Sterretje / nummer / hekje codes

Pagina: 1
Acties:
  • 11.288 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• ZOMERZON
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 13-03 11:45

ZOMERZON

Voor Geen Cent Gaat De Zon Op

Topicstarter
Heb een vraag en omdat ik het niet echt snel kon vinden bij Google, GOT search en Vodafoon dacht ik van - ik ga maar een nieuwe topic starten.
Dus als er ooit een topic hierover is gestart, graag de link ernaartoe.

Ik zat net effe wat uit te proberen met mijn telefoon.
Heb een Sony J5 en gebruik een Vodafoon prepaid kaart.

Om mijn saldo te bekijken kan ik *101# intikken en dan verschijnt me saldo.
Nou... ik vond die codes best interessant en tikte effe wat random in.

Zo kreeg ik bij *120# een " plaatsbepaling geactiveerd ".
Snapte dus nix van wat did deed en kon dit ook op i-net niet vinden.

Weet iemand misschien waar ik zo'n complete code lijst kan bekijken ??
Of wat al die codes nou eigenlijk doen....

Thanks bij voorbaat :)

• Nibble
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 22-03 01:28
Illegale link!

Check over 5 min je mail.

zowat voor alle mobieltjes en codes.

[ Voor 53% gewijzigd door Xandrios op 03-05-2003 21:35 ]

T is for TANK, and T is for TERROR ... and K is the K for KILLING in error.

• GGS_206
  • Niet online

GGS_206

Oranje!

Nibble: tis beter dat je die link weghaalt, want volgens mij mag die hier niet

T.net ID. Bekijk het maar es eem..
‹(◕‿◕)›

• Ginz
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 07-04 19:19

Ginz

Trek Superfly 5 powered

KPN Prepaid:

*106# = Geldigheidsduur beltegoed
*101# = Hoogte beltegoed

Vodafone:

*100# = Je eigen nummer

Nokia:

*#0000# = Software versie
*#war0anty# = gegevens over de aankoopdatum en reparaties

SamSung:

*#9999# = één of andere software versie

SonyEricsson:

>*<<*<* = Service menu

En natuurlijk *#06# bij elke telefoon om het IMEI nummer te achterhalen.

en er zijn er nog veel meer, maar die weet ik helaas niet allemaal uit mijn hoofd.
Staat op een briefje, als ik ze kan vinden post ik er wel meer.

[ Voor 34% gewijzigd door Ginz op 03-05-2003 22:05 ]

"It's nice to be important, but it's more important to be nice"
-
"You like it now, but you'll learn to love it later"

• ZOMERZON

ZOMERZON

Topicstarter
Dank je wel voor de reply's..

Volgens mij zitten er een hoop codes , sommige die best handig kunnen zijn :D

• yohan
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 29-03 15:44
Ginz schreef op 03 May 2003 @ 21:58:
Nokia:

*#0000# = Software versie
Geeft ook de geboortedatum van je telefoon... Kan je z'n verjaardag vieren :+

[ Voor 3% gewijzigd door yohan op 03-05-2003 22:59 . Reden: typefout ]

"I'm not a cynic. I get up every morning hoping to find an honest man." - [Jack McCoy, Law & Order]

Verwijderd

*#0000# is op mijn Siemens telefoon het instellen van de taal op Nederlands! :? :)

• yohan
Verwijderd schreef op 03 May 2003 @ 23:01:
*#0000# is op mijn Siemens telefoon het instellen van de taal op Nederlands! :? :)
Damn. Das handig }:O

"I'm not a cynic. I get up every morning hoping to find an honest man." - [Jack McCoy, Law & Order]

• ZOMERZON

ZOMERZON

Topicstarter
Weet iemand wat die *120# plaatbepaling doet dan ?? en hoe ik dat dan uit kan zetten.....

• yohan
ZOMERZON schreef op 03 mei 2003 @ 23:05:
Weet iemand wat die *120# plaatbepaling doet dan ?? en hoe ik dat dan uit kan zetten.....
Volgens mij bedoel je die nieuwe service van O2 (Telfort). Die staat standaard uit :)

• Gody
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 07-04 11:12
KPN

*103# - voor de hoogte van je sms-tegoed

• rb338
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 04-03 19:38
Vage shit, *#war0anty# geeft inderdaad wat serienummers en data, maar ik kan niet meer uit het menu :?
Hij gaat vervolgens wel vanzelf op toetsenblokkering, wat ineens Engels is ipv Nederlands. Haal ik 'm van toetsenblok af, zit ie weer in dat menuutje :? Vreemd hoor...
Moet 'm gewoon opnieuw opstarten wil ik weer wat kunnen doen. Is overigens wel weer Nederlands nu :)

Oja, Nokia 6100 dus.
Geboortedatum is overigens 012003, jammer dat de dag er niet bij staat ;)

• Dennahz
  • Laatst online: 06-04 17:44

Dennahz

Life feels like hell should.

