Toon posts:

wegvallende usb-modem

Pagina: 1
Acties:
  • 21 views sinds 30-01-2008

Verwijderd

Topicstarter
ik heb sinds kort adsl-lite via xs4all
de verbinding komt binnen via een usb modem (analoog)
nu heb ik regelmatig het volgende probleem:
terwijl ik aan het internetten ben doet hij het ineens niet meer, kan geen bericht meer verzenden, niet meer pingen.Toch denkt de computer nog dat ik verbinding heb (2 beeldschermpjes). Als ik dan verbinding verbreek en weer opnieuw doe, blijft hij steken bij controleer gebruikersnaam en wachtwoord. Ik moet óf de usb-modem eruit halen en weer erin doen, of rebooten, voordat ik weer op internet kan.
Het gebeurt meestal na een kwartier, en als het eenmaal is gebeurt, dan doet hij het de rest van de tijd niet meer...
ik heb verder windows 2k, pentium 3 733 mhz, 320 mb ram en een msi 6309 versie 1.
Ik heb mailtjes gestuurd naar de helpdesken van kpn en xs4all, maar ik krijg niks terug.

• Korakal
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 15:37

Korakal

Up up up!

Krijgt het modem genoeg stroom (via de USB)? Probeer eens alle andere USB apparaten los te halen en het modem niet via een hub aan te sluiten. Chipset drivers geinstalleerd?

Heb je ook de mogelijkheid het op een andere pc te proberen? Kijk eens of die hetzelfde probleem heeft.

btw: [IT] > [OH] denk ik..

[ Voor 24% gewijzigd door Korakal op 03-05-2003 10:51 ]

Verwijderd

Topicstarter
heb hem als enige usb device nu aangesloten, nieuwste chipset drivers al geinstalleerd..

• Arnout
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 12:21
Je bent vergeten het merk en type modem te vermelden. :)

Ik ga er voor het gemak van uit dat het een Alcatel betreft.
Er is genoeg over dit probleem in de search te vinden, bijv. deze: Alcatel USB modem valt telkens uit

Verwijderd

ooh een mobo met via chipset... meer mensen hebben met die combo problemen waarom... ik zou het niet weten...probeer het idd eens op een andere pc, als hij het daar wel doet zit het in die via / usb modem (thomson/alcatel speedtouch 330 toch?) combinatie.

• intoxicated
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online

intoxicated

Haaaai :w | ALT-S

idd, USB modem + VIA chipset, genoeg over te vinden in de search :)

"Anyone who does not agree with me is mentally sick, and should be shot I'm afraid to say."
- Pastor Richards @ VCPR

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.