Toon posts:

[Casema] [Windows 2000] Problemen met Eurodocsis modem

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Beste Tweakers.

Ik heb een probleem waar ik niet helemaal uit kom.
Het probleem is als volgende, ik heb vandaag mijn spullen binnen gekregen van Casema. Het gaat hier gaan om Casema Broadband Basic met een Eurodocsis Motorola modem.
Affijn het probleem is als volgt, Casema zegt heel fijn wij ondersteunen geen Windows 2000 prof, dus mensen met dit besturing systeem kunnen aan het gas.
Ik ben al zover dat er een connectie gemaakt wordt en dat de connectie blijft bestaan, maar ik krijg geen gegevens binnen van Casema. Het eerste waar ik toen aan dacht is mijn Dns, die heb ik dus ingevuld op de volgende 2 adressen.

195.95.96.97
195.96.96.33

Ik krijg nog steeds geen data binnen, als ik naar de dosprompt ga en ik probeer wat te pingen geeft hij aan connection timed out. Het enige wat ik wel kan pingen is het adres waar ik de vpn naar toe opbouw

Ik heb alles netjes nagelopen volgens onder staande link, en dat staat dus allemaal goed:

http://internet.casema.net/helpdesk/e_w2k_install_ovz.html

Gegevens Pc.

p3 500 Mhz
1 netwerk kaart intern netwerk
10.x.x.2
Winroute proxy (Voorheen had ik Casema Basic met serieele modem)
1 netwerk kaart Casema waar de Eurodocsis Motorola modem aan hangt.

Ik weet 100% dat de verbinding goed is, ik heb namelijk een dual install met Windows 98, en daar werk ik nu onder op het moment.

Owhja.. en opmerkingen over hoe slecht Casema is mogen van mij achterwege gelaten worden. Bij mij op mijn adres is Casema de enige oplossing qua kabel. Geen adsl leverbaar helaas.

• Steenvoorde
  • Registratie: Augustus 1999
  • Laatst online: 20-01 15:09
Voor W2K kan je ook andere PPPOE drivers gebruiken, daar heb je dat Wanadoo spul helemaal niet voor nodig. mail me maar als je ze wilt hebben. Ik heb Wannadoo (premium) ook werkend hier op W2K..

Verwijderd

Topicstarter
Steenvoorde schreef op 19 februari 2003 @ 11:07:
Voor W2K kan je ook andere PPPOE drivers gebruiken, daar heb je dat Wanadoo spul helemaal niet voor nodig. mail me maar als je ze wilt hebben. Ik heb Wannadoo (premium) ook werkend hier op W2K..
Gaat dat ook werken met die nieuwe Motorala modem want deze draait geloof ik met l2tp protocol? De vorige com21 modems draaide idd op PPOE.

• dutchderk
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 29-09-2022
Steenvoorde schreef op 19 February 2003 @ 11:07:
RASPPPOE hier te downen: http://user.cs.tu-berlin.de/~normanb/
Weet niet of het ook met die modem werkt maar zou eigenlijk niet weten waarom niet. Dat l2tp protocol is toch voor VPN verbindingen?

Hop doet leven...

• Steenvoorde
Hmm ... hebbik weer niet goed gelezen. |:( Ik denk het niet nee, deze drivers zijn alleen voor PPPOE. Maar L2PT is dan toch helemaal geen probleem? Ik neem aan dat je het tot nu toe met de Wanadoo Software geprobeerd hebt? In W2K kan je een verbinding opzetten met een L2PT server, zonder dat je daar additionele drivers voor nodig hebt. (Network and dail-up connections/add new/VPN) Je zal dan alleen met de security en authentication moeten spelen en het adres van de VPN server moeten hebben. Misschien kan je die gegevens uit je W98 setup halen? Ik denk niet dat Wanadoo hiervoor informatie beschikbaar stelt, aangezien ze er vanuit gaan dat je de Wanadoo software gebruikt. Maar je zou hierover ook de Casema of Wanadoo site voor kunnen zoeken. Had je deze al gevonden?

http://eservice.casema.tv...tory=1,607,1979,2629,2651

Wel voor XP, maar onder W2k zijn de stappen hetzelde? Ik vraag me alleen af waar die IPSECRA.EXE voor dient. Hopelijk werkt dit ook goed onder W2K..

