Toon posts:

Alcatel USB modem valt telkens uit

Pagina: 1
Acties:
  • 224 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Ik ben ongeveer al twee maanden de gelukkige gebruiker van adsl.
Het werkte allemaal prima op mijn oude computer(pII 233), maar ik heb intussen een nieuwe computer gekocht(amd athlon 1200 mhz).
Heb alles netjes geinstaleerd en de usb modem aangesloten, precies hetzelfde als bij mijn oude computer.
Verbinding maken gaat prima, maar zodra er data verkeer plaats vind dan valt de usb modem uit :? .
Ik zelf denk dat het temaken heeft met de stroom toevoer voor de modem.
Wie o Wie weet hier raad mee??

• achappey
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 27-04-2021

achappey

...

nieuwste drivers al gedownload?

"Als de werkelijkheid niet zou bestaan dan zou de wereld er heel anders uit zien." - Johnny Stardust

Verwijderd

Topicstarter
Op woensdag 20 juni 2001 17:39 schreef achappey het volgende:
nieuwste drivers al gedownload?
Heb ik al geprobeerd.
misschien ietsjes langer online, maar dan alsnog valt de modem uit.

• Victorio
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 01-02-2024
USB = USB
toch?

Ik heb die modem ook. Space dingetje maar valt niet veel aan te tweaken dus bel KPN op!? :?

0800-0231746

Verwijderd

Je moet in de bios Enhanced chipset features op enabled zetten, werkte bij mij iig :)

• toraq
  • Registratie: September 2000
  • Niet online

toraq

Shoving is the answer

Op de site van Alcatel staat hier een heel verhaal over, als je daar eerst had gekeken was het zo opgelost geweest.

I am a shover robot, do not trust the pusher robot, I will protect you from the terrible secrets of space!

Verwijderd

Op woensdag 20 juni 2001 19:14 schreef Victorio het volgende:
USB = USB
toch?

Ik heb die modem ook. Space dingetje maar valt niet veel aan te tweaken dus bel KPN op!? :?

0800-0231746
0800-0407 toch???

Verwijderd

Op site van Alcatel staat de nwste. software voor Speed Touch USB V1.3.4.4

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb gebeld en nog geen duidelijke reactie gehoord van KPN.
Het probleem is dat de usb-modem na een x aantal seconden (ik weet niet of ik dan aan het up- of downloaden ben) spontaan uitvalt. De lampjes van het modem branden dan ook niet meer, maar de verbinding blijft wel aktief.

De nieuwste drivers heb ik geprobeerd (en van tevoren de oude gedeinstalleerd) maar het probleem blijft bestaan. In de bios staan de settings ook allemaal in orde.

Het moederboard zelf is een MSI K7T Turbo met een VIA KT133A chipset en op die site staan geen nieuwe updates die van belang zijn.
Heeft iemand hetzelfde probleem ook welleens gehad?

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb net gebeld met de helpdesk en het volgende kwam eruit:

De VIA KT133A chipset wordt niet ondersteund door het USB modem en het is bekend dat ie na een bepaalde tijd volledig uitvalt.

Ht schijnt in eerste instantie met de voeding te maken en in tweede instantie met de chipset. (naar hun zeggen)

De volgende oplossingen werden aangeboden:

0.
Nieuw moederboard aanschaffen.

1.
Schakel een USB hub met aparte voeding tussen je USB aansluiting een je modem.
(dit kan het probleem mogelijk verhelpen)

2.
Schakel over op een ethernet ADLS aansluiting en je hebt er geen problemen meer mee.
Voor startende mxtream gebruikers is dit misschien de beste start-optie. dan krijg je geen gezeik meer met je usb modem als jee nieuwe pc koopt.

Er bestaat nu ook een nieuwe regeling (ik geloof vanaf vanavond 21 uur :9 ) om je USB modem om te ruilen voor een ethernet modem.
Of dit daadwerkelijk van de grond komt, horen jullie nog wel.

Verwijderd

Kleine reactie: ik heb precies hetzelfde probleem. Gisteren 3 kwartier met KPN aan de telefoon gehangen: Omruilen van USB-modem naar een Ethernet-modem is NIET mogelijk!!!! Enige oplossing is nieuw modem (á f 550,00) kopen.

Verwijderd

Wat dachten de heren van een apart gepowerde USB Hub en dáár de modem aanvast prikken. Ben ik ff blij dat ik de Ethernet heb, ik begrijp uberhaupt niet waarom mensen de USB nemen. Ok hij is goedkoper en easier aan te sluiten en daar houd het mee op. :?

Greetz! :)

Verwijderd

Beetje late reactie, maar ok. Ik heb me inderdaad vergist met die USB hub, had beter ethernet kunnen nemen, de prijs maakte me niet zoveel uit. Maar goed, probleem is bij mij inmiddels opgelost.

Ennuh...ik ben een dame :)

• vanke014
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 04-09-2025

vanke014

Format C: Y/Y ?

Gelul, ik dat dit probleem ook je moet de USB support uitzetten voor keyboard en muis.

Dan moet het probleem verholpen zijn.

• jappo
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 16:39

jappo

eens een prutser altijd ....

Het probleem heeft te maken met de stroom toevoer!!!

De USB modem heeft veel stroom nodig en een amd chip ook dit is wat er dus mis gaat de usb poort schiet er na verloop van tijd uit.

een simpele oplossing in dit geval is een usb hub met eigen voeding. De stroom komt niet meer van het moederboard af maar uit de hub.

veel succes met ADSL verder :)

1926, 135m2, Quatt v2, ATAG i28ec, Honeywell T6, radiators+vvw, 2800wp growatt, a++ energielabel, speedcomfort met zigbee plugs, uitgebreide Home Assistant setup

• avdg
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 06-01-2022

avdg

AVDG

zie topic [topic=340182/1/50]

helemaal onderaan nog wat handreikingen ;-)

https://www.avdg.nl

Verwijderd

Ik had ook dat mijn verbinding wegviel en dat dan mijn alcatel icoontje onderin het scherm geel werd...
Toch was het met de nieuwste alcatel drivers opgelost.
Pagina: 1