Toon posts:

Ideetje --> reden voor sluiten topic..

Pagina: 1
Acties:
  • 52 views sinds 30-01-2008

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Is dat misschien niet handig?

dat elke moderator/admin een reden geeft waarom hij het desbetreffende topic sluit?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rival24
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 02-10 23:43

Rival24

I'll Be Back

Dat gebeurt nu toch al gewoon in een post :? (of het moet in de reactie erboven staan oid)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
gebeurt soms.. niet altijd.. zou makkelijker zijn wanneer het wel altijd zou gebeuren..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kees
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 18:55

Kees

Serveradmin / BOFH / DoC
dat is veel te veel werk, en als het niet heel duidelijk is waarom een topic gesloten wordt, dan staat zo'n post er wel :)

"Een serveradmin, voluit een serveradministrator, is dan weer een slavenbeheerder oftewel een slavendrijver" - Rataplan

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Kees schreef op 03 mei 2003 @ 04:07:
dat is veel te veel werk, en als het niet heel duidelijk is waarom een topic gesloten wordt, dan staat zo'n post er wel :)
wanneer is iets duidelijk en wanneer is iets niet duidelijk..

Kijk moderators en admin's op dit forum gaan er al heeeeel snel vanuit dat iets van zelf sprekend is en gelijk te sluiten is..

Maar denk even aan de mensen die zitten met een computerprobleempje... zoeken op Google en hier terecht komen..

zich registreren
en een vraag posten..

Of is er voor tweakers.net geen plaats voor zulk soort mensen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GA!S
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online

GA!S

295 g/km

Gathering of Tweakers is géén helpdesk waar je al je huis-, tuin-, en keukenprobleempjes kwijt kunt, maar een forum voor en door de serieuze hobbyist. We verwachten dat je zelf moeite doet voordat je bij ons aanklopt, je dit in je topicstart duidelijk laat merken en dat je respect toont voor de andere gebruikers en het forum. Doe dus zelf research en laat duidelijk merken dat je dat gedaan hebt. Lijkt Gathering of Tweakers je te hoog gegrepen, dan is BeginnersWeb een mooi en goed alternatief.
Staat er ergens in de FAQ

de betaler vervuilt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
GA!S schreef op 03 May 2003 @ 04:12:
[...]

Staat er ergens in de FAQ
m.a.w..

Of is er voor tweakers.net geen plaats voor zulk soort mensen?

Neen.?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rataplan
  • Registratie: Oktober 2001
  • Niet online

Rataplan

per aspera ad astra

Ergens in de faq, Ga!s? :P Als je op het knopje bovenin klikt, krijg je het voor je neus. Als je wil registreren, dan krijg je het voor je neus. Nog een keer:
Gathering of Tweakers is géén helpdesk (...) Lijkt Gathering of Tweakers je te hoog gegrepen, dan is BeginnersWeb een mooi en goed alternatief.
Wat is daar Frans aan?
Verwijderd schreef op 03 mei 2003 @ 04:11:
Kijk moderators en admin's op dit forum gaan er al heeeeel snel vanuit dat iets van zelf sprekend is en gelijk te sluiten is (...) denk even aan de mensen die zitten met een computerprobleempje (...) is er voor tweakers.net geen plaats voor zulk soort mensen?
Om je vraag even heel simpel te beantwoorden (omdat iedereen er anders toch maar weer omheenkletst ;)):

nee, voor zulke mensen is GoT niet bedoeld.

Journalism is printing what someone else does not want printed; everything else is public relations.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Glimi
  • Registratie: Augustus 2000
  • Niet online

Glimi

Designer Drugs

(overleden)
Verwijderd schreef op 03 May 2003 @ 04:11:
wanneer is iets duidelijk en wanneer is iets niet duidelijk..
(...)
Denk je dat het duidelijker wordt als je mensen verplicht iets in te vullen? Lijkt me dan dat je melden krijgt als "Lees de FAQ" ed.

En kun jij me eens een paar topics geven die gesloten zijn zonder een sluitboodschap? Volgens mij zijn die nl. wel zo'n beetje op 1 hand te tellen binnen een week oid :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wilke
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 20:08
Euh, in die gevallen zou ik ook altijd als reden vermelden dat het 'hier geen helpdesk is', of 'dat dit wel heel simpel zelf uit te vinden is (probeer google:blabla)', of 'dat dit al 100 keer in de search staat, te weten hier en hier en hier'.

Een reden moet er altijd bij IMHO, en dat probeer ik dan ook altijd duidelijk aan te geven.

Maar ik kom ook niet vaak topics tegen zonder sluit-message, of alleen als message 'dicht', of het moet 100% duidelijk zijn dat het gaat om bv. SPAM, pure warez o.i.d.

