Denk op 4 mei niet alleen aan oorlogsslachtoffers, maar aan allen die aan ons ontnomen zijn. De Nationale dodenherdenking is al een aantal jaren niet meer puur om de slachtoffers van WO2 te herdenken, maar ook om weer eens stil te staan bij zinloos geweld, ziekten, rampen etc.
Dat GoT plat gaat gedurende die 2 minuten vind ik niet meer dan gewoon, wat mij betreft gooien ook alle telefoonproviders de stekker er eventjes uit, radiostations op stil, tv's op zwart. En dan gaat er zometeen iemand zeuren van 'maar wat als er een ramp gebeurt of m'n broertje stikt?'...50 jaar geleden ging je dan op de fiets, lopend of per auto naar de hulpverlenende instantie (en beetje jezelf redden moet wel lukken denk ik zo)...denk ook eens aan de miljoenen slachtoffers van oorlog en geweld, dan valt het leed thuis ineens ook best mee.
Het wordt tijd dat vooral jongeren hard op de feiten gedrukt moeten worden, want zeker de groep 10-20 jaar heeft over het geheel genomen weinig tot geen respect meer voor deze slachtoffers en de nabestaanden. Ik ben zelf deze groep al een aantal jaren ontgroeid, maar heb zolang ik me kan heugen de 2 minuten stilte in acht genomen.
En om ff ontopic te zijn: Ik zet mijn pc dus lekker uit...heb morgenavond toch bezoek.
[
Voor 5% gewijzigd door
MissingDog op 04-05-2003 02:09
]