Toon posts:

Dodenherdenking en fragging

Pagina: 1 2 Laatste
Acties:
  • 481 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Gaan jullie nu dat het zondag 4 mei dodeherdenking is, dan geen spellen spelen waarbij je mensen voor de kop moet schieten?

Is er iemand die bv geen oorlogsspellen speelt die dag of maakt het je allemaal niet uit?

Zelf sla ik even over. Gewoon omdat ik het nodig vind. Ik heb niet de intentie een ander te overtuigen.

• Zwelgje
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 13:10
er gaan elke dag wel mensen dood door oorlog of geweld en dat is ook nooit een reden geweest om geen geweldadige games te spelen

A wise man's life is based around fuck you

• paknaald
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 11:58
Mijn meningen over oorlog en dies meer zijn en mijn manier van doden herdenken en denken over vrijheid is één.
Een spelletje spelen is twee.

Oftewel volgens mij is het niet gamen op dodenherdenking net zoiets als toegeven dat games en de echte wereld iets met elkaar te maken hebben en dan krijg je weer alle moeders van de wereld op je kop ;)

• Wom
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 12:28

Wom

Gaat wat mij betreft wat ver om een relatie tussen beide te leggen. Ik zal er dan ook geen rekening mee houden spelenderwijs.

Carnavalmarkt.nl - Gratis adverteren met carnaval- en feestartikelen

• Denman
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 15:29
Ik ga iig niet zulke spellen spelen morgen, waarschijnlijk omdat ik nu nog met een kutgevoel zit omdat ik vandaag de begravenis heb gehad van mijn opa. Misschien dat ik anders wel een shooter had gespeeld, maar morgen dus niet.

Ik zou sowieso niet om 8 uur (die 2 minuten) spelen, omdat ik vind dat je compleet stil moet zijn, en ook videogame geluiden horen niet bij zo'n moment...

Join het GoT Pulse-Team!

• Varienaja
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 14-06-2025

Varienaja

Wie dit leest is gek.

Leg mij het verschil tussen ganzebord en UT uit...

In beide gevallen gaat het om een een gezelschapsspel waarmee je elkaar 'dood' moet maken om te winnen. UT is echt geen oorlog-simulatie. Ik heb er in ieder geval geen moeite mee als iemand morgen wil gaan UT-en. Maar ik zou 't leuk vinden als je ook die 2 minuten stil wilt staan bij wat er in de echte wereld gebeurd is, en op dit moment aan de hand is.

[ Voor 3% gewijzigd door Varienaja op 03-05-2003 20:54 ]

Siditamentis astuentis pactum.

• RocketKoen
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 25-12-2025
ik zit gewoon 2 minuten het geluid van CS of D2 uit.
of is da niet genoeg? :P

TheS4ndm4n#1919

• Denman
  • Laatst online: 15:29
Varienaja schreef op 03 May 2003 @ 20:53:
Leg mij het verschil tussen ganzebord en UT uit...

In beide gevallen gaat het om een een gezelschapsspel waarmee je elkaar 'dood' moet maken om te winnen. UT is echt geen oorlog-simulatie. Ik heb er in ieder geval geen moeite mee als iemand morgen wil gaan UT-en. Maar ik zou 't leuk vinden als je ook die 2 minuten stil wilt staan bij wat er in de echte wereld gebeurd is, en op dit moment aan de hand is.
nou ik zie een behoorlijk verschil tussen ganzebord en UT hoor :)
Over het elkaar 'dood' maken heb je gelijk, alleen de manier waarop is bij beide spellen TOTAAL verschillend. Bij ganzeborden moet je terug naar start en verlies je het potje uiteindelijk (voorbeeldje) maar bij UT zie je dikke klodders bloed door je beeld vliegen, koppen met kogels erin en doorzeefde ledematen. Kijk, dat vind ik iets heel anders en UT _is_ ook geen oorlogssimulatie, maar het is wel iets wat gebaseerd is op oorlog voeren. Vandaar dat ik dat sowieso niet gepast vind van 20:00 tot 20:02. De rest van de dag vind ik iets anders, maar zoals gezegd ga ik dat morgen ook niet doen...
RocketKoen schreef op 03 May 2003 @ 20:54:
ik zit gewoon 2 minuten het geluid van CS of D2 uit.
of is da niet genoeg? :P
Persoonlijk vind ik dit niet genoeg, maar als jij je er lekker mee voelt moet je dat gewoon doen...

Join het GoT Pulse-Team!

• IceStorm
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 11:15

IceStorm

This place is GoT-like!!!

Ik ben 2 minuten stil en daarna ga ik weer lekker verder met het afslachten van orcs in mijn eerste potje D&D 3rd edition (P&P RPG dus ;)).

Ik vind die 2 minuten stil 'passend' maar voor de rest heb ik geen behoefte om er de hele dag bij stil te staan.

• monkel
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 01-01 21:53
mmm, ik zie de gelijkenis wel met 1 keer per jaar (met kerst) naar de kerk gaan :P

Verwijderd

Topicstarter
Wat is er zo bijzonder aan die 2 minuten dat er daar wel 'respect' voor is maar niet voor heel de dag? Het is toch heel de dag herdenking?

• M@NIC
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 13-10-2025
Ik ga niet gamen, en niet omdat ik dit jaar op dat moment moet werken :(
Maar gewoon, ookal zou ik niet hoefen werken, dan ga ik niet lopen fraggen.
Dan neem ik echt wel ff de tijd om in stilte 2min naar de TV te kijken.
Daarna ga ik wel rustig verder (als ik al bezig was).

Verwijderd

nope, ik zit lekker op bevrijdingspop dus gamen gaat sowieso niet door :P

• monkel
  • Laatst online: 01-01 21:53
Verwijderd schreef op 03 May 2003 @ 21:05:
Wat is er zo bijzonder aan die 2 minuten dat er daar wel 'respect' voor is maar niet voor heel de dag? Het is toch heel de dag herdenking?
Ik vrees dat ik dat niet volhoud, de hele dag herdenken (niemand volgens mij)
Het idee is dat je er even bij stil staat (als is het alleen maar die 2 minuten), dat er behoorlijk wat mensen ervoor zijn gestorven zodat we hier nu in vrijheid kunnen leven (niet alleen voor ons land overigens), en dus zelf ook kunnen invullen wat we met die vrijheid doen. Ik zie het probleem niet om op 4 mei geen dingen te doen die je normaal gesproken wel doet.