[ Voor 22% gewijzigd door Wilke op 03-05-2003 13:16 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Glimi schreef op 03 May 2003 @ 13:13:
[...]

En kun jij me eens een paar topics geven die gesloten zijn zonder een sluitboodschap? Volgens mij zijn die nl. wel zo'n beetje op 1 hand te tellen binnen een week oid :)
Computer aansluiten op tv via usb kabel -- > scart

beetje jammer..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gorgi_19
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 17:38

gorgi_19

Kruimeltjes zijn weer op :9

Lopez geeft toch nog een reactie, waar je ongeveer kan kijken? Verder zegt hij dat je zelf even kan zoeken en geeft hij een richting aan. :)

Hij geeft niet expliciet aan "Dit topic gaat op slot", maar dat is imho er wel uit af te leiden. :) Allicht kan je Lopez een mailtje sturen als je nog meer uitleg wilt waarom je topic dicht is. :)

[ Voor 40% gewijzigd door gorgi_19 op 03-05-2003 14:17 ]

Digitaal onderwijsmateriaal, leermateriaal voor hbo

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PromWarMachine
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 02-10 22:05

PromWarMachine

Forsaken Archer

Dat staat onder iedere post en als een modje net een slotje heeft gezet is hij bijna altijd wel op ICQ te vinden en anders stuur je een mailtje waarom hij dicht zit? Dat hoeft niet je eigen topic te zijn, 'k heb ook wel eens een mailtje gestuurd naar iemand, omdat een topic van iemand anders op slot ging, terwijl ik niet wist waarom. In 9 van de 10 gevallen heb je binnen een dag een antwoord ;)

Dividend for Starters

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GA!S
  • Niet online

GA!S

295 g/km

Jammer? Het antwoord staat er gewoon bij: TRUST TELEVIEWER
Gooi dat woord maar eens door de search of google.

de betaler vervuilt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

GA!S schreef op 03 May 2003 @ 14:58:
[...]

Jammer? Het antwoord staat er gewoon bij: TRUST TELEVIEWER
Gooi dat woord maar eens door de search of google.
Het ging niet om het antwoord, maar om de rede van sluiten ;)
En die staat er ook bij, nl dat er even zelf gezocht moet worden. Niets aan de hand dus...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• E-Mile
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 25-08 15:01

E-Mile

Danteezy!

Dit stinkt naar mijn idee naar een verkapt "Je topic is dicht en je vind 't onterecht"

En als het antwoord er gewoon staat is 't vast ook zoekwerk waar geen mensen aandacht aan hoeven te besteden.

AxidanT<<Check't voor fijne muziek! (Als je van house houdt dan)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tweakerbee
  • Laatst online: 19:53

tweakerbee

dus..?

Nog beter idee: Je laat mensen een vinkje zetten onder "Ik zweer GoT'ers niet als helpdeskslaven te gebruiken" tijdens de registratie :+

You can't have everything. Where would you put it?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Erkens
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

Erkens

Fotograaf

E-Mile schreef op 03 mei 2003 @ 17:54:
Dit stinkt naar mijn idee naar een verkapt "Je topic is dicht en je vind 't onterecht"
vind ik niet, want dan had er ongetwijveld direct een link ernaar gestaan ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dreamer
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 02-10 15:25

Dreamer

Foutje

Erkens schreef op 03 mei 2003 @ 19:00:
[...]

vind ik niet, want dan had er ongetwijveld direct een link ernaar gestaan ;)
offtopic:
tenzij je natuurlijk heel slim bent en dat pas later doet zodat mensen zoals jou er intrappen.

Ik vind dat hier altijd een duidelijk rede gegeven wordt. Ook in jou topic is een duidelijk reden gegeven ben je daar niet tevreden over kan je hem een mailtje sturen.

[ Voor 5% gewijzigd door Dreamer op 03-05-2003 19:31 ]

specs | specs server
je beste vriend is niet de vriend waar je het meeste over praat,
maar de vriend waar je het meeste aan denkt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jaymz
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 21:33

Jaymz

Keep on moving !

Deze vraag is te beantwoorden met een semi wedervraag:

Waarom zie ik vrij weinig terug van: Algemene regels hoe je op het forum te gedragen (Netiquette) in het topic dat je opende en waarvan het slotje erop zeer sterk lijkt op de reden van deze thread :)

Verder lijkt het mij dat je dit prima met LopeZ kan afhandelen aangezien het over het algemeen wel zo is dat sluitmessages toch een zekere vorm van "verantwoording voor het slotje" bevatten en je naast het lezen van de sluitmessage je jezelf ook wel mag afvragen waarom je thread dichtgaat :Y)

[ Voor 8% gewijzigd door Jaymz op 03-05-2003 19:33 ]

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.