*120# werkt hier ook @ Vodafone en heb geen idee wat het inhoud.. er stond ook iets van plaatsbepaling o.i.d.

Twitter

• Ginz
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 07-04 19:19

Ginz

Trek Superfly 5 powered

Gody schreef op 03 May 2003 @ 23:10:
KPN

*103# - voor de hoogte van je sms-tegoed
Die is dan waarschijnlijk nieuw?
Vroeger moest je altijd een SMS naar 456 sturen, dan kreeg je een SMS terug met je SMS tegoed..
Maar *103# doet het echt?

"It's nice to be important, but it's more important to be nice"
-
"You like it now, but you'll learn to love it later"

• Gompy58
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 18-04-2025

Gompy58

het valt wel, maar niet mee...

is plaatsbepaling niet zoiets als dat het netnummer op je display wordt weergegeven ??

Had dit bij KPN altijd aanstaan, best handig. Wat wel; raar is dat ik dit met een T-mobile abbo ook kan aanzetten maar dat er dan niets gebeurt....

ik heb ze wel op een rijtje, maar ze werken partime....

• Dennahz
  • Laatst online: 06-04 17:44

Dennahz

Life feels like hell should.

Gompy58 schreef op 04 mei 2003 @ 01:16:
is plaatsbepaling niet zoiets als dat het netnummer op je display wordt weergegeven ??

Had dit bij KPN altijd aanstaan, best handig. Wat wel; raar is dat ik dit met een T-mobile abbo ook kan aanzetten maar dat er dan niets gebeurt....
Volgens mij is dat iets anders, heet dat geen CELL bericht o.i.d :? In Spanje kreeg ik namelijk geen netnummer maar het nummer van de zendmast te zien.

[ Voor 3% gewijzigd door Dennahz op 04-05-2003 01:28 ]

Twitter

• Yngwie-
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 15-03 17:01

Yngwie-

Murphy was an optimist

Ginz schreef op 04 May 2003 @ 01:10:
[...]

Die is dan waarschijnlijk nieuw?
Vroeger moest je altijd een SMS naar 456 sturen, dan kreeg je een SMS terug met je SMS tegoed..
Maar *103# doet het echt?
Bij mij werkt *103# iig niet (KPN) krijg een unknown application melding :?

• PROnline
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 08-04 15:44
rb338 schreef op 03 May 2003 @ 23:11:
Vage shit, *#war0anty# geeft inderdaad wat serienummers en data, maar ik kan niet meer uit het menu :?
Hij gaat vervolgens wel vanzelf op toetsenblokkering, wat ineens Engels is ipv Nederlands. Haal ik 'm van toetsenblok af, zit ie weer in dat menuutje :? Vreemd hoor...
Moet 'm gewoon opnieuw opstarten wil ik weer wat kunnen doen. Is overigens wel weer Nederlands nu :)

Oja, Nokia 6100 dus.
012003 is engelse notatie voor 20 januari 2003.

• Jacco Swart
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 07-04 06:20
Is het nu mogelijk om met T-mobile het net nummer op je display te krijgen?? Net zoals met vodafoon? En welke code moet er dan in getoest worden??

www.ya-calendar.com - Gratis online agenda

• ZOMERZON

ZOMERZON

Topicstarter
Het blijft dus spelen met codes...
Weet niemand een site waar al die codes te zien zijn ??
Heb net zelf ook al weer het internet afgelopen en heb niets gevonden.( misschien zoek ik verkeerd)

Zou er ook een code zijn om de provider te hacken en zo gratis belminuten te krijgen :p

• Goof2000
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 07-04 17:57
Bij mij bij Panasonic met Prepay KPN geeft *120# "Doorschakelingen Voicemail in buitenland geactiveerd" aan.