[ Voor 3% gewijzigd door monkel op 03-05-2003 21:11 ]

• IceStorm

IceStorm

Verwijderd schreef op 03 May 2003 @ 21:05:
Niet om lullig over te komen maar ik vind 2 minuten 'genoeg'.

De wereld wordt er niet beter van als ik de hele dag "herdenk".

• HIDMAN-X
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 14:01

HIDMAN-X

Subterranean Homesick Alien

Ik zal mijn potje fraggen niet speciaal laten liggen morgen omdat ik het verband totaal niet zie en dat is denk ik maar beter ook.
Wel ben ik 2 minuten stil vooral om respect voor de mensen die dat belangrijk vinden.
Zelf sta ik op dat moment ook stil om na te denken over de mensen die en zinlose te vroege dood zijn gestorven maar er zijn genoeg andere momenten waar ik er ook aan kan denken en ook doe. Maar zelf leg ik geen verband met een spelletje en het daadwerkelijke geweld een potje fraggen is gewoon een lekker potje relaxen en niet een potje slachten.

• Valentino Rossi
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 01-07-2012

Valentino Rossi

VDW Racing Team

Half acht gaat de PC toch echt wel ff uit hier.
Bakkie koffie en zeker wel 2 minuten stil zijn, dat hoort gewoon zo; tenminste, als je respect hebt voor de slachtoffers.

Maar nou ga ik verder met DC :)

..::|VDW Pocketbike Racing Team|::..

• paknaald
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 11:58
Uit de reacties na mij denken mensen dat het gaat over de 2 minuten stilte.
Als het daar over gaat kom ik een beetje over als een lompe boer ~ zo had ik het niet begrepen.

Natuurlijk ben ik 2 minuten stil als het acht uur is - respect e.d. he, even stilstaan hoe goed we het hier hebben en dat we ook aan anderen moeten denken

Maar de rest van de dag lekker gamen hoor... ben niet voor niets vrij :)

• Marruk
  • Laatst online: 09-09-2023
Valentino Rossi schreef op 03 May 2003 @ 21:21:
Half acht gaat de PC toch echt wel ff uit hier.
Bakkie koffie en zeker wel 2 minuten stil zijn, dat hoort gewoon zo; tenminste, als je respect hebt voor de slachtoffers.

Maar nou ga ik verder met DC :)
Niet om lullig over te komen maar dan kun je net zo goed iedere oorlog gaan herdenken tot in de eeuwigheid aan toe. De generatie die de tweede wereldoorlog heeft meegemaakt wordt steeds kleiner en daardoor vervaagt de tweede wereldoorlog steeds meer naar mijn mening. En dat wil dus zeggen dat steeds minder mensen gaan herdenken.

En dat is ook wat ik ga doen, minder herdenken, ik leg mijn normale werkzaamheden niet neer daarvoor :)

TMAXTINT

• LordMithril
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 27-12-2025
* LordMithril gaat morgen met een groepje paintballen >:)
denk niet dat ik daar 2 minuten stil ga staan ;)
btw kep er nooit aan gedaan en zal er dus ook nooit aan beginnen.
en om 8 uur zal ik vast wel lekker fraggen in UT2k3 of Crusader No Remorse/Regret

[ Voor 22% gewijzigd door LordMithril op 03-05-2003 22:10 ]

Bier, Whiskey en Metal!!

Verwijderd

Lord_Mithril schreef op 03 May 2003 @ 22:09:
/me gaat morgen met een groepje paintballen >:)
denk niet dat ik daar 2 minuten stil ga staan ;)
btw kep er nooit aan gedaan en zal er dus ook nooit aan beginnen.
en om 8 uur zal ik vast wel lekker fraggen in UT2k3 of Crusader No Remorse/Regret
Dan heb jij nog nooit verder nagedacht dan je neus lang is. snotneus

Ik vind trouwens 2 minuten ook genoeg.
Het gaat er om dat je er weer even bij stil staat.

[ Voor 13% gewijzigd door Verwijderd op 03-05-2003 22:29 ]

• Magic
  • Registratie: September 2001
  • Niet online
Een computerspelletje != het dagelijkse leven.
daarom vind ik het niet echt nodig om nou speciaal voor dodenherdenking te stoppen met spelen. ik houd natuurlijk wel ff mijn 2 minuten stilte (2 minuten toch?)

Steam: Brainfrz82 | PSN: Brainfrz | Discord: Brainfrz

• Schuey
  • Laatst online: 01-01 19:13
nee hoor ik ga alleen maar belgen afschieten >:)
<--- icon :D :+
voor de mensen die er mee bezig, NOFI ;)

[ Voor 30% gewijzigd door Schuey op 03-05-2003 22:41 ]

Verwijderd

Marruk schreef op 03 May 2003 @ 22:06:
[...]

Niet om lullig over te komen maar dan kun je net zo goed iedere oorlog gaan herdenken tot in de eeuwigheid aan toe. De generatie die de tweede wereldoorlog heeft meegemaakt wordt steeds kleiner en daardoor vervaagt de tweede wereldoorlog steeds meer naar mijn mening. En dat wil dus zeggen dat steeds minder mensen gaan herdenken.

En dat is ook wat ik ga doen, minder herdenken, ik leg mijn normale werkzaamheden niet neer daarvoor :)
ff voor de duidelijkheid, met die 2 minuten worden niet alleen de slachtoffers herdacht van de 2e wereldoorlog, maar ook van alle slachtoffers die daarna zijn gesneuveld, en wat zijn nou 2 min per jaar??

• yohan
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 07-12-2025
Ik ben jarig morgen :'(

"I'm not a cynic. I get up every morning hoping to find an honest man." - [Jack McCoy, Law & Order]

Verwijderd

ik doe niet aan doden herdenking. wow .
ik frag dan gewoon door

te hard? sorry :O waar valt dit dan onder . Racisme?

[ Voor 65% gewijzigd door Verwijderd op 03-05-2003 23:07 ]

• BigB
  • Niet online
Kan het wat minder heej!!
Echt niet normaal

• yohan
Hier verder niet op ingaan mensen, er staat een melding in SM.

