elektrotechniek is leuk (nog wel). ik ga dus weer verder met leuke dingen ontwerpen. amd 2200+ 256mb 333mhz,gf4 440mx, 120gb,16X dvd. jarr-url
Dit klopt niet dudeUSB apparaten mogen niet meer dan 500 ma trekken
USB poort controleerd de stroom toevoer
Zo heeft om deze reden bijv. een printer een eigen adapter omdat niet iedereen een hub gaat aanschaffen om deze reden
[ Voor 4% gewijzigd door nero355 op 04-05-2003 18:08 ]
|| Stem op mooiere Topic Search linkjes! :) " || Pi-Hole : Geen advertenties meer voor je hele netwerk! >:) ||
Verwijderd

Die kan je toch makkelijk in een 5 1/4 bay moden??
Verwijderd
Alles is terug te redeneren naar 4
Hier zit ik dus ook een beetje mee: ik heb een usb-hubje van de Lidl gekocht, ene kant in de pc en 4 poorten aan de andere kant, zonder voeding. Deze kan maximaal 100mA per poort aan. Nu wil ik hier meer van maken, maar ik weet niet zeker of ik zo de voedingskabels die nu uit de hub op mn pc komen zo kan uitschakelen en dan de hub rechtstreeks op mn voeding aansluiten.Steef1983 schreef op 04 mei 2003 @ 19:06:
Ik denk dat als je de buitenste (voeding) pinnen op de voeding van je pc aansluit en niet op je mobo je geen probleem hebt kwa voeding van de rand apparatuur
Weet iemand hier misschien of dat goed gaat?
en zo is het voorspeld!
dat 500ma is wat een apparaat uit de poort mag trekken. ik geloof dat je tot 100ma vrij kan gebruiken daarboven heb je software nodig.
elektrotechniek is leuk (nog wel). ik ga dus weer verder met leuke dingen ontwerpen. amd 2200+ 256mb 333mhz,gf4 440mx, 120gb,16X dvd. jarr-url
Hieronder had ik iets leuks kunnen neerzetten... Maar waarom mensen hiermee vervelen....
Verwijderd
googelize, googelize, googelize

die heb ik er dus ook afgeschroefd, en even in een lege 3.5" bay geschroefd. maar als iemand dus een asus retail mobo koopt, en zijn kast heeft al front usb, heeft hij deze over. vraag dus eens rond...
Usb kabels met 2 stekkers bestaan ook, zie 2 post. het probleem van deze dingen is dat je maar 100ma per ingang kan trekken om dat de spanning nog steeds uit 1 usb poort komt. en ik wil graag 500 ma trekken. Dus moet dat ergens vandaan komen. mijn enige probleem is dus of ik zonder problemen die stroom kan afnemen van mijn voeding.
zo ja dan is dat erg makkelijk.
Misschien nog een webcam, maar verder?
Wat je zou kunnen doen is kijken (als je pc uit staat) of die pinnetjes van de usb-stekker rechtstreeks op de voeding zitten (multimeter op weerstand-stand). Zo ja, dan kun je de pinnetjes van de hub gewoon zelf voeden.
Probleem is echter de 'software' die in de hub zit. Daar zit standaard ingeprogrammeerd om verzoeken om op high-power over te gaan niet te honoreren.
"Your life is yours alone. Rise up and live it." - Richard Rahl
Rhàshan - Aditu Sunlock
Verwijderd
heb een interne (gevoedde) hub extern gemaakt (zonder voeding)
enne, gunhead, dat printje is al1 maar nuttig als je extra poorten op je mobo hebt zitten die niet gebruikt worden.
maarem, een hub is niet zomaar een verzameling doorgeluste poorten hoor!
zit altijd een mooi chippie tussen die 't dataverkeer regeld
Dat is niet waar. Een adapter voor een printer levert 19 volt, of 24V of 30V, iets in die buurt en USB levert maar 5V.nero355 schreef op 04 May 2003 @ 18:07:
[...]
Dit klopt niet dudeAls je een adapter mogelijk erbij doet mag zo'n ding dat wel
Zo heeft om deze reden bijv. een printer een eigen adapter omdat niet iedereen een hub gaat aanschaffen om deze reden
Goh ... daar hebben ze spannings regelaars voor uitgevonden, die zitten 200% zeker in die scanner.insan1ty schreef op 05 mei 2003 @ 16:02:
[...]
Dat is niet waar. Een adapter voor een printer levert 19 volt, of 24V of 30V, iets in die buurt en USB levert maar 5V.
Want de verdere scan-logica werkt ook netjes op 5V
[ Voor 8% gewijzigd door Sine op 05-05-2003 16:22 ]
Mijn Scanner (Medion) heeft geen aparte stroom toevoer. Deze haalt alles uit de USB poort.Paul Nieuwkamp schreef op 05 May 2003 @ 11:02:
Heb je uberhaupt apparaten die die 500mA trekken? Want printers / scanners / digicams hebben hun eigen stroomtoevoer, en keyboards en muizen trekken niet zo veel.
Misschien nog een webcam, maar verder?
Wat je zou kunnen doen is kijken (als je pc uit staat) of die pinnetjes van de usb-stekker rechtstreeks op de voeding zitten (multimeter op weerstand-stand). Zo ja, dan kun je de pinnetjes van de hub gewoon zelf voeden.
Probleem is echter de 'software' die in de hub zit. Daar zit standaard ingeprogrammeerd om verzoeken om op high-power over te gaan niet te honoreren.
Jah wat ik met mijn post bedoel is dat een USB poort volgens mij niet het benodigde vermogen kan leveren.Sine schreef op 05 May 2003 @ 16:21:
[...]
Goh ... daar hebben ze spannings regelaars voor uitgevonden, die zitten 200% zeker in die scanner.
Want de verdere scan-logica werkt ook netjes op 5V