• PipoDeClown
  • Registratie: September 2000
  • Niet online

PipoDeClown

Izze Zimpell

BrEeZeR schreef op 03 May 2003 @ 23:59:
*120# werkt hier ook @ Vodafone en heb geen idee wat het inhoud.. er stond ook iets van plaatsbepaling o.i.d.
en hoe schakel je dat weer uiit? 8)7

God weet alles, want hij is lid van de Mosad. To protect your freedom i will take that away from you. Mijn drankgebruik heeft ernstig te lijden onder mijn gezondheid.

• The Dolf
  • Registratie: November 2000
  • Niet online
PROnline schreef op 04 May 2003 @ 17:34:
[...]

012003 is engelse notatie voor 20 januari 2003.
En waar haal je dit vandaan?

Ik weet heel zeker dat 10 01 de maand is en 2003 het jaar.

We hebben hier thuis nu 6 Nokia's liggen en het lijkt me zeer verdacht dat ze allemaal op de 20ste zijn gemaakt.

[ Voor 3% gewijzigd door The Dolf op 04-05-2003 21:04 ]

Gezocht!
Samsung 1TB HD103SI printplaat
Router
If everything seems to be going well, you have obviously overlooked something

Verwijderd

Weet iemand hoe het zit met belgische operators zoals bvb mobistar met deze codes?
En had Nokia zelf ook zo geen codes die ivm met de gsm zelf te maken hadden?

• nero355
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 22-02 18:06

nero355

ph34r my [WCG] Cows :P

The Dolf schreef op 04 mei 2003 @ 18:00:
[...]

En waar haal je dit vandaan?

Ik weet heel zeker dat [b]10 de maand is en 2003 het jaar.[b]

We hebben hier thuis nu 6 Nokia's liggen en het lijkt me zeer verdacht dat ze allemaal op de 20ste zijn gemaakt.
Zitten we nu al in oktober :? DAMN TIJD GAAT SNEL :P

|| Stem op mooiere Topic Search linkjes! :) " || Pi-Hole : Geen advertenties meer voor je hele netwerk! >:) ||

Verwijderd

rb338 schreef op 03 mei 2003 @ 23:11:

Oja, Nokia 6100 dus.
dat is met elke nokia.... je moet reboten om uit dat menu te komen

• Bjorker
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 20:45

Bjorker

Cadillacs rule!

PipoDeClown schreef op 04 May 2003 @ 17:58:
[...]

en hoe schakel je dat weer uiit? 8)7
Met *121# zet je het weer uit. :)

Nope

• ZOMERZON

ZOMERZON

Topicstarter
Met mijn sony j5 - vodafone prepaid krijg ik Unsuccesful - system failure (in het engels dan :) )

Verwijderd

nokia 6510 : *3370# = "change active speech codec" => dan gaat 'ie op zoek naar een andere simkaart
als je een dual sim-cover of -batterij gebruikt schakelt hij dan over op de andere simkaart (dus i.p.v. dat je hem uit en terug aan moet doen)
als je maar één simkaart gebruikt start hij opnieuw met diezelfde kaart (logischerwijze)

Verwijderd

Verwijderd schreef op 04 mei 2003 @ 22:06:
nokia 6510 : *3370# = "change active speech codec" => dan gaat 'ie op zoek naar een andere simkaart
als je een dual sim-cover of -batterij gebruikt schakelt hij dan over op de andere simkaart (dus i.p.v. dat je hem uit en terug aan moet doen)
als je maar één simkaart gebruikt start hij opnieuw met diezelfde kaart (logischerwijze)
echt niet!

337=EFR

EFR aan of uit zetten, hoe kom je erbij dat het iets met SIM te doen heeft... |:( 8)7

Verwijderd

Verwijderd schreef op 04 mei 2003 @ 22:14:
[...]
echt niet!

337=EFR

EFR aan of uit zetten, hoe kom je erbij dat het iets met SIM te doen heeft... |:( 8)7
3370 !!!!
goed lezen en dan pas van je oren maken :)
en als ik dat doe, dan verandert ie echt wel van simkaart hoor (heb een dual-sim battery)

[ Voor 15% gewijzigd door Verwijderd op 04-05-2003 22:31 ]

• Luke!
  • Laatst online: 07-04 22:21

Luke!

#Treinbaas
rb338 schreef op 03 May 2003 @ 23:11:
Gelukkig, ik ben dus niet de enige die er niet meer uitkwam.

• tweakerbee
  • Laatst online: 06-04 15:06

tweakerbee

dus..?