"I'm not a cynic. I get up every morning hoping to find an honest man." - [Jack McCoy, Law & Order]

• IceStorm

IceStorm

Gamepad, voor zo'n belachelijk domme uitspraak krijg je een OW (zeker omdat het niet de eerste keer is).

Verwijderd

is wel eerste keer :)

[ Voor 5% gewijzigd door Verwijderd op 03-05-2003 23:17 ]

• BlackMage
  • Laatst online: 06-11-2025
Ik wist niet eens dat het dodenherdenking was :X
(maar ik heb geen moordspellen gespeeld btw :P )

• Atlas
  • Niet online

Atlas

Ik flits niet meer terug!

BlackMage schreef op 03 mei 2003 @ 23:25:
Ik wist niet eens dat het dodenherdenking was :X
(maar ik heb geen moordspellen gespeeld btw :P )
4 mei ;)

Morgen dus :+

Join the dark side, we have cookies :)
You need only two tools. WD-40 and duct tape. If it doesn't move and it should, use WD-40. If it moves and shouldn't, use the tape.

• PromWarMachine
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 31-12-2025

PromWarMachine

Forsaken Archer

'k Ga niet de hele dag iets anders doen nee.

Om 20.00 uur zal ik wel even stoppen met spelen of chatten of wat dan ook.

Dividend for Starters

• Maarten
  • Niet online
Ik speel (bijna) nooit games,

als ik een game speel is het of Forumle 1 of Fifa, dus geen moordaanslagen etc. :P

Verwijderd

als we nu gewoon allemaal onze gang gaan maar in onze achterhoofd houden dat het 4 mei is, dus dodenherdenking... :/
en allemaal om 20:00 allemaal ff stoppen waarmee je bezig bent, en ff 2 minuten stil bent. :Z
dus ff stoppen met je deatmatch van UT, ganzenbord, mens erger je niet en noem maar op.
en natuurlijk allemaal om 20:00 op de chat 2 minuuten stil zijn. :z :z
dan doen we naar mijn idee genoeg aan dodenherdenking. ;)

• yohan
Verwijderd schreef op 03 May 2003 @ 23:36:
als we nu gewoon allemaal onze gang gaan maar in onze achterhoofd houden dat het 4 mei is, dus dodenherdenking... :/
en allemaal om 20:00 allemaal ff stoppen waarmee je bezig bent, en ff 2 minuten stil bent. :Z
dus ff stoppen met je deatmatch van UT, ganzenbord, mens erger je niet en noem maar op.
en natuurlijk allemaal om 20:00 op de chat 2 minuuten stil zijn. :z :z
dan doen we naar mijn idee genoeg aan dodenherdenking. ;)
Hm... Is het een idee GoT 2 minuten lam te leggen? 't Getuigt al van goeie smaak om gewoon niet te posten natuurlijk; maar zo kan de crew iets extra doen :)

• IceStorm

IceStorm

Yohan schreef op 03 May 2003 @ 23:38:
Hm... Is het een idee GoT 2 minuten lam te leggen? 't Getuigt al van goeie smaak om gewoon niet te posten natuurlijk; maar zo kan de crew iets extra doen :)
Dat is helaas geen origineel idee want dat is 'normaal' ;) Je kunt er vanuit gaan dat er in die 2 minuten op GoT vrij lastig gepost kan worden.

Verwijderd

naja GoT 2 minuten lam leggen is ook weer zo iets...
je kan toch wel gewoon ff 2 minuten stil zijn uit respect voor de mensen die in de WO 2 zijn gestorven. (maar ook natuurlijk alle andere oorlogen......)
en op de chat kan 1 persoon wel een seintje geven om 2 minuten stil te zijn.

• Atlas
  • Niet online

Atlas

Ik flits niet meer terug!

IceStorm schreef op 03 May 2003 @ 23:40:
[...]

Dat is helaas geen origineel idee want dat is 'normaal' ;) Je kunt er vanuit gaan dat er in die 2 minuten op GoT vrij lastig gepost kan worden.
Hoe doen jullie dat dan?

Ik vind het overigens een perfecte policy :)

Join the dark side, we have cookies :)
You need only two tools. WD-40 and duct tape. If it doesn't move and it should, use WD-40. If it moves and shouldn't, use the tape.

• yohan
IceStorm schreef op 03 May 2003 @ 23:40:
[...]

Oke dan! Dat rules _/-\o_ GoT sowieso.

• Smurf

Smurf

Detri

2 jaar geleden heb ik in de Diablo2 chat dodenherdenking gehouden. We zaten daar elke avond met een vaste groep toendertijd, en het mooie was dat er ook echt 2 minuten "stilte" was. Daarna gaat het allerdaagse gebeuren gewoon verder natuurlijk, maar voor mij gaat het juist om die onderbreking. Er even bij stil staan.

)

• Initial G
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 01-01 22:15
ik vind die hele herdenking wel goed enzo, maar het zal toch wel eens wegebben in de loop der jaren, want later zal het de mensen niet goed meer duidelijk zijn waar we het over hebben. Bovendien zijn alle veteranen en directe nabestaanden dan dood.

Het lijkt me sowieso beter een andere invulling aan die dag te geven, bijvoorbeeld een herdenking van alle slachtoffers van alle oorlogen/terrorisme/misdaden, want in wezen kunnen de mensen zich nu al niet meer voorstellen hoe die oorlog was en wie de slachtoffers waren, beetje vreemd om hen dan te herinneren.

• Hahn
  • Laatst online: 14:28
Ikzelf hecht eerlijk gezegd niet zoveel waarde aan dodenherdenking, vooral ook omdat anderen om mij heen dat eigenlijk ook niet doen. Om 20:00 ben ik twee minuten stil en ik wil ook wel dat dat om mij heen gebeurt, dus ik zal dan niet lopen gamen, maar voor de rest doe ik er eigenlijk niks aan.
Misschien komt dat ook omdat ik op 4 mei (vandaag dus) jarig ben. Hierdoor speel ik dus ook spellen met wat neven van mij en frag ik dus wel op 4 mei.
Ik verander m'n gedrag dus niet echt, behalve dan om 20:00.

