Toon posts:

win XP neemt vaak pauze van 3,5 sec

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hallo,
mijn windows XP (net nieuw geïnstalleerd) neem vaak een pauze van ongeveer 3,5 sec. De muis blijft dat steken; winamp hapert etc. Daarna gaat hji vrolijk weer verder alsof er niks aan de hand is..

Ik heb dit probleem al eens eerder gahad en toen dacht ik dat het aan mijn acer brander lag; die is volgens mij wat gammel en ik heb daar toen eens tegenaan geschopt en in geblazen en toen werkte die weer. Nu heb ik die in de device manager gedisabled en komt het porpbleem nog voor. Waar zou dit aan kunnen liggen?

Ik heb een athlon XP 1800+ op zo'n gigabyte-VRXP-bordje en er zit zo'n promise-controller op.. Ook zit er nog een oude liteon cdrom in.

ThX,
HaMPeL

p.s. kleine bijvraag: ik heb nu HD1 op IDE0; HD2 op IDE1; brander op promise1 en cdrom2 op promise2; is het beter om dat allemaal op IDE te zetten?

• Leutje
  • Registratie: Februari 2002
  • Niet online

Leutje

o7

laat ik 2 weken geleden nou hetzelfde gehad hebben
later bleek mijn bijna nieuwe club3d g-force 4 ti langzaam te sterven
later kwamen er ipv af en toe een kleine 'pauze' af en toe een zwart scherm
het begon trouwens nadat ik een dual monitor systeem had gemaakt
mischien heb je hier wat aan?

A project is never finished.You can always think of something new. - RobV https://discord.gg/WEQG6qT

Verwijderd

heb dat probleem ook gehad, ligt aan je IDE-controller.

• GA!S
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online

GA!S

295 g/km

Kijk ook eens naar je USB devices en drivers.

de betaler vervuilt

• Elephtera
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 04-09 14:22
probleem ligt idd aan de promise controler. kijk maar eens in je event manager -> error scsi controler. probleem hier opgelost door alles eruit te halen... dr liep pas een topic over van mij, ik zoek m ff op

verder zou ik brander en cdrom niet op de promise kaart hangen, dus ff hd's op promise, en cd's op ide0/1

“An elephant is a mouse with an operating system”

• CRiMiNaL
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 10-01-2024

CRiMiNaL

Witlof ^^

lol .. 3 antwoorden .. ze zult ze 1 voor 1 moeten elimineren ..... dus trek je controller er ff uit .. en boot .... kijk of je dan ook die pauzes heb ... ect ect

... MMORPG Addict.

• Aspje
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 05-11-2024

Aspje

Blaat

Begin eerst eens met het goed aansluiten van je devices. AFAIK moet je alleen maar HD's op zo'n promise controller zetten. Dat zou ik dus als eerste veranderen, en kijken of je dan nog dat hangen hebt.

Verwijderd

elephtera schreef op 03 May 2003 @ 12:09:verder zou ik brander en cdrom niet op de promise kaart hangen, dus ff hd's op promise, en cd's op ide0/1
hd's op de ide-controller? :X
dat was juist bij mij het probleem dat die pauze voorkwam... 8)7

kan je verders niet vertellen hoe dat het is opgelost, want heb toen een upgrade gedaan van 1 grote hd van 120gb, ipv 2 hd's die ik eerst had (1 van 20gb en 1 van 40gb), waardoor ik alles gewoon op de ide van mijn mobo heb kunnen hangen...

[ Voor 31% gewijzigd door Verwijderd op 03-05-2003 12:14 ]

• Elephtera
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 04-09 14:22
Verwijderd schreef op 03 mei 2003 @ 12:11:
[...]

hd's op de ide-controller? :X
dat was juist bij mij het probleem dat die pauze voorkwam... 8)7

kan je verders niet vertellen hoe dat het is opgelost, want heb toen een upgrade gedaan van 1 grote hd van 120gb, ipv 2 hd's die ik eerst had (1 van 20gb en 1 van 40gb), waardoor ik alles gewoon op de ide van mijn mobo heb kunnen hangen...
http://gathering.tweakers.net/forum/list_messages/739148

ik heb uiteindelijk alles op mijn mobo aangesloten, en de ide kaart ligt hier nu naast de pc. pc draait weer als een treintje, alleen kopieren soms wat trager. vooral cd->hd

ik had t probleem met hd's erop, en met cd's erop, een ide controller is verder vooral bedoeld voor hd's en kunnen lang ni altijd goed overweg met cdroms. nou ja dat is wat ik overal hoor.

“An elephant is a mouse with an operating system”

Verwijderd

Ik had dat probleem ook. Waarschijnlijk heb je alle WinXP updates geïnstalleerd. Uninstall deze update ---> Beveiligingsupdate voor 811493 (Windows XP).
Die zal normaal de oorzaak zijn.

GL

Verwijderd

Topicstarter
thz voor de snelle reacties..heb alles nu op die ide-connectoren geprikt en het probleme lijkt opgelost....(ik zal het weten te zeggen als dit toch niet het geval blijkt)

het was trouwens zo'n promise onboard-chip..
Pagina: 1