msi kt4v6812

Pagina: 1
Acties:

• agaam
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 14-06 01:42

agaam

dit is mijn huisdier

Topicstarter
hallo
ik heb dus de nieuwste update gedaan voor men bios, nou zit er in de bios een nieuwe optie maar weet niet wat hij inhoud.
CPU HALT COMMAND DETECTION.
wat ik wel voor verschil merk is dat men processor zeker 15 graden lager wordt als ik hem aanvink.
en in windows heb ik dus in de system try een MSSQLSERVER staan wie weet wat dit allemaal doet.

bedankt

• delyver
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 24-08-2025
je zou bijvoorbeeld even kunnen zoeken in de het boekje/manual van de bios... (lees: txt bestandje)

om wat voor bios gaat het, wat voor mobo?

MSSQLSERVER wil zeggen dat je een database progsel hebt draaien.. dat eeft niks te maken met de optie in de bios iig

Audi A8 W12 6.0

• Pollewob
  • Registratie: December 2000
  • Niet online
Dat 'CPU HALT COMMAND DETECTION' zorgt er blijkbaar voor dat de CPU meer idle cyclussen draait waardoor de cpu koeler blijft. Dan zal je trouwens waarschijnlijk geen Windows 2000/XP draaien, want daar zit een zelfde soort optie al standaard in.

• dion_b
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 01:07

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

Beetje een zoekertje- maar niet zo simpel, dus ik gooi'm niet dicht :)

Dit heb ik uit een Debian support pagina, want vrijwel alle andere hits zeiden gewoon dat het toegevoegd werd, maar niets erover.
set6x86
enables the cpu halt command, which lowers power usage on the cpu to 10%
when the cpu is idle (most are idle about 70-90% of the time ). I can
touch both my motherboard sink and cpu heatsink. Very noticeable
difference.
http://lists.debian.org/d...user-199710/msg00713.html

Het gaat hier weliswaar over een Cyrix CPU in 1997, maar wat die command doet is precies hetzelfde als nu ingesteld wordt.

De grote vraag dan: als dit zoveel kan schelen bij een heethoofd CPU als de Athlon, waarom is het niet de laatste jaren gewoon standaard (of als dat wel zo was: waarom wil MSI het mogelijk maken het uit te zetten) :?

Oslik blyat! Oslik!

• delyver
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 24-08-2025
en idd tis een soort cpu-spaar-mode optie..

Audi A8 W12 6.0

Verwijderd

Ik neem aan dat het een AMD moederbord betreft... Mij is verteld dat AMD cpu's ondersteuning van het moederbord nodig hebben om de HLT instructie echt effectief te laten zijn. Deze instructie stopt de cpu als je niks doet en houdt hem daarmee koel. Maar niet alleen AMD cpu's hebben problemen met deze instructie, de Advanced Transfer Cache van P4's en P3 Tualatins kan ook niet ge'halt' worden bijvoorbeeld.

• agaam

agaam

dit is mijn huisdier

Topicstarter
delyver schreef op 04 mei 2003 @ 00:24:
je zou bijvoorbeeld even kunnen zoeken in de het boekje/manual van de bios... (lees: txt bestandje) nou als je een bios update doet, krijg je er natuurlijk niet weer een nieuw boekje bij. dus gaat om een update van de bios

om wat voor bios gaat het, wat voor mobo? msi

MSSQLSERVER wil zeggen dat je een database progsel hebt draaien.. dat eeft niks te maken met de optie in de bios iig

• agaam

agaam

dit is mijn huisdier

Topicstarter
Pollewob schreef op 04 May 2003 @ 00:29:
Dat 'CPU HALT COMMAND DETECTION' zorgt er blijkbaar voor dat de CPU meer idle cyclussen draait waardoor de cpu koeler blijft. Dan zal je trouwens waarschijnlijk geen Windows 2000/XP draaien, ja die draai ik wel windows xp. want daar zit een zelfde soort optie al standaard in. hee vreemd hij werdt namelijk 58 graden, en nu door deze optie nog maar 41. dus kan ik hem nog wel een beetje opschroeven amd 1800

• dion_b
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 01:07

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

Tip:

Gebruik
code:
1
[q] en [/q]
tags om aan te geven wanneer je iets aanhaalt en wanneer je zelf schrijft, want dit is hoogst onoverzichtelijk :o

Edit:
Tip 2: gebruik de edit Afbeeldingslocatie: http://gathering.tweakers.net/global/templates/got/images/icons/edit.gif knop om je bestaande berichten te veranderen ipv vlak achter elkaar twee losse posts doen.

Dit staat overigens allemaal in de FAQ - misschien het doorlezen waard :)

[ Voor 60% gewijzigd door dion_b op 04-05-2003 02:50 ]

Oslik blyat! Oslik!

• Mentalist
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 17-08 16:03

Mentalist

[avdD]

dion_b schreef op 04 May 2003 @ 00:30:
De grote vraag dan: als dit zoveel kan schelen bij een heethoofd CPU als de Athlon, waarom is het niet de laatste jaren gewoon standaard (of als dat wel zo was: waarom wil MSI het mogelijk maken het uit te zetten) :?
Het scheelt alleen idle, al was dat al wel duidelijk.

Hmm, de t.net search is toch niet alles, maar met google had ik 'm zo weer boven water : nieuws: Athlon XP drastisch koeler dankzij S2K bus disconnect

Een progje als CpuIdle (wat onder Win2K dus al standaard schijnt te draaien) doet dit ook. Waarom deze bios optie niet standaard altijd aanstaat? Dit schijnt wat meer van je voeding te vragen, de cpu schijnt meer "sprongen" tussen veel en weinig verbruik te maken met dit soort trucs. Heb ik zelf met CpuIdle nooit last van gehad overigens...

Trouwens, met mijn Intel P3 733 maakt het eigenlijk net zoveel uit als met heethoofd Athlon ;).

Verstuurd vanaf mijn Computer®

• Dualdude
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 18-06 23:18
Was ook een topic over CPU Halt Command op het MSI forum. Daar las ik dat het gebruiken hiervan een lagere temp. oplevert, maar dat je ook 10-15% IDE performance inlevert.

• Termi
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 17-08 12:02
Zal het niet zo zijn, dat je hele systeem ook weer slomer word :? Want je zet als het ware de cpu stop, en pas als hij de commando krijgt om aan te gaan, vliegt ie aan. Dus dit zou betekenen, om hem aan te krijgen altijd een kleine latency is.

• Glashelder
  • Registratie: September 2002
  • Niet online

Glashelder

Anti Android

Ik denk niet een commando krijgt om aan te gaan, maar direct het commando krijgt om iets uit te voeren (lees: een thread). Dat commando zorgt er keer op keer voor dat ie niets doet. Lijkt me niet dat ie 1 keer dat commando krijgt en gaat zitten wachten tot ie weer een opdracht krijgt

PV 4915wp op oost, 2680 wp op west, 1900 wp op zuid. pvoutput - AUX 8 kW bi bloc

Pagina: 1