[OutlookXP - WinXP] Mail ophalen lukt niet

Pagina: 1
Acties:

• Haso2000
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 27-12-2025
Ik heb precies hetzelfde probleem zoals hier beschreven staat:
[rml][ Outlook Express - XP] Mail ophalen lukt niet[/rml]

Sinds gisteren werkt geen enkele pop-account (5 verschillende) meer bij mij.
Ik krijg bij alle accounts de volgende melding te zien (hier even planet genomen):
Task 'Planet Mail - Sending and Receiving' reported error (0x80042108) : 'Outlook is unable to connect to your incoming (POP3) e-mail server. If you continue to receive this message, contact your server administrator or Internet service provider (ISP).'
Screenshot:
Afbeeldingslocatie: http://www.akman.nl/got/mailerror.gif

M'n hotmail binnenhalen via OutlookXP lukt gewoon en ik kan ook gewoon surfen.

Pingen naar bijvoorbeeld pop.planet.nl lukt ook niet ("Request timed out") en ik heb geen ervaring met putty.
Ik ga er niet vanuit dat de mail servers Planet, Zonnet, IIE (school), IMC (werk), en Akman.nl (mn eigen site) er uit liggen.

Ik kan voorlopig niet op mn andere PC kijken of het daar hetzelfde is, omdat die pc weer opnieuw geinstalleerd moet worden en ik mn Windows-CD kwijt ben.
Ik zit nu dus op mn laptop (HP XE2 - Celeron 500mhz - 256mb intern - 40GB Toshiba schijf en een 800x600 schermpje :9)

Verwijderd

Als je NAV2003 hebt, zet dan even het mail scannen uit en laat dan even weten of het probleem opgelost is. Ik denk het wel, want ik heb net een topic gepost met daarin hetzelfde probleem.

Verwijderd

Ik krijg ook time-outs bij het pingen naar pop.wxs.nl (pop.planet.nl).
Lijkt er op, dat de popserver plat ligt.

• Haso2000
Nee, ook na het uitzetten van mn virusscanner kan ik geen 1 pop-mail ophalen.

Gisteren heb ik overigens even een volledige virusscan gedaan (duurde 7 uur en 41 minuten!?) maar geen virus gevonden.
Ik word de laatste tijd (sinds een paar dagen) gespammed via msn: ik word bij een gesprek toegevoegd samen met nog 4 andere waarbij de "Anna" (mail adres niet onthouden) een spam bericht (p0rn) geeft en dan het venster verlaat.
+ toen ik vanochtend m'n explorer opende kreeg ik dit te zien:
Afbeeldingslocatie: http://www.akman.nl/got/bargain.gif

Zou dit allemaal er misschien iets mee te maken hebben?

edit:
bij een vriend geprobeerd mn planet mail op te halen en dat is wel gelukt. Het probleem ligt dus bij mijn laptop

[ Voor 32% gewijzigd door Haso2000 op 05-05-2003 10:03 ]

Verwijderd

weghalen.
Bargain Buddy is zo'n baggerware progje... http://allentech.net/parasite/BargainBuddy.html

• redfoxert
  • Registratie: December 2000
  • Niet online
en kijk eens of je Internet Connection Firewall aan staat. Of andere firewall software.

https://discord.com/invite/tweakers

• OZ-Gump
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 25-08 14:38

OZ-Gump

terug van weggeweest

Dikke kans dat je DNS'en door elkaar liggen. Of samen met Bargain Buddy is ook NewDotNet geïnstalleerd. En als je daar problemen mee krijgt is er str*nt aan de knikker. Check eens of je DNS-servers goed staan en welke gateway wordt gebruikt?

En draai ff ad-aware op je systeem, da's in ieder geval verstandig....

My personal website

• Haso2000
hmm, er was inderdaad iets geinstalleerd wat IK er niet op heb gezet :(
Heb het verwijderd en kan mn mail weer ophalen (bedankt voor de tips tot nu toe!)

Heeft iemand misschien enig idee hoe dit op mn laptop (wat alleen ik gebruik) kan komen? Ik heb, voor zover ik weet, niks geinstalleerd.

• OZ-Gump
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 25-08 14:38

OZ-Gump

terug van weggeweest

Heb je niet toevallig een keer op Yes of OK geklikt toen je een pr0n-site bezocht? ;) Of misschien gebruik je KaZAa ofzo? However, warezsites, crackssites en pr0nsites geven vaak pop-ups waarmee je software installeert door op Yes of OK te klikken....

En natuurlijk minstens eens per week ad-aware draaien!

My personal website

Pagina: 1