Toon posts:

Dodenherdenking en fragging

Pagina: 1 2 Laatste
Acties:
  • 480 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

ik ga zo lekker UT spelen, ik zie de relatie niet, als de relatie met de echte wereld er wel was dan speelde ik het spel NOOIT

er gaan elke dag duizenden mensen dood/worden geboren en alles op de PC/SPEELSTATION/XDOOS/SPELKUBUS is NEP

Verwijderd

Ik ben net terug van een potje rossen, maar ik heb er verder ook niet aan gedacht hoor. Niemand stopte ook of zei er iets over. En zolang niemand mij hoort vind ik het wel best, anderen mogen het van mij gerust doen.

• Wildfire
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 09:14

Wildfire

Joy to the world!

FreakNL schreef op 04 May 2003 @ 21:05:
Ik zat naar Kopspijkers te kijken wat ik opgenomen had, en ik heb er niet aan gedacht :/

NOFI, maar ik heb er ook geen behoefte aan. Ik heb veel liever dat mensen gewoon normaal met elkaar omgaan. Ik weet van mezelf dat ik een rein geweten heb, en ik heb geen behoefte om mensen te gedenken die ik niet ken.

Ik zie hierboven iets staan van in de trant van "mensen die niet meedoen, maar de volgende dag denken: "he fijn, een vrije dag". Nou er zijn ook mensen die schijnheilig aan een dodenherdenking meedoen, en de volgende dag weer iemand in het cafe op hun muil slaan. Daarom wil ik er sowieso al niet bijhoren, beetje hetzelfde idee als 1 keer per jaar naar kerk (met Kerst).

Natuurlijk heb ik wel respect voor de mensen die gesneuveld zijn bij alle verschrikkelijke oorlogen enz. na WOII, maar respect kan je gewoon uitdragen in je normale levenstijl, en daar heb ik die 2 schijnheilige minuten op 4 mei niet voor nodig.

NOFI
Amen.

Toevallig zat ik met m'n ouders ook Kopspijkers af te kijken...

BTW, Ik weet zeer goed wat er allemaal is gebeurd tijdens WO II en ik realiseer me ook terdege dat we zeer blij mogen zijn dat we zijn bevrijd, maar die twee minuten stilte helpt voor geen meter en al helemaal niet dat verplichte sfeertje er omheen. Ik heb op mijn eigen manier respect voor iedereen die bij de strijd tegen de nazi's betrokken is geweest en daar heb ik die twee minuten niet voor nodig.

Systeemspecs | Mijn V&A spulletjes | Mijn RIPE Atlas probe

• FreakNL
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 13:52

FreakNL

Well do ya punk?

^^ Exactly my point :)

[ Voor 5% gewijzigd door FreakNL op 04-05-2003 22:12 ]

Verwijderd

KaAzKoP schreef op 04 May 2003 @ 20:28:
[...]

Zozo, dat is al heel wat.

Maar hier worden slowchats wat minder gewaardeerd dan op Fok :P.
nighthawk en kaazkop ook hier op got ? ;)

Tja, iig lopen hier geen figuren rond zoals farzin en sch :D dus got stuk aangenamer.
O-)

------------

Over dodenherdenking: ik herdenk ze wel maar op andere tijdstippen... iedereen zijn eigen manier maar 2 min gezamelijk vind ik overbodig... Voor de rest was het om 20.00 wel aardig stil (op de vogeltjes na dan :) )

[ Voor 26% gewijzigd door Verwijderd op 04-05-2003 22:26 ]

• NightH4wk
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 10-11-2024
offtopic:
Word steeds gezelliger hier. :)

Zijn er morgen ook nog gamers die iets speciaals doen?
Het is minder speciaal dan dodenherdenking, maar ook een belangrijke dag. :)

• KneoK
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 31-12-2025

KneoK

Not in a million lightyears

edit:
Nutteloze Quotes verwijderd

Ontopic: Om 5 minuten voor acht ging mijn spelletje even op pauze (zat Vietcong te spelen, wel erg ongepast als ik lekker door knal :) ) en het geluid uit. Heb de tv even aan gezet op Nederland 1 en ben even netjes stil geweest.