Verwijderd

Topicstarter
Steenvoorde schreef op 19 februari 2003 @ 11:34:
Hmm ... hebbik weer niet goed gelezen. |:( Ik denk het niet nee, deze drivers zijn alleen voor PPPOE. Maar L2PT is dan toch helemaal geen probleem? Ik neem aan dat je het tot nu toe met de Wanadoo Software geprobeerd hebt? In W2K kan je een verbinding opzetten met een L2PT server, zonder dat je daar additionele drivers voor nodig hebt. (Network and dail-up connections/add new/VPN) Je zal dan alleen met de security en authentication moeten spelen en het adres van de VPN server moeten hebben. Misschien kan je die gegevens uit je W98 setup halen? Ik denk niet dat Wanadoo hiervoor informatie beschikbaar stelt, aangezien ze er vanuit gaan dat je de Wanadoo software gebruikt. Maar je zou hierover ook de Casema of Wanadoo site voor kunnen zoeken. Had je deze al gevonden?

http://eservice.casema.tv...tory=1,607,1979,2629,2651

Wel voor XP, maar onder W2k zijn de stappen hetzelde? Ik vraag me alleen af waar die IPSECRA.EXE voor dient. Hopelijk werkt dit ook goed onder W2K..
Ik heb het ook handmatig geprobeerd op te zetten, en dan kreeg ik de zelfde problemen, het enige vage is dat ik dat ipsecra.exe niet kan opstarten onder W2K, er gebeurt dan helemaal niets. Ik heb al een beetje lopen vogelen met de security en authentication instellingen maar tot op heden nog geen resultaat helaas.. :(

Ik ga eens zoeken naar een andere ipsecra.exe. Misschien dat dat een oplossing biedt.

• Steenvoorde
Tja, het lijkt er een beetje op dat de IPSECRA.EXE een of andere sleutel voor de op te zetten VPN installeerd. Maar vaag dat Wanadoo (weer) niet voor een standaard oplossing kiest. Als ik jou was zou ik gaan zoeken in de nederlandse Linux Usenet groups. Er zullen ongetwijfeld een aantal Linux users zijn die ook zo'm modem door hun strot geduwd hebben gekregen.. Er moet toch een oplossing voor zijn..

Succes!

Verwijderd

Heeft iemand misschien dat bestand IPSECRA.EXE. Ben nl de cd kwijt, maar zonder dit bestand is het niet te installeren op windows XP

• jongetje
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 07:40
Casema (modem?) ondersteund GEEN Windows 2000...

Dat zeggen ze pas als je de helpdesk belt.

• aardbeix15
  • Registratie: Maart 2001
  • Niet online

aardbeix15

100%fruit pers je er niet uit!

jongentje schreef op 28 April 2003 @ 15:46:
Casema (modem?) ondersteund GEEN Windows 2000...

Dat zeggen ze pas als je de helpdesk belt.
Verwijderd schreef op 19 February 2003 @ 10:55:
Affijn het probleem is als volgt, Casema zegt heel fijn wij ondersteunen geen Windows 2000 prof, dus mensen met dit besturing systeem kunnen aan het gas.
tsja lees de draad voorat je blaat, dit had de topicstarter ook al aangeven in de startpost.

Hoe dan ook het lijkt me vreemd als dit niet mogelijk is. Een router met l2tp ondersteuning en daarachter je w2k bak moet geen probleem zijn denk ik. Maar ja als je geen router hebt en ook niet echt ndig heb is dit een beetje dure oplossing.

[ Voor 20% gewijzigd door aardbeix15 op 29-04-2003 10:05 ]

snel zeggen: 'De koetsier poetst de postkoets met postkoetspoets'
levensmotto: 'vroeg gedaan is lang gerelaxed!'.

Verwijderd

kijk hier eens...ergens onderaan staat ets over hoe je een UPDATE moet uitvoeren omdat windows"2000" niet "meteen" volledig onderteund wordt"....

http://eservice.casema.tv...2k/c_w2k_install_ovz.html

QUOTE van die PAGINA:

Ja maar ik krijg nog helemaal geen internet pagina's te zien. Wat moet ik nu doen?
Opmerking: Omdat deze NTS versie niet voor Windows 2000 geschikt is, kan het zijn dat u nog niet meteen internet pagina's kunt bezoeken of e-mail versturen. Hier moet u eerst nog even iets voor doen:

Stap 4: Geen data probleem
Klik met de rechter muisknop op het verbinding icoon, rechts onderin uw scherm op de taakbalk naast de tijd.
Klik in het menu op 'Advanced'.

Opmerking:

U ziet nu een Diagnostics scherm waarin de bereikbaarheid van de DNS servers te bepalen is. DNS 1 en DNS 2 zijn met een rode monitor afgebeeld. Dat wil zeggen dat deze niet gevonden worden. Dit veroorzaakt ook het probleem dat u nog niet op internet kunt komen.

Klik op de knop 'Test' en er wordt een ping gedaan naar de DNS servers. Oftewel, de bereikbaarheid wordt getest.

De test is geslaagd wanneer u groene regels ziet verschijnen die beginnen met:
Reply from.
Hierna moeten ook de DNS 1 en de DNS 2, groene monitoren krijgen.
Klik op hierna op de knop 'OK'.

Indien de DNS servers ROOD blijven of later weer ROOD zijn geworden, verbreek dan de verbinding en maak opnieuw verbinding met internet. Herhaal hierna nogmaals stap 4. Het is mogelijk dat u nu geen verbinding meer krijgt, maar wel een foutmelding. In dit geval dient u 10 minuten te wachten om opnieuw verbinding te kunnen maken.

• The Eagle
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 00:43

The Eagle

I wear my sunglasses at night

Eurodocsis en l2tp.....duffe ellende. RASPPOE werkte perfect, alleen gaan ze daar bij wanadoo helemaal van af :(

Kijk ook eens of je firewall aanstaat. Mijn ervaring bij mijn buuv was laatst dat zonealarm l2tp niet ondersteunt....firewall uit, probleem zo goed als opgelost.

Al is het nieuws nog zo slecht, het wordt leuker als je het op zijn Brabants zegt :)

• aardbeix15
  • Registratie: Maart 2001
  • Niet online

aardbeix15

100%fruit pers je er niet uit!

ik schop dit topic ff omdat ik nog niet echt een eenduidig antwoord uitde draad heb kunnen halen.

Mijn ouders ontvangen binnenkort Casema Broadband Basic, naar alle waarschijnlijkheid met het Eurodocsis modem. Zij willen dit, zonder router, enkel op 1 w2ksp3prof bak binnen laten komen.

Nu weet ik niet of deze http://eservice.casema.tv...2k/e_w2k_install_ovz.html link ten tijde van het starten van deze draad al bestond, mar ik neem aan dat hier de oplossing wordt gegeven en het nu wel werkt :?

snel zeggen: 'De koetsier poetst de postkoets met postkoetspoets'
levensmotto: 'vroeg gedaan is lang gerelaxed!'.

• Apen-nootjes
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 03-04-2025

Apen-nootjes

aka Apen-klootjes

mmm.. Ik ontvang volgende week ook zo'n modem.. Ik ga het ook laten binnenkomen op een win2k bak en dan wil ik het ook nog gaan delen... Ik geloof dat ik een probleem heb.. Heeft iemand nog tips voor me????? HEEEEL erg bedankt!!

SmartDoDo: Ach, afhankelijk van je smaak kan het best een lekker geil ding zijn :P
You never had a date you couldn't inflate

Verwijderd

aardbeix15 schreef op 10 June 2003 @ 11:00:
ik schop dit topic ff omdat ik nog niet echt een eenduidig antwoord uitde draad heb kunnen halen.
Ja, dat vond ik ook toen ik het las, omdat ik deze week ook probeerde om eea aan de praat te krijgen... Maar uiteindelijk is het me gelukt!
Nu weet ik niet of deze http://eservice.casema.tv...2k/e_w2k_install_ovz.html link ten tijde van het starten van deze draad al bestond, mar ik neem aan dat hier de oplossing wordt gegeven en het nu wel werkt :?
Yep, daar wordt idd de oplossing gegeven; ik had alle stappen uitgevoerd, maar niet de eerste stap waar beschreven wordt dat je IPSECRA moest uitvoeren. (In de CD-ROM die ik van Casema heb gekregen, is het bestand te vinden in de l2tp-folder.)
Het klopt overigens dat dit bestand niets lijkt te doen, maar het is een tooltje wat er voor zorgt dat IPSec over L2TP mogelijk wordt gemaakt... hoewel... de beschrijving zegt: Tool to disable L2TP/IPSec on W2K and XP
Was ik nou maar niet zo eigenwijs om 't zonder dit bestand te proberen, want 't had me een hoop gezeur bespaard...
Hoewel ik niet zeker weet of 't nou uiteindelijk DE oplossing was, maar het was wel het laatste wat ik geprobeerd heb en toen ging 't ineens allemaal werken. :) Daarvoor kreeg ik error 678 (dat de server niet bereikbaar was).
Toen ik daarna echter ZoneAlarm opstartte, leek 't weer even mis te gaan, maar nadat ik de IP-adressen van het modem (Gateway en DHCP) had toegevoegd als Trusted Zone, ging dat ook OK.

PS. Het vage van alles was dat zonder dat IPSECRA ik via ipconfig /all zag dat ik wel verbinding met het modem had; de DHCP-server was zichtbaar, ik had een IP-adres toegewezen gekregen, ik zag "zelfs" het IP-nummer van de nameserver van Casema.

Casema zegt overigens geen telefonische ondersteuning voor Windows 2000 te geven, maar op bovengenoemde site staat dus wel een uitgebreide handleiding beschreven...
Ook is er te vinden hoe je het modem moet activeren!

Verwijderd

Hallo allemaal,
Koop de Sitecom DC 202 Versie 2 (Zilverkleurige) router en je bent gelijk van al het gelazer af.
Heb hier KaasHema Power Cabel, zonder problemen :)))
Kijk oof ff hier: Casema Eurodocsis met Sitecom DC-202 v2

Lenco

[ Voor 18% gewijzigd door Verwijderd op 12-10-2003 00:22 ]

Pagina: 1