[Outlook Express - XP] Mail ophalen lukt niet

Pagina: 1
Acties:

• RUFFNECK
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 31-08 10:35
Hey guys,
Sinds gister doet m'n outlook express erg gaar. Hij bevat 2 Identities (nederlandse vertaling weet ik ff niet), 1 van mij met 3 accounts en 1 van mijn vriendin. Bij beide lukt het niet om mail te downloaden of tenminste gister deed ie et niet, toen pc opnieuw gestart, deed ie et ff wel en vandaag weer niet.

Foutmelding:
The connection to the server has failed. Account: '2. HCCnet Mail', Server: 'pop.hccnet.nl', Protocol: POP3, Port: 110, Secure(SSL): No, Socket Error: 10061, Error Number: 0x800CCC0E
Ik heb in de search gezocht op Socket Error 10061, maar geen oplossing en ook op Google komen er oplossingen voor die niet voor mij gelden bijv. te maken met Dial-Up connections (ik heb ADSL van HCCnet), verkeerde pop namen of verkeerde incoming ports.

Heeft iemand een ander idee? Ik las ergens over misschien een "gebroken" TCP/IP ding van Windows. Hoe zou ik dat weten?

• blackd
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online

9000Wp o/w SolarEdge SE6K - Panasonic 5kW bi-bloc - gasloos sinds 17-7-2023

• SiHiDa
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 01-03-2023
Surfen an sich lukt nog wel? Heb je ook een virusscanner (of firewall) aanstaan? Die kan soms nog wel eens in de weg zitten.

• RUFFNECK
SiHiDa schreef op 05 april 2003 @ 13:09:
Surfen an sich lukt nog wel? Heb je ook een virusscanner (of firewall) aanstaan? Die kan soms nog wel eens in de weg zitten.
Surfen, downloaden, gamen alles lukt nog gewoon online en ik heb geen firewalls aanstaan (alles met netwerk properties enzow gister nog gechecked).

• lordsnow
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 12-09 11:59

lordsnow

I know nothing

ok, je kan dus geen verbinding maken met de server:

- De DNS werkt wel? Je kan pingen naar pop.hccnet.nl? (Waarschijnlijk wel, als je gewoon kan surfen etc).

- Telnet al geprobeerd? "pop.hccnet.nl", op poort 110. Als je geen verbinding krijgt ligt het probleem niet bij jou (waarschijnlijk). Bij mij werkt 'ie iig gewoon, net geprobeerd

[ Voor 20% gewijzigd door lordsnow op 05-04-2003 13:28 ]

Verwijderd

ligt het niet aan de mailserver van je provider? heb je al eens op hun webiste gekeken? Misschien zijn ze bezig met onderhoud ofzow?

• RUFFNECK
lordsnow schreef op 05 April 2003 @ 13:26:
ok, je kan dus geen verbinding maken met de server:

- De DNS werkt wel? Je kan pingen naar pop.hccnet.nl? (Waarschijnlijk wel, als je gewoon kan surfen etc).

- Telnet al geprobeerd? "pop.hccnet.nl", op poort 110. Als je geen verbinding krijgt ligt het probleem niet bij jou (waarschijnlijk). Bij mij werkt 'ie iig gewoon, net geprobeerd
- Pingen naar pop.hccnet.nl gaat niet (time-out), maar naar pop.xs4all.nl (1 van me 3 accounts) gaat wel. Maar in Outlook Express gaat connecten naar pop.xs4all.nl dus ook niet, geeft ie zelfde error. Raar??

- Telnet naar pop.hccnet.nl op poort 110 geprobeerd met PuTTy, gaat ook niet, krijg een Connection Refused error.

Zucht... en nu?

edit:
Verwijderd schreef op 05 April 2003 @ 13:57:
ligt het niet aan de mailserver van je provider? heb je al eens op hun webiste gekeken? Misschien zijn ze bezig met onderhoud ofzow?
Gister waren ze bezig ja, maar dat was gister ook alweer opgelost (toen kon ik nog en daarna niet en dan weer wel en nu weer niet).

Ik zal de helpdesk ook maar es een mailtje sturen...

[ Voor 23% gewijzigd door RUFFNECK op 05-04-2003 14:03 ]

• RUFFNECK
*schop*
Pagina: 1