Toon posts:

[php] code webpage openen via php

Pagina: 1
Acties:
  • 32 views sinds 30-01-2008

Verwijderd

Topicstarter
Hallo ,

ik zou graag een webpage opene via php ( de code dan , nl die van imdb )

om zo dus per film een afbeelding te laten zien die dan eigenlijk van imdb komt .

is dit mogelijk ? als ik dit via implode of file of dergelijke probeer krijg ik error 403

alvast bedankt ,

• Mithrandir
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 16-08 12:50
Verwijderd schreef op 02 mei 2003 @ 23:28:
Hallo ,

ik zou graag een webpage opene via php ( de code dan , nl die van imdb )

om zo dus per film een afbeelding te laten zien die dan eigenlijk van imdb komt .

is dit mogelijk ? als ik dit via implode of file of dergelijke probeer krijg ik error 403

alvast bedankt ,
Je kunt nooit de source van een file te weten te komen, behalve als er iets mis gaat op de server waar je het weghaalt. De mensen van imdb zullen het vast niet leukvinden als je in hun code zit te lezen ;)

Verbouwing

Verwijderd

Topicstarter
rechts klikker erop en je ziet de code toch ? ik wil gewoon de kleine afbeelding van de film gebruiken als afbeelding waarop men dan kan klikke om naar imdb te gaan

het gaat mij dus niet om de echte 'code' op die pagina , maar gewoon de link naar die kleine afbeelding op die pagina van de film , vb http://us.imdb.com/Title?0253474 -> daar zou ik dan http://ia.imdb.com/media/imdb/01/I/93/39/22m.jpg uit moeten hebben .

greetz ,

[ Voor 43% gewijzigd door Verwijderd op 02-05-2003 23:34 ]

• gorgi_19
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 20-08 11:40

gorgi_19

Kruimeltjes zijn weer op :9

Verwijderd schreef op 02 May 2003 @ 23:32:
rechts klikker erop en je ziet de code toch ? ik wil gewoon de kleine afbeelding van de film gebruiken als afbeelding waarop men dan kan klikke om naar imdb te gaan

greetz ,
Een 403 houdt in: forbidden. Als het gewoon public content is, neem ik aan dat je gewoon een mailtje naar de betreffende webmaster kan sturen. :) Hij zal je dan waarschijnlijk alle hulp en instructies geven. :)

Digitaal onderwijsmateriaal, leermateriaal voor hbo

Verwijderd

Topicstarter
is niet echt forbidden ( in browser opent die pagina ) is gewoon dat php die code direct wil zien , en eigenlijk moet hij gewoon die link opene en dan pas in code kijke ( dan zie je de html )
greetz ,

• Erkens
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

Erkens

Fotograaf

Verwijderd schreef op 02 May 2003 @ 23:36:
is niet echt forbidden ( in browser opent die pagina ) is gewoon dat php die code direct wil zien , en eigenlijk moet hij gewoon die link opene en dan pas in code kijke ( dan zie je de html )
greetz ,
waarschijnlijk krijg je een 403 omdat ze het niet leuk vinden dat je content jat ;)
dit kunnen ze zien aan de user-agent (en/of referer) header die php meestuurt ;)

Verwijderd

Lijkt me duidelijk dat ze actie willen voorkomen dat iemand content gaat rippen. Als je dat toch wilt doen, zul je vindingrijk moeten zijn, en kijken wat de voorwaarden zijn om die 403 niet te krijgen. Lekker rommelen met HTTP headers waarschijnlijk.

Verwijderd

Topicstarter
tja , da ik met http headers moest rommele had ik al door , maar welke/hoe :p niemand die dit al eens heeft gedaan ofzo ? Ik ben toch niet de eerste die dit wil doen , heb al programmas gezien die ong. 'tzelfde doen .

greetz ,

• Erkens
  • Niet online

Erkens

Fotograaf

Verwijderd schreef op 02 mei 2003 @ 23:46:
tja , da ik met http headers moest rommele had ik al door , maar welke/hoe :p niemand die dit al eens heeft gedaan ofzo ? Ik ben toch niet de eerste die dit wil doen , heb al programmas gezien die ong. 'tzelfde doen .
rip het dan uit die programma's als je toch al aan het rippen bent ;)
greetz ,
hoeft niet hoor ;)

Verwijderd

Topicstarter
hmm , mja, want een reply , das ook maar om iets te zegge ( no offence )
niemand een idee dat wel interessant is ?

greetz ,( voor diegene voor wie dat wel 'hoeft' )

Verwijderd

Verwijderd schreef op 02 May 2003 @ 23:46:

greetz ,
Waarom gaf je dit zelf niet als suggestie dan, en waarom vertelde je dan niet wat je al geprobeerd hebt? Is dat niet gewoon omdat je verder helamaal niets hebt geprobeerd omdat je liever geen moeite wilt doen?

Zoals ik al zei: experimenteer zelf eens met de HTTP headers, want jij bent degene die een oplossing wilt.

• Spider.007
  • Registratie: December 2000
  • Niet online

Spider.007

* Tetragrammaton

Verwijderd schreef op 02 May 2003 @ 23:56:

Heb je zelf al op de php site rondgekeken? Heb je bijvoorbeeld eens naar preg_split gekeken? Volgens mij kun je daar wel zo'n beetje mee wat jij wilt...

Algemene regels hoe je op het forum te gedragen (Netiquette)

---
Prozium - The great nepenthe. Opiate of our masses. Glue of our great society. Salve and salvation, it has delivered us from pathos, from sorrow, the deepest chasms of melancholy and hate

• cybermans
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 20-08 08:46
als je leest wat je terug krijgt zie je ook dat het niet de bedoeling is dat je de pages van imdb ript. het kan wel (hint : sockets) en verder wil ik niet gaan met hiunts geven want ik heb geen zin in een ow.

Strava | Runkeeper | Endomondo (mijn leikr uploads)

Verwijderd

ik denk dat hij het zo wil hebben als bijv filmsoptv.com

• Erkens
  • Niet online

Erkens

Fotograaf

Verwijderd schreef op 02 mei 2003 @ 23:56:

duidelijk iemand die geen faq's leest :/
Forumgedrag
Wij tweakers doen elkaar permanent de groeten. Het is dus niet nodig om steeds ruimteverspillende "greetz $user" of iets dergelijks onder je posts te plakken. Als je per se zoiets wilt kun je daar je signature voor gebruiken.

• drm
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 09-06-2025

drm

f0pc0dert

mja, dit riekt naar illegale "deeplink" toestanden. Ik zou zeggen: lees de copyrights e.d. van imdb.com er eens op na.

En zoals Erkens al aangeeft kan het geen kwaad de FAQ's te lezen. Die kun je denk ik zelf wel vinden.

Music is the pleasure the human mind experiences from counting without being aware that it is counting
~ Gottfried Leibniz

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.