Toon posts:

PROBLEEM> hd weghalen hoe nu booten??

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik had dus 3 hd's, wil er 1 weghalen en een brander voor in de plaats... alles gedaan, jumper goed gezet etc... nou pc weer aan, alles wordt herkend... en.... hij wil niet booten, ondanks dat windows wel op die schijf staat..

hij bootte blijkbaar eerst van die andere schijf, die ik er uit had gehaald en schakelde daarna over naar die andere... hoe kan ik nou een bootschijf maken van die die schijf (waar windows dus al wel opstaat , alleen hgeen bootsector blijkbaar??) Ik heb overigens geen werkende a-drive meer en ook geen bootable windows cd...

ik heb dus nu even tijdelijk die ene hd weer aangesloten om even te kijken of ik een bootsector kan maken op die andere drive... wie weet hoe dit zit??

• sdomburg
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 03-09-2024
Gewoon in je BIOS instellen wat de primary bootschijf is?

• TERW_DAN
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

Welk OS draaide je erop?

Verwijderd

Topicstarter
Terw_Dan schreef op 02 May 2003 @ 20:13:
Welk OS draaide je erop?
xp pro..

• Twynn
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 29-01 07:49
Indien XP / 2K : Booten van de installatie cd, en dan voor repair kiezen.. (Eventueel via de recovery-console, en dan fixboot en fixmbr gebruiken).

Indien 9x : Booten van floppy en sys c: kiezen.. (en ook even kijken of de partitie actief staat).

Verwijderd

Topicstarter
sdomburg schreef op 02 May 2003 @ 20:11:
Gewoon in je BIOS instellen wat de primary bootschijf is?
dat staat goed, maar de twee overgebleven hd's werd nooit van geboot..

de bootsector staat dus op die ouwe HD (die ik eruit had gehaald) en vanuit daar bootte ie direct door naar de hd waar xp op staat.. (het was een dual boot)

Verwijderd

Topicstarter
Twynn schreef op 02 mei 2003 @ 20:15:
Indien XP / 2K : Booten van de installatie cd, en dan voor repair kiezen.. (Eventueel via de recovery-console, en dan fixboot en fixmbr gebruiken).

Indien 9x : Booten van floppy en sys c: kiezen.. (en ook even kijken of de partitie actief staat).
de installatie cd boot niet. en ik heb geen floppy drive

[ Voor 4% gewijzigd door Verwijderd op 02-05-2003 20:16 ]

Verwijderd

Topicstarter
Twynn schreef op 02 May 2003 @ 20:15:

kan dat ook vanuit windows? ik nu die ouwe hd weer tijdelijk aangesloten, om te kunnen booten, nu wil ik dus een bootsector maken op die andere hd..

• sdomburg
  • Laatst online: 03-09-2024
Graag Afbeeldingslocatie: http://gathering.tweakers.net/global/templates/got/images/icons/edit.gif-knop gebruiken en de troll (M$) uit je sig halen.

Verwijderd

Kan je niet gewoon een andere HD eruit halen, in plaats van degene waarop je BOOT? Je steekt je oude er weer in, je BOOT weer, en je haalt er een andere uit, zet misschien eerst die bestanden op een andere schijf als dat nodig blijkt te zijn.

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op 02 mei 2003 @ 20:21:
Kan je niet gewoon een andere HD eruit halen, in plaats van degene waarop je BOOT? Je steekt je oude er weer in, je BOOT weer, en je haalt er een andere uit, zet misschien eerst die bestanden op een andere schijf als dat nodig blijkt te zijn.
nee want ik wil de kleinste eruit halen natuurlijk... heb er 3 1 van 6.4GB 1 van 20 en 1 van 80 ... die van 6.4 moet eruit, maar daar staat dus de bootsector op.. :{ (maar NIET de windows, NA de bootsecteor van de 6 GB drive start ie dus direct door op die van 20.. Daar moet ie van booten..

• maartena
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 08-09-2025
Bootsector kun je alleen op een andere schijf zetten vanaf de orginele installatie CD en/of floppy disks. (Je hebt neem ik aan een illegale Windows XP CD ;) )

Je hebt dus de volgende keuzes:

1) Floppydrive inbouwen. Van floppies booten. Repairmode gebruiken Bootsector aanmaken.
2) Van CD Booten. Repairmode gebruiken. Bootsector aanmaken.
3) Zodra je geboot bent met die andere schijf erin Windows opnieuw installeren op je 80 Gbyte schijf. Hij overschrijft dan de Windows directory die je al had, en maakt meteen een nieuwe bootsector aan. Wel erg veel werk en gedoe.

Deur 1, 2, of 3! Welke mag het zijn?

"I reject your reality and substitute my own!"
Proud to be an American.
Hier woon ik

Verwijderd

Topicstarter
hij vraagt om een administrator paswoord in de repair mode... en die heb ik niet.. :{

• Twynn
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 29-01 07:49
Verwijderd schreef op 03 May 2003 @ 09:32:
hij vraagt om een administrator paswoord in de repair mode... en die heb ik niet.. :{
Hmm? Wie heeft die pc dan geinstalleerd? Admin password moet je opgeven op het moment dat je de machine installeert.

Verwijderd

Topicstarter
Twynn schreef op 03 mei 2003 @ 09:38:
[...]

Hmm? Wie heeft die pc dan geinstalleerd? Admin password moet je opgeven op het moment dat je de machine installeert.
Nou hoera het is gelukt.... ik hgeb xp opnieuyw ge"installeerd en de boel op een speciale manier geconfigureerd 20gb>dvd en brander>80gb (master- slave config) .... (anders pakt het bios geen hd's van 80gb blijkbaar, want dan loopt ie vast..)
Vervelend is dat ik AL mijn muziek kwijt ben en AL mijn foto's en bestanden en AL mijn instellingen en AL mijn favorieten etc... etc... etc... ) klote dus...

(password schoot me te binnen na een paar keer proberen)

[ Voor 9% gewijzigd door Verwijderd op 03-05-2003 12:59 ]

Verwijderd

Topicstarter
WEET IEMAND HOE IK DEZE BESTANDEN TERUG KJAN HALEN!!!

klote, er staan belangrijke foto's en mails die ik nu kwijt ben!!!! al mn e-mail adressen weg en muziek!!!!

• beschuitfluiter
  • Laatst online: 10:01

beschuitfluiter

to the batmobile,let's go

Verwijderd schreef op 03 May 2003 @ 13:12:

klote, er staan belangrijke foto's en mails die ik nu kwijt ben!!!! al mn e-mail adressen weg en muziek!!!!
ben eens even wat duidelijker s.v.p.

je hebt waarschijnlijk dus gewoon je schijf overschreven, dat had je van tevoren ook wel kunnen bedenken...

¯\_(ツ)_/¯

• BalusC
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online

BalusC

Carpe diem

Verwijderd schreef op 03 May 2003 @ 13:12:
Chill dude .. Met schreeuwen bereik je niks :/
Kijk eens rustig in de OM FAQ B)

Verwijderd

Ehm tsja, je zult denk ik toch moeten zoeken naar wat un-erase tools enzo. Of een backupje terug zetten. Want als je XP over een harde schijf heen gooit waar al data op staat enzow. Mjah dan is die data voorlopig pleite. Met een beetje geluk valt er nog wat te redden. Tsja. Keyword blijft toch altijd.. Backuppen voordat je rare dingen gaat doen enzo.
Pagina: 1