Met *121# schakel je de plaatsbepaling NIET uit. Met *#120# wel!
Wat het precies doet weet ik niet ;)

EDIT: Nee, dat was het niet. Dat geeft alleen de actieve status aan. Ik krijg het nu ook niet meer uitgeschakeld?

[ Voor 37% gewijzigd door tweakerbee op 04-05-2003 22:59 ]

You can't have everything. Where would you put it?

Verwijderd

Verwijderd schreef op 04 May 2003 @ 22:29:
[...]

3370 !!!!
goed lezen en dan pas van je oren maken :)
en als ik dat doe, dan verandert ie echt wel van simkaart hoor (heb een dual-sim battery)
waarbij de 0 dus staat voor uit!

maar ik zal het wel mis hebben, maar toch weet ik zeker dat de code zorgt dat ie opnieuw opstart en dan EFR aan of uit zet..

maar dat zal in jou situatie wel verandert zijn... :?

[ Voor 7% gewijzigd door Verwijderd op 05-05-2003 00:12 ]

• Trebbors
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 07-04 22:50

Trebbors

Failure is no option!

tweakerbee schreef op 04 May 2003 @ 22:58:
Met *121# schakel je de plaatsbepaling NIET uit. Met *#120# wel!
Wat het precies doet weet ik niet ;)

EDIT: Nee, dat was het niet. Dat geeft alleen de actieve status aan. Ik krijg het nu ook niet meer uitgeschakeld?
Met #120# schakel je het uit.

Verwijderd

ik snap het nog steeds niet wat die plaatsbepaling inhoudt.

• jep
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 17:36

jep

En hoe ik dat netnummer op mn scherm krijg, dat is handig. :)

• MrEdge_
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 17-11-2023
Die plaatsbepaling is toch een nieuwe service waarmee in de Randstad wordt proefgedraaid. Het kwam erop neer dat je bepaalde mensen toestemming kunt geven om te achterhalen waar jij je op dat moment bevindt. Dat kan tot 500 meter nauwkeurig. Heeft laatst iets over op fp gestaan geloof ik.

edit: was op fok: http://frontpage.fok.nl/news.fok?id=27771

[ Voor 10% gewijzigd door MrEdge_ op 06-05-2003 17:10 ]

Verwijderd

Maar we hebben het hier over Voda, misschien zijn die hetzelfde van plan?

• Pogostokje
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 04-04 12:36

Pogostokje

* twiet *

Even voor de mensen die twijfelen ... veel codes worden naar het netwerk verzonden, zoals die van de plaatsbepaling en beltegoed. Het netwerk bepaalt simpelweg wat er dan gebeuren moet. Beschouw het maar als een *.ini bestandje met simpelweg wat codes erin en de reactie. :) Dus een provider op deze manier hacken is onmogelijk en, voor we die hoax weer voorbij zien komen: nee, je kan er ook niet gratis mee bellen.

Andere codes worden op het toestel uitgevoerd, zoals de #06# en die warranty. Daar is niks illegaals aan, en evenmin kan je er 'je telefoon mee hacken'. Het zijn legitieme functies. Je moet alleen even oppassen dat je niet je instellingen aanpast zoals de EFR codec uitzetten. Da's lullig als je niet weet hoe die weer aanmoet, want dan bel je dus vanaf dat moment met een slechtere kwaliteit. :P Deze codes verschillen trouwens sterk per merk, dus Nokia codes werken niet allemaal op Siemens enzo.... zelfs per type.

Tot slot heb je nog codes die op de SIM kaart werken, vaak beginnen die met 2x** of 2x## (bv **004....) ... die gebruik je om buiten de menu's van de telefoon om dingen met je simkaart te doen, zoals je pincode wijzigen enzo.

Als je dit allemaal goed wil begrijpen moet je eerst weten wat je simkaart doet, wat je telefoon doet en wat het netwerk doet. Er zijn nog steeds mensen die denken dat een telefoon de doorschakeling regelt of het netwerk je pincode kan veranderen. Dat soort dingen. ;)

... ook ik heb soms per ongeluk gelijk.

• reuzekind
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 14-01 11:08

reuzekind

Ik geloof in GoT

Even wat copy-gepaste van een site met samsung codes;

*#06# - Displaying IMEI

*#9999# - Displaying firmware version
Displays firmware version.

*#9998# - Displaying configuration version
Displays phone configuration version. The versions differ in e.g. number of languages and number of known GSM network operators.

