mijn pc doet erg lang over het opstarten, en ik ging nu eens kijken in de event viewer. zie ik bij het opstarten een 15 tal errors en warnings mbt de ide kaart en de hardeschijf.
1e foutmelding is van de ide kaart:
The driver for device \Device\Scsi\ultra1 detected a port timeout due to prolonged inactivity. All associated busses were reset in an effort to clear the condition.
dan een waarschuwing van de hardeschijf:
An error was detected on device \Device\Harddisk1 during a paging operation.
dit doet hij een 9 keer, en dan gaat hij verder.
tijdens het draaien van windows blijft hij nog wel eens hangen, dan staat er in de event viewer de foutmelding van de ide kaart. hij blijft een 30 sec hangen.
ik heb al wat rond gezocht maar ik kan zo niet echt vinden wat de oorzaak is.
ik heb een promise ata100 kaart erin zitten.
daarop aangesloten mijn brander (samsung 32-10-40) en een backup schijf van 10gb. een WD.
op het mobo ide heb ik een 80 gb schijf en een dvd speler.
alles zit op zn eigen ide poort. rede hiervoor is om maximale snelheid te verkrijgen, maar dit werkt nu ave rechts.
ik heb voor de promise kaart de windows xp drivers van hun site geinstalleerd. deze maakten geen verschil uit. een reinstall van xp of win 2003 maakte ook niks uit.
het is wel goed geweest. t probleem is nu dus bij xp en 2003.
1e foutmelding is van de ide kaart:
The driver for device \Device\Scsi\ultra1 detected a port timeout due to prolonged inactivity. All associated busses were reset in an effort to clear the condition.
dan een waarschuwing van de hardeschijf:
An error was detected on device \Device\Harddisk1 during a paging operation.
dit doet hij een 9 keer, en dan gaat hij verder.
tijdens het draaien van windows blijft hij nog wel eens hangen, dan staat er in de event viewer de foutmelding van de ide kaart. hij blijft een 30 sec hangen.
ik heb al wat rond gezocht maar ik kan zo niet echt vinden wat de oorzaak is.
ik heb een promise ata100 kaart erin zitten.
daarop aangesloten mijn brander (samsung 32-10-40) en een backup schijf van 10gb. een WD.
op het mobo ide heb ik een 80 gb schijf en een dvd speler.
alles zit op zn eigen ide poort. rede hiervoor is om maximale snelheid te verkrijgen, maar dit werkt nu ave rechts.
ik heb voor de promise kaart de windows xp drivers van hun site geinstalleerd. deze maakten geen verschil uit. een reinstall van xp of win 2003 maakte ook niks uit.
het is wel goed geweest. t probleem is nu dus bij xp en 2003.
“An elephant is a mouse with an operating system”