RSP schreef op 13 May 2003 @ 22:01:
[...]
Geen DVD playback / multimedia station als Gamecube 2 dus... prachtig voor de games maar ik begin serieuze twijfels te krijgen bij nintendo als marktleider

Ben ik helemaal met je eens.. Wat mij betreft mag Nintendo eens flink op z'n muil gaan.
Deze vraag was ook zeer droog tijdens de Q&A sessie:
"Has Nintendo discovered the Internet yet?"
Nintendo moet echt dat ouderwetse conservatieve beeld weg zien te krijgen.. Mensen willen meer functionaliteit en niet deze GBA-GC Linkup crap. De vraag is er, doe er dan wat mee! Nintendo heeft zoveel franchises die perfect zijn voor online gaming maar ze zijn zo verschrikkelijk arrogant en koppig dat ze hier niks mee doen.
Nu heeft Nintendo net aangekondigd dat ze meer risico gaan nemen, nou het zal mij benieuwen en het zal mij niks verbazen als ze onderuit gaan. Pure game console? Geen online gaming? Sorry hoor, maar dat kan je in deze tijd van technologische vooruitgang niet maken. De opvolger van de gamecube moet een een multimedia apparaat worden met online gaming, gba player ingebouwd, gba-linkup functie er ook nog bij plus een dvd speler. Ook een echt dvd formaat dus geen 1.5 GB discs. Dan ben je pas uniek en heb je iets wat de concurrent niet en nooit zal hebben! Als ze daar nu eens op gaan inspelen.. maar nee hooorr.. een pure games console.. LOL!
Waardeloze persconferentie (zoals verwacht).
Vrijwel geen aankondingen en veel te lang gepraat over de GBA-GC Linkup (Pacman? Peeeleeeaaasse!!!)
Overzicht van de conferentie:
Resident Evil 4
Metal Gear Solid: The Twin Snakes
Star Wars: Rebel Strike
F-Zero GX
Metroid Prime 2
Mario Kart: Double Dash
Geist
Final Fantasy: Crystal Chronicles
Pikmin 2
Giftpia
Pac-Man
Mairo Golf
Color me unimpressed.. Om nog maar te zwijgen over die Zelda GB/GC mini quest whatever..
Maargoed, als je dit vergelijkt met de overige twee (Sony en MS) dan zul je zien dat die twee al helemaal niks bijzonders hebben aangekondigd. Sony liet een paar games zien en daarna voornamelijk randapparatuur voor de PS2. Maar daarnaast hadden ze ook de aankondiging voor de PSP. Microsoft had vrijwel niks bijzonders te melden. Voornamelijk weer PC Games (Halo 2 en Doom 3 als grote publiektrekkers)..
Waarschijnlijk waren mijn verwachtingen alsnog te hoog..
[
Voor 15% gewijzigd door
Anoniem: 23844 op 13-05-2003 22:55
]