[XP] gateway ?

Pagina: 1
Acties:

• Mr.CeeJay
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 27-04 11:42
Ik heb sinds ik achter mijn router zit (zie ook dit topic) een extra netwerkverbinding erbij.
Afbeeldingslocatie: http://picserver.student.utwente.nl/getpicture.php?id=109194

Ik ben in het bezit van een Edimax router met 4p. switch in.
NIC: Intel Pro 100+ Management Adapter

Wat ik zo vreemd vind is dat andere XP computers achter de router die verbinding niet hebben. De uptime van de WAN-1 op LAN router klopt exact met die van de router. Als ik de verbinding 'verbreek' kan ik nog steeds gewoon surfen.
Daarbij krijg ik de web-interface van de router niet meer geopend :?

offtopic:
Bij het zoeken met topics als 'XP gateway' kwam er geen duidelijk antwoord uit.

edit: via andere PC's achter de router kan ik de web-interface wel gewoon benaderen.

[ Voor 7% gewijzigd door Mr.CeeJay op 03-05-2003 23:01 ]

@echo off
echo Waar in 't bronsgroen eikenhout
echo 'T Nachtegaaltje zingt

Verwijderd

Kan je eens een opstelling van je netwerk geven, ik snap er zo geen snars van.......

• Mr.CeeJay
Zoals ik zei heb ik sinds ik achter een router zit die verbinding erbij.
Voorheen zat ik gewoon direct op internet.
Mijn ISP is @home.
Netwerkschets: @home modem - router - switch - PC's

@echo off

Verwijderd

Een gewoon netwerk dus...Is dit de enige verbinding die hebt lopen? Check dit ff bij Netwerkverbindingen in het Configuratie scherm. Als het goed is moet er Alleen de LAN-verbinding staan.

Persoonlijk denk ik dat er een LAN binnen een LAN is gecreërd, dat zou het niet meer inkunnen van de router's web-interface verklaren....Dus: ff opnieuw je LAN verbinding en internet instellen bij die PC ;)

[ Voor 15% gewijzigd door Verwijderd op 04-05-2003 13:13 ]

• Mr.CeeJay
Bij netwerkverbindingen heb ik dus een "LAN verbinding" met de netwerkkaart als interface
en een Internet-gateway met de WAN-1 op LAN Router als interface.
Instellingen: DHCP staat bij de router aan, PC krijgt ook gewoon zijn IP van hem.
Als gateway staat de router aangegeven.

@echo off

Verwijderd

Internet-gateway met de WAN-1 op LAN Router als interface.
Verwijder die eens....het is absoluut niet nodig om die aan te geven, de LAN-verbinding is genoeg voor een internet-verbinding. Probeer nadat je die verwijderd hebt, je router via een intern IP te bereiken zoals je dat op de andere PC's doet.

• Miglow
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 18:21
Is dit niet gewoon het gevolg van M$ UPNP-standaard??

Dat UPNP-supporting routers automatisch gevonden en geinstalleerd worden??
Ik weet btw niet waarom dat maar op 1 pc te zien is......

• Mr.CeeJay
Nu je uPNP opnoemt... ik heb een nieuwe firmware erin die volgens mij uPNP ondersteund.
Ik kan verder dus ook totaal niks met dat ding en heb hem uitstaan, omdat het alleen maar snelheid kost (duidelijk merkbaar zelffs)

@echo off

• Br@m
  • Registratie: Juli 2001
  • Niet online
Miglow schreef op 08 May 2003 @ 22:11:
Is dit niet gewoon het gevolg van M$ UPNP-standaard??
offtopic:
Volgens mij is het gewoon MS |:(

[ Voor 23% gewijzigd door Br@m op 08-05-2003 22:19 ]

Garmin NUVI 300 - ACER Aspire 5102WLMi

• Mr.CeeJay
uPNP uitgezet en de extra verbinding met zijn data was ook opeens vervlogen. :)

@echo off

• Velthuis
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 18-10-2005
Mmm, ik heb ook die WAN-1 op LAN Router. Ze zij beide actief en als ik de UTP uit de computer trek dan verdwijnt die WAN-1 p LAN Router. En de LAN verspringt naar niet verbonden. Kabel er weer in en daar is die WAN-1 weer!
Het wissen van die WAN-1 gaat anders niet, omdat hij verbonden is. En verbreken van die verbinding werkt niet; hij verbindt waarschijnlijk direct weer.
Ook ik heb nieuwe firmware (0.64) met uPNP voor Edimax BR-6104, maar heb die uitgeschakeld. Toch doet hij dit alles.