The devil is in the details.

• Albinoraptor
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 13:14
Tja normaal zeg ik altijd nope, maar net weer Saving private Ryan gezien, en dan denk ik er toch nog eens over :)

• Maxow
  • Laatst online: 14:11

Maxow

Hidden Sound System

Ik denk ook dat het komt dat wij ons er minder van aan trekken omdat wij het zelf niet hebben meegemaakt, en wij niet beter weten dan hoe we nu leven. De oudere mensen in Nederland zullen ongetwijfeld meer waarde hechten aan 4 mei, aangezien zij wel beter weten. Ik ben morgen om 20.00 wel 2 minuten stil en niet 8er de pc (omdat ik weg moet :/ ) maar ik ga mijn gewoontes niet aanpassen.

Verwijderd

Ik hecht veel waarde aan deze dag. De dag waarop we de slachtoffers herdenken.. de mensen die ervoor gezorgd hebben dat we in vrijheid kunnen leven. Ik vind iedereen die geen respect heeft voor deze dag gewoon een ondankbare hond. En voor een aanvulling op mijn mening.. bekijk de intro hier

• M.I.G.
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 25-07-2025

M.I.G.

[like an alien]

Dat niet iedereen de hele dag zich bezint op wat er heel wat jaren geleden gebeurd is, dat kan ik begrijpen.

Op z'n minst vind ik dat we 2 minuten even stil/na moeten denken wat er allemaal gebeurd is.

Heel simpel.....als er toen niemand was die voor ons wilde knokken, hadden of allemaal duits gesproken en/of helemaal niet bestaan.

Als mijn opa toendertijd gepakt was voor het stelen van voedsel om zijn gezin te voeden had ik hier niet op een of ander forum een posting kunnen maken waarom we die 2 minuten stil moeten zijn.

Tuurlijk het is voor veel mensen een ver van hun bed show. Maar voor het zelfde geld hadden we er niet geweest. En dat is DE reden waarom we die 2 minuten stil moeten zijn. Even back to reality....dat is de reden....

Verwijderd

Ik denk dat ik rond die tijd wel wat nuttigs doe .... al is het werken , gamen , of uitgaan ..... het is zeker niet verplicht om 2 minuten stil te zijn ..... ik bedoel het gaat om de gedachte .... ik denk dat meeste mensen er zowieso elk jaar wel even bij stil staan ook al is het geen 4 mei ... zo worden ze toch nog een beetje herdacht... en je kan het op die manier ook zeker niet terugdraaien dus waarom je niet zou moeten gamen vind ik eigenlijk een beetje absurd

• M.I.G.
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 25-07-2025

M.I.G.

[like an alien]

Oke, SlayerMidian.....

Wat is de moeite (2 minuten) om even stil bij die gedachte stil te staan? Terugdraaien kunnen we het niet...maar 2 minuten even geen frags halen is toch niet zoveel moeite?

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op 04 May 2003 @ 01:42:
bla .... ik denk dat meeste mensen er zowieso elk jaar wel even bij stil staan ook al is het geen 4 mei ... bla
Ik denk dat de gemiddelde mens er helemaal niet bij stil staat!
Daarom vind ik het juist goed dat er dodenherdenking is.

Ik ben ook blij te lezen dat een hoop mensen hier de 2 minuten in ere houden maar kijk er tevens van op dat een aanzienlijk deel 'zijn gewoontes' niet wil aanpassen en gaat gamen.
Het lijkt me respectloos om een oorlogsgame te spelen. Tevens zijn je gewoontes in stand te houden door de offers van die mensen toen.

Het gaat ook niet zo zeer om de 2e wereldoorlog maar over oorlog in het algemeen.

• MissingDog
  • Registratie: Augustus 2002
  • Niet online
Denk op 4 mei niet alleen aan oorlogsslachtoffers, maar aan allen die aan ons ontnomen zijn. De Nationale dodenherdenking is al een aantal jaren niet meer puur om de slachtoffers van WO2 te herdenken, maar ook om weer eens stil te staan bij zinloos geweld, ziekten, rampen etc.

Dat GoT plat gaat gedurende die 2 minuten vind ik niet meer dan gewoon, wat mij betreft gooien ook alle telefoonproviders de stekker er eventjes uit, radiostations op stil, tv's op zwart. En dan gaat er zometeen iemand zeuren van 'maar wat als er een ramp gebeurt of m'n broertje stikt?'...50 jaar geleden ging je dan op de fiets, lopend of per auto naar de hulpverlenende instantie (en beetje jezelf redden moet wel lukken denk ik zo)...denk ook eens aan de miljoenen slachtoffers van oorlog en geweld, dan valt het leed thuis ineens ook best mee.
Het wordt tijd dat vooral jongeren hard op de feiten gedrukt moeten worden, want zeker de groep 10-20 jaar heeft over het geheel genomen weinig tot geen respect meer voor deze slachtoffers en de nabestaanden. Ik ben zelf deze groep al een aantal jaren ontgroeid, maar heb zolang ik me kan heugen de 2 minuten stilte in acht genomen.

En om ff ontopic te zijn: Ik zet mijn pc dus lekker uit...heb morgenavond toch bezoek.

[ Voor 5% gewijzigd door MissingDog op 04-05-2003 02:09 ]

• Rafe
  • Laatst online: 27-06-2025
Ik zet zelfs mijn PC voor die 2 minuten uit... even TV kijken idd. Het minste wat je kan doen voor de mensen die gestorven zijn :)
Maar daarna ga ik weer gewoon golfen met branden hoofden in Postal2, 't is tenslotte maar een spelletje.

Verwijderd

Ik heb in de afgelopen jaren teveel van deze discussie gekregen. De haren rijzen me te bergen als ik lees dat velen het niet op kunnen brengen om die 2 minuten stil te zijn. Ik persoonlijk vind het duiden op een ongezonde dosis egocentrische hersencellen.

De relatie tussen oorlogsgames of andere games zie ik dan weer niet, maar dat doet er imo ook niet zoveel toe. Wat je de rest van de dag doet moet je zlef weten, IK vind alleen dat je die 2 minuten op moet brengen. Als het niet voor jezelf is, dan wel voor alle anderen om je heen, want die zijn er namelijk...

