Toon posts:

ip-adres hp jetdirect ex

Pagina: 1
Acties:
  • 117 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
ik heb ook een probleem met een jetdirect ex. Krijgt ook geen ip-adres en is ook niet te vinden met de software. Als ik hem via arp een ip geef, en ik laat dan een testpagina printen heeft ie hem nog niet gepakt. Hij is ook niet te vinden via telnet en ping.
Wel vind de web jetadmin het mac adres, maar daar kan ik daar ook niets mee, want verder vindt ie niets.
Als ik een dhcp lease maak in m'n adsl-router dan krijgt hij volgens mij dat ip wel, maar dan begint hij allemaal pagin's uit te printen dat hij niet kan resetten, en staan er allemaal getallen en zo op die pagina's. Ook is het lampje van fault dan oranje.
Telkens als ik een testpagina laat maken staat er 0.0.0.0
Hoe moet ik het oplossen?

Verwijderd

Misschien handig om hem in een netwerk te zetten waar een dhcp server draait. Dan de jetdirect interface rebooten. En dan krijgt ie vanzelf een IP als het goed is. Succes :)

Verwijderd

Verwijderd schreef op 06 May 2003 @ 18:04:
Misschien handig om hem in een netwerk te zetten waar een dhcp server draait. Dan de jetdirect interface rebooten. En dan krijgt ie vanzelf een IP als het goed is. Succes :)
Hij heeft hem al een reservation gegeven op zijn adsl router-->> = DHCP server.
Dus het lijkt mij eerder dat hij defect is.

Maar je kunt eens proberen om hem een harde reset te gegeven. testknop ingedrukt houden terwijl je de adapter insteekt en dan de knop nog 5 seconden vasthouden. Dan moet hij het ip ophalen!

Verwijderd

Topicstarter
hij is niet defect, want heb al eens een andere geprobeerd die hier ligt, en daar is het precies hetzelfde probleem mee. Heb hem ook al eens een harde reset gegeven. Sowieso verliest hij alle instellingen als de stroom er van af gaat want er zit geen kaartje ingestoken in de jetdirect.

Verwijderd

Is het wel zo dat hij een IP adres toegewezen krijgt van de DHCP server?! Als hij dan telkens een ander IP adres krijgt schiet 't niet echt op. Denk eerder dat 't een vast IP adres is (maar goed, dit is een redenatie).

Verwijderd

Topicstarter
hij krijgt er een ja, alleen gaat het error led dan knipperen....

Verwijderd

Ik meende dat het standaard IP-adres 192.0.0.192 is...

Probeer het ff uit, zou ik zeggen...

Succes! :Y)

Verwijderd

misschien is het handig je jetdirect een factory reset te geven.
( jetdirect uit ,dan het testpagina knopje vasthouden en dan de stroom er weer op en vasthouden voor +- 30 sec )

probeer daarna de jetdirect een ipadress toe te kennen met arp en ping.

suc6

edit:

was al gezegd |:(

[ Voor 9% gewijzigd door Verwijderd op 06-05-2003 22:09 ]

Verwijderd

Topicstarter
hij krijgt niet standaard 192.0.0.192, hij neemt dan weer 0.0.0.0. En heb dat ding al zo vaak gereset............ en werkt totaal niet.

Verwijderd

En je hebt je niet toevallig vertikt in de DHCP reservation (Mac adres) ???

Verwijderd

tijd voor DLC?

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op 06 May 2003 @ 23:04:
En je hebt je niet toevallig vertikt in de DHCP reservation (Mac adres) ???
Heb het al gecontroleerd, de router zegt nu zelf dat de reservation gebruikt wordt, dus hij is goed ingesteld, alleen kan de jetdirect schijnbaar niet meer overweg :S

• Fire69
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 18:23
Ik had vroeger ook een printservertje met dit probleem. Op de DHCP-server moest ik toen DHCP en BOOTP aanzetten, anders kreeg hij geen IP.

Verwijderd

Verwijderd schreef op 06 mei 2003 @ 23:01:
hij krijgt niet standaard 192.0.0.192, hij neemt dan weer 0.0.0.0. En heb dat ding al zo vaak gereset............ en werkt totaal niet.
Je moet hem ook wel even de tijd geven (30 sec. - 2 min ) want hij (of zij 8)) gaat idd op 0.0.0.0 maar indien hij verder geen opdracht krijgt gaat ie echt op 192.0.0.192

• Morax
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 08-08 17:13
Daar heeft HP een proggie voor. Als je link lampje gewoon brandt, en hij dus verbinding met netwerk heeft, dan kan zoekt het proggie het hele netwerk door en kan je hem instellen als je hem gevonden hebt.
Ik wil hem voor je uppen en de link hier neerzetten, of je voegt me toe met MSN en ik dtuur hem je.... Zeg het maar.

[ Voor 23% gewijzigd door Morax op 09-05-2003 20:23 ]

What do you mean I have no life? I am a gamer, I got millions!

Verwijderd

Morax schreef op 09 May 2003 @ 20:22:
Daar heeft HP een proggie voor. Als je link lampje gewoon brandt, en hij dus verbinding met netwerk heeft, dan kan zoekt het proggie het hele netwerk door en kan je hem instellen als je hem gevonden hebt.
Ik wil hem voor je uppen en de link hier neerzetten, of je voegt me toe met MSN en ik dtuur hem je.... Zeg het maar.
Dat kun je ook met webjetadmin. te downloaden via www.hp.com/go/webjetadmin
Pagina: 1