En voor de mensen die het "wel lekker op hun eigen manier doen": bedenk ook even dat er een heleboel mensen zijn die het ERG op prijs stellen dat iedereen gewoon even stil is... Doe het dan niet om de mensen te gedenken maar gewoon uit respect voor de mensen die het nut er nog wel van inzien. Die 2 hele minuten per jaar...
Je kan het allemaal maar schijnheilig vinden en weet ik wat, maar ik vind het niet minder schijnheilig dan Paasontbijt of Kerstontbijt of wat dan ook, gezellig die paar dagen in het jaar geforceerd met de familie aan tafel. Maar er zijn mensen die er nog waarde aan hechten, dus waarom zou ik dat dan verpesten door eens even flink op mijn principes te gaan staan ?

[ Voor 20% gewijzigd door KneoK op 06-05-2003 15:01 ]

• M@NIC
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 13-10-2025
Dicht voor overleg :/

• M@NIC
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 13-10-2025
En weer open, 2 heren (NightH4wk & KaAzKoP) hebben een mail gekregen, waar van één dit bericht niet meer kan lezen.

Verwijderd

Lekker fraggen op dodenherdenking moet gewoon kunnen, alleen iets voor 8 uur gaat bij mij alles op pauze/uit en zet ik de tv op NL 2.

Iedereen zou gewoon stil moeten zijn tijdens deze 2 minuten, ik heb zeer veel respect voor al die mensen die zijn gestorven in de 2e wereld oorlog en voor degene die het moeilijk hebben gehad.
Tijdens de 2 minuten gisteravond hoorde ik buiten zo'n sjonnie met zijn brullend auto en dreunende subwoofers door de straat gieren....asociaal.

Verwijderd

Fuck off!!

Dodenherdenking is dan wel geweest, maar het gaat mij om het principie.
Iedereen moet weten wat hij op dat moment doet, ik kan me voorstellen dat je je er niets van aantrekt. Ik zelf ook niet hoor.
Dus degene die er respect voor toon, moet dat doen.
Diegene die lekker door gamed, heeft het misschien niet eens in de gaten.
Het is maar een symbolisch moment hoor. Je kan het wel blijven herdenken, schiet je niet veel mee op.

• MrCaleb
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 11-01-2022
Om eerlijk te zijn zat ik Battlefield te spelen precies op het moment dat ik eigelijk stil moest zijn en moest na denken over al de slachtoffer die gevallen zijn in deze vreselijke oorlog, maar ik bedoel, waarom zou je er speciaal 2 min voor weg denken, terwijl je ook in het dagelijkse leven over zulke dingen nadenkt, voor me eigen gevoel herdenk ik de doden genoeg en geef ik me eigen plek voor zoiets vreselijks van welke oorlog dan ook

Als ze nou is geen oorlog hadden, konden we een dag hebben om de leuke dingen van het leven te herdenken, inplaats van de dingen die te erg waren om over te praten, en dan maar stil zijn erover..zwijgen is niet altijd juist

Maar goed..

Volgend jaar weer een herdenkingsdag

• Hydra
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 17-12-2025
Nou, ik was zondag om 8 uur dus fijn aan 't gamen (Dark Age of Camelot, druk bezig met m'n Pally te tanken in een group), die hele dodenherdenking glad vergeten |:(

https://niels.nu

• j-w
  • Registratie: Augustus 1999
  • Niet online

j-w

Verwijderd schreef op 06 mei 2003 @ 13:06:

Je kan het wel blijven herdenken, schiet je niet veel mee op.
denks nou eens na. Wat zijn nou de redenen voor die herdenking?

[ Voor 3% gewijzigd door j-w op 06-05-2003 13:46 ]

Verwijderd

Het is ongemerkt aan me voorbijgegaan... ik kan de doden ook wel respecteren (wat ik trouwens vrij cliche-achtig vind) zonder 2 minuten stil te zijn. Word de wereld er beter van als ik 2 minuten stop met mijn spelletje :? Als het zo was zou ik het meteen doen, maar ik en een ieder ander heeft er verder niks aan.

Verwijderd

j-w schreef op 06 mei 2003 @ 13:45:
[...]

denks nou eens na. Wat zijn nou de redenen voor die herdenking?
Dat is een quote over een zinnetje van mij. Ik neem aan dat je het hele bericht gelezen hebt. Dat is gewoon mijn mening, die ik zo te lezen met sommige anderen deel. Over 1000 jaar kunnen we dan wel iedere dag een vreselijke gebeurtenis gaan herdenken.
Ik her denk geen dingen, ik ver werk ze en klaar uit.

Verwijderd

Moet je mij eens uitleggen dan, hoe jij de 2e WO 'verwerkt'; je bent er niet eens bij geweest.