Ik zal sowieso niet gamen, want ik ben aan het werk. Maar ik weet wel dat in mijn keuken morgenavond om 20.00 IEDEREEN stil is. En ik ben er pricipieel genoeg voor om een ieder die NIET stil is, of meent TOCH ff een grapje te moeten maken een flinke uitbrander te geven....

Verwijderd

Ik zal het volk wel weer over me heen krijgen ,maar ik ga echt niet lopen opletten wanneer het morgen (vandaag ) 8 uur is .
Ik heb het zat voorgenomen om te doen ,maar dat was ik weer aan het voetballen ofzo en dan vergat ik het weer .

Waar het mij om gaat is dat ik stil zal zijn als andere mensen om mij heen wel die 2 minuten doen en ik zal ook niet met mijn raampjes open muziek gaan draaien enz ...dus om respect eigenlijk .
En ook mijn mening zou gerespecteert moeten worden imho .

Ik heb respect voor de mensen die gevallen zijn en denk daar zat aan en ook aan de mensen die in alle oorlogen vallen zelfs vandaag iIk kan alleen niet tegen dat heilige "laten we met zijn allen tegelijk stil zijn zodat degene die het niet doet onbeschofd is ding "

Denk is wat meer na als je het nieuws ziet of een goede oorlogsfilm .

• bAdmuTs
  • Laatst online: 08:50

bAdmuTs

mAzE

Ik vind persoonlijk dat je er niet de hele dag bij stil hoeft te staan, ik ga ook gewoon F1 kijken en csen maar die 2 min stilte zou iedereen gewoon ff moeten doen. Wat is nou 2 min op een mensen leven, als je dat niet kan volhouden heb je gewoon geen respect voor de slachtoffers die hun leven gewaagt hebben.

Dus gewoon 2 min stilte en ff stoppen met wat je aan het doen bent.

In nomine Patris, et Filii, et Spiritus Sancti

• yamAUchi
  • Niet online

yamAUchi

0x5f3759df

wat bijv. ook wel iets moois is is dat de treinen (weet niet of ze dat allemaal doen) stoppen om 8 uur, zat vorig jaar volgens mij in de trein toen en die stopte, en na 2 minuten gaat ie weer rijden, en gaat het weer verder, maar als je dan ergens tussen groningen en zwolle staat en het is zo stil als het maar kan heeft het wel iets extra intenser. Denk er meestal niet meer/minder over na door die 2 minuten, maar ben wel altijd opgevoed met het idee erachter, het waarom, dus moest ook altijd naar binnen en stil zijn, (dat kan je dan natuurlijk weer fout vinden van ouders etc. etc. maar het brengt tegelijkertijd wel cultureel besef bij)

ik zou zelf ook niet rond/om 8 uur op een server te vinden zijn, maar dat vind ik dan weer meer dan normaal =)

[ the server is down, life after student-dorm sucks ]

• Jumpiefox
  • Laatst online: 01-01 21:02

Jumpiefox

Hoi ?

mja, ik sta er niet echt bijstil... ben wel stil als de mensen om mij heen stil zijn maar als ik midden in een potje cs, ro of wat dan ook zit en ik zie dat het 8 uur is... dat ga ik niet opeens 2 min kappen.
Ik heb wel respect voor al die mensen die zijn gevallen...maar om nou echt opeens stoppen.. nee :/
Per jaar denk ik toch wel maar aan hoe goed we het hier hebben... en al die mensen. dus die 2 min maken niet echt veel uit imo.
=====
!geluid gaat dan wel uit! (uit respect voor de mensen die die 2 min wel stilte willen hebben!)

[ Voor 11% gewijzigd door Jumpiefox op 04-05-2003 03:02 ]

The first casualty in war is always the truth...

Verwijderd

Uiteraard gaat mijn respect ook uit naar de overledenen. Ik kan me voorstellen dat iemand het niet gepast vind om te gamen/fraggen maar voor mij persoonlijk gaat het te ver om realiteit en fictie/gamen (zo) met elkaar in verband te brengen.

Verwijderd

Alpha-xp schreef op 04 May 2003 @ 03:01:
mja, ik sta er niet echt bijstil... ben wel stil als de mensen om mij heen stil zijn maar als ik midden in een potje cs, ro of wat dan ook zit en ik zie dat het 8 uur is... dat ga ik niet opeens 2 min kappen.
Ik heb wel respect voor al die mensen die zijn gevallen...maar om nou echt opeens stoppen.. nee :/
Per jaar denk ik toch wel maar aan hoe goed we het hier hebben... en al die mensen. dus die 2 min maken niet echt veel uit imo.
=====
!geluid gaat dan wel uit! (uit respect voor de mensen die die 2 min wel stilte willen hebben!)
dat wou ik maar net even zeggen.... voor mij hoeven die 2 min ook dus niet .... ik sta er heus wel bij stil ... elk jaar weer ... maar niet pietje precies op 4 mei om 20.00

• Wekkel
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 14-08-2024

Wekkel

De downloadkoning

Die 2 minuten stilte per jaar kan er toch wel vanaf? Het gaat om een stukje symboliek, waarbij even 2 minuten op een heel jaar je pc even met rust laten toch niet het grootste offer zou moeten zijn. Het gaat om de kracht van collectief herinneren en herdenken/bedenken, niet om individueel op een bepaald moment een gedachte hebben.

• LordMithril
Verwijderd schreef op 03 May 2003 @ 22:27:
[...]

Dan heb jij nog nooit verder nagedacht dan je neus lang is. snotneus

Ik vind trouwens 2 minuten ook genoeg.
Het gaat er om dat je er weer even bij stil staat.
daar vergis je je enorm in. dat ik ergens niet aan mee doe betekend niet dat ik er niet aan denk.
ik ga niet 2 minuten stil zijn om een oorlog die ik nooit heb meegemaakt en om de mensen die er zijn dood gegaan die ik nooit heb gekend omdat de rest van nederland dat doet.

denk btw dat dit beter ff richting SG kan ;)

[ Voor 6% gewijzigd door LordMithril op 04-05-2003 09:43 ]

Bier, Whiskey en Metal!!