*#9997# - Selftest
Activates all segments of display and starts to ring. This function can be interrupted by pressing any key.

*#9993# - Engineering functions
Unblocks the Engineering functions. After entering this code, the new item - Engineering functions - will be added into menu. This item has two submenus: Revisions, where you can get the same information as by using codes 9999 and 9998 and Cell Info with information on cells. For more information, see Network monitoring. Item Engineering functions is available until switching off the phone.

*#9990# - Battery Monitor

Battery test. The meaning of the first line is not yet known, unfortunatelly.

C98 - remaining capacity of acumulator in percent
M1599955 - Counter of relative time remaining until discharge of battery in 10ths of second.
31 - temperature of accumulator
68 - voltage of accumulator [V*10]
TIMER - counter of charging/discharging time in seconds

It is quite difficult to finish the test, because monitor is permanently overlapping normal display contents. The easiest way is to switch off the phone. However you can press the CLR button for 1 second, enter *#9990# and press the CLR again.

*#9000# - SIM Lock
Makes the phone refuse every other card then the one presently active. You can enter the card exchange password. WARNING ! The asterisks are displayed while entering password and no verification is required. In case of mistyping the password you probably won't be able to deactivate this feature. Phone will block itself with message Phone is blocked after 10 wrong password entries. Reactivation is very difficult.

*#9001# - Group SIM Lock
This function has not been investigated yet and requires a special SIM card. WARNING ! The asterisks are displayed while entering password and no verification is required. In case of mistyping the password you probably won't be able to deactivate this feature. Phone will block itself with message Phone is blocked after 10 wrong password entries. Reactivation is very difficult.

*#9002# - Operator SIM Lock
This function has not been investigated yet and requires a special SIM card. WARNING ! The asterisks are displayed while entering password and no verification is required. In case of mistyping the password you probably won't be able to deactivate this feature. Phone will block itself with message Phone is blocked after 10 wrong password entries. Reactivation is very difficult.

*#9003# - Network SIM Lock
Makes the phone refuse SIM card of any other operators. The password is to be entered during activation, which is than required to disable this feature or while trying to use SIM card of another operator. Most phones sold at a discounted price may be protected by this password. WARNING ! Do not try to remove this protection, the phone will block itself with message Phone is blocked after 10 invalid entries. Reactivation is very difficult.

http://www.gsmtricks.com/samsung.htm --> voor network monitoring codes.

De gustibus non est disputandum ||| Vivat, Vivat, Societas Gymnasii Hagani !

• Positron
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 29-03 04:02

Positron

Immer positief! +1,6*10^-19 C

Verwijderd schreef op 03 mei 2003 @ 23:01:
Moet je niet doen als je in Japan zit. ;) Volgens mij is die code namelijk voor het instellen van de taal van het land waarin je je bevind. Hang me hier niet aan op. ;)

Garmin Fenix 6 Sapphire | Swim.. Bike.. Run!

• [BoSS]
  • Laatst online: 21:41

[BoSS]

Geen woorden maar daden!

Nee, dat klopt niet helemaal. Hij stelt de taal in op de standaard taal van je SIM-kaart, dus Nederlands in de meeste gevallen.

20x 170 Wp (Solar Frontier) op ZZO / 54 graden

• tweakerbee
  • Laatst online: 06-04 15:06

tweakerbee

dus..?

Dan doe je gewoon weer *#0001# krijg je Engels als taal :)

You can't have everything. Where would you put it?

Verwijderd

Iemand vroeg wat codes voor België:
Base: *333*# Beltegoed
Proximus: #121# Beltegoed
En er zijn er nog een pak maar ik ben ze vergeten als ik ze heb post ik ze erbij
Maar euuh ik had overlaatst ook iets raars voor...
Ik was zowat met codetjes aant experimenteren en ineens kon ik een nummer ingeven en ik maar wat ingetypt en toen kwam er nummer geblokkeerd.
Opnieuw dat nummer gedaan maar toen lukte het niet meer helaas dat nummer vergete :(

• Brokencore
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 02:28
Goof2000 schreef op 04 mei 2003 @ 17:50:
Bij mij bij Panasonic met Prepay KPN geeft *120# "Doorschakelingen Voicemail in buitenland geactiveerd" aan.
Dat krijg ik met mijn Hi prepaid ook, maar niet gevreest met *121# kan je weer uitzeten.
Pagina: 1