Toon posts:

netwerkprinter

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
hallo,

ik weet dat hier al vaak vragen over gesteld zijn, maar toch kom ik er niet uit. Ik heb een hp jetdirect ex aan mijn switch hangen. Echter krijgt hij geen ip-adres, heb al laten detecteren bij de hp download manager, maar dan vindt hij niets. Ook bij de testpagina's die hij print staan niet veel gegevens, bijna overal staat 0.0.0.0 . Ik heb geen knop erop dat hij automatisch configureert, want heb een J2382B. Heb ook al eens een andere geprobeerd (van hetzelfde type) maar het probleem blijft. Heb wel een adsl-router aan m'n switch zitten, zou het hier aan kunnen liggen?

alvast bedankt!

• Fish
  • Registratie: Juli 2002
  • Niet online

Fish

How much is the fish

heb je een dhcp server draaien ?

Iperf

Verwijderd

Topicstarter
volgens mij geeft m'n router de ip-adressen uit, de optie dhcp server staat in ieder geval aan bij de router, en als ik die uitzet, kan ik niet op internet, of wat moet ik dan voor de rest nog veranderen?

• Fish
  • Niet online

Fish

How much is the fish

Geef maar ff wat meer config info ....... alles wat je kunt vinden svp want dit is wel erg summier
(inc. config van je pc's)

Iperf

Verwijderd

Je kunt er een adres in zetten op het mac adres met het volgende commando

arp -a macadres ipnummer (Enter)

Een Jetdirect kastje wil je namelijk niet op DHCP hebben staan. Je print straks vanaf je PC's naar een IP adres en wat als dat elke keer veranderd.

• dhonline
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 07-08 20:36
Probeer dit eens :
Voordat je de spanning erop zet hou je de test knop vast, steek nu de spanning erop op en houd de knop 5 seconden vast.
Nu wordt de jetdirect gereset naar factory default.

Kijk nu eens of je een ip-adres van je dhcp-server krijgt.

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op 05 mei 2003 @ 19:31:
Je kunt er een adres in zetten op het mac adres met het volgende commando

arp -a macadres ipnummer (Enter)

Een Jetdirect kastje wil je namelijk niet op DHCP hebben staan. Je print straks vanaf je PC's naar een IP adres en wat als dat elke keer veranderd.
Ik weet geen mac-adres :S

• Kosh66
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 26-07 16:50
Dat zou toch echt op de JetDirectbox moeten staan!

Verwijderd

Topicstarter
fish schreef op 05 mei 2003 @ 19:27:
Geef maar ff wat meer config info ....... alles wat je kunt vinden svp want dit is wel erg summier
(inc. config van je pc's)
De pc's zijn aangesloten op een switch, waar ook de adslrouter op aangesloten zit. Op de pc's is ingesteld dat ze alles automatisch moeten krijgen.

Nu instellingen van de router:
dns-server staat aan, en daar komen ook de computers te staan die zich aanmelden. Zo staat er ook deze computer bij, maar niet de jetdirect. Heb al eens geprobeerd om een nieuwe aan te maken daar, maar ik weet wat ik als hostname moet opgeven voor jetdirect, want op de testpagina die de printer print staat dat die niet bekend is.
De dhcp server geeft adressen uit van 10.0.0.150 tot 10.0.0.200. Hij staat aan op de functie dhcp server. (andere functies zijn: auto dhcp en no dhcp.)

Volgens mij was het dit zo'n beetje. Hopelijk is het duidelijk genoeg zo?

Verwijderd

Topicstarter
Kosh66 schreef op 06 May 2003 @ 12:09:
Dat zou toch echt op de JetDirectbox moeten staan!
Vind wel een hardware adres: 0800098CE851
Maar als ik dat zo intik zoals het hierboven stond, dan zegt ie 'arp onjuist argument en dan dat hardware adres.

[ Voor 32% gewijzigd door Verwijderd op 06-05-2003 12:15 ]

Verwijderd

Het beste wat je kan doen is, gewoon HP zelf bellen. Ze hebben een uiterst kundige helpdesk en nemen alle tijd en moeite om je probleem te verhelpen.

Ik snapte ook niks hoe ik een netwerkprinter moest installeren, dus belde ik HP en ze zeiden precies wat ik moest doen en gaven ook nog nuttige tips.

• Mitch
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 15-01 23:26
ik heb er ook flink mee lopen kutten in het begin.
Wat je idd moet doen is eerst het zootje resetten (staat hierboven)
Daarna heb ik even WinXP ICS aangezet (voor de DHCP server) en printserver aangezet, toen het lampje uit was op de test knop gedrukt en het IP adres genoteerd, daarna hiernaartoe telnetten en direct static maken.

Ik heb hier nog de handleidingen liggen als je die niet hebt.

• Kosh66
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 26-07 16:50
Dat hardware adres is je MAC-Adres!

Arp werkt met een specifieke syntax:

Het MACadres geef je in als: xx-xx-xx-xx-xx-xx of als xx.xx.xx.xx.xx.xx

Dit moet je effe proberen, weet het ook niet meer zeker welke van de 2 de goede is....

[ Voor 75% gewijzigd door Kosh66 op 06-05-2003 12:23 ]

Verwijderd

Topicstarter
ik heb hem nu een ip-adres gegeven, maar nu begint de printer allemaal dingen te printen.
Diagnostic pages met allemaal getallen en zo en er staat boven:
an event has occured that has caused the jetdirect ex to reset. En dan komt allemaal info over: stack, last fp packet, bd, packet, bio_vars, enz.

• Fish
  • Niet online

Fish

How much is the fish

kijk eerst eens of ping ip-adres werkt ....

dan moet je even telnetten naar dat ip adres wat je hebt op gezet en kijken of het connecten werkt

michien lukt het nu ook al in je browser ..... is wat gebruiks vriendlijker

Iperf

• schwarzenegger
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 07-08 11:15
crossposting: ip-adres hp jetdirect ex
Pagina: 1