• shuogg
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 26-05-2025
Ik ga er zeker bij stil staan. Mensen hebben vrijwillig hun leven op het spel gezet zodat wij hier in vrijheid kunnen leven en kunnen denken en doen wat we willen.

Voor sommigen is dat misschien vanzelfsprekend, maar voor mij absoluut niet.

Zowieso ben ik van mening dat deze herdenking niet eens zo specifiek meer is maar meer een herdenking voor alle mensen die hun leven gaven zodat anderen in vrijheid kunnen leven.

Ik zal dan ook op dat moment niet gamen of wat anders doen dan de mensen herdenken die hun leven voor het onze hebben gegeven uit volkomen onzelfzuchtigheid.

[ Voor 16% gewijzigd door shuogg op 04-05-2003 09:58 ]

specs desktop | specs laptop

• LordMithril
shuogg schreef op 04 mei 2003 @ 09:57:
Ik ga er zeker bij stil staan. Mensen hebben vrijwillig hun leven op het spel gezet zodat wij hier in vrijheid kunnen leven en kunnen denken en doen wat we willen.

Voor sommigen is dat misschien vanzelfsprekend, maar voor mij absoluut niet.

Zowieso ben ik van mening dat deze herdenking niet eens zo specifiek meer is maar meer een herdenking voor alle mensen die hun leven gaven zodat anderen in vrijheid kunnen leven.

Ik zal dan ook op dat moment niet gamen of wat anders doen dan de mensen herdenken die hun leven voor het onze hebben gegeven uit volkomen onzelfzuchtigheid.
niks tegen jouw ofzo maar ik denk dat je een klein denk foutje maakt in het "vrijwillig" ;)
ze werden gestuurd door de grote jongens "ja jongens gaan jullie eens vrijwillig europa bevrijden"...

Bier, Whiskey en Metal!!

• Sponge

Sponge

Serious Game Developer

Tsja, ik frag de laatste tijd sowieso al wat minder, maar ik denk dat ik wel door zou gaan als ik er een favoriete map zie.

(Vraag me wel af of AS-Overlord vandaag/morgen gespeeld wordt, wat in feite een (erg extreem simpele) reconstructie is in zekere zin, van de aanval op het strand e.d :))

Overigens komt net een van de andere admins met het idee om de ut.tweakers.net gewoon ff op pauze te zetten rond 20.00 :)

Trouwens. Zelf ga ik zeker om 20.00 niet fraggen.

Verwijderd

20:00 koffie met gebak :) tja.. kan er nu niks aan doen dat ik op 4 mei jaarig ben :) die hele doden herdenking kan me gestolen worden echt!!!

• j-w
  • Registratie: Augustus 1999
  • Niet online

j-w

Verwijderd schreef op 04 May 2003 @ 10:16:
20:00 koffie met gebak :) tja.. kan er nu niks aan doen dat ik op 4 mei jaarig ben :) die hele doden herdenking kan me gestolen worden echt!!!
is er ook niemand van je gasten die het op prijs stelt om om 8.00 uur even twee minuten stil te zijn? Ik ken ook iemand die op 4 mei jarig is, maar tot nu toe zijn we altijd even stil geweest om 8 uur.

• shuogg
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 26-05-2025
Lord_Mithril schreef op 04 May 2003 @ 10:01:
[...]

niks tegen jouw ofzo maar ik denk dat je een klein denk foutje maakt in het "vrijwillig" ;)
ze werden gestuurd door de grote jongens "ja jongens gaan jullie eens vrijwillig europa bevrijden"...
zijn zat lui die zich vrijwillig bij het leger aanmeldden juist om naar europa gestuurd te worden!

specs desktop | specs laptop

• F0kke
  • Laatst online: 02-07-2025
j-w schreef op 04 May 2003 @ 10:23:
[...]

is er ook niemand van je gasten die het op prijs stelt om om 8.00 uur even twee minuten stil te zijn? Ik ken ook iemand die op 4 mei jarig is, maar tot nu toe zijn we altijd even stil geweest om 8 uur.
Juist, leg die feesttoeters maar even in de brandkast als je er niet van af kunt blijven. Een beetje waardering richting mensen die voor jou door zware tijden zijn gegaan lijkt mij toch wel op zijn plaats.

Om 19.30 zit ik achter de tv.

• FoggyFreek
  • Registratie: Juni 2000

FoggyFreek

I'm a llama again!

als je het niet doet voor de verschrikkelijke oorlogen, en alle slachtoffers, ga dan als uber-nerd 2 minuten de oorlog herinneren en bedanken voor de heerlijke games die ze heeft voortgebracht.

-- maar wel gewoon je mond houden dus --

[ Voor 11% gewijzigd door FoggyFreek op 04-05-2003 13:42 ]

-- Altijd blijven prutsen --

Verwijderd

FoggyFreek schreef op 04 May 2003 @ 13:42:
als je het niet doet voor de verschrikkelijke oorlogen, en alle slachtoffers, ga dan als uber-nerd 2 minuten de oorlog herinneren en bedanken voor de heerlijke games die ze heeft voortgebracht.

-- maar wel gewoon je mond houden dus --
ja , zo is het wel. gewoon de waarheid. of je het nau wil geloven of niet.

Verwijderd

om 20:00 precies gaat het feest bij me beginnen... :P ik hoef geen 2 min stil te zijn op een verjaardag om een oorlog.. er gebeuren dagelijks ergere dingen en daar staan wij ook geen 2min bij stil... en kom nu niet aan ja maar hallo er zijn wel 10,0000 ende joden en andere mensen vermoord..

Dan zeg ik Amerika.. had je het zelfde voor de zwarte mensen.. zijn wij daar ook 2 min stil voor NEE!!
En daarom vind ik die 2 min onzin..

AMEN :+

• Maxow

Maxow

Hidden Sound System

4 mei: dodenherdenking... herdenk je iedereen... en niet alleen de mensen uit WO2 of een andere oorlog, maar ook familieleden die zijn overleden, vrienden... etc...

• FoggyFreek
  • Registratie: Juni 2000

FoggyFreek

I'm a llama again!

sorry hoor.. sjees, het gaat niet ALLEEN om de WOII, het gaat om de oorlog als begrip.. Och mensen, schaam je Phantasy ! echt waar. Het gaat om EN de 1e, en de 2e WO, Irak, Afghanistan, Bosnie, Afrika, alle continenten waar oorlog gevoerd word. Mensen die daar GEEN begrip voor kunnen opbrengen zijn voor mij echt waardeloos.