Tijdens de 2e WO zijn zo veel doden gevallen en er zijn zoveel misdaden gepleegd, dat dit word herdacht. 2 minuutjes per jaar stilte...is wel moeilijk om op te brengen...

Zonder al die mensen die zich hebben opgeofferd voor de vrijheid, zat je nu misschien wel niet lekker te gamen...fijne toekomst zou dat geweest zijn als Adolf aan de macht geweest zou zijn. Iedereen die 'verkeerd' was zou gewoon afgemaakt worden.

Beetje respect voor al die mensen is dus zeker wel op zijn plaats.

Verwijderd

Nogmaals, respect hoef je niet te tonen door scheinhelig 2 minuutjes stil te zijn, degenen die het hardst schreeuwen dat je het MOET doen zijn meestal ook degenen die het geen flikker uitmaken en "jodenmoppen" vertellen.

Ik weet best dat we bevrijd zijn door de Amerikanen, Canadezen en Engelsen en dat je stil moet staan bij al die doden maar dat kan ook zonder die 2 minuutjes stilte...

Verwijderd

degenen die het hardst schreeuwen dat je het MOET doen zijn meestal ook degenen die het geen flikker uitmaken en "jodenmoppen" vertellen.
Rare stellingen verzin jij, het verbaast me eigenlijks ook niet waarom jij die 2 'scheinheilige' minuutjes stilte niet op kan brengen.

Verwijderd

Verwijderd schreef op 07 May 2003 @ 01:21:
[...]

Dat is een quote over een zinnetje van mij. Ik neem aan dat je het hele bericht gelezen hebt. Dat is gewoon mijn mening, die ik zo te lezen met sommige anderen deel. Over 1000 jaar kunnen we dan wel iedere dag een vreselijke gebeurtenis gaan herdenken.
haha grappigste reactie van vandaag je verwerkt en klaar uit?

Hoe kan je iets verwerken van 60 jaar geleden toen je nog rond zwom in je pappie? Niet eens dat want die was waarschijnlijk net geboren ( als die nu rond de 53 is ) of niet eens geboren grappemaker!

Maar zoals ik al zei je hebt me echt laten lachen en me collega's

Verwijderd

oeps |:(

[ Voor 109% gewijzigd door Verwijderd op 07-05-2003 10:37 ]

• aapelite
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 01-01 18:56

aapelite

Do the kirby!

Ik ben 2 minuten stil geweest en zag gezellig de dam, maar ik vroeg me toen af, ehm en nu??
Ik bedoel, daar zit je dan achter je tv stil te wezen en dan is het de bedoeling dus dat je nadenkt over wat er gebeurd is ofzo. Maar wat kunnen wij daar nou bij voorstellen, het enige dat wij er nou echt van hebben gezien zijn films ofo of over gelezen en dan nog hebben we het niet meegemaakt. Ik vind het opzich best normaal stil te zijn verder voor de andere mensen dan vooral want inderdaad, wat zijn 2 minuutjes nou?
Maar of het nu idd nut heeft voor ons jongere mensen weet ik niet.

Verwijderd

Het is inderdaad moeilijk om je een voorstelling te doen van wat er is gebeurd als je het zelf niet hebt meegemaakt.
Het gaat er gewoon om dat je tijdens die 2 minuten respect toont voor de slachtoffers en dat je er bij stil staat dat al die ellende niet nog eens een keer zal gaan gebeuren.

• j-w
  • Registratie: Augustus 1999
  • Niet online

j-w

aapelite schreef op 07 mei 2003 @ 10:46:

Maar of het nu idd nut heeft voor ons jongere mensen weet ik niet.
Ik denk dat het nut van herdenken vooral zit in het proberen te voorkomen dat er weer zo iemand als Hitler aan de macht komt. Ik bedoel: de mensen die voor WOII op Hitler gestemt hebben, en hem zo democratisch aan de macht geholpen hebben, waren hele normale mensen. Ze beseften op dat moment alleen het gevaar niet van Hitlers ideeen.

Het blijven herdenken van WOII, helpt ons "waakzaam" te blijven. Vandaag de dag is het (hopelijk) onmogelijk dat iemand als Hitler aan de macht komt in Nederland of Duitsland, juist omdat we geleerd hebben van het verleden.

Als we stoppen met herdenken, en de volgende generaties niet vertellen over de verschrikkingen van het facisme en WOII, dan is de kans aanwezig dat de geschiedenis zich op een verschrikkelijke manier gaat herhalen.
Pagina: 1 2 Laatste