Ja, dus eigenlijk zijn ze niet te vergelijken met elkaar.
Voor de mensen met een lage fps die bereid zijn wat grafische pracht in te leveren:
Commands in de Half-Life console, commentaar tussen haakjes, heeft effect op alle mods
rate 9999 (niet voor mensen met een trage verbinding, dus voor de adsl en kabel mensen)
fps_modem 60 (als je al 60 haalt maar toch meer wilt kun je er zelf meer van maken, deze setting is om het constante "schommelen" van de fps te voorkomen, na 60 zie je toch niet of nauwelijks verschil, misschien dat 70 nog ietsje beter aanvoelt)
fps_max 60 (zelfde als vorige)
cl_cmdrate 45 (niet aan te raden met trage verbinding)
cl_updaterate 30
Settings DoD in-game
Start DoD op, ga naar "Multiplayer" => "Customize' => "Advanced" => vink alles uit => vul "100.000000" (lager kan indien gewenst) voor "Multiplayer Decal Limit" => zet "Quality of Special Effects" op Low => Vergeet niet fog ook uit te vinken.
Gebruik als videomode OpenGL (mits je videokaart dit ondersteunt)
Commands in je DoD config (halflifedir\dod\config.cfg)
cl_download_ingame "0"
cl_allowdownload "0"
cl_allowupload "0"
cl_dlmax "0"
cl_gibcount "0" (onduidelijk waar dit voor staat maar toch wat performance gain)
cl_giblife "0" (zie hierboven)
cl_gibvelscale "9999" (hoger is meer fps)
cl_himodels "0" (high quality player models)
gl_dither "0" (dithering)
gl_keeptjunctions "0"
gl_lightholes "0"
gl_max_size "64" (128 is standaard)
gl_picmip "1" (2 kan ook als je nog meer moois wilt inleveren voor hogere performance)
gl_playermip "1" (ook hier kun je 2 proberen)
gl_smoothmodels "0"
gl_spriteblend "0" (vooral als je de picmip settings ook veranderd)
gl_texsort "0"
gl_texturemode GL_NEAREST_MIPMAP_NEAREST, GL_LINEAR_MIPMAP_NEAREST, GL_NEAREST_MIPMAP_LINEAR, GL_LINEAR_MIPMAP_LINEAR (van hoog naar laag, de laatste zorgt voor de mooiste graphics. De eerste 2 kun je beschouwen als lage en hoge grafische kwaliteit voor videokaarten die bilinear filtering ondersteunen en de laatste 2 als hoog en laag voor videokaarten die trilinear filtering ondersteunen. De eerste setting werkt meestal, nieuwere kaarten (volgens mij vanaf Geforce 3) ondersteunen meestal trilinear filtering. Kies de eerste setting voor de "lelijkste" graphics maar de hoogste performance gain. Zet een van de mogelijkheden tussen haakjes achter gl_texturemode in je config.
gl_wateramp "0" (zorgt voor mooiere golven in het water)
precache "1" (precaching van alle nodige files voor het spelen)
r_drawviewmodel "0"
r_dynamic "0" (dynamic lighting)
r_mirroralpha "0" (reflecterende textures)
r_mmx "1" (MMX processor rekenmethodes forceren (elke nieuwere processor kan dit)
violence_ablood "0"
violence_agibs "0"
violence_hblood "0"
violence_hgibs "0"
_ah: "0" (hiermee zet je die klotehond uit)
cl_minimap "0" (minimap)
cl_fog: "0" (deze is heel belangrijk)
cl_particlefx "0" (niet zeker of 0 werkt, een waarde tussen de 1 en 3 kun je ook proberen, 1 zorgt daarbij voor de minste particles, volgens mij werkt 0 wel want ik zie geen muzzleflash en rook bij explosies meer)
cl_easymode "0" (geen irritante vlaggetjes meer boven de playermodels)
cl_weatherdis "100" (lager kan ook, voor alle settings die ik vermeld zorgt lager voor lelijkere graphics maar een iets betere fps, als je wanhopig bent kun je alles heel laag zetten)
cl_bulletejects "0" (lege hulzen die uit je wapen vliegen)
ati_npatch "0" (misschien moeten mensen met Ati kaarten dit aan laten staan)
Veel van deze commands moet je zelf toevoegen aan je config op deze manier
command "x"
In plaats van x vul je 1 in om een setting te activeren en 0 om hem uit te zetten, in dit geval zetten we alleen dingen uit, dus vullen we (bijna) overal 0 in.
Sommige dingen staan er al in, dus hoef je daar alleen een 1 in een 0 te veranderen... het is even werk maar ik heb op caen iig (mijn nieuwe config heb ik alleen daar nog maar getest) al een fps winst van 20 ongeveer, dus het is zeker de moeite waard. Er zijn een aantal settings die ik wel disabled heb maar niet heb vermeld in deze lijst omdat ik totaal geen idee heb wat ze doen, ik zou gewoon even de config doorlopen en alles wat onnodig klinkt uitzetten, als DoD "het niet meer doet" verwijder je je config, join je een game en voila daar is een nieuwe standaard config. Gewoon een beetje spelen totdat het lekker loopt dus.
Note: als je de picmip settings hoger zet dan kan het erg lelijk worden[Voor 83% gewijzigd door Anoniem: 39251 op 05-05-2003 11:17]