En stop met dat stomme clown icoontje. ga je schamen.

-- Altijd blijven prutsen --

Verwijderd

Totaal niet beledigend bedoelt, maar er ging net een discussie over dat de hele wereld niet zou veranderen als je de hele dag herdenkt, als een dag niet helpt, waarom zouden 2 minuten dan wel helpen.

Ik heb respect voor de mannen en vrouwen die gevochten hebben voor onze vrijheid, net zoals ik de slachtoffers van de hele oorlog betreur en om 8 uur zal ik echt wel 2 minuten stilte houden, maar ik heb nog nooit de indruk gekregen dat het iets veranderd. Feitelijk is het hetzelfde als een stille tocht, iedereen in stil om iets aan te duiden, maar het veranderd geen moer.

quote van lebbis en jansen : "het is net alsof ze ons niet horen als we een stille tocht houden"

Maar on-topic, ik denk dat de meeste mensen het een worst zal zijn of je FPS of dergelijke games speelt vandaag, ik denk alleen dat wolfenstein en dat soort games niet erg gewaardeerd zullen worden, vooral niet als je het volume van je speakers dusdanig doet dat de buren (en misschien nog verder) mee kunnen genieten.

• BruceLee

BruceLee

i9 9900K - Geforce 4080 RTX

ik frag altijd gewoon door :)

Sim Racing SK ----> Klik Hier voor mijn YouTube Simrace Kanaal <----

• LordMithril
btw. de topic starter vroeg gewoon wie er ging herdenken en hoe en wie niet.
ik bedoel, tis je eigen beslissing of je het doet of niet. ik doe het niet en het boeit me geen hol hoe hard jullie gaan zeuren ik blijf erbij.
Ik heb niet de intentie een ander te overtuigen.
hier sluit ik me dan ook totaal bij aan.

Bier, Whiskey en Metal!!

• ge-flopt
  • Laatst online: 01-01 21:35
Ik heb een tijdje geleden voor een spel de slogan gezien en die is hier heel goed van toepassing voor: "Play war, don't make war"
Ik weet niet meer welk spel, maar ik vond hem wel correct.

Verwijderd

ge-flopt schreef op 04 May 2003 @ 17:49:
Ik heb een tijdje geleden voor een spel de slogan gezien en die is hier heel goed van toepassing voor: "Play war, don't make war"
Ik weet niet meer welk spel, maar ik vond hem wel correct.
maar als er nooit meer oorlog zou zijn . hoe weet je strax dan hoe je oorlog moet spelen :?. en trouwens . oorlog ligt in de mens zijn aard . mensen hebben nu eenmaal een vernietegings drang. en er is altijd al oorlog geweest . als sinds de mens bestaat

[ Voor 27% gewijzigd door Verwijderd op 04-05-2003 18:18 ]

Verwijderd

Verwijderd schreef op 04 May 2003 @ 03:20:
Uiteraard gaat mijn respect ook uit naar de overledenen. Ik kan me voorstellen dat iemand het niet gepast vind om te gamen/fraggen maar voor mij persoonlijk gaat het te ver om realiteit en fictie/gamen (zo) met elkaar in verband te brengen.
Mja, je brengt het helemaal niet met elkaar in verband. Als ik buiten aan het voetballen zou zijn rond 8 uur, dan zou ik ook ff naar binnen gaan. Dan breng ik voetbal en oorlog ook niet met elkaar in verband, ik herdenk alleen de slachtoffers uit oorlogen. Heeft niks te maken met andere dingen, als ik dus niet aan het fraggen was, maar bezig met Baldurs Gate II, dan stop ik daar ook gewoon ff mee. Is trouwens niet bedoeld om jou te overtuigen om wel 2 minuten te stoppen ofzo, ga gerust door. Alleen de beredenering vond ik een beetje raar...

Verwijderd

De beredenering sluit aan bij of het al dan niet juist is om je gedachten (vandaag) bij het doden te hebben in een spel terwijl het dodenherdenking is. Dan zeg ik dus in feite dat fraggen maar een spel is en ik niet inzie dat het een vorm van disrespect is of zo.

Uiteraard sta ik er vandaag/20:00 eventjes bij stil maar dat staat er dus los van.
Maar goed....

• Bizzarro
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 22-12-2025

Bizzarro

4 uur Cup-A-Soup

Verwijderd schreef op 04 May 2003 @ 18:16:
[...]

maar als er nooit meer oorlog zou zijn . hoe weet je strax dan hoe je oorlog moet spelen :?. en trouwens . oorlog ligt in de mens zijn aard . mensen hebben nu eenmaal een vernietegings drang. en er is altijd al oorlog geweest . als sinds de mens bestaat
daarom zijn vredesconferenties die gehouden zijn, onder andere in den haag, ook mislukt, of iig grotendeels.

Maar ik denk dat vanavond het minste wat je kunt doen is even 2 minuten stil zijn, gewoon een teken van respect, voor de mensen die gestorven zijn voor onze vrede waarin wij leven.

ik ben iig stil vanavond

• Maxow

Maxow

Hidden Sound System

* Maxow ook

Verwijderd

Nou jongens ik heb jullie een plezier gedaan ik ben 2 min stil geweest en ga nu weer verder gamen :|

• yohan
Verwijderd schreef op 04 mei 2003 @ 20:10:
Nou jongens ik heb jullie een plezier gedaan ik ben 2 min stil geweest en ga nu weer verder gamen :|
Ik weet niet wie je er een 'plezier' mee gedaan hebt? Als het zo moet heb ik liever dat je vrolijk door gamet. :r

Verwijderd

jongens, laat elkaar nou even in hun waarde ;)

de dodenherdenking is voorbij, dus tijd om weer verder te leven enzo :)

• NightH4wk
  • Laatst online: 10-11-2024
Omg, ik ben het vergeten. :X
Ik mocht de auto ff de oprit oprijden(heel leuk als 15-jarige), en dus was ik de tijd vergeten. :(

• Genghis Khan
  • Niet online
NightH4wk schreef op 04 May 2003 @ 20:16:
Omg, ik ben het vergeten. :X
Ik mocht de auto ff de oprit oprijden(heel leuk als 15-jarige), en dus was ik de tijd vergeten. :(
Jij hier? :*.

