterker met dts decoder is wel erg weinig ja.
Maar het ziet er ook niet echt super luxe uit.
Ik zou het gewoon proberen :) Maar 100 euro is voor jou waarschijnlijk wel veel.
je kunt ook een dvd speler eraan hangen en heb je meteen goed geluid.

Zoals eerder genoemd, de gok wel waard denk ik.

• nero355
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 10-07 17:18

nero355

ph34r my [WCG] Cows :P

Ehm.........die typhoons werken zonder sp/dif toch :?

Wil ze namelijk eventueel kopen bij de volgende PC aanbiedingen serie van LIDL/ALDI ;)
Heb alleeen 5 normale uitgangen namelijk :)

|| Stem op mooiere Topic Search linkjes! :) " || Pi-Hole : Geen advertenties meer voor je hele netwerk! >:) ||

• Tedman111

Tedman111

-=ProzaC=-

Topicstarter
typhoons werken via de AC97 codec van de SB Live! 5.1, doen het op zich errug lekker voor de 50€ die ik er voor betaald heb, ben alleen nu op zoek naar iets beters. Werken dus via 3 gewone audio plugjes (weet niet hoe ze heten :?), en niet via een digitale output.
edit:
onduidelijk antwoord gegeven in eerste instantie 8)7

[ Voor 34% gewijzigd door Tedman111 op 04-05-2003 23:23 ]

• GaMeOvEr
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 22:02

GaMeOvEr

Is een hork.

Heu? Dat is met Speakers?? Hm. Kan me niet voorstellen dat dat geintje dan beter klinkt dan een los speakersetje van 50€.

Aannames zijn fataal.

Verwijderd

Maar zit daar een DTS receiver bij? ;)

Hou de alternatieven in de gaten, voor minder dan €100 haal je ook een Logitech Z-640, waar je wel een fatsoenlijke mogelijkheid hebt om deze te gaan beluisteren. Ook zit hier een fatsoenlijke garantie bij. Cat is een duits merk en enigste (half nederlandse) winkel die ze nog wel eens willen leveren is Conrad.

• Tedman111

Tedman111

-=ProzaC=-

Topicstarter
Winkel die deze boxen in de aanbieding had, had ze al na anderhalf uur allemaal uitverkocht :(, iemand enig idee waar ik ze misschien anders kan krijgen? Pricewatch staan ze niet en Conrad.nl vind ik ze ook niet.

edit:
had een vraag gesteld die met de search te beantwoorden was, wil nu alleen weten waar ik de CAT MBC 2001 anders krijgen kan

[ Voor 45% gewijzigd door Tedman111 op 05-05-2003 13:30 ]

Pagina: 1