Toon posts:

Wanadoo Prenium en "Wit" Modem???

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Help...

probreer al de hele dag een computer van een vriendin op het internet te krijgen...

PC:
Asus Barebone P4-533
SIS onboard 900 fast ethernetcard

Abonnement
Wanadoo Cable Prenium

Modem:
Motorola "Wit" Modem, volgens mij een zogenaamd EuroDocis modem

Ik heb XP en de standaard PPPOE optie geprobeerd, maar die geeft:
error=628 of 627 dat de externe computer niet bereikt kan worden...

Ik heb W2K geprobeerd met de NTS software, maar dan kan die ook de server niet bereiken...

Nu lees ik op de website van Casema iets van dat je IPSECRA.EXE software met dit type modem moet gebruiken??????????/

Klopt dat? of moet je gewoon die NTS Software gebruiken?

Heeft iemand misschien hetzelfde abonnement en toevallig ook W2K????

please help!!!

• pven
  • Registratie: Oktober 1999
  • Niet online
In [rml][ Casema] [ Windows 2000] Problemen met Eurodocsis modem[/rml] lees ik tweemaal dat Casema geen Win2k Pro ondersteunt. Misschien dat dat het verklaart? :?

|| Marktplaats-meuk. Afdingen mag! ;-) || slotje.com for sale || Dank pven! ||

Verwijderd

Topicstarter
in dat topic zie je ook dat ik een oplossing voor dat specifieke onderwerp heb gepost...

alleen hebben ze het daar over een com21 modem, en heb ik het over een "witte" modem...en slap apart...vandaar ook me topic

hellup!!!

• dreeke
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 31-10-2025

dreeke

outdated icon

Bij Casema/Wanadoo hoor je een CD te hebben ... maar laat me raden, die heeft ze vast niet meer ;)

En je moet ook "inbellen" dacht ik ... maar dat lukt je dus niet?
Dat er geen Windows 2000 ondersteuning is, is ws . alleen vanwege de helpdesk (scheelt weer opleiding/moeite) en omdat de CD misschien niet onder 2000 werkt.

Bij gebrek aan uw reclame staat hier mijn handtekening.

• Rickbv
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 22:18
Je moet wel het L2TP-protocol geinstalleerd hebben he... Deze staat ook gewoon op de Casema cd. En dat heet volgens mij idd IPSECRA.exe :P En ja, ook ik heb het zowel op 2k als XP draaiende gehad, zonder al te veel moeite...

edit:

no flames hoor, maar als je daar nou al de hele dag mee bezig bent :/ Het staat echt precies beschreven op de casema internet helpdesk, en ook nog eens op de cd van casema. Dus ik stel voor dat je die eerst eens goed bekijkt :)

[ Voor 62% gewijzigd door Rickbv op 04-05-2003 00:13 ]

Verwijderd

Daar komt nog bij dat het op w2k en XP veel beter werkt dan op W98 (hier wil de winsock nog eens dwarszitten en zie daar maar eens uit te komen als leek)
maar je hebt gelijk:
Je moet wel het L2TP-protocol geinstalleerd hebben he...
Klik ook hier voor W2k en Eurodocsis (staat op de site van Casema) http://eservice.casema.tv...ayHistory=1,607,1979,2629

Verwijderd

Topicstarter
Rickbv schreef op 04 May 2003 @ 00:07:
Je moet wel het L2TP-protocol geinstalleerd hebben he... Deze staat ook gewoon op de Casema cd. En dat heet volgens mij idd IPSECRA.exe :P En ja, ook ik heb het zowel op 2k als XP draaiende gehad, zonder al te veel moeite...

edit:

no flames hoor, maar als je daar nou al de hele dag mee bezig bent :/ Het staat echt precies beschreven op de casema internet helpdesk, en ook nog eens op de cd van casema. Dus ik stel voor dat je die eerst eens goed bekijkt :)
TOP!

dit was het inderdaad...raar hoor dat wanadoo nu WEEr een ander protocol heeft...

er zijn inmiddels nu geloof ik drie modems in omloop...lekker verwarrend...

maar onwijs bedankt dus..alles loopt als een trein nu...!!!

Verwijderd

Rickbv schreef op 04 May 2003 @ 00:07:

edit:

Kan jij ff dat IPSECRA.exe sturen????

Ik heb een nieuwe casema cd en daar staat die blijkbaar niet meer op (waarschijnlijk heeft windows XP hem niet nodig :S)

Mail het A.U.B naar 20006310@student.hhs.nl

Kan je ook beschrijven hoe je het verder hebt gedaan, ik heb alle stappen van de website gevolgd, op dat IPSECRA na omdat ik die niet had.......

Verwijderd

Verwijderd schreef op 03 May 2003 @ 23:43:
Help...

probreer al de hele dag een computer van een vriendin op het internet te krijgen...

PC:
Asus Barebone P4-533
SIS onboard 900 fast ethernetcard

Abonnement
Wanadoo Cable Prenium

Modem:
Motorola "Wit" Modem, volgens mij een zogenaamd EuroDocis modem

Ik heb XP en de standaard PPPOE optie geprobeerd, maar die geeft:
error=628 of 627 dat de externe computer niet bereikt kan worden...

Ik heb W2K geprobeerd met de NTS software, maar dan kan die ook de server niet bereiken...

Nu lees ik op de website van Casema iets van dat je IPSECRA.EXE software met dit type modem moet gebruiken??????????/

Klopt dat? of moet je gewoon die NTS Software gebruiken?

Heeft iemand misschien hetzelfde abonnement en toevallig ook W2K????

please help!!!
Wat jij moet doen is alleen de casema cd draaien en dan moet alles perfect werken heb dit al talloze malen met W2000 en XP gedaan nooit geen probleem geweest.

Succes >:) >:) >:)
Pagina: 1