Verwijderd

Ik kom ook net terug van dodenherdenking. Bij ons was het bij de kerk waar tevens een belangrijk persoon gestorven is in de oorlog dus is er daar ook nog aandacht voor. De kinderen legden een krans. Het was mooi gedaan. :)

• NightH4wk
O+, voordat ik FoK! (nofi hoor tweakers ;)) ontdekte had ik zelfs al hier 3x gepost in een jaar ofzo. :)

• Genghis Khan
  • Niet online
NightH4wk schreef op 04 mei 2003 @ 20:26:
[...]

O+, voordat ik FoK! (nofi hoor tweakers ;)) ontdekte had ik zelfs al hier 3x gepost in een jaar ofzo. :Y
Zozo, dat is al heel wat.

Maar hier worden slowchats wat minder gewaardeerd dan op Fok :P.

• NightH4wk
KaAzKoP schreef op 04 May 2003 @ 20:28:
[...]

Zozo, dat is al heel wat.

Maar hier worden slowchats wat minder gewaardeerd dan op Fok :P.
offtopic:
Wat doen wij hier dan? :P
mods: ik kap nu echt hoor =)

• Genghis Khan
  • Niet online
NightH4wk schreef op 04 May 2003 @ 20:30:
[...]

offtopic:
Wat doen wij hier dan? :P
mods: ik kap nu echt hoor =)
Waarom zit je niet op ICQ?

• NightH4wk
KaAzKoP schreef op 04 mei 2003 @ 20:32:
[...]

Waarom zit je niet op ICQ?
offtopic:
Verkeerde computer, maar ik zet trillian wel ff aan. :)

• Sitethief
  • Laatst online: 18-11-2025

Sitethief

Silence..........

Marruk schreef op 03 mei 2003 @ 22:06:
[...]

"Tijdens de Nationale Herdenking op 4 mei herdenken we allen -burgers en militairen-
die in het Koninkrijk der Nederlanden, of waar ook ter wereld, zijn omgekomen sinds
het uitbreken van de Tweede Wereldoorlog, in oorlogssituaties en bij vredesmissies."

To rule the entire world your servants should be loyal .

• vliegjong
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 08-08-2017

vliegjong

Bump!

het is inmiddels 8 uur geweest, daaropvolgend wil ik het volgende zeggen:
Mensen die niet meer stil staan aan het feit dat mensen dood zijn gegaan en aan het gaan zijn voor onze "vrijheid" zijn dezelfde mensen die geen 2 min stil houden maar de volgende dag wel lekker zoiets hebben van: Lekker een dag vrij!
Dit is zo kortzichtig en dom, wees trots op je vrijheid en je identiteit en vier 4 en 5 MEI!!!
Uit van hier

Ik ben een Nerd, jij ook? Dan zijn er namelijk 10 toffe mensen :)

• j-w
  • Registratie: Augustus 1999
  • Niet online

j-w

Marruk schreef op 03 May 2003 @ 22:06:
[...]

De generatie die de tweede wereldoorlog heeft meegemaakt wordt steeds kleiner en daardoor vervaagt de tweede wereldoorlog steeds meer naar mijn mening. En dat wil dus zeggen dat steeds minder mensen gaan herdenken.

En dat is ook wat ik ga doen, minder herdenken, ik leg mijn normale werkzaamheden niet neer daarvoor
1 van de achterliggende gedachtes achter herdenken, is door mensen te herinneren aan WOII, dezelfde fouten in de toekomst voorkomen kunnen worden.

Het feit dat steeds minder mensen leven die de tweede wereldoorlog hebben meegemaakt is in die optiek juist een reden om meer ipv minder te gaan herdenken!

• Booth
  • Laatst online: 30-12-2025

Booth

¯¯¯¯¯¯

Ik ben stil geweest, heb niet gegamed. Zo ben ik nou eenmaal opgevoed :) Ik deed het uit mezelf, ik werd niet gewaarschuwd. Ik vind dat je een beetje respect moet tonen voor de mensen die voor onze vrijheid zijn gestorven :) Najah, wat ik nu uittyp is wel een cliché maar dan weet men iig dat ik erachter sta.

• FreakNL
  • Laatst online: 13:52

FreakNL

Well do ya punk?

Ik zat naar Kopspijkers te kijken wat ik opgenomen had, en ik heb er niet aan gedacht :/

NOFI, maar ik heb er ook geen behoefte aan. Ik heb veel liever dat mensen gewoon normaal met elkaar omgaan. Ik weet van mezelf dat ik een rein geweten heb, en ik heb geen behoefte om mensen te gedenken die ik niet ken.

Ik zie hierboven iets staan van in de trant van "mensen die niet meedoen, maar de volgende dag denken: "he fijn, een vrije dag". Nou er zijn ook mensen die schijnheilig aan een dodenherdenking meedoen, en de volgende dag weer iemand in het cafe op hun muil slaan. Daarom wil ik er sowieso al niet bijhoren, beetje hetzelfde idee als 1 keer per jaar naar kerk (met Kerst).

Natuurlijk heb ik wel respect voor de mensen die gesneuveld zijn bij alle verschrikkelijke oorlogen enz. na WOII, maar respect kan je gewoon uitdragen in je normale levenstijl, en daar heb ik die 2 schijnheilige minuten op 4 mei niet voor nodig.

NOFI

[ Voor 4% gewijzigd door FreakNL op 04-05-2003 21:06 ]

Verwijderd

Booth schreef op 04 May 2003 @ 21:03:
Ik ben stil geweest, heb niet gegamed. Zo ben ik nou eenmaal opgevoed :) Ik deed het uit mezelf, ik werd niet gewaarschuwd. Ik vind dat je een beetje respect moet tonen voor de mensen die voor onze vrijheid zijn gestorven :) Najah, wat ik nu uittyp is wel een cliché maar dan weet men iig dat ik erachter sta.
Precies dit vindt ik ook.
Pagina: 1 2 Laatste