Maar mijn grootste probleem: geen internet (via @Home)!

Ik heb nu 1 PC met XP aangesloten op router:
Router deelt keurig IP adres uit (DHCP: 192.168.2.100), CO######a ingevuld in config van router alsook idletijd op 0 gezet, firewall uit en uPNP uit (ook geprobeerd met uPNP aan).
In XP automatisch IP (wordt 192.168.2.100) en DNS (wordt 192.168.2.1), geen WINS, Instellingen van IE automatisch overnemen, gateway maakt hij ook het router van (192.168.2.1).

Browser vindt geen internet. Kabel verplaatsen van poort op router naar modem (weer direct dus), geeft meteen WEL verbinding. Ergens heb ik iets gemist...

Niet geprobeerd (nog): geen namen maar IP-adressen invullen of bijvoorbeeld pingen naar een (extern) IP-adres.

PS: Mag de computernaam van de XP-compu wel CO######a blijven? Dat was voorheen nodig om automatisch het IP-adres te verkrijgen van @Home, maar deze taak wordt nu natuurlijk door het router uitgevoerd.

[ Voor 32% gewijzigd door Velthuis op 13-05-2003 01:08 ]

• Mr.CeeJay
Naam van router en computer mag hetzelfde zijn, omdat de router niet gezien word als PC.
Je kunt wel gewoon je router benaderen ?
Wat geeft je router als internet status aan ?

Ik heb dus ook die Edimax BR6104 met 0.64 en @home en toen uPNP uitging was die WAN-1 dus ook gelijk weg.
Wat ik ook kon doen is die WAN-1 disablen, wat 15% snelheid opleverde.

@echo off

• Velthuis
De internet status gaf aan dat er geen verbinding was, maar inmiddels is het toch gelukt. Misschien was @Home even brak toen ik maandagnacht bezig was. Dat met die WAN-1 kijk ik nog wel eens naar, om eventuele snelheidsverhoging te bewerkstelligen, maar...

Nu heb ik echter het probleem dat ik af en toe geen verbinding heb en deze pas na ongeveer 5-10 minuten weer wel werkt. Tijdens de verbindingsloze periode geeft het router aan dat er geen verbinding is (correct). Na die paar minuten werkt het weer wel en geeft de status ook netjes aan dat hij verbonden is. Tussenpozen van verschillende lengte (uren) gehad met een werkende verbinding.

Ik heb geen tijd gehad om lampjes van modem oid te controleren. Wel geeft het router log niets aan over de switch van online naar offline (of andersom). Je merkt het daar slechts doordat terwijl er geen verbinding is de NTP-server niet gevonden kan worden. De "idle" van de Edimax staat (voor de duidelijkheid) op 0.

PS: Het gaat om @Home in Delden (nabij Hengelo).

[ Voor 4% gewijzigd door Velthuis op 14-05-2003 23:43 ]

• Mr.CeeJay
toch maar eens de lampjes van je modem in de gaten houden ;)
en maybe de IP instellingen van je router handmating invoeren, zodat je niet afhankelijk bent van DHCP en DNS, alleen hun gateway.

@echo off

Verwijderd

mmm ik heb ook een edimax router maar mijn netwerk ziet er niet zo uit ik heb gewoon de login gegevens van mijn prof in mijn edimax staan en dan mijn netwerk kaart op automatice staan. in iedere pc staat de netwerk kaart op auto ip de router doet de rest zowel met cable of adsl

• Velthuis
Mr.CeeJay> Dat zal ik zeker doen.

Inmiddels ook bij Edimax dezelfde vraag neergelegd. Ze adviseren me nog te proberen om firmware 0.59a erop te zetten. Deze heeft als datum (van de .bin) 15 april 2003 en is daarmee volgens mij anders dan de voorgaande 0.59 (3 januari 2003).
Maar er wordt door de medewerker van Edimax eigenlijk al vermoed dat het een defect in het router betreft. Als 0.59a niet werkt, dan zou ik moeten gaan omruilen.
Pagina: 1