Toon posts:

Casema Eurodocsis met Sitecom DC-202 v2

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hoi

Ik heb een Sitecom DC-202 v2 router en een Casema internetabbonement (Eurodocsis). Nu stel ik ik de router in via m'n browser. In de setup van de router staat mijn internetverbinding er al tussen: Casema met motorola-modem. Als ik vervolgens mijn logingegevens invoer en de test uitvoer blijkt dat er geen verbinding kan worden gemaakt. Nieuwe firmware is er niet voor de "v2" -versie. Iemand een idee wat ik precies fout doe?

• HamsterDance2
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 17-05 21:42
Probeer eens het mac adres van je netwerkkaart in de router in te voeren waarmee je altijd hebt zitten internetten. Er staat me iets van bij dat het eerste mac adres wat casema ziet voor je ip adres gebruikt wordt. Ergo als jij er nu een andere netwerkkaart=router aanhangt herkennen ze dat niet en gaat het fout. anders even bellen en vragen of ze het weer losgooien zodat je routers originele adres als hoofdadres gezien wordt. staat op de site dat ze routers en meer pc's niet erg vinden dus zie geen blokkade in dat laatste :)

Verwijderd

Het Motorola Eurodocsis modem van Casema werkt met het L2TP protocol dat helaas door nog weining routers ondersteunt wordt. Mijn Linksys Befsr41 v2 ondersteunt het ook niet.

• Dreamer
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 12-02 09:22

Dreamer

Foutje

Verwijderd schreef op 09 October 2003 @ 23:27:
Het Motorola Eurodocsis modem van Casema werkt met het L2TP protocol dat helaas door nog weining routers ondersteunt wordt. Mijn Linksys Befsr41 v2 ondersteunt het ook niet.
de sitecom router wordt door Casema aangeraden om te nemen als router (het is dus een van de weinige routers die het aan kan)

specs | specs server
je beste vriend is niet de vriend waar je het meeste over praat,
maar de vriend waar je het meeste aan denkt

Verwijderd

Hallo Mem,

Gisteren heb ik mijn Draytek Vigor 2200E vervangen voor een Sitecom DC 202 Versie 2 (de Zilverkleurige).
Deze gebruik ik op mijn Casema/Wanadoo Power Cable abonnement.
Loopt als een speer.
Aanvangkelijk had ik precies hetzelfde al wat jij schreef.
Hier is hoe ik het heb opgelost:

1. Alle gegevens invullen (je krijgt bij de test: Geen verbinding met server)
2. Haal de stroom van de router af
3. Haal de stroom van het Eurodocsis modem af en laat deze ong. 30 sec uit staan.
4. Zet het modem weer aan en wacht todat alle groene lampjes branden
5. Zet het modem in Standby met de knop boven op het modem
6. Zet de stroom weer op de router
7. Haal het modem uit stand by door 1 maal op de knop bovenop de router te drukken
8. Heb 5 min geduld.

Groetjes,

Lenco

P.s. Laat even weten of het gelukt is !

[ Voor 4% gewijzigd door Verwijderd op 10-10-2